Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Chique velgen met leuke bandjes!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Bas_S wrote:Sjiek rubber... shit... ga je nu wel wegkomen uit een bocht :oops:
in de regen kom ik nu ook weg JA!!! HAHA GRAPPIG BAS!! JONGENS LUISTER EENS, BAS MAAKT EEN GRAPJE!!!!

Ik zal d'r eens een mooi verhaaltje over vertellen....

Ik was dus al een langere tijd op zoek naar goeie banden. Vorige week zat ik nog te twijfelen of ik niet naar 14 inch moest gaan, maar deze velgen zijn zoo mooi en ik krijg er toch echt vaak complimenten over. Dus ik was eruit, deze velgen hou ik maar dan moeten er wel echt goeie banden om. Kumho's was ik toch niet helemaal enthousiast over en om nou rainsports te kopen die ik volgend jaar weer kan vervangen omdat ze kaal zijn....
Alle testen opgezocht en uiteindelijk gekomen op de Vredetein Sportrac 3.
Ze hebben een stugge wang en zijn zeer goed in de regen, zeker tegen aquaplanning. Ik gezocht op internet webwinkels.... autobandenmarkt is het goedkoopst. Ik belde mijn vader toevallig op en vertelde o.a. dat ik nieuwe banden gingen kopen. Hij vroeg waar ik ze dan liet monteren. Hij ging wel even bellen met Stoof (een bandenspeciaal zaak in Alphen aan den rijn) wat inmiddels via een profiletyrecenter een euromaster is geworden. Maar daar werkte nog steeds de zelfde man die vroeger ook de boel runde. Mijn vader kwam al in 1981 bij die kerel om z'n banden te laten doen en hij herkende mijn vader ook nog. Dus het was even ouwe jongens krentenbrood. Maar goed. Op website van euromaster waren de sportrac3 €465,- excl. montage en balanseren. Takke duur dus. Mijn vader wist er €425,- incl montage en balanseren van te lullen. Hij belde mij weer op en zei dat je dan i.i.g. weet dat het goed gedaan wordt en dat je altijd terug kan voor garantie e.d.
Dus ik er vandaag naar toe. Eerst lekker koffie gedronken in de kantine daar. Door het raam kon je precies zien wat er gebeurde omdat de kantine op de eerste verdieping was.
De voorwielen gingen er wat moeilijk af. De velgen waren immers net gecoat en dus zijn de naafopeningen iets kleiner. De achtervelgen zaten toch wat vaster. Een normaal mens doet dat wat meer zijn best, maar deze bosm*ngool pakt een HAMER (een 'vuistje' waar je muurtjes mee sloopt) en begint tegen de binnenkant van mijn velg aan te BEUKEN!!!
Hij veegt nog een keer langs de velg om te kijken hoeveel coating er af valt... Ik stond helemaal verstijfd.... Ik wist niet wat ik moest doen en wat ik moest zeggen. Ik weet dat als ik direct naar beneden was gelopen dat ze dan de ambulance hadden moeten bellen en een werknemer minder hadden de komende 5 weken. Dus ik ben nog even boven gebleven. Hoe hij de andere achtervelg er vanaf heeft gekregen heb ik niet gezien, maar ook daar zaten flinke beschadigingen op.
Uiteindelijk toch naar beneden gegaan en gevraagd waar hij mee bezig was. "Hij moet er toch vanaf?" zei hij. "Dat doe je toch niet zo?" zei ik. "Hoe dan? Hij zat vast?". Toen ben ik maar weer weggelopen want mijn thaibox-talenten begonnen overal te jeuken. Mijn vader was inmiddels al met de manager aan het het praten. Ik kwam binnen in het kantoortje en mijn vader vroeg of ik al wat minder boos was. Ik vertelde hem dat ik nog steeds laaiend was en dat zelfs debielen bij de fietsen maker geen stalen hamers gebruiken om dingen los te krijgen. ZELF BIJ DE KWIKFIT zijn mijn velgen onbeschadigd gemonteerd.
Die man zat inmiddels te trillen achter zijn computertje en vertelde dat volgende de arbo hij niet meer door de werkplaats mag lopen als de monteurs bezig zijn... Ik weet niet of dat waar is... maar je gaat die vent ook niet voor leugenaar uitmaken als hij er niets meer aan kan veranderen. Hij stelde nog voor om de velgen naar de spuiter te laten brengen om ze op te knappen. Ik vertelde hem dat de velgen waren gepoedercoat en dat spuiten dus niet kon omdat het oppervlak te glad is. Bij nader in zien klopte dat dus niet WANT DE COATING WAS VAN DE VELG AF GESLAGEN!!! Dus die was ruw zat... Als ik accoord was gegaan dan was ik mijn auto/velgen 2 dagen kwijt geweest, aangezien in Rotterdam woon was dat dus echt geen optie. Mijn vader opperde om dan maar wat van de prijs af te halen... uiteindelijk nog €370,- moeten neerleggen. Maar daar hebben ze dus verlies op geleden. En terecht!
Ze hebben de banden zelfs bij de concurrent moeten kopen omdat ze ze bij hun eigen magazijn niet meer op voorraad hadden. Ook andere filialen hadden ze niet.
Dus hebben ze heeel veel moeite moeten doen om mij als klant te krijgen en dan verneukt zo'n ongelovelijke T*fusm*gool al die moeite dus even in nog geen minuut. Daar komen we dus niet meer terug. Volgende keer ga ik gewoon weer naar de kwikfit in Rotterdam, daar heb ik nog nooit gedonder gehad, altijd uitstekende service en daar gaan ze met beleid om met de spullen van een ander. En morgen ochtend ga ik naar de sportschool en ram ik die trapzak van het plafond. Das beter dan een paar dagen in de cel zitten omdat er iemand in het ziekenhuis ligt!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

