Ax_Dude (Ford Focus 1.8 Tddi)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Na heel lange tijd afwezig te zijn geweest, maar eens terug ingelogd hier. Wat is er veeeel veranderd zeg! Een hoop leden bijgekomen en een groot gedeelte van de ax rijders is ondertussen overgeschakeld op iets anders. Zo zag m'n Focusje er uit in April dit jaar:

Image

Image

Samen met z'n vriendinnetje op de foto

Image

Image

Image

Dit stond op de planning:

Image


Idd stond... :(


Dit komt vanop het forum van de Belgische Fordclub waar ik een van de drijvende leden ben:

Vanmorgen omstreeks 7.43 vertrok ik van thuis uit naar m'n opleiding, ik draaide in Lanklaar aan de verkeerslichten de Boslaan op (de beruchte dodenweg uit het maasland). Er was druk verkeer op deze 4 vaksbaan en ik was op de linkerrijstrook wagens aan het inhalen, terwijl ik de wagen naast me bijna had ingehaald reed er (of wou er) een andere wagen de baan oprijden en de bestuurder naast me heeft een maneuver uitgevoerd. Zonder nadenken heeft die t stuur omgegooid waarbij ik een zware klap kreeg op m'n linkervoorwiel en spatbord. Mijn Focus werd daarbij naar het rijvak van de andere rijrichting gekatapulteerd, ik heb onmiddelijk geprobeerd de wagen nog te corrigeren wat aanvankelijk lukte. Opeens in mijn wiel incl. ophangingsarm afgebroken en heb ik alle controle over het stuur verloren. M'n Fordje werd opnieuw de andere richting uitgekatapulteerd en een Citroen C1 heeft me daar tegen 90 km/h linksvoor op de hoek "gepakt". Daardoor ben ik een aantal keer rond gegaan en uiteindelijk ben ik rakelings langs een verkeersbord gescheerd om uiteindelijk in de berm tot stilstand te raken.

Image



De Citroen C1 is dan tegen een lantaarnpaal terechtgekomen en achteraf in de gracht, wagen was nog feller op elkaar dan de mijne maar gelukkig had de jongedame geen verwondingen. We zijn beiden door het oog van de naald gekropen vermits die baan ook druk bereden is door vrachtwagens. Kheb een goede engelbewaarder, er is iemand die over me waakt... Daar ben ik na vandaag rotsvast van overtuigd.

De wagen die me eerst aangereden heeft, heeft vluchtmisdrijf gepleegd!!!


Ik heb dus de pech dat ik in fout gesteld word... Financieel is het een heel zware dobber :| *slik*

Heb vanmiddag enkele foto's van het wrak gemaakt + velgen eraf gehaald. Wagen in ondertussen al verkocht aan de garage vermits deze een prijs boden die een opkoper nooit zal bieden. Velgen zijn ook verkocht aan die kerel...

Focus is sowieso perto, volgende dingen waren stuk:
  • velg + band
  • ophanging
  • cardanas
  • radiator
  • airco
  • servo
  • motorkap
  • spatbord
  • bumper
  • koplampen
  • pinkers
  • versnellingsbak wss
  • motor is wss ook om zeep
  • chassisbalk
  • bumperbalk
  • schokdemper
  • aan de onderzijde is ook een heleboel om zeep
  • ...
Totale kost zonder spuitkosten geraamd op 5 ? 6000 euro zonder alles wat nog niet te voorschijn is gekomen.
Heb er geen woorden voor, de tranen staan me alweer in m'n ogen :cry: Deze wagen betekende zoveel voor me, was er zo blij mee.........

Foto's:

Image

Lijkt nog mee te vallen op het eerste zicht...

Image

Image

Afgebroken velg die beschadigd + gebarsten is

Image

Verlaging anyone?

Image

Mja...

Image

Afgebroken wiel met draagarm (niet zo goed te zien de draagarm...)

Image

Image

Image

Image

Image

Kon nog gerust 130 000km ermee hebben gereden...

Image

:cry:

Image

Image

Image

Ik ga je missen meisje!!! :cry: :cry: :cry:




Ondertussen heb ik dit gekocht:

Focus "100" Edition 1.8Tdci 100pk van 2003

Image

Image

Image

Nog geen 24h nadat ik de wagen in ontvangst had genomen zag ie er zo uit:

Image

Image

Witte pinkers komen er zaterdag op

Image

Image

Image

Mooi zuiver onder de kap

Image

Ook hier geen gebruikssporen

Image

Eerst deze bandjes eens oprijden en dan zien we wel weer...

Image

Interieur is ook nog als nieuw incl. nieuwe matjes

Image

120 000km jawel hoor 8)



Aanstaande zaterdag een beetje opkietelen en de witte knipperlichten monteren. Ook ben ik van plan om volgend jaar ofzo een Ax'je te kopen voor m'n vriendin om haar te leren rijden 8)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mooie focus! maar ook deze verdient je oude velgen ;)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hey dude! das erg lang geleden zeg, aardige klappert heeft je Focus gehad. Echt zonde! Succes met de nieuwe...
Freude am Fahren.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tsjeee :shock: wat een klap was dat zeg. Dat is wel doodzonde zeg.
Maar je nieuwe mag er ook wezen, je weet de lijnen van de auto mooi te benadrukken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

damn!

ik vond je vorige Focus wel mooier, maar deze kleur is wel mooier, dus je hebt een betere basis (positieve benadering)

wel zonde! en gezellig dat je weer terug bent!
Image

Post Reply