AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by AlexanderB »

nouja, afhankelijk van roest (echt geen spatje dus :P) en prijs enzo.. maybe.. ik kijk morgen wel ff, want ik ga nu echt slapen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by q01z »

opzich is de ombouw naar een Volcane diesel niet zo'n slecht idee..
alleen;

ofwel omkatten.. ofwel HEEL ERG NETJES maken voor de RDW..

we hebben ooit Geert gehad (ax_powah) die een diesel naar benzine had omgebouwd.. die werd nog net niet in elkaar getrimt door de RDW keurmeester..


maaruhm; niets voor jouw Marco om dit niet ontdekt te hebben! kan me goed voorstellen dat je daarvan erg van slag bent..
Image

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by wilfred »

Zo op de foto's afgaande zal er vast nog heel wat meer slechte plekken zitten, ik zou eerst een goed met een beste schroevendraaier een aantal kritieke punten onder handen nemen om in te schatten of je zo nog wel door de apk komt, en zou me sterk afvragen of je hier wel verder energie in moet steken, maar wellicht is het ook veelal optische roest.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Johannus »

Hey Alexander, Gefeliciteerd met je nieuwe auto! heb net je verhaal zitten lezen. Klinkt alsof je nog wel wat ToDo puntjes hebt om aan te pakken, maar zoals al gezegd als je een goede body hebt (donor of deze fixen) heb je een hele mooie diesel! :)
Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by AlexanderB »

q01z wrote:opzich is de ombouw naar een Volcane diesel niet zo'n slecht idee..
alleen;

ofwel omkatten.. ofwel HEEL ERG NETJES maken voor de RDW..

we hebben ooit Geert gehad (ax_powah) die een diesel naar benzine had omgebouwd.. die werd nog net niet in elkaar getrimt door de RDW keurmeester..


maaruhm; niets voor jouw Marco om dit niet ontdekt te hebben! kan me goed voorstellen dat je daarvan erg van slag bent..
alles overzetten dus, want ik ga niet de wraak van een RDW meneer me op de hals halen door met een 1.1 benzine met een 1.5D motor daar te komen, dan had ik dat net zo goed meteen kunnen doen ipv deze witte kopen.. (dat, of dr een uit frankrijk halen, waren mn 3 keuzes, zegmaar..)

overigens hebben we bevestiging dat alles in een nieuwe koets monteren om van roest af te komen legaal is, dus "omkatten" is misschien niet het juiste woord..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Mastenhose »

Yeah! :music Eindelijk de Diesel voor de deur! Zal eens zien of ik 'm binnenkort eens kan spotten!
Wat betreft de roest, je hebt een jaar APK, dus een jaar om erover na te denken wat je gaat doen.

Succes met de werkzaamheden, ik ben benieuwd!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Rob GT »

Gefeliciteerd met je nieuwe AX!
Mastenhose wrote:Yeah! :music Eindelijk de Diesel voor de deur! Zal eens zien of ik 'm binnenkort eens kan spotten!
Wat betreft de roest, je hebt een jaar APK, dus een jaar om erover na te denken wat je gaat doen.

Succes met de werkzaamheden, ik ben benieuwd!
Idd!
MNM(tm) wrote: Vindt ik
Je bent echt van slag, of niet??
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by MNM(tm) »

Yup... Nog steeds... :(
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by AlexanderB »

Zo, kannetje kroon olie gekocht.. kost ook gelijk n arm en n been :X nu is iig het oliepeil niet meer laag, binnenkort filter + alle olie nogmaals vervangen..

Autoradio komt in deze auto veel beter tot zn recht, ik weet niet of het aan de speakers of aan de bedrading ligt, maar dat is iig goed. :)

Straks ff n lekker stuk cruisen op de snelweg..

Vergelijkend waren onderzoek gelezen tussen verschillende ontroesters en roestomvormers.. jammer dat loodmenie niet meer verkocht word, dat is zo'n beetje t beste product :P

Van de week even de slijptol ophalen bij mn vader, en een staalborstel dr op zetten, eens kijken hoe erg de roest allemaal is..
Last edited by AlexanderB on FriJul13, 2012 7:11:22 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Wheelnut »

*-peil
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by AlexanderB »

kwam geen rood kringeltje onder, maar dankjewel :lol: *past ff aan*
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by MNM(tm) »

AlexanderB wrote:Zo, kannetje kroon olie gekocht.. kost ook gelijk n arm en n been :X nu is iig het oliepeil niet meer laag, binnenkort filter + alle olie nogmaals vervangen..
Vind jij dat spul zo duur dan? 'k Vind dat best meevallen eigenlijk. :oops:
AlexanderB wrote:Autoradio komt in deze auto veel beter tot zn recht, ik weet niet of het aan de speakers of aan de bedrading ligt, maar dat is iig goed. :)
Kan wel. D'r zitten 2x 60W Philipsen in, ipv. die standaard 15W kartonnetjes. ;)
AlexanderB wrote:Van de week even de slijptol ophalen bij mn vader, en een staalborstel dr op zetten, eens kijken hoe erg de roest allemaal is..
Ik hoop zó dat redding nog mogelijk is! Van mij mag je m'n sloop-Volcane zo komen halen (zonder zonnedak dan, want die gaat naar Mastenhose!) om daar de nodige stukken uit te slijpen!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by MNM(tm) »