mooi verhaal maar snap er de ballen niet van ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

TTF wrote:mooi verhaal maar snap er de ballen niet van ;)
t gaat ook niet om ballen... maar om banden... :D

t komt er op neer dat ik dus naar een duurder autobandenzaak ben gegaan omdat ik het goed en netjes gedaan wilde hebben. Maar vervolgens worden daar dus de stukken van je velgen geslagen en ga je naar huis met een als behalve rustig en tevreden gevoel....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

v.andriessen wrote:Les 1 Alles is een Hamer
Les 2 Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3 Zo niet, dan toch....
Zo te zien heeft die knakker je onderschrift gelezen...

Maar serieus, lekker kl*te als zo'n hansworst je mooie gepoedercoate velgen aan gort staat te raggen.
Voor die oude baas ook niet leuk; één domme actie en behalve de velg is ook de reputatie beschadigd.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rio97 wrote:
v.andriessen wrote:Les 1 Alles is een Hamer
Les 2 Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3 Zo niet, dan toch....
Zo te zien heeft die knakker je onderschrift gelezen...

Maar serieus, lekker kl*te als zo'n hansworst je mooie gepoedercoate velgen aan gort staat te raggen.
Voor die oude baas ook niet leuk; één domme actie en behalve de velg is ook de reputatie beschadigd.
Nou, hij gebruikte een echte hamer... hij had beter z'n eigen harses kunnen gebruiken... immers, alles is een hamer :wink: dan zaten daar de beschadigingen op en niet op mijn velgen.

Zijn reputatie is nu echt wel kapot voor mij. Ik kom daar nooit meer en volgens mij had hij extra z'n best gedaan om nieuwe klanten te werven, want de crisis is natuurlijk nog niet helemaal voorbij.... Ik hoop dat ie slim is en die knakker direct ontslaat en die 55 euro van z'n loon inhoudt!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Wat een leuk verhaaltje, zo doet de velgenservice in hellevoetsluis dat ook met het verbreden van stalen velgen... de prutsers.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Image

en dit is nog maar een klein gedeelte van de schade...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

...wat een bosmongool is dat geweest :shock:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja das wel echt gewoon lelijk heb je daarna zijn gezicht bewerkt met zelfde gereedschap :lol:

cedderzz
Kroonsteenpiraat
Kroonsteenpiraat
Posts: 662
Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
Location: Middelburg (Zeeland)

Post by cedderzz »

en een hamer.. oh wacht.. alles is een hamer:D
DuFF: "ceddric de kroonsteen-piraat."

Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Vincent, balen van die schade.
Bandenboeren zijn wel vaker van neanderthalische oorsprong. Het zijn dan ook vaak geen 'echte' monteurs, meer een soort lopende band arbeiders.
Sukkels, banden zijn de allermakkelijkste manier om heel veel geld te kunnen verdienen in de autowereld.

