Zitten die op een 1000ctje D8 dat daar nog gewoon handremmen opzaten
Just kidding!
btw: istie sneller als die cinqshit dinges?
tot de 70 win ik het denk ik wel.. maar die Cinq. is nog best snel.. goed opgefokt injectie motortje loopt toch ietsje mooier qua koppelkromme he.. maar met deze durf ik tenminste 140 te rijden
handrem is best leuk de bocht om.. als je m optijd los laat.. anders rij je over die gele paaltjes van de vluchtheuvel heen [he Neonak? ]
q01z wrote:handrem is best leuk de bocht om.. als je m optijd los laat.. anders rij je over die gele paaltjes van de vluchtheuvel heen [he Neonak? ]
Vriend van me is paar weken terug over de kop gevlogen met een handrembochtje. Hij raakte een stoepje. Was gelukkig wel 'n leenauto van de garage.
Whahaha, is lullig! Leg dat maar ff uit.... "ja, ik probeerde een handrem-bochtje met de leenauto en toen raakte ik dat stoeprandje. Sorry, daar staat hij..... Mag ik nu mijn eigen auto terug?"
zo was ik keertje langs een vriend die een aardappelveld aan het ploegen was.. dondert die gast om met zn nieuwe Fendt [hij was 16 en werkte op de boerderij]
hij de baas bellen.. 'Jan, de spiegel is kapot!' die Jan: "Hoe komt dat nou serge? ben je ergens tegenaan gereden?" Serge weer: 'Nee, de Fendt ligt erbovenop!'
damn wat een gevloek toen aan de andere kant.. trekker was 1 weekje oud.. whahaha humor
Maareh, dat van die handremmetjes. Ga gewoon eens oefen op lift-off oversteer. Een AX wil echt wel dwars zonder handrem, z?ker als het nat is. Is ook nog eens heel erg goed voor je voertuigbeheersing als je dat een beetje onder de knie hebt.
Maareh, dat van die handremmetjes. Ga gewoon eens oefen op lift-off oversteer. Een AX wil echt wel dwars zonder handrem, z?ker als het nat is. Is ook nog eens heel erg goed voor je voertuigbeheersing als je dat een beetje onder de knie hebt.
ik wil idd wel wat dingen gaan oefenen.. maar ze hebben hier overal van die diepe sloten! en het is geen Eend.. zelfs op parkeertereinen! het enige terein waar het zou kunnen is bij me werk.. zullen ze leuk vinden
en waarom?
-trekhaak wil niet los.. maar dan ook echt niet
-achterbumber wil ook niet los en nu niet meer vast
-koppakking is waarschijnlijk verrot.. vanmorgen 26km gereden en dr was 0.75L bij te vullen :S
en waarom nog meer?
nou marc zn auto gaat dus binnenkort verrot.. en dan heefft hij er misschien 2/3 weken mee gereden en voor 300,- aan werk ingestopt
zoals altijd met alles wat ik koop.. hoe meer ik dr van hou, hoe sneller het kapot is
'whats the use of trying when anything breakes down in front of your eyes'
owh en bovendien krijg ik van verschillende kanten te horen dat ze dr geen vertrouwen in hebben dat het ooit wat word.. yeah
De trekhaak lijkt me in dit geval hetminste probleem, die kan in principe wel blijven hangen, of als je echt van dat ding afwil kan je altijd het laatste stuk dr nog afslijpen.
Bumper is echt easy om los te maken, 2 boutjes aan de onderkant, het kan zijn dat die vastgerot zitten, en afbreken als je ze losmaakt, gewoon uitboren, en een boutje doorheen steken, en dat weer vastlassen, heb ik met de mijne wel gedaan. Verder zitten er 3 proppen bovenin bij de achterklep, gewoon met een klein schroevedraaiertje het middendeel doordrukken, die pinnetjes vallen dan in de binnenbumper, waar je ze daarna zo weer uit kunt schudden. Dan zit de bumper verder alleen nog vast met 2 klemmen aan de zijkant, die je met enig geweld wel los kunt trekken, daarna is de bumper los. Ik heb bij de mijne de binnenbumper vervangen in de tijd dat het een vriend kostte om bij de snackbar wat te eten te halen, dus 10-15 minuten werk, hooguit.