AlexanderB wrote:Zo, kannetje kroon olie gekocht.. kost ook gelijk n arm en n been :X nu is iig het oliepeil niet meer laag, binnenkort filter + alle olie nogmaals vervangen..
Vind jij dat spul zo duur dan? 'k Vind dat best meevallen eigenlijk. :oops:
AlexanderB wrote:Autoradio komt in deze auto veel beter tot zn recht, ik weet niet of het aan de speakers of aan de bedrading ligt, maar dat is iig goed. :)
Kan wel. D'r zitten 2x 60W Philipsen in, ipv. die standaard 15W kartonnetjes. ;)
AlexanderB wrote:Van de week even de slijptol ophalen bij mn vader, en een staalborstel dr op zetten, eens kijken hoe erg de roest allemaal is..
Ik hoop zó dat redding nog mogelijk is! Van mij mag je m'n sloop-Volcane zo komen halen (zonder zonnedak dan, want die gaat naar Mastenhose!) om daar de nodige stukken uit te slijpen! Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om daar de dorpels van te bekijken. Heb nog geen goed looplicht oid. :|
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by AlexanderB »

nou, €58..nogwat euro voor 5 liter... gelukkig kreeg ik het voor €45 mee, maar dan nog.. ik ben gewend aan olie van €2.50 tot 5 de liter, niet een literprijs waar ik voorheen een hele kan voor kocht :P mja :)

Ja, ik hoop ook dat het nog te redden is..
Ben er een beetje bang voor dat die volcanekoets na ook stilstaan niet veel beter is..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Drake »

wtf, voor 26 euro heb ik 5 liter valvoline ipv kroon meuk, en btw er is niks mis met de 10w40 olie van de action.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by MNM(tm) »

Wat is er nou weer mis met Kroon olie? :roll:

Sorry Drake, maar ik vind dat je nogal vaak nogal gemakkelijk iets afkraakt, zonder dat je dat beargumenteert.

En €58,- voor 5 liter Kroon olie, dan ben je gewoon getild! 't Spul mag dan wat duurder zijn dan gemiddeld (?), maar zó erg is het nou ook weer niet!


Drake wrote:..en btw er is niks mis met de 10w40 olie van de action.
...en btw, er is óók niks mis met Kroon olie!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Drake »

MNM(tm) wrote:Wat is er nou weer mis met Kroon olie? :roll:

Sorry Drake, maar ik vind dat je nogal vaak nogal gemakkelijk iets afkraakt, zonder dat je dat beargumenteert.
Er zijn een aantal subaru eigenaren die er niet echt blij mee geweest zijn :wink: , kroon is natuurlijk niet zo enorm slecht maar voor de prijs die je betaald...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by MNM(tm) »

Tjah, daar kun je Kroon olie de schuld van geven, maar misschien ligt het wel gewoon aan het rijgedrag van de eigenaar? Of gewoon omdat Subaru motoren een tikkeltje eigenwijs zijn en weer persé 'speciale' olie nodig hebben? In een Volkswagen turbodiesel blok kun je ook zo'n beetje elke motorolie pleuren die je wil, maar dan moet je ook niet raar staan kijken als 'ie dat in 5000km weer helemaal opgestookt heeft.

Dat prijs/kwaliteit verhouding bij Kroon olie een beetje scheeft ligt, hoeft niet te betekenen dat 't dan ook maar meteen slechte olie is. Ik zou een stuk minder vertrouwen hebben op dat heel goedkope spul van bijv. de Action.

Een PSA blok is overigens wel ff heel wat anders dan een Subaru blok, hè. ;)
PSA-blokken zijn véél beter! :P

En nog een puntje dat voor mij vóór Kroon olie spreekt: hartje winter bij -14°C en twee weken stilstaan was het toch gewoon starten en meteen lopen voor de Volcane! Dus wat dat betreft vind ik 'niet zo enorm slecht' best onterecht. Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee. :)

M'goe, 'k denk dat we inmiddels al iets te lang en iets te ver off-topic zijn gegaan. :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by AlexanderB »

Zo, auto op de burg gehad.. de conclusie is duidelijk, de koets is echt total loss..
Daar is geen beginnen aan, de roestgaten zitten gewoon echt overal. (linker dorpel is helemaal kaput, rechter zit ook een behoorlijk gat in en begint het te rotten bij het krikpunt achter, hoekje bij het achterlicht staken we zo een schroevendraaier doorheen, onder en boven de klapraampjes, bij de voorruit, subframe is ontzettend aan het rotten, wielkasten voor zijn heel hard aan het rotten, front is aan het rotten..

:(

Dus, nu gaan we op zoek naar een andere koets.
Last edited by AlexanderB on SunJul15, 2012 12:52:37 AM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Johannus »

Balen man :( Succes met het vinden van een goede koets!
Image Image

Post Reply