Daniel aka DLS (Alfa 146; Astra '99) ax overleden, ingeruild

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Bij mij is ie nog helemaal stil en nooit vervangen...kan natuurlijk mazzel/ toeval zijn maar ik heb er wel een paar km meer op staan.
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Aandrijfassen die overlijden is zoiezo erg verschillend naar hoeveel km's ze t doen. Bij onze 86'er is het gedaan na 40.000 km (ja echt!)
En die grijze stond 132.000 toen het echt te erg werd, ik weet alleen niet of dat daarvoor ooit gedaan was.


Maaruhm DLS, wiellos klinkt niet eens zo raar. Ik zou dat toch even checken. Zoals ik op MSN al zei, ik denk niet dat het een aandrijfas is, en zelfs al is het dat wel, dan hoef je hem t eerst komende jaar nog niet te vervangen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja het volgende.

Ben vandaag bij de citroen dealer EN de kwikfit geweest:

Kwikfit:
- Heeft er een rondje mee gereden. Hoorde niets. Heeft em op de brug gezet en aandrijfas en Fusee bekeken. Zag aan beide niets. Heeft nog wat verder bij motorsteunen etc gekeken.. ALlemaal niets.

Citroen:
- Zelfde.. Even een rondje gereden, en daarna op de brug. Hij heeft iets uitgebreider gekeken, maar zag ook neits aan aandrijfas EN fusee. Zeer waarschijnlijk zit hier (NOG) geen probleem. Hij kwam echter met het verhaal dat het misschien wel de druklager in de versnellingsbak zou kunnen zijn (dit zal bevestigd moeten worden, met als het tikken ophoudt als ik de koppeling intrap, dit weet ik namelijk niet zeker).

Verder ook nog even gevraagd naar het schokken en slecht stationair lopen, aangezie ze dat ook weer deed.

Hij gaf aan dat het zeer waarschijnlijk de ontsteking is, en niet het injectiehuis. Iemand hier een ander idee over.??
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

wat foto's van het lassen van de uitlaat.. moest denk ik wel voor de apk ;)

Image

mooie scheur

Image

Image

Image

Image

Et zijn trouwens foto's van mijn telefoon
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DLS wrote:wat foto's van het lassen van de uitlaat.. moest denk ik wel voor de apk ;)

Et zijn trouwens foto's van mijn telefoon


Ow, ik dacht dat het je auto was, maar dat is dus je telefoon?

Zonder dollen, lekker bezig en is de uitlaat weer dicht?
Image Image Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

haha ja.. hijs dicht.. heb er 3 dagen later APK mee gehaald ;)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

lijkt me nou niet echt handig zo.. met 30 cm werkruimte onder de auto :roll:

maarja nood breekt wet waarschijnlijk :D
ziet er goed uit! en gefeliciteerd met de APK!

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Re: Daniel aka DLS (AX 1.4i TGS '93) nieuwe pech?

Post by DLS »

DLS wrote:Hey allemaal

Ik ben Daniel, 20 jaar woonachtig in Lelystad en sinds februari J.L. in het bezit van een Citroën AX 1.4 i TGS

Image

Ik wil er nog het e.e.a. aan doen maar weet nog niet zo goed hoe. Dit is mijn eerste auto en moet dus nog even thuis komen in de auto techniek en de AX in het bijzonder.

Het is een luxe auto met:
- Centrale deurvergrendeling met sleutel
- Schuif Kanteldak
- Elektrische ramen
- Toerenteller etc

Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Bezig met spoiler, ev. remlicht inbouwen)
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Zie forum Exterieur)
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (TOEKOMST PLAN)
- AX GT stuur type 1 of 2 (TYPE 2 STUUR)

Wat er is gedaan:
Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Spoiler zit er op (zwarte kleur). heb er twee keer een 3e remlicht onder gehad.. maar deze waren beide kapot
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Rij nu op 13" 5 spaaks Borbet velgen (EX Karen))
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (Wel nieuwe voorlichten *Duplo van Q01z*
- Neon achterbak verlichting ingebouwd
- Beurt gehad. *groot*
- Spanningsregelaar vervangen.
- GT type 2 stuur erin gezet.. EX nick

TO DO:
- GT bumper met mistpitten inbouwen
- Ik heb een TGS tellerbak, met een GTI plastic kap.. Ik hou dus een gat over, waarin bij de GTI de brandstofmeter zit. Ik wil hier een Citroën logo maken.. (is al deels in bewerking)
- Nog niet zo heel veel ideeen verder...

