Job (MERCEDES-BENZ C36 AMG, '90 1.4i GT & '91, 1.4i GT)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik stem op doorschuren :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

peter wrote:Als je een GT bumper doet, doe dan ook gelijk de skirtset, dat maakt hem af, en in deze kleur moet dat er wel goed uitzien :)
en dat zou er dan zo uit kunnen zien:

Image

de combinatie van Rouge Griotte Piovine Parelmoer en zwart vond ik altijd erg gaaf op sander z'n AX 8)

EDIT: klein kleurfoutje :oops:
Last edited by MBa@NL on MonJun30, 2008 10:34:06 PM, edited 1 time in total.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

helaas is bovenstaande foto niet te vergelijken, aangezien mijn bumper waarschijnlijk in kleur wordt meegespoten. Anders krijg ik de achterbumper etc. ook te doen + het feit dat ik geen skirt set heb (en m'n wielkasten niet wil uitzagen). Een skirtset met rechte wielkasten is sowieso geen optie; vind ik er persoonlijk niet uit zien.

Weet iemand trouwens waar sander z'n spot is gebleven :O?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Die heeft hij een tijd geleden verkocht, waarna de eigenaar er niet echt goed voor is geweest naar ik heb vernomen.

Maar met een gladgemaakte en meegespoten GT-bumper is volgens mij ook wel supervet!
AX GTI '91

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

-Henry- wrote:Die heeft hij een tijd geleden verkocht, waarna de eigenaar er niet echt goed voor is geweest naar ik heb vernomen.

Maar met een gladgemaakte en meegespoten GT-bumper is volgens mij ook wel supervet!
Dan krijg je hetzelfde effect als de mijne, meegespoten en gladgemaakte bumpers, maar geen skirtset. Kan in mijn ogen perfect, al is een skirtsetje altijd leuk, maar ook ik had er geen zin aan om mn wielkasten uit te moeten slijpen

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Een GT-bumer lijkt me idd niet zo'n slecht idee. Ik heb dan ook besloten om door te gaan met schuren :P ! haha... echter ga ik de komende tijd eerst gebruiken om wat kleine dingen aan te pakken:
- zijspiegels zwart spuiten;
- morettes zwart spuiten;
- velgen doppen afmaken en bevestigen;
- Zij-knippers op de schermen donkerspuiten (en misschien ook de achterlichten).

Daarna (ongeveer zomervakantie, gok ik) ga ik verder met de bumper.

Vandaag heb ik alvast iets van mijn tijd gebruikt om de 1.1 logo's te verwijderen. Iedereen verschilt hierover van mening, maar ik vind het wel strak staan. Tevens heb ik, na lang twijfelen, van die zwarte deurkelkjes bevestigd. Ach.. het is wel ok, niet heel boeiend vind ik zelf.
En de auto heeft zowel van binnen als van buiten een flinke boetsbeurt gekregen :).... Dat bier drinken op de zondag wordt je ook wel eens zat :wink:

Zo, de kleur van de auto is op de foto's iets wat vertekend :) , zal de zon wel zijn 8)
Image
Image
Image
Image
Image

Verder heb ik nog enkele foto's gemaakt van het interieur, waardoor michel zijn research misschien wel zou kunnen voltooien :) . Foto's zijn niet duidelijk michel, excesesss :)
Image
Image
Image

Tevens hebben we, als alles doorgaat, morgen een 2de ax. De mistral van Menno. Deze ax zal m'n broertje als eigenaar gaan krijgen. Overigens wordt hij volgende maand pas 18, nog ff geduld dus :D.
Maar dit autotje zal ook de nodige aandacht krijgen :)! Genoeg te doen dus!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

dit is inderdaad het interieur wat ik erwachtte en dan is het dus niet een SPOT zoals op kenteken :lol:

Zal de foto's eens opzoeken die ik in het buitenland heb gemaakt, daar heb ik namelijk nog foto's tussen zitten van Harmonie's die WEL bestikkering hebben ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

MBa@NL wrote:dit is inderdaad het interieur wat ik erwachtte en dan is het dus niet een SPOT zoals op kenteken :lol:

Zal de foto's eens opzoeken die ik in het buitenland heb gemaakt, daar heb ik namelijk nog foto's tussen zitten van Harmonie's die WEL bestikkering hebben ;)
\

harmonie is toch ook in NL geleverd??
Heb je die folder niet eens Michel :wink:
http://link.marktplaats.nl/173892491