Ikzelf laat mijn banden door Renard of MiniMania monteren. Bij Renard koop ik er dan ook de banden bij, bij MiniMania mogen de banden gewoon van Autobandenmarkt (Delticom) komen. Minimania rekent mij dan €10 per band belastingvrij in het handje.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

2Black wrote:Vincent, balen van die schade.
Bandenboeren zijn wel vaker van neanderthalische oorsprong. Het zijn dan ook vaak geen 'echte' monteurs, meer een soort lopende band arbeiders.
Sukkels, banden zijn de allermakkelijkste manier om heel veel geld te kunnen verdienen in de autowereld.

Ikzelf laat mijn banden door Renard of MiniMania monteren. Bij Renard koop ik er dan ook de banden bij, bij MiniMania mogen de banden gewoon van Autobandenmarkt (Delticom) komen. Minimania rekent mij dan €10 per band belastingvrij in het handje.
dat wilde ik dus ook doen... bij autobandenmarkt.nl en dan naar de bandenboer hier op de hoek... of zelfs bij de profiletyrecenter en ik was goedkoper uit geweest. Maar mijn vader wilde dat het goed en netjes gebeurde... Daar zijn we dus ook van genezen.
Volgende keer ga ik rechtstreeks naar de importeur. Had vandaag het verhaal aan een kennis verteld.. die schijnt connecties te hebben. KOMT IE NU MEE!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Losroyos wrote:Ja das wel echt gewoon lelijk heb je daarna zijn gezicht bewerkt met zelfde gereedschap :lol:
ik had z'n kop moeten gebruiken om die andere velg eraf te halen.... hij moet er toch vanaf?!?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Lol, kijk daarom zijn in dit soort situatie's een advocaat handig.

Dit is gewoon vernieling van eigendom, daar kan je nog best een aardig slaatje uit slaan (en dan heb je geen moker nodig voor het "slaan" ;) ).

Ik ben eigenlijk ook best irritant als het gaat om dingen bij een garage e.d (uitlijnen, apk, dingen die ik zelf niet kan). Ik ga er gewoon een meter vanaf staan en als iets mij niet zint dan mogen ze meteen stoppen, gelukkig is het nog nooit nodig geweest.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

gewoon t hele bedrag voor opnieuw poedercoaten claimen dus. idd, vernieling van eigendommen.. :?

ik ben zelf naar n goedkoop zaakje om de hoek geweest, 7.50 per band, incl ventiel en balanceren, t zag dr wel redelijk uit, denk dat ik de volgende keer gewoon weer ga :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

AlexanderB wrote:gewoon t hele bedrag voor opnieuw poedercoaten claimen dus. idd, vernieling van eigendommen.. :?

ik ben zelf naar n goedkoop zaakje om de hoek geweest, 7.50 per band, incl ventiel en balanceren, t zag dr wel redelijk uit, denk dat ik de volgende keer gewoon weer ga :)
hij had al aangeboden om het te laten herstellen. Maar dat hebben we afgeslagen, dus die vlieger gaat niet meer op. Tis goed zo. En ik ben er bijna zeker van dat die monteur ontslagen is. Want echt druk hadden ze het niet....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:Lol, kijk daarom zijn in dit soort situatie's een advocaat handig.

Dit is gewoon vernieling van eigendom, daar kan je nog best een aardig slaatje uit slaan (en dan heb je geen moker nodig voor het "slaan" ;) ).

Ik ben eigenlijk ook best irritant als het gaat om dingen bij een garage e.d (uitlijnen, apk, dingen die ik zelf niet kan). Ik ga er gewoon een meter vanaf staan en als iets mij niet zint dan mogen ze meteen stoppen, gelukkig is het nog nooit nodig geweest.
het schijnt dus zo te zijn dat je van de arbo niet meer in de werkplaats mag komen als de monteurs aan het werk zijn... Dus zelfs de manager kan niet meer geregeld op die gasten hun vingers kijken. Of het waar is weet ik niet, maar het zou mij niets verbazen....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Onzin, ik werd bij Citroën gewoon ook uitgenodigd om in de werkplaats even te komen kijken toen me auto op de brug stond, Tis alleen wel als je iets op je voetl krijgt ben je niet verzekerd vanwegen de veiligheidsschoenen.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Volgens de arbo regels mag de manager inderdaad niet daar op de vloer komen. In een werkplaats dien je voldoende veiligheidsmaatregelen getroffen te hebben, werkschoenen bijvoorbeeld.

Heeft hij die niet aan, mag hij volgens de arbo ook de vloer niet op.
En dat je dat bij de garage wel mag, is op jou eigen risico.

Verder wel zwaar kl*te! Gelukkig is het de binnenkant van de velg.
AX 11TRE 1988

Post Reply