Straks heb ik geen geld meer voor luiers!!!Joost wrote:Hey Marco,
even nog meer opjutten type 3 grill in kleur....
Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Joost wrote:jawel joh misschien heb ik er nog wel een paar voor jeMastenhose wrote:Straks heb ik geen geld meer voor luiers!!!Joost wrote:Hey Marco,
even nog meer opjutten type 3 grill in kleur....
Wij moeten maar eens over wat prijsjes gaan babbelen Joost!
Vergat verder nog te vermelden dat ik vanavond vereerd werd met een bezoek van JK. Hij kwam samen met z'n zoon een draagarmbrug bezorgen.
@ JK: Bedankt voor de service en het gezellige praatje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dit weekend moest ik werken, dus weinig tijd om aan de AX te sleutelen helaas. Wel vandaag de interieurverlichting weer gemonteerd en werkend gemaakt...
Volgende week hoop ik in de gelegenheid te zijn om de voorremmetjes ff na te lopen, ik heb 't idee dat deze niet bijzonder gangbaar zijn...
Ook moet ik het mistachterlicht ff gaan checken, want deze deed het niet...
Dan nog ff olie verversen, oliefilter vervangen, brandstoffilter vervangen, luchtfilter checken (ff uitblazen misschien, anders vervangen) en de kleppendekselpakking moet ook vervangen worden.
Denk ook dat het geen kwaad kan om de remvloeistof eens te verversen...
Eigenlijk nog werk zat!
Volgende week hoop ik in de gelegenheid te zijn om de voorremmetjes ff na te lopen, ik heb 't idee dat deze niet bijzonder gangbaar zijn...
Ook moet ik het mistachterlicht ff gaan checken, want deze deed het niet...
Dan nog ff olie verversen, oliefilter vervangen, brandstoffilter vervangen, luchtfilter checken (ff uitblazen misschien, anders vervangen) en de kleppendekselpakking moet ook vervangen worden.
Denk ook dat het geen kwaad kan om de remvloeistof eens te verversen...
Eigenlijk nog werk zat!
There's always work to be done... Dus maak je geen zorgen, je gaat je echt niet vervelen . Verder hoop ik dat je voldoende motivatie uit jezelf kunt trekken, al deze dingen vervangen moet in 1 dag makkelijk kunnen maar jezelf er aan toe zetten, heb ik ook wel eens last van. Gelukkig heb je nog een andere auto, zit je niet meteen zonder vervoer
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
De klussen vallen inderdaad wel mee, maar het ontbreekt voornamelijk aan de tijd. De motivatie is er wel, da's 't probleem niet. Moet alleen een goede verdeling zien te vinden in huis, werk, vrouw, baby, auto.... Tsja, dan blijft er weinig over...Pgoddijn wrote:There's always work to be done... Dus maak je geen zorgen, je gaat je echt niet vervelen . Verder hoop ik dat je voldoende motivatie uit jezelf kunt trekken, al deze dingen vervangen moet in 1 dag makkelijk kunnen maar jezelf er aan toe zetten, heb ik ook wel eens last van. Gelukkig heb je nog een andere auto, zit je niet meteen zonder vervoer
zo zie ik het graag: geen sociaal leven, wel tijd voor je auto. Ow wacht...Mastenhose wrote: De klussen vallen inderdaad wel mee, maar het ontbreekt voornamelijk aan de tijd. De motivatie is er wel, da's 't probleem niet. Moet alleen een goede verdeling zien te vinden in huis, werk, vrouw, baby, auto.... Tsja, dan blijft er weinig over...
AX GTI '91
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vandaag maar eens van m'n vrije dag gebruik gemaakt om wat orde op zaken te stellen met betrekking tot het wagenpark.
Om te beginnen ff een rondje om de First Impression gemaakt. Met het remmen 'duikt' deze AX nogal aan de achterzijde, wat mij deed vermoeden dat de remmerij aan de voorzijde niet helemaal lekker was.
Na het verwijderen van het wiel was wel duidelijk waarom de AX zo belabberd remde... Schijven volledig verroest (logisch na zoveel jaar stilstand...) en blokken begonnen al aardig dun te worden (30% over ofzo). Binnenkort maar setje nieuwe schijven en blokken regelen.
Verder moet er van de korte as een ashoes (wielzijde) vervangen worden. Voor de rest lijkt de AX APK-klaar!
Wat betreft de Volcane:
Er lagen wat spullen klaar voor de Volcane, namelijk:
Een draagarmbrug (belabberde foto) en...:
en een bullbar!
Indien de kleine nog even op zich laat wachten, mogelijk volgende week nog een update!
Om te beginnen ff een rondje om de First Impression gemaakt. Met het remmen 'duikt' deze AX nogal aan de achterzijde, wat mij deed vermoeden dat de remmerij aan de voorzijde niet helemaal lekker was.
Na het verwijderen van het wiel was wel duidelijk waarom de AX zo belabberd remde... Schijven volledig verroest (logisch na zoveel jaar stilstand...) en blokken begonnen al aardig dun te worden (30% over ofzo). Binnenkort maar setje nieuwe schijven en blokken regelen.
Verder moet er van de korte as een ashoes (wielzijde) vervangen worden. Voor de rest lijkt de AX APK-klaar!
Wat betreft de Volcane:
Er lagen wat spullen klaar voor de Volcane, namelijk:
Een draagarmbrug (belabberde foto) en...:
en een bullbar!
Indien de kleine nog even op zich laat wachten, mogelijk volgende week nog een update!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Het is inderdaad de bullbar die afkomstig is van de X-TR!MBa@NL wrote:Staat em goed die bullbar
Is dit die van de X-TR? lijkt er verdacht veel op namelijk...
Ben erg tevreden met de looks, de auto kan 't goed hebben vind ik!
Heb nog geen idee hoe het rijdt en of 't anders isBossie wrote:Draagarmbrug hangt ook netjes. Kan niet wachten tot de mijne binnen is
De montage was een easy-job, maar het vastdraaien is wat lastig als de auto op z'n wielen moet staan en je geen stenen in de buurt hebt...
Heb overigens de originele ringen op de originele plek laten zitten (pasten niet in de uitsparingen van de draagarmbrug) en andere ringen in de uitsparingen achter de moeren gedaan...
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Staat genoteerd!raoel wrote:ah, dus DAAR is de bullbar
als jij 'm zat bent wil ik me graag aanmelden als volgende eigenaar
Ja, en dan met stickers van selectvracht op de deuren van m'n AX rondjes gaan rijden?!Losroyos wrote:Ziet er netjes uit, Nou moet je eigenlijk ook van die bullbars aan de zijkant en achterkant hebben, Gewoon die buizen net als bij TNT op die bussen
Nee, vind 't prima zo! Daarbij is het doel van die sidebars om de dorpels van die bussen te beschermen tegen belabberde chauffeurs... Met de wielbasis van een AX is het knap lastig om een bochtje te kort te nemen....