Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Gaaf Chris, proficiat!
Het (ax) bloed kruipt toch weer waar het niet gaan kan.
Is je 106 nu al bijna verkocht, zag hem gister nog op MP.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

de 106 is nog niet verkocht maar dat heb ik even op een laag pitje gezet, eerst de ax goed hebben en dan zal ik hem wat actiever gaan aanbieden.

tja eens een ax ... :wink: nu zal de volgende auto wel compleet iets anders zijn. wellicht dat ik met de ax nog wel een snel geintje ga uithalen maar dat zien we over een paar maanden wel.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Snel geintje> sounds like: TURBO :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

wellicht, mischien ook wat anders maar dat zie ik wel :wink: eerst voorlopig de puntjes op de i zetten en lekker rondrijden.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zo hij heeft de duurtest doorstaan :lol: , vandaag naar enschede geweest en weer terug een slordige 370km totaal gereden

en van alles wat stuk kan gaan of afbreekt of ontploft.

is de rechtervoorband op de terugweg lek gegaan :lol: , gelukkig zat het reserve wiel er nog onder.

Echt zuinig is het ding overgens niet, maar dat was wel te verwachten gezien een bosch 2.2 systeem alles behalve efficient is , ongeveer red hij denk 500 km op een tank momenteel en dat is een kleine 1 op 12,5
opzich moet ik wel zeggen dat ik op de heenweg flink heb doorgereden (140/150). De onsteking moet afgesteld worden, verder nog wat dingetjes controleren van het injectiesysteem en ook was de band linksvoor continue zacht wat ook niet meehelpt :lol: . Ik denk dat hij dan wel netjes de 1 op 14 zal gaan doen als alles goed is. Vermogen heeft hij genoeg, alleen merkte ik dat pas echt toen het reserve wiel eronder zat die wel hard is :lol:

Maar ik ben er erg blij mee ook al is het voorlopig een flinke stap achteruit op de 106.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mhh valt toch weer mee :lol:
430km gereden, volgetankt en kwam op een 32 liter uit:

430/32 = 13,4 maar hij kan zelfs nog efficienter lopen, zit een 1.1 inlaatspruitstuk op wat inhoud dat hij onderin meer koppel heeft maar bovenin wat minder trekt, ik had helaas geen 1.4gt spruitstukjes meer ("kijkt ivar aan").

vanavond een ander wiel eronder gezet een die niet 15 jaar oud is en rammelt, en een andere radio, zal daar nog wel een foto van maken, komt erop neer dat die radio nieuw meer kost dan de auto maar hij "was" defect en gratis.

nog gekeken of in een interval op de ruitenwisser kon zetten maar dat is dus ook al niet voorbereid :( , gelukkig komt er eerdaags een dash in waar dat wel zo is.

en ik zag in de schuur nog een set GT remmen liggen waarvan ik niet eens wist dat ik ze nog had, zullen we er maar een echte GT van maken? :wink:

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Ziet er interessant uit. Wat ik me afvraag alleen, je bouwt nu een 1400i op een 1100-chassis. Ik miste daar de extra versteviging voor de rechtermotorsteun, jij zo te zien ook? Denk je dat dat lang goed gaat?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

B_iks wrote:Ziet er interessant uit. Wat ik me afvraag alleen, je bouwt nu een 1400i op een 1100-chassis. Ik miste daar de extra versteviging voor de rechtermotorsteun, jij zo te zien ook? Denk je dat dat lang goed gaat?


Gaat prima :D
Mijn auto is ook nog niet inelkaar gestort :P (1.1 met 1.4 GT blok)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gaat prima, een gtcarb heeft een nog veel zwakkere steun.

rijden al zat ax'jes rond op deze manier.

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Mooi! Ik had het hele stuk zekerheidshalve al uit mijn sloper geslepen (al zijn er weinigen die dat er op zouden kunnen lassen bij mij), maar het gaat dus gewoon zonder dat je alles kapot rijdt.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

De first rijd nu al een weekje en eigenlijk geen probs gehad met het blok.

Kop blijkt echter niet 100% te zijn en de klepseals lekken ook een beetje, niet heel ernstig maar mij kennende moet het gewoon perfect zijn. Als ik in een beetje gekke bui zal ik de kop er wel nog een keer afhalen en de seals vervangen :) .

Dakraam bleek ook compleet uitneembaar te zijn, dus stiekem is het een cabrio :lol: wel erg leuk.

