Thomas aka thommes (AX 1.4 GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hmm.. hele koprevisie joh! waarom geen 1.6?

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

kakanox wrote:hmm.. hele koprevisie joh! waarom geen 1.6?


Waarom wel? Alleen omdat jij nou pas een 1.6 hebt ingebouwd hoeft dat niet te betekenen dat iedereen dat maar moet gaan doen ofzo. 1.4 is snel genoeg! :D :wink:

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Heel misschien is ie vanaaf al af, dan zal ik ff een lijstje maken van wat er allemaal vervangen is, is namelijk echt een hele boel :wink: En een 1.6? Voorlopig heb ik nog geen rijdende 1.6 bij de heer kakanox kunnen zien..... Dus eerst maar is maken kerel en dan mag je stoer doen :wink:
**Stay Tuned**
Image
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

thommes wrote:Heel misschien is ie vanaaf al af, dan zal ik ff een lijstje maken van wat er allemaal vervangen is, is namelijk echt een hele boel :wink: En een 1.6? Voorlopig heb ik nog geen rijdende 1.6 bij de heer kakanox kunnen zien..... Dus eerst maar is maken kerel en dan mag je stoer doen :wink:


ik doe stoer wanneer ik er zin in heb.. en over die 1.6 gesproken.. loopt lekker! alleen nu nog m'n uitlaat fixen! zie m'n topic ;)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

kakanox wrote:
thommes wrote:Heel misschien is ie vanaaf al af, dan zal ik ff een lijstje maken van wat er allemaal vervangen is, is namelijk echt een hele boel :wink: En een 1.6? Voorlopig heb ik nog geen rijdende 1.6 bij de heer kakanox kunnen zien..... Dus eerst maar is maken kerel en dan mag je stoer doen :wink:


ik doe stoer wanneer ik er zin in heb.. en over die 1.6 gesproken.. loopt lekker! alleen nu nog m'n uitlaat fixen! zie m'n topic ;)


Is het inbouwen van een 1.6 in een GTI niet veel makkelijker dan in een GT ivm met de kabelboom? Of is dat een misvatting van mij?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rob GT wrote:
kakanox wrote:
thommes wrote:Heel misschien is ie vanaaf al af, dan zal ik ff een lijstje maken van wat er allemaal vervangen is, is namelijk echt een hele boel :wink: En een 1.6? Voorlopig heb ik nog geen rijdende 1.6 bij de heer kakanox kunnen zien..... Dus eerst maar is maken kerel en dan mag je stoer doen :wink:


ik doe stoer wanneer ik er zin in heb.. en over die 1.6 gesproken.. loopt lekker! alleen nu nog m'n uitlaat fixen! zie m'n topic ;)


Is het inbouwen van een 1.6 in een GTI niet veel makkelijker dan in een GT ivm met de kabelboom? Of is dat een misvatting van mij?


dat is idd een h??l stuk makkelijker. Je hebt geen andere brandstof nodig, geen andere tank, en in principe kan je alles er zo aanklikken. zelfs de versnellingsbak werkt probleemloos. Ik heb heel veel GTI onderdelen gebruikt in mijn auto. en mijn dashboard werkt nog steeds maar half, de temperatuurmeter snapt er niks van, de toerenteller doet helemaal vaag (slaat uit naar maximaal zodra de motor loopt..)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als er te veel 1.6jes komen dan kost het me te veel geld om hem bijzonder snel te houden. Dus Kevin wil je niet iedereen aan de 1.6 helpen. Dank je :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

En, rijdt ie al weer?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sander wrote:Als er te veel 1.6jes komen dan kost het me te veel geld om hem bijzonder snel te houden. Dus Kevin wil je niet iedereen aan de 1.6 helpen. Dank je :wink:


waarom koop jij dan ook een XSI blok Sander? 16V was een beter idee :) besides... wie legt het nou af tegen een 1.4 carb? :lol:

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Misschien is het beter en leuker voor de wie is wie van thommes dat deze dicussie ergens anders verder gaat? Gaat hier namelijk over zijn AX dus dan is het ook wel leuk om de vorderingen enzo van ZIJN AX te lezen.

Nog 1 ding over 1.6 , das het laatste wat ik erover in DIT topic zeg. Misschien is ie met een 1.6 wel sneller maar over het algemeen zie/lees ik ook over meer problemen :lol: :wink:

Maar thommes, ben benieuwd of alles gelukt is! Heb je ook foto's gemaakt?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Anouschka wrote:Misschien is het beter en leuker voor de wie is wie van thommes dat deze dicussie ergens anders verder gaat? Gaat hier namelijk over zijn AX dus dan is het ook wel leuk om de vorderingen enzo van ZIJN AX te lezen.

Nog 1 ding over 1.6 , das het laatste wat ik erover in DIT topic zeg. Misschien is ie met een 1.6 wel sneller maar over het algemeen zie/lees ik ook over meer problemen :lol: :wink:

Maar thommes, ben benieuwd of alles gelukt is! Heb je ook foto's gemaakt?


welke problemen dan Anouschka?

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Dank je anouschka, wou het net zelf zeggen dat ze maar verder gaan in het caf? ofzo, maargoed, de ax is terug, hij rijdt weer alleen de kleppen moeten nog gesteld worden en een leiding naar de koppeling moet vervangen worden. Mn koelvloeistof moet ik ff in de gaten houden omdat ie ontlucht is geweest. Verder maakt ie nu een heel vaag ratelend geluidje maar ik denk dat dat de nieuwe kleppen zijn. Ook moet ik nu nog een tijdje rustig rijden omdat alles nieuw is en het dus allemaal ff in moet werken. Ben blij dat ik hem terug heb alleen heb wel af en toe kramp in mn linkervoet :twisted:
**Stay Tuned**
Image
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kramp in je linker voet??? zo'n zware koppeling? ;)

mooi dat alles weer werkt.. dat ratelen/tikken zouden je kleppen kunnen zijn.. vind het gek dat ze die niet gelijk gesteld hebben..

slang naar je koppeling? er loopt alleen een kabel naartoe.. kan zijn dat daar rek inzit idd..
Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Och ja tuurlijk :oops: Rechtervoet :? Ja dan is het een kabel ja. Ja ik snap ook niet waarom hij mijn kleppen niet gelijk had gesteld maar dat gebeurd over een weekje, moet toch veel werken dus kan toch niet veel autorijden.
**Stay Tuned**
Image
Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

zo, ben een tijdje heel druk geweest met werken dus weinig tijd gehad voor mn ax, qua "tuning"dan. ik heb van een maatje van mij een cupdiffusor GEKREGEN om te verkopen. Was er een van een golf 4. ik heb wel een tijdje te koop gehad maar die frikandellen hebben er nog geen druppel benzine/diesel voor over om het op te halen, mede doordat het toch wel overal verkrijgbaar is in tegenstelling tot een AX :wink: Daarom heb ik gisteravond maar besloten om hem te verzagen en er een ax diffusor van te maken. Custom dus. het begint al aardig te lijken. ik heb hem op veel stukken af moeten zagen en heb hem vastgezet met schroeven en goed veel pur. dat is enurm sterk materiaal. dan doe ik de naden afkitten voor de nette afwerking. ik heb wel foto's gemaakt maar die kan ik niet uploaden omdat ik in et huis van mijn baas zit (relaxt). ik begin vanavond met de kit en dan zie ik wel wat het wordt. dan moet ik hem nog spuiten en dan gaat ie eronder.
**Stay Tuned**
Image
Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

ben vandaag begonnen met de naden te kitten, heeft iemand enig idee of je kit ook nog een beetje kan schuren? is geen goeiekope kit van de gamma maar super goeie montage kit waar je alles mee aan elkaar kan plakken. morgen ga ik kijken of ik het een beetje glad kan maken en of ik hem een kleurtje kan geven, mijn bumper is niet glad maar dat vind ik niet zo erg.

thommes
**Stay Tuned**
Image
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je moet kit afstrijken.
de huid van een kit is veel sneller droog dan de binnenkant van de kit.

schuren van kit levert een berg rommel in je schuurpapier en geen resultaat.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Als ik kit aangebracht heb, dan strijk ik de kit direct na het kitten altijd uit met bijna puur afwasmiddel. Dan strijk je het echt zo ontzettend makkelijk glad.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Popmart wrote:, dan strijk ik de kit direct na het kitten altijd uit met bijna puur afwasmiddel.


ik raad je aan dat met wat minder afwasmiddel te doen. Dan krijg je nl. een betere hechting :!:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

zo, heb net mijn m3 spiegels gemonteerd, viel gelukkig mee om ze erop te zetten. foto's bewaar ik nog even voor als ik weer thuis ben.
Ben vandaag ook beghonnen met het polyesteren van mijn diffusor, wat een rotzooi is dat zeg. ik wist de verhoudingen niet helemaal en toen werd het ineens superheet en was het in twee seconden hard :? beetje jammer dus.

thommes
**Stay Tuned**
Image
Image

Post Reply