Quinten (AX 1.4i TGS '94)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

het heeft iets met die sensor in je deur te maken in ieder geval,

waar ie aan de andere kant naartoe gaat weet ik niet meer precies..

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Vanmiddag vanuit Adam op de A44 gingen ineens mijn accu en temperatuur lampje branden....en op een of andere manier voelde ik het al aan m'n water, maar heb uiteindelijk mijn AX nog net Wassenaar in kunnen duwen:(

Had vanochtend m'n olie en kvs nog bijgevuld (en ontlucht), maar vrees toch dat ik net n minuutje te lang ben doorgereden met dat brandende temp lampje. Kan mezelf wel voor me kop slaan nu natuurlijk, maar goed eigen schuld...

In ieder geval als ik mijn auto start branden mijn temp en Accu lampje, heeft hij genoeg stroom (alles op elektriciteit werkt op volle kracht) en als ik hem wil starten hoor ik slechts TIKTIKTIK....ik heb het idee dat de motor van d0eze oude dappere AX er nu toch echt de brui aan heeft gegeven (vastgelopen) maar zal de komende dagen nog even op onderzoek uitgaan naar wat er nou echt aan de hand is.

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Quinten wrote:In ieder geval als ik mijn auto start branden mijn temp en Accu lampje, heeft hij genoeg stroom (alles op elektriciteit werkt op volle kracht) en als ik hem wil starten hoor ik slechts TIKTIKTIK....
Toch zou ik met bovenstaande als eerste de accu verdenken. Startmotor vraagt best wel wat stroom...

Waarom je temperatuurlampje in combinatie met je acculampje ging branden kan ik niet verklaren... Maar de rook en temperatuurlampje geven wel aan dat er iets mis is. Je zou kunnen beginnen met het nogmaals ontluchten van je koelsysteem, maar het zou ook heel goed de koppakking kunnen zijn die door is...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Hmmm....thx voor je reactie Mastenhose, heb mn accu even bekeken en die geeft echt meerdangenoeg stroom, startmotor tikt ook heel hard bij het starten, en af en toe hoor je de motor proberen te gaan draaien, maar na een halve seconde hoor je dat hij echt niet wil en dan is het weer stil....lijkt net alsof die echt soort van vast zit.

En dan die twee lampjes die blijven branden:( Vrees echt dat er meer aan de hand is dan kvs probleempje:(

Nu aan de twijfel of ik mijn tijd aan deze wil gaan besteden of dat dit dan een onderdelen wagen wordt en ik opzoek ga naar een nieuwere/betere AX want daar ben ik ook wel aan toe eigenlijk....als iemand interesse heeft in onderdelen van deze 'mistral' of een leuke AX kwijt wil aan iemand binnen de club hou ik mij aanbevolen:)

Wordt vervolgd...

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Zou toch je accu even meten.....
Misschien krijgt je systeem wel teveel spanning.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Kun je'm niet nog eens aanslepen/aanduwen dan. In plaats van de startmotor het werk te laten doen. Met aanslepen heb je inieder geval geen last van 'vast zitten' o.i.d. (Althans, je slipt een aantal keer op je voorbanden, maar met voorzichtig koppelen en een hoge versnelling kiezen komt ie uiteindelijk wel los)

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

ga ik proberen, eerst die auto maar op een of andere manier weer richting DenHaag halen...

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Heb ik mijn lieve AXje eindelijk weer rijdende....kom ik net thuis heeft iemand de bocht een beetje te kort genomen en me hele voor-zijscherm en voorbumper eraf gereden....eentje voor de categorie FRUSTRATED!!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Bekijk het positief. hij rijdt teminste (A)

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Image

En zo is mijn witte Mistral uiteindelijk thuisgekomen.... :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Hey, ik heb ZF-25-DP :D

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Gaaf dat die GT er nog is en minstens zo gaaf dat die motorkap nog bestaat! Is deze niet ooit door DuFF bestickerd?

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Ja was inderdaad Duff, toen heeft job hem gekocht en een tijd op die rode Gti (die nu zwart is) gehad.

En nu geeft die de AX van Koos een mooi voorkantje :D

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Quinten wrote:Ja was inderdaad Duff, toen heeft job hem gekocht en een tijd op die rode Gti (die nu zwart is) gehad.

En nu geeft die de AX van Koos een mooi voorkantje :D
Hahaa... idd! Maar eigenlijk wel bij een gebrek aan beter hoor! Mja, niemand heeft nou eenmaal een kap in die kleur ergens 'over' liggen :)!

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Morgen is het feest :jump:

Morgen wordt mijn witte Mistral een officieel hobby project en gaat de schorsing in.

En morgenavond ga ik een nieuwe AX halen :D
Het is een bekend wagentje uit de club en ik kan niet wachten om hem hier voor de deur te hebben staan!! Daarnaast wordt dit mijn eerste 1.4, dus dubbelfeest!!

Morgen lekker touren :roll:

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Nieuwe TO DO:

- Kokerbalk (laten) lassen
- Ruiten helemaal vetvrij poetsen
- Matjes erin
- Raamspoilert monteren
- Spatlapperts vóó
- Reflectorspaltlapperts achter
- Mooi dempert eronder (laten) monteren
- Radio plaatsen
- Leuke extra speakers hoedenplank plaatsen (inc evt. subje)
- Zonneschade dak wegpoesten/verven/spuiten

En het leuke is dat ik alles, behalve de speakers, al in huis heb :D

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Normaal ben ik meer op het forum te vinden dan klunsend aan mijn AX, maar...laatste tijd is het andersom geweest en staat hij er weer super bij. Ik zal binnenkort weer eens foto's online zetten, sinds vorige wk ook weer een jaartje APK erbij:D

Afgelopen tijd veel gedaan aan de roest en lak, hopen dat hij in 2011 veilig de drie ton zal halen :)

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Helemaal top 8)

Kets ook es een paar plaatjes online!
Ben benieuwd naar die lak. (en ook de flapperts)

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Image

DrukDrukDruk met werk enzo, maar voor de geinterreseerde even een snelle update, het beestje loopt nogsteeds als een zonnetje, alle roest die erop zat inmiddels zelf weggewerkt met roest- omvormer, een popnageltang, wat plaatjes alluminium en zwarte lak.

Apk was inmiddels ook gelukt en ook een mooie JBL Speakerset ingebouwd. Alle dak-zonneschade provisorisch met zwarte lak weg kunnen werken.

Spoilertje zat er ook op totdat vanmiddag tijdens het rijden mijn achterruit ineens met een enorme klap in duizenden stukjes uitelkaar sprong. Nu dus opzoek naar een achterklep met ruit voor een Type 2, liefst zwart...

Nu eerst die achterruit fixen, daarna nog een mooie demper eronder en vier spatlapjes eronder hangen, dan is hij weer helemaal zomerklaar :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Zomaar van klappen??


Boutjes van de spoiler te vast gedraaid?

Wel iets van rubber ertussen gedaan, om de schokken op te vangen? Anders voor volgende achterruit een goed idee....

Post Reply