Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

1 op 16 :shock: . Wha mijn laatste tankbeurd kwam uit op 1 op 9.5.
Goed daar zit wel dat apk gezeik tussen met elke heet laten worden en 50km snelweg in zijn 4 om de motor door te blazen... maar toch.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Mark wrote:1 op 16 :shock: . Wha mijn laatste tankbeurd kwam uit op 1 op 9.5.
Bij mij juist omgekeerd... 1 op 9,5 :shock:
Bij zo'n verbruik gaat mijn GT morgen de deur uit en koop ik een rappe CX of xant.... nu 1:16 / 17 in de zomer en 1:14 in de winter....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

hoe reken je dat ongeveer uit? ik haal met 1 tank ongeveer 450 á 490 km... :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

DuFF wrote:hoe reken je dat ongeveer uit? ik haal met 1 tank ongeveer 450 á 490 km... :roll:
je tank is 43 liter, er vanuitgaande je em niet helemaal leegrijdt? laat zeggen dat je dan 38 liter tankt en 490 kilometer kan rijden.

die 490 deel je door 38 en dan houd je 12 over. dus 1 op 13(KLIK)

Wat mooier is, is dat als je twee keer tankt.

Je schrijft van de eerste tank beurt de exacte kilomerter stand op je rijdt de tank leeg en je tankt dus nog een keer en schrijft nu weer de kilomterstand op en nu ook de getankte liters brandstof.

dan bereken je dus de gereden afstand (kilometerstand 2 min kilometerstand 1) en dat deel je door de getankte liters benzine. Je krijgt dan dus net zo'n sommetje als hierboven maar ik hoop voor met dan een betere uitkomst als 1 op 13 ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Nou, als ik het logisch kan uitleggen;

je gaat tanken, vol, en je zet je dag teller op 0.
Omdat je hem vol tankt, word ' vol' een vast aantal liters. De plastic tanken zetten soms wel eens uit of krimpen maar voor een bepaalde auto is vol altijd hetzelfde aantal liters. Het maakt niet uit hoeveel liter dat is, het maakt alleen uit dat we vol als een vaste waarde zien.

Je gaat rijden, ladieladiela, en je lampje gaat branden dus je gaat weer tanken, bij jou dus 490 km op de dagteller.

Jij tanken, en na 37 liter slaat de pomp af. Vol dus.
Je weet dat het aantal liters dus weer op het zelfde punt staat als de je begon met je dagteller op nul (toen was ie ook ' vol')
Je hebt dus 37 liter vebruikt op 490 km, en dat is -je wilt weten hoeveel KM's je kan rijden op 1 liter, dus je moet de 37 op 1 krijgen, door het dus door 37 te delen en dat zal je dan ook moeten doen met de 490; 490/37- 1 op 13.

Stel je tankt 30 liter, dan is je verbruik 490/30 = 1 op 16

Het is dus belangrijk om altijd vol te tanken en je dagteller standen op nul te zetten. Ik schrijf vaak de km's stand op de bon waar het aantal liter op staat.

Overigens, bij mijn blauwe was het zo, hij stond in het rood bij 440 kms maar ik ben toch ook echt een keer doorgereden tot de 530 ;) Toen gingen er wel aardig wat liters in hahaha (40:p) maar anders maar 34 liter ofzo, dus die meter was gewoon echt panisch
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MrBBQ
AX Master
AX Master

Foto

Post by MrBBQ »

Vond ik wel, dus ik heb hem geknuffeld
Image[/quote]

Leuke foto zeg Romy !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Haha, ik dacht al! Waarom brandt dat lampje nauwelijks... blijkt er gewoon 43 liter in te kunnen!

En Marco, is idd een Type2.
Maar ik rijd er natuurlijk in alsof het een GTI is :wink:
(doortrekken dan weer niet, want dan klinkt de motor eng)

Oh ja, stoere GT hoor Romy!
Eindelijk een echte!! Nu nog een GTI...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Rob GT wrote:Haha, ik dacht al! Waarom brandt dat lampje nauwelijks... blijkt er gewoon 43 liter in te kunnen!

