Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

TwoTone wrote:Beetje de gaten misschien uitfrezen, en een steuntje een beetje verbouwen. Valt volgens mij reuze mee.


ik zie het wel zitten, maar uitfrezen:S ik heb totaal geen werkplek meer,
dan moet er zowiezo iemand zijn plek en expertise aanbieden.. mogelijk in ruil voor iets, geen punt. :)

ik denk dat het maar een B-merk macaroni-spruitstuk gaat worden.

en het is iets te veel werk denk ik voor op de frikandellenmeeting :oops: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

het valt mee maar het kost zeker wel wat tijd, wat je moet doen zijn 5 dingen:

-2 om 2 door de midden zagen ofwel in het midden een gleuf maken.
-gaten uitboren en dat is een pokkewerk, rvs is hard namenlijk zorg voor veel boortjes en een frees
-een aantal tappenen moeten ingekort worden
-de steun past niet komt niet dichtbij genoeg, hij hoef overgens niet perse vast.
-zorg voor papieren pakkingen gezien de flens nooit echt 100% recht is.

al met al is het voor het geld geen prob, mits je er even wat tijd wilt insteken.

verwacht geen wonderen kwa vermogen, je krijgt wat meer koppel en het word allemaal wat soepeler echt sneller word je moter niet.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

leuk, maar ik heb dus de mogenlijkheid niet voor dat boren en frezen :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Valt allemaal best mee om te doen, je moet alleen de bevestigingsgaten wat opruimen met een boortje en papieren pakking snijden. Doormidden zagen? Waarom? Past zo ook prima.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb dat allemaal niet hoeven doen :roll:

Ok die onderste V bak bout zit als je hem niet op een brug monteerd zoveel spanning op dat ik hem verloren ben, maar dat is niet zon ramp. Beste kan je een garage ff vragen of ze dat steuntje kunnen verbuigen.

Je kan bij raceland alleen 1 tapeind niet vast zetten (links onder)
Die moet je vervangen door een boutje en dan terwijl je de spagetti erop zetdat boutje elke keer een slag aandraaien zegmaar :P
Dat komt omdat die 'tube' precies op 1 cm van het bevestigingsgat voor langs loopt.... Maar als dat de enige is die je niet aandraait is het niet zon ramp, dan lekt ie niet perse.

Maar ik zou zoiezo alles vervangen voor boutjes, makkelijker monteren.

Het enige waar ik met die raceland problemen mee kreeg was dat hij lager uitkomt dan een gewone downpipe en de uitlaatdaardoor tegen de stabi stang. Daar heb ik dan weel alu plaatjes tussen gedaan (tussen bodemplaat en stabistang bevestigingsdingetjes) en toen was dat prob ook verholpen....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

doormidden zagen hoeft niet maar het vergroot de kans op schuiven door in en uitzetten een stuk minder en vaak past het ding dan al een heel stuk makkelijker.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

grietje wrote:Ik heb dat allemaal niet hoeven doen :roll:

Ok die onderste V bak bout zit als je hem niet op een brug monteerd zoveel spanning op dat ik hem verloren ben, maar dat is niet zon ramp. Beste kan je een garage ff vragen of ze dat steuntje kunnen verbuigen.

Je kan bij raceland alleen 1 tapeind niet vast zetten (links onder)
Die moet je vervangen door een boutje en dan terwijl je de spagetti erop zetdat boutje elke keer een slag aandraaien zegmaar :P
Dat komt omdat die 'tube' precies op 1 cm van het bevestigingsgat voor langs loopt.... Maar als dat de enige is die je niet aandraait is het niet zon ramp, dan lekt ie niet perse.

Maar ik zou zoiezo alles vervangen voor boutjes, makkelijker monteren.

Het enige waar ik met die raceland problemen mee kreeg was dat hij lager uitkomt dan een gewone downpipe en de uitlaatdaardoor tegen de stabi stang. Daar heb ik dan weel alu plaatjes tussen gedaan (tussen bodemplaat en stabistang bevestigingsdingetjes) en toen was dat prob ook verholpen....
Tapeind aan de passagierskant kun je gewoon een stukje afzagen en een kleiner moertje opzetten.

Voor de baksteun kun je het beste een M10 bout nemen en dan de steun vastklemmen met 2 moertjes.
Altijd meer PK's dan jou!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

volgens mij is het gewoon zo dat die van raceland niet altijd exact hetzelfde van maat zijn en je dus een beetje mazzel moet hebben.
Ik had hem samen met m'n pa binnen een uurtje goed gemonteerd zitten.
Alle boutjes zitten vast, geen problemen gehad met een radiateur die in de weg zat, alleen ff fannetje losgehaalt en hij is ook gasdicht.
Je moet alleen ff logisch nadenken en het op je gemakkie aanpakken.

Ik heb wel die dingetjes voor het hitteschild doorgeslepen, die zaten in de weg.

Verwacht trouwens niet enorm veel vermogenswinst, tis alleen iets koppel wat je erbij krijgt volgens mij.
Katloze pijp werkt beter.

Bas-S heeft een compleet setje te koop.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote:verwacht geen wonderen kwa vermogen, je krijgt wat meer koppel en het word allemaal wat soepeler echt sneller word je moter niet.


Browny wrote:Verwacht trouwens niet enorm veel vermogenswinst, tis alleen iets koppel wat je erbij krijgt volgens mij.


lol.

ik wil geen katloze pijp, ik wil spaggethi voor onder de kap als sier, ik wil niet meer herrie als dat ik nu heb.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Katloos wil niet zeggen herrie, ik rij nu zonder kat, met een normale GTI eind en tussendemper heerlijk stil.

Maareeh.. die raceland dingen zijn op zich wel te doen en je hoeft de schroefgaten niet meer uit te boren, alleen als je kop een stukje gevlakt is, is het wat lastiger :lol: .
Altijd meer PK's dan jou!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ja die is gevlakt.


overigens nog iets anders, die musketierbumper gaat baan maken voor weer een gt-bumper :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Hoeveel? halve cm? :twisted:
Altijd meer PK's dan jou!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:roll: nog geen 0,000001 mm volgens mij..... haha, geen idee, maar ik denk niet dat het veel problemen zal leveren.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Waarom gaat je musketierbumper er weer af dan?
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Koen NL wrote:Waarom gaat je musketierbumper er weer af dan?


ben t zat met drempels en dat ik zo zachtjes moet rijden enz.

er komt weer gewoon een gt-bumpert op. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

en wat ga je dan met de musketier doen???
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

er is al een koper,

bumper word op een nostalgische wijze geruild.

wel ben ik nog op zoek naar een renault megane/laguna bumperlip.
8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image

Image

:D en blinken dat ie straks zal doen.....

en me arm zal ook wel lurp zijn... :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

bling bling auto

straks dan, nu lijkt ie alsof ja.... geen idee
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

In de Was??

Post by MrBBQ »

grietje wrote:bling bling auto

straks dan, nu lijkt ie alsof ja.... geen idee


Volgens mij staat hij in de was :shock: (waxin/waxout)

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Post Reply