Bossie wrote:Bij mij doen de S-drive's het prima (en ik ben niet de enige). Daarnaast valt de prijs best mee. Ja, je moet ze ook niet bij autobandenmarkt.nl bestellen, die weten ze niet voor een fatsoenlijke prijs in te kopen. Ik geloof dat ik er iets van tussen de 60 en 65 euro voor heb betaald.
Ik heb ook even in bossie z'n scheur ijzer mogen rijden en had al gelijk in de gaten dat het prima bandjes waren...
En die kumho's van jordi (die stefan ook heeft...) ik heb het filmpje gezien van Stefan op Zolder en hij slipte net zo hard door bij vol gas de bocht uit, als ik deed met mijn nankangetjes....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Jordi.
210/215 echte kilometers is vrij normaal voor een standaard 16v blok hoor. Dat liepen die Saxo's ook allemaal. Af fabriek hebben de meeste ook meer pk's dan de 120 die ze opgeven. Mijn ex 100 pk Saxo liep zelfs al over de 200 km/h op de GPS met alleen een open luchtflter als mod. Je teller zal dus echt niet te veel liegen.
@ Denny: hoezo wil je zo'n stugge wang hebben? met een spijkerhard onderstel en straatbanden met een stugge wang ga je denk ik niet zo veel grip pakken.
Met slicks moet je zo stug rijden omdat anders je wielstanden nogal veranderen wat nadelig is voor het contact opervlak en dus de grip.
Met straatbanden ga je dat kleefvermogen nooit halen, en kan je dus beter proberen zoveel mogelijk contact met de weg te houden ipv door de stugge wang en het stugge onderstel het springen van de auto(wel/geen wieldruk/grip)
Denk overigens dat de Dunlop sp sport 01 een van de banden in 14inch is met de stugste wang.
De slappe wang heeft vooral tot gevolg dat de auto een absolute dweil is. Je kunt wel veel grip hebben maar als je op de wang rijd (zoals ik deed met de dunlops) dan heb je er nog niks aan.
Voor slicks zul je trouwens nog bijna 2x zo hard moeten als dat ik nu rijd.
Ik rijd nu op 38n/mm veren en voor slicks ga je al gauw richting de 60 a 70n/mm veren. Voor semi's zit ik op een mooie waarde.
Grip is leuk dus maar je moet wel het contactoppelvlak op de juiste plek hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
De slappe wang heeft vooral tot gevolg dat de auto een absolute dweil is. Je kunt wel veel grip hebben maar als je op de wang rijd (zoals ik deed met de dunlops) dan heb je er nog niks aan.
Voor slicks zul je trouwens nog bijna 2x zo hard moeten als dat ik nu rijd.
Ik rijd nu op 38n/mm veren en voor slicks ga je al gauw richting de 60 a 70n/mm veren. Voor semi's zit ik op een mooie waarde.
Grip is leuk dus maar je moet wel het contactoppelvlak op de juiste plek hebben.
Met welke spanning reed je? ik ben van mening dat je straatbanden wat harder moet houden, om 2 redenen:
1. Anders stuurt hij indd als een dweil
2. Worden je banden TE warm een slick kan je aardig heet stoken maar daar is een straatband niet op gebouwd en gaat dan juist aan grip inleveren. verder vervormt hij dan zo erg dat je echt op de wang rijd.
Verder zal het ook wel een verschil in voorkeur zijn, maar ik vind een beetje dweilen niet erg zolang hij maar goed grip houd.
3 bar op het laatst. Maar tja heb ook al eens een slick van de velg gereden dus tja
Maar jij moet nodig eens een rondje in mijn ax doen. Dan zul je zien dat het ding op semies echt als een droom rijd en alles wat minder is is eigenlijk gewoon k*t.
Daar is hij ook voor gemaakt das het probleem niet maar straatbanden vallen erg snel door de mand op dezen manier zeg maar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
denny wrote:21, haha toen had ik nog een redelijk onstuimig leven waarin ik 's ochtend nog niet wist waar ik 's avonds aan toe was. Nostalgisch gevoel geeft dat.
Voor mij is het al zolang geleden dat ik niet meer weet wat ik toen deed
denny wrote:21, haha toen had ik nog een redelijk onstuimig leven waarin ik 's ochtend nog niet wist waar ik 's avonds aan toe was. Nostalgisch gevoel geeft dat.
Voor mij is het al zolang geleden dat ik niet meer weet wat ik toen deed