Sgurk = Geerco (AX 1.4 GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

:lol: Flauw dat jullie niet eens tegen een 1 aprilletje kunnen! :lol:

Vanaaf ff een lekker stukkie gereden, hij rijd een stuk beter, had dus zeker ff een beurt nodig. Ook het toerental schommelt een heel stuk minder. Gelukkig is die C2 weer bij de garage want mijn ax schiet wel veel meer op :wink:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
AX GTi, sold!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

toch is die C2 ook best leuk!
dat flipperen lijkt me best leuk om te doen..:D:D alleen jammer als het zo traag is als iedereen zegt! :(

wel goede fotos trwns.. vooral die in het donker :D MOOI kan je die mailen? (als je m in NOG betere kwaliteit hebt?) :)
Image

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Check je mail :), ik heb ze nog beter maar die moet ik dan ff op een andere manier verzenden want hotmail laat maar weinig toe.
AX GTi, sold!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

mooi autotje :) Ik heb alleen gelezen dat de 1.4 met gewone schakelbak sneller naar de 100 sprint als de 1.6 met Sensodrive bak :(
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

De C2 1.6 16v VTR doet over 0-100 (met sensodrive) 11,9 sec

De C2 1.4 VTR doet over 0-100 (handgeschakelde 5-bak) 12,2

Dus opzich zou je met de 1.4 handgeschakeld best sneller kunnen zijn als je een beetje goed kan schakelen en degene in de sensodrive niet.

Ook wel erg raar dat de 1.6 16v alleen met sensodrive verkrijgbaar is. Ik vind toch dat ze dat niet zo slim aanpakken bij Citroen. Mijn voorkeur zou echt uitgaan naar een handbak.

Het verschil tussen een 1.4 sensodrive of handbak is gewoon bijna 2 seconde. Trieste boel...
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Jongens die bak is nieuw, dat moet allemaal nog doorontwikkeld worden enzo. Ik schat dat over jaartje of 5> hij als een gek rijdt die sensodinges.
Freude am Fahren.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Sgurk wrote:Ook wel erg raar dat de 1.6 16v alleen met sensodrive verkrijgbaar is. Ik vind toch dat ze dat niet zo slim aanpakken bij Citroën. Mijn voorkeur zou echt uitgaan naar een handbak.

Het verschil tussen een 1.4 sensodrive of handbak is gewoon bijna 2 seconde. Trieste boel...

Effe detailtje:
De C3 is er WEL in 1.6 16v handgeschakeld duz dat gaat volgens mij ook wel vlot.
Ik hoop dat ze de C2 ook met dat blok + versnellingsbak gaan uitvoeren binnenkort.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Gisteren gehoord van Antoine dat ik de volgende week mijn andere motorkap krijg. Deze oude moet er nu dus maar echt aan geloven.

Komend weekend ga ik zo naar 24 uur van Le Mans. Dus opzich is dat ook wel lekker opvallend :wink:

Image

Image

Image

Image

Ik heb het nogal vluchtig moeten verven omdat er weinig tijd was. Daardoor is de verdeling van de grootte van de vlakken niet super. Maargoed het gaat om het idee, en dat komt wel uit de spreekwoordelijke verf, dacht ik zo :lol:
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

:shock: haha, lachen man zo met het EK voetbal voor de deur.... Al betwijfel ik of je daar trots op zou moeten zijn :cry: Wat zijn die gasten toch verwaand :?
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha lekker creatief bezig Sgurk! :D

vlakverdeling is niet ideaal.. maar wel leuk zo :) nu de rest nog oranje spuiten ;)
Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

hehe....leuk idee, maar zou het zelf niet doen. Moet komende tijd nog ff naar de Mediamarkt in Duitsland.... :D

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Nou ik ben weer terug van de 24 uurs race van Le Mans. Als je een gaaf weekend wil dat vol in het teken staat autoraces moet je daar heen volgend jaar. Wat is dat een spectakel zeg, onwijs kik!!!

De AX heeft heen en terplaatse op en rond de camping heel erg goed zijn best gedaan. Tussen Parijs en Le Mans is een nieuwe snelweg aangelegd en daar heeft hij velen malen de 180/190 aangetikt. Temperatuur liep niet eens op! Autootje reed heerlijk!

Zondagavond op de terugweg wat het echter ineens over. 180 km na ons vertrek uit Le Mans had de auto geen vermogen meer! En dat was echt niet leuk! Gelukkig ben ik in bezit van het reishulppakket van de ANWB. Die hebben een hoop geregeld. Dinsdagochtend konden we gelukkig weer onze terugweg vervolgen in de AX.
De ontstekingsmodule was verrot waardoor de auto nog maar op 2 cilinders liep. Dit is gerepareerd en de auto was weer rijdbaar. Gisteren een afspraak gemaakt bij de dealer voor een compressietest. Ik wil nu graag weten of ik nog een gezond blokje heb. Dus dat hoor ik volgende week vrijdag.

Maargoed ik begon over Le Mans en ga er ook maar mee afsluiten. het was echt helemaal top. Ik zal later wat foto's showen van het hele weekend. Inclusied mijn AX met NL-vlag op franse bodem.
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Wat een toestand he... Gelukkig is alles toch weer goed afgelopen :lol:
Freude am Fahren.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Zoals beloofd wat foto's van Le Mans. Kijk er maar effe doorheen. Ik heb geen zin om alle auto foto's te selecteren. En zo krijgen jullie meteen een idee hoe je moet kamperen :wink:

Agregraat, frituurpan, 3 koelkastjes, een Dixi (toilet) :lol:

http://www.famdevoogd.nl/le_mans_1.htm
(onderaan iedere pagina kan je verder naar de volgende via een linkje)

Let verders niet op het commentaar, moeders is er namelijk niet bijgeweest daarom klopt dit niet helemaal, ook de volgorde is niet helemaal goed. Maar uit de foto's kunnen jullie wel opmaken dat het een geslaagd weekend was denk ik. Op mijn 2 dagen pech na dan tenminste :?
AX GTi, sold!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey sgurk!

dat was nog eens leuk om door te bladeren!
lekker veel en leuke fotos.. het commentaar was wel grappig erbij hoor!

jij hebt je duidelijk wel vermaakt

marc
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

leuk gedaan man (Y)


jmmrs maar je bent met de auto terug gekomen (Y)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Jaja creative moeders zijn prettig :) en zelf moeten bekennen dat ik echt niet weet hoe ik zoiets moet maken. Maar ik heb me daar zeker wel vermaakt. Vooral in de nacht rond het circuit rijden en op verschillende plaatsen kijken. Dat is echt verschrikkelijk KIK. Opgloeiende remmen, vlammen uit de uitlaten en dat onwijze geluid. Echt het regelt!!
AX GTi, sold!

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Echt leuke foto's en erg mooie auto's!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Erug mooie foto's allemaal! En wat een bakken daar joh! Ik heb sowieso 2 enzo's voorbij zien komen :shock: Die noble's mogen er ook wezen trouwens 8) Tvr ook wel leuk :twisted: maar goed alles valt in het niet met dat autootje met die nederlandse vlag op de motorkap! Wat voor auto is dat ookal weer? :P
Freude am Fahren.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

master-arnie wrote:autootje met die nederlandse vlag :P


Kijk uit dat je hem niet onderwaardeerd. Dan wordt hij boos en laat hij wederom iedereen zijn achterkant dien. Deed hij richting Le Mans ook met 190 en liet een V70 en A8 stof happen! :lol: (ok ze zullen wel niet vol op het gas gegaan zijn :wink: )
AX GTi, sold!

Post Reply