Koppakking is wel iets dat voor aardig wat werk gaat zorgen, helemaal als je het niet zelf kunt doen. Je zou natuurlijk een ander blokje kunnen regelen op de sloop, als dat goedkoper is dan de pakking vervangen, maar dan zit je ook weer met het probleem, in welke staat is dat blokje, hoe is de distributieriem, etc etc, en dan is er het overbouwen ook nog.
die bumper schroefjes en klemmetjes aan de zijkant had ik al los.. alleen kan ik dus niet bij die propjes komen omdat de vorige eigenaar het achterkleprubber hardnekkeig vastgezet heeft!
die koppakking kan ik desnoods gewoon zelf proberen.. maar ik ben bang dat het blok krom is! want die vorige eigenaar is wel zo'n domme piep [zo komt hij over] dat het me zal verbazen of hij ooit koelvloeistof bijgevult heeft!
owh en Rob.. bumper/bumper ach mijn nederlands is nou eenmaal niet zo goed.. je snapt me toch
iemand zin om voor beun prijsje mn koppakking te vervangen?
die bumper schroefjes en klemmetjes aan de zijkant had ik al los.. alleen kan ik dus niet bij die propjes komen omdat de vorige eigenaar het achterkleprubber hardnekkeig vastgezet heeft!
die koppakking kan ik desnoods gewoon zelf proberen.. maar ik ben bang dat het blok krom is! want die vorige eigenaar is wel zo'n domme piep [zo komt hij over] dat het me zal verbazen of hij ooit koelvloeistof bijgevult heeft!
owh en Rob.. bumper/bumper ach mijn nederlands is nou eenmaal niet zo goed.. je snapt me toch
iemand zin om voor beun prijsje mn koppakking te vervangen?
het blok zal niet krom zijn, hooguit de kop, en dat zal ook wel meevallen zolang dr niet mee doorgejakkerd is terwijl ie oververhit was, je moet de kop toch laten vlakken en afpersen voordat je met de pakking aan de gang gaat.
Dat je niet bij die proppen kan vind ik vrij vreemd, aangezien je ze zo kan zitten als je de klep open hebt ik zou niet weten hoe het rubber zou moeten zitten als je dr niet bij kan, daar zou dan geen ene zak van kloppen.
nah ik kan wel bij de proppen.. ik zie ze wel, maar ik kan daar geen kracht erop zetten
nou moet ik ook zeggen dat ik zo bloedneidig was [enn ik kan boos worde!] dat het waarschijnlijk niet eens los gekomen was als het met kruiskopjes vast zat.. omdat ik dan gewoon niet meer 'wil' dat het los komt zodat ik kan schelden ofzo..
blok afpersen/vlakken.. kost dat? veel zeker en met een aanschafwaarde van 200,-.. wat steek je er dan nog in
ik moet binnenkort ook op voor de APK.. dus ik ben serieus aan het twijfelen over wat ik ga doen..
ik ben benieuwd wie er nu het hardst mij uit gaat lachn.
ik naar de garage toe vandaag voor mn waterdrink probleem
die eigenaar [zo ongeveer vriend van ons] gelijk mee naar buiten om te kijken..
bleek de vorige garage/eigenaar zelf een streepje op de radiatorbuis gezet te hebben.. en ik maar denken dat ik tot daar bij moest vullen..
-de koelvoeistof moet gevult worden tot ongeveer 3cm boven de sensor op de buis.
-maatstreepje stond helemaal bovenaan
dus goot ik er ongeveer 0,5/0,75 teveel in! en dat ging er via de overloop uit.
en kwam het onder het 'maatstreepje' te staan en dacht ik dat er veel vocht uit was.
ik ga nu kijken of hij onder zn minimum gaat zakken..
zo niet is het allemaal weer goed
Update over mijn ax aanschaffen:
in besteling zijn:
GT-bumper (wit) met gele mistlampen
GT-stuur
klapruitjes [getint]
stukje plastic voor bij de pook
en achterlichten/witte knippers voor een vriend
ik had via hier ook een 1.1RE gevonden.. motorisch in goede staat.. wil m eigenlijk 'slopen' en dan wegbrengen.. maar ik weet zeker dat me vader me afmaakt dan :S dus doen we maar niet!