En Marco, is idd een Type2.
Maar ik rijd er natuurlijk in alsof het een GTI is :wink:
(doortrekken dan weer niet, want dan klinkt de motor eng)

Oh ja, stoere GT hoor Romy!
Eindelijk een echte!! Nu nog een GTI...
GTI wil ik niet :P
Zo update, blauwe is grotendeels gesloopt vandaag!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Vandaag met Marc's hulp de blauwe grotendeels gesloopt.
T enige wat nu nog overblijft zijn de achterdempers (moeten ff gewisseld worden) en de achterbak opruimen want dat ligt vol met onderdelen.

Eerst de hele kabelzooi enzow eruit gehaald
Image
Image

Vervolgens het voorfront eruit gescheurd :P Crispy he ;)
Image

Toen de auto van zn steunen gehaald zodat het motorblok op t rolplateautje kwam te liggen.... maja met 1 krik gaat dat scheef
Image

dus marc tilt hem recht
Image

Motorblok eruit gerold
Image

houd je dit aan lege auto over
Image

en dit aan zooi:
Image

Auto dichtgetaped omdat de spoiler eraf gesnokt is
Image

teringzooi
Image

I'm the king of the world :D (dames, is mijn vriendje ;) :D)
Image Image
Last edited by grietje on SatFeb16, 2008 9:24:37 PM, edited 1 time in total.
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

=

MrBBQ
AX Master
AX Master

Goed bezig

Post by MrBBQ »

He Jullie,

zijn goed bezig geweest, Marc geen last van je rug !
Nu afvoeren van de rest onderdelen !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

AX met motor in de lengte richting :twisted:

Image
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

:jump: :jump: :jump: :jump:

Ik was weer eens uitgekeken op mijn kuipstoelen; zwart is zo saai in een zwarte auto....

dus ik heb nieuwe gekocht :D:D

Net 1 gemonteerd, paste exact op t frame, echt super :D
Image
Image

Verstelbaar, naar voren klap en schuifbaar :D Wat een luxe ;):D

Maar toen ik net dat achterruit van die blauwe weer terug wou zetten...... Brak die uiteraaaaaard *-) probeer dat dus ook nooit in je eentje...
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Mooie stoelen! Hoe zitten ze?
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Zitten lekker! Heb er nog niet mee gereden ofzo, alleen ff gezeten :P Maar tis ook echt relaxed dat je die rugleuning kan verstellen, kan ik hem helemaal aan mij aanpassen :D

Enig is dat ik nu ECHT mijn sportnaaf voor mn stuurtje nodig heb... heb korte armen en kan slecht bij mn stuur.... :( maja die heeft nog 4 weken ofzo levertijd :(
=

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

grietje wrote: Maar toen ik net dat achterruit van die blauwe weer terug wou zetten...... Brak die uiteraaaaaard *-) probeer dat dus ook nooit in je eentje...

ziet er gaaf uit die stoel, 2de ruitje dan deze week :?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Joost wrote:
grietje wrote: Maar toen ik net dat achterruit van die blauwe weer terug wou zetten...... Brak die uiteraaaaaard *-) probeer dat dus ook nooit in je eentje...

ziet er gaaf uit die stoel, 2de ruitje dan deze week :?
Stomme ruiten ook...

Maja alles is weer opgeruimd, het wrak maar ingepakt met dekzeil; anders word het zon zwembad binnen en hij ligt nog steeds vol met zooi.....

Nah mn stoelen zitten er nu beide in :d Ging makkelijk, en het zit lekker, en spirit kan nu op de achterbank, helemaal blij!! :D
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Gave stoelen! Welk merk is het?
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

zeer gave stoelen, kun je is een foto maken hoe het eruit ziet als een stoel naarvoren geklapt is? is de 'instap' ruimte naar de achterbank groter als met originele ax-stoelen ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ziet er erg goed uit met die nieuwe stoelen!
Ik wil wel een keertje proberen, het lijken wel sportstoelen waar ik voor de verandering 's in zou kunnen passen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply