Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

zappa66 wrote:
fredju wrote:ik wil hem terug!!

hahaha
:lol: :lol: :lol: ik heb wel het 1.1 motorblok voor je bewaard :idea: :idea: :idea:

Volgende week maar weer eens een test run maken. :D :D :D
:) laat je weten wanneer je die testrun gaat maken?
ga je dan naar zandvoort? en is het dan ook vrij rijden? :) :)

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

fredju wrote:
zappa66 wrote:
fredju wrote:ik wil hem terug!!

hahaha
:lol: :lol: :lol: ik heb wel het 1.1 motorblok voor je bewaard :idea: :idea: :idea:

Volgende week maar weer eens een test run maken. :D :D :D
:) laat je weten wanneer je die testrun gaat maken?
ga je dan naar zandvoort? en is het dan ook vrij rijden? :) :)
5 juli gaan we weer bij de harc op zandvoort rijden.
meer info op: http://www.harc.nl/

Mischien dat we voor die tijd s'avond nog een keer een run maken.
Hopelijk kan ik tegen die tijd een GTECH PRO RR
lenen voor beter vergelijk matriaal. :)
Last edited by zappa66 on WedJul21, 2010 12:58:38 PM, edited 1 time in total.

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

ok.. het lijkt mij in elk geval leuk nog s af te spreken, zodat ik jullie en me oude autootje nog s terugzie en ik heb weer een andere ax om te showen nog niet in de prak gereden even afkloppen, dusja wellicht is het nu een goed moment :D

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

5 juli op zandvoort gereden, het lijkt er nu op dat de ax aardig zijn vermogen heeft. De AX hangt nu goed aan het gas en de KDFI datalog ziet er nu ook goed uit :D :D De remmen kregen het in ieder geval behoorlijk zwaar. :!:

Image

Rechtsvoor is er een scheur gekomen in de remschijf, dit gaf een heftig ABS gevoel tijdens het aanremmen van de bochten. We hebben nu nieuwe brembo max remschijven gemonteerd, als deze ook problemen gaan geven moeten we toch echt naar een maatje grotere remmen geen kijken.

Image

Nu nog de bestelde camara monteren, zodat we ook onze rondjes kunnen vastleggen op beeld.

Image

Best een leuk dingetje voor weinig geld:

Features:

•UV spray finish - plastic housing;
•720 x 480 or 320 x 240 video, 30 frames per second, great quality for such a little camera;
•AVI video format;
•Supports up to a 8GB Micro SD card;
•Built in lithium battery which lasts for more than two hours when recording;
The Package includes:

•1 Mini DV MD80
•1 USB cable
•Disk including user manual
•Helmet mount, extra clip mount, silicon protective cover

link van een review:
http://www.terracode.com/AEE_MiniDV/AEE_Mini_DV_P1.html

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als ik zo kijkn naar die kapotte schijf, is dat gewoon een enkellaags ongeventileerde? das niet zo gek dat je die kapot trapt.. zeker gezien de dikte

verder moeten de standaard geventileerde schijven zeker voldoen op het circuit, mits remkoeling, niet te dichte velgen en op de goede manier aanremmen

mijn GTI op zolder destijds remde perfect toen ik volluit ging, dus op het laatste moment kort en kneiterhard remmen en gelijk weer los voor veel koeltijd.. toen ik rustiger ging rijden (aandrijfas naar de malle) en dus wat langer ging remmen en minder koeltijd gaf, trapte ik binnen een rondje alles krom/warm
Image

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

q01z wrote:als ik zo kijkn naar die kapotte schijf, is dat gewoon een enkellaags ongeventileerde? das niet zo gek dat je die kapot trapt.. zeker gezien de dikte

verder moeten de standaard geventileerde schijven zeker voldoen op het circuit, mits remkoeling, niet te dichte velgen en op de goede manier aanremmen

mijn GTI op zolder destijds remde perfect toen ik volluit ging, dus op het laatste moment kort en kneiterhard remmen en gelijk weer los voor veel koeltijd.. toen ik rustiger ging rijden (aandrijfas naar de malle) en dus wat langer ging remmen en minder koeltijd gaf, trapte ik binnen een rondje alles krom/warm
Het was wel een geventileerde remschijf, maar wel een oude die bij het 16v motorblok zat. Na 4 keer op zandvoort is hij gescheurd. De huidige velgen zijn wel redelijk dicht, wij zoeken eigelijk nog naar wat meer open 13" velgen (liefst 6J of 7J ivm 4 reserve michelin slicks die we op voorraad hebben)
Maar we hebben nog de tijd om te zoeken aangezien we pas 27 aug weer moeten rijden. :)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Ey, die naafmoer past niet :roll:
Altijd meer PK's dan jou!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Bas_S wrote:Ey, die naafmoer past niet :roll:
dat zal idd niet echt lekker geborgt zitten..
Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Is het verkeerde type inderdaad.
Altijd meer PK's dan jou!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ok, je gaat me NU vertellen dat die foto een geintje is..

en dat je aandrijfas in werkelijkheid met andere naafmoeren vastzitten...


namelijk, als je aandrijfas WEL met dat type moer vast zit, dan kan het namelijk alleen maar een type1 naaf zijn...
en als dat zo is, dan zit er een type1 aandrijfas in een type2 naaf...

hoe lang wil jij met je wiellagers doen en hoe lang wil jij nog blijven leven?


(die naafmoeren hebben verschillende diameter en kunnen NIET uitgewisseld worden)
Image

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

Dit is een 106 gti 16v as met een te hoge 94ér 1.1 ax moer. We hebben nieuwe ax gti moeren gehaald bij de Citroën dealer, maar deze waren een maat te groot. :?:(waarschijnlijk de verkeerde gehad) We moeten opnieuw langs de Citroën dealer met de de orginele moer, zodat we de juiste moer krijgen met de juiste hoogte. :idea:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hmm, redelijk freaky :?! Hebben ze uberhaupt niet een grotere maat naafmoeren? Een 205 heeft in dat opzicht een geschiktere maat maar de grootste dop is gemiddeld 34 (dacht ik) en volgens mij kom je bij een 205 op 38 of groter...

Misschien toch maar even navragen bij de dealer, misschien korting afdwingen omdat ze je misschien toch in levensgevaar hebben gebracht? ;-)
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:Misschien toch maar even navragen bij de dealer, misschien korting afdwingen omdat ze je misschien toch in levensgevaar hebben gebracht? ;-)
Op zich brengt degene die de naafmoer aanbrengt de bestuurder (en evt. passagiers) in gevaar...
Maar het is duidelijk dat de naafmoer op de foto niet te borgen is, een risico wat ik zelf niet snel zou nemen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Klopt ook, maar op zich mag je een dealer toch wel "vertrouwen" (zolang hij je niet een auto probeert aan te smeren ;-)). Maar, ook slordig dit... Niet dat mijn naafmoeren geborgd zijn, maar daar doe ik verder geen circuit mee (momenteel, moeten sowieso eerst nieuwe op).
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Als je tegenwoordig bij de Citroën-dealer binnenloopt en vraagt om onderdelen voor een Citroën AX, dan zeggen ze: "Een AX? Ik heb nog nooit gehoord van een AX?"
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Mastenhose wrote:Als je tegenwoordig bij de Citroën-dealer binnenloopt en vraagt om onderdelen voor een Citroën AX, dan zeggen ze: "Een AX? Ik heb nog nooit gehoord van een AX?"
Ik ga dan ook eigenlijk altijd naar een Peugeot-dealer :-D. Maar inderdaad, het is al meteen moeilijk en zonder chassisnummer doen ze bij de Citroën-dealer meteen al moeilijk. Misschien ligt het aan de nieuwe Servicebox (web)? Is vernieuwd en compleet ruk (naar mijn mening)...
Image

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

Het is altijd lastig om voor een hevig aangepaste auto onderdelen te halen. Een AX 1.1 met een ax gti onderstel....16v motor en nu ook met 16v aandrijfassen. En dan vragen ze bij de garage wat het kenteken is :? :? Altijd leuk om uit te leggen :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Dan gaan jullie naar de verkeerde dealer ;) (of mijn relatie met de dealer is te goed)

Maar Peter, ik zou toch maar die moeren borgen, door het moment kunnen ze tijdens het rijden los gaan. Vergelijk het maar met het rijden met niet goed vastgedraaide wielbouten. Die gaan ook losser zitten tijdens het rijden (en uiteindelijk verlies je ze). Zo kwam ons een keer het achterwiel van de kever van mijn broer ons inhalen toen we die aan het slepen waren.
Image Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hmm, will do, maar bij mij kan het alleen maar het voorwiel zijn (oh wacht, da's nog veel gevaarlijker :-P). Dit weekend waarschijnlijk, ga straks wel weer even langs de dealer. Moet toch nog een beetje extra vbak olie hebben :-)
Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Het is eigenlijk best wel simpel, haal de asmoeren voor een saxo 16v. Deze zijn qua hoogte de helft van wat je nu hebt en die zijn dus goed te borgen. Mochten je schijven kapot gaan nu haal dan eens een setje geharde schijven, sandtler group N bijvoorbeeld. Die brembo max wil wel eens gaan trillen bij hard aanremmen.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Post Reply