Edit 4-2-2008
- Logo is inmiddels gedaan, zie post op pagina 4
- Op komende meeting een openluchtfilter en injectiehuis installeren
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Dus ik reed vrijdag avond naar huis, nog geen minuut onderweg, en valt de uitlaat eronder vandaan.. :(

Wat een herrie is dat zeg .. :shock:

Het leek of ie afgescheurd was bij de katalysator. Doordat ie al eens gelast was, was ik bang die ie helemaal vervangen moest worden.. Ik ben naar mijn monteur gereden.. Km of 40 / 50... zonder pijp :P.. En daar is gebleken dat de middenpijp er bij de verwijding is afgescheurd. Het was dus een kwestie van de verwijding er afslijpen en een nieuwe verwijding er inlassen..

Al met al gratis een goede pijp weer...

Omdat ik 600 km per week rij op het moment, ben ik aan het kijken geweest naar een nieuwe auto zaterdag.. Heb er hier bij dealers 1tje gevonden die wel mogelijk was. Maar toen ik naar mijn monteur reed, wou ik em toch niet kwijt.. Hij rijd zo lekker soepel en lekker..

IK ben er dus mooi bij zondag.. Ik hoop met een schone auto :).. iig om er een nieuw injecthuis in te zetten.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

gefelciteerd

Post by MrBBQ »

HE DLS,

:verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verj :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag :verjaardag dag


Gr Mr Dean 8) :lol:
Saxo style is sexy style....

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Gefeliciteerd Daniel!!

:occasion5:

Iets minder spammen hoor nu je 21e jaar ben geworden :wink:

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

gefeliciteerd!!! :dance
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

bedankt allemaal... :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja nu toch officieel

Omdat ik momenteel een dikke 2500+ per maand rij, ben ik aan het kijken naar een andere (diesel) auto. Echter de AX gaat niet weg :D. Mijn vriendin zal er in gaan rijden zolang als het duurt.

Ik ben zelf op zoek naar iets van een 306 (hatchback of station) op diesel met airbags en ABS. Zowel voor de veiligheid, als het feit dat een diesel rijden momenteel gewoon goedkoper is :).

Ik vind het wel jammer afstand te moeten nemen van de AX. maar het is het op dit moment gewoon niet waard.. helaas...
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Is een Xsara dan niet wat hehe...
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja tis wel iets wat betaalbaar moet zijn, weinig km's, diesel, abs en airbags :P best wat eisen en weinig geld ;)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Een 306 is niet per definitie met dit alles erop en er aan, een collega van mij had een vroege editie...die was airbagloos. Een Xsara is iets later geintroduceerd (meen vanaf 1996) maar ik denk dat qua prijs die twee elkaar niet zullen ontlopen. Ook pas vanaf die tijd zijn de 306 modellen wat rijker uitgerust. Ik denk dat het meer een kwestie is van smaak, technisch komen ze redelijk in de buurt van elkaar. Tsjah...als je diesel wilt rijden...een HDi zal wel een brug te ver zijn qua prijs. Maar loopt wel mooi (riep een niet echte dieselfanaat).
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

hm valt mee..
zit idd wel te kijken naar een 306 HDI uit 1999 1998 zeg maar.. maar kom nu ook wat mazda 323 fastbreaks tegen.. maar dat zijn ook wel mooie dingen zeg maar... ik weet het dus nog niet..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Persoonlijk zou ik gaan voor de good-old 1.9 TD in een Xsara/306. De ervaringen met een vroege Hdi zijn hier niet bijster positief, hoe mooi ze ook lopen en lekker ze ook rijden. Qua onderhoud aan de motor is het vooralsnog geen vergelijk met z'n ouderwetse zusje. Overigens gebaseerd op meerdere ervaringen, maar ergens geef ik je groot gelijk als je wel een Hdi zou nemen :P. Van zo'n heerlijk blok wordt je vanzelf vergevingsgezind.

Post Reply