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Browny wrote:
MBa@NL wrote:dit is inderdaad het interieur wat ik erwachtte en dan is het dus niet een SPOT zoals op kenteken :lol:

Zal de foto's eens opzoeken die ik in het buitenland heb gemaakt, daar heb ik namelijk nog foto's tussen zitten van Harmonie's die WEL bestikkering hebben ;)
\

harmonie is toch ook in NL geleverd??
Heb je die folder niet eens Michel :wink:
http://link.marktplaats.nl/173892491
klopt, heb ik zelfs een of twee keer dubbel ;)

rare is alleen, de Harmonie staat niet niet op kenteken als Harmonie maar als SPOT. daarom (althans dat denk ik) hebben zowel de SPOT als Harmonie in NL geen bestikkering.

Echter eentje die uit bijvoorbeeld frankrijk komt heeft wel de bestikkering "zoals het hoort".

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat is omdat Citroën niet voor iedere auto een nieuwe typegoedkeuring wil doen, maar ze wel elk jaar gewijzigde gegevens moeten aanleveren.
Anders zouden AXjes zomaar ineens 500 euro per stuk duurder zijn geweest ofzo ;)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

kevin.broke wrote:Dat is omdat Citroën niet voor iedere auto een nieuwe typegoedkeuring wil doen, maar ze wel elk jaar gewijzigde gegevens moeten aanleveren.
Anders zouden AXjes zomaar ineens 500 euro per stuk duurder zijn geweest ofzo ;)
in principe staan, op de Harmonie en Mistral na, ALLE uitvoering netjes op kenteken vermeld.

Dat de Mistral niet zo op kenteken staat is "logisch". De bestikkering is er later opgeplakt. volgens de officiele handleiding bij de stikkerset moest de dealer zelf ook het AX 11 TE plaatje verwijderen en het Mistral embleem er voor in de plaats brengen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

...en tussen de Spot en bijv. de Harmonie is het puur een bekledings/uitrustingskwestie. Gevalletje eender dus. Gebeurt vaker in autoland :)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Zoooooo... een heel kleine update, maar wel eentje die zich doet gelden; ander geluid :) !
Dit weekend nl. de demper van Aspeve eronder gehangen. De demper heeft nog een 'soort demper in de demper' om het geluid wat te minderen. Eerlijk gezegd vind ik dat wel best zo, al dacht ik daar zaterdag anders over. Het bromt genoeg, ik wordt er nu soms al gek van of misschien is het gewoon wennen :).

Morgen zal ik ff een fototje schieten, 't ziet er nl. wel een stuk beter uit dan de standaard demper. Die was trouwens helemaal verrot, d'r kon zowat een vinger in, soweiso bij de volgende apk was dat afkeur geweest. Dus nog goedkoop op kunnen lossen ook :) !

Verder ga ik na de volgende meeting de luchthapper van citrosin erop... uhmmm ja.... plakken, denk ik dan maar :) ! Ik heb ook een beetje van die vogelstront schade dus die kan daar mooi overheen. En ik vind het, waarschijnlijk in tegenstelling tot heel veel andere, best gaaf :lol: :D !

En die m3 spiegels moet ik nog ff over denken; misschien dat jullie me kunnen helpen met tippen en adviseren!? Wie heeft die dingen, en wat is de ervaring?

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Job, die spiegels nemen we zowiezo mee dan kun je even kijken of het wat is en trouwens, wat een gaaf interieur zeg, erg mooi dat creme velours :shock:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Het mocht ff duren maar ik heb de foto's weer gevonden :D

gespot in Tsjechië en waarschijnlijk geïmporteerd uit Duitsland :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zit die raamband er nou nog niet op ;)
Image

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

q01z wrote:zit die raamband er nou nog niet op ;)
hehehe :wink: ! is die al printklaar dan :lol: ?

M'n laatste mail nog ontvangen, marc?

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

en idd michel, 't is precies hetzelfde als wat ik anderhalf jaar geleden kocht! 't zelfde kleurtje, maar vooral hetzelfde interieur; echter zonder de stickers, zoals jij al wist/vermoede!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Job, van harte gefeliciteerd :verjaardag

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

gefeliciteerd!

Post Reply