Minder goed nieuws is dat ik voor de 106 een deadline ga stellen van ongeveer 2 maanden, als dan de auto niet verkocht is zal ik alle extra's eraf halen en de auto weer terugbrengen in orginele staat zover dat mogenlijk is.

Om zo de prijs te drukken gezien (~3 k), niemand snapt waarom het ding nog niet verkocht is maar het is niet anders gezien ik al aardig wat heb misgelopen.De extra's gaan dan los weg. Maar ik doe het liever niet gezien het nu een unieke auto is.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Is niet zo vreemd hoor van je 106. De meeste mensen die in dat prijssegment aan het zoeken zijn willen opgeleukte auto´s.
Er zijn er niet zo heel veel die echt verder kijken dan racegaas. En de mensen die dit wel doen, zijn over het algemeen zelfbouwers en die vinden de grootste passie in het steeds verder zoeken naar de grenzen van hun auto.

Wat jij nu aanbiedt wordt dus slechts door een zeer beperkt groepje gewaardeerd en dan is de prijs voor een auto uit 1997 met die km/stand voor de gewone man gewoon teveel.
Als ik jou was zou ik inderdaad terugbrengen naar een normaal nivo en bijv. zo´n uitlaatsysteem, dempers etc. los aanbieden op de 106 forums, waar de echte kenners zeker een goeie prijs zullen geven.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

heel begrijpelijk, alhoewel ik die 106 (op de kleur na) zo voor me deur had gewild :D .. maar financiëel is het gewoon ff pittig, maar zeker niet te veel gevraagd, ik denk dat je wat meer advertenties moet zetten mischien :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hij staat op marktplaats speurders en een paar forums.

moet voldoende zijn :wink:
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:48:49 PM, edited 1 time in total.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Leuke bak, maar hij heeft gewoon echt teveel gedraaid voor die prijs. De opties maken hem speciaal maar niet opeens 1000 euro meer waard.

Ik heb voor mijn 106 Rallye ook niet bar veel reacties gehad. Je moet net die ene treffen die er gek van is, dat is met alles zo.... Ik heb het gevoel dat de 106 wat dat betreft een beetje het ondergeschoven kindje is, de meute koopt voor die centen liever een golf of oude BMW 3-serie denk ik... :?
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

klopt maar de prijs is zeker volgens anderen ook scherp, als je ziet wat ze al vragen voor andere gti's.Plus dit zijn ook echt interessante extra's.

niet een remus dempertje of een paar apex veertje van een paar tientjes

Ik hoor juist niemand over de prijs wat zeggen, behalve dat sommige (zie b.v www.rallye.nl) het zelfs laag vinden.

als ik de extra's los reken dan kom ik al bijna op een kleine 3000 euro, laat staan de rest.

dan is een 1000 euro opeens vrij weinig.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Maar als de massa een remus wil, en cheap veertjes, dan zet je die er toch op. Weg is weg. En nogmaals apart verkopen levert meer op, ook voor jezelf want dan weet je dat de spullen ook echt gewaardeerd worden.
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

he chris
heb je t allemaal nog af gekregen gisteren?
of heeft aad je er uit moeten schoppen om 00.00 ;)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Was allemaal gelukt hoor, met dank aan ivar en henk :)

Alles wat weer eens tegen kon zitten zat tegen maar dat is gelukkig achteraf niet te zien. :wink:

Vanmiddag ook het interieur goed schoongemaakt van de first (stoelen eruit e.d) en die ziet er ook weer sprankelend schoon uit :D. Prima dat mensen roken maar doe dat niet in een auto :evil: .
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:37:18 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Weer een tankje leegereden 430 km op... 32 liter dus weer 13,4 :lol:
Wel jammer dat de 106 nog steeds zuiniger is.

Zal nog wel even wat foto's van de first maken, het is alleen zo dat het de afgelopen dagen nogal... regenachtig is geweest :lol:

Zaterdag komt er min of meer iemand kijken naar de 106 (afgesproken elkaar tegemoet te rijden bij een peugeot dealer waar de auto gecontroleerd zal worden). Ik verwacht dat hij dan ook verkocht zal zijn gezien de auto in zeer goede staat is.

Even mee gesproken en het klonk als een liefhebber wat ik zelf wel prettig vind, gezien ik liever niet zie dat de auto naar een jong iemand gaat die het als speelgoed ziet om stuk te maken.

Zal wel even wennen zijn maar ik heb er een hoop plezier van gehad en ik denk dat ik met de opvolger net zo veel zo niet zelf nog meer plezier zal hebben :).

Post Reply