
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bij onze 3 stuks type 1 zit het als volgt:Drake wrote:ow die bitumen matten, ik ga de bekleding van de first wel eens loshalen
volcane's en furio's hebben geen matten........
- 1.1E S6 5-deurs van 1989 geen bitumen vloerbekleding
- 1.4TRS U9 5-deurs van 1990 wel bitumen vloerbekleding en extra geluid isolatie door zwaarder type vloermat en schutboard bekleding
- 1.1 Plaisir U9 van 1991 geen bitumen vloerbekleding ondertussen wel voorzien van bitumen mat in kofferruimte (uit Brockje

Wat wel opvalt is dat beide welke niet oorspronkelijk waren voorzien van een bitumen bekleding een gave koferbak en vloerbodem hebben en dat de TRS op diverse punten in de hoek van de kofferbak en vloer roest gaten had.
Dat kan toeval zijn maar daar geloof ik niet zo in.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De bitumen matten absorberen geen vocht maar op een of andere manier komt er vocht onder in allerlei hoeken en gaatjes en dan gaat ons aller bekende roestduiveltjeAspeve wrote:Mijn ervaring is idd ook dat die matten vocht (omgevingsvocht) absorberen en zeer slecht weer afgeven, waardoor roestplekken ontstaan. Dat is dan ook de reden dat ik ze heb verwijderd.

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Precies, overgens is het blok nu in gevorderde staat in elkaar, de kabelboom en nog wat zaken moeten weer terug en dan kan hij er weer in, overgens moeten de kopbouten nog wel aangedraaid worden, deze zitten nu met 20nm handvast ivm het blok er eerst in moet, kleppen moeten daarna gesteld worden en de onsteking afgesteld.
al met al nog genoeg werk maar ik gok dat hij volgende week ergens weer naar buiten kan en rijd
al met al nog genoeg werk maar ik gok dat hij volgende week ergens weer naar buiten kan en rijd

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Lekker bezig geweest Chris, en komende week succes met het afronden.Drake wrote:Precies, overgens is het blok nu in gevorderde staat in elkaar, de kabelboom en nog wat zaken moeten weer terug en dan kan hij er weer in, overgens moeten de kopbouten nog wel aangedraaid worden, deze zitten nu met 20nm handvast ivm het blok er eerst in moet, kleppen moeten daarna gesteld worden en de onsteking afgesteld.
al met al nog genoeg werk maar ik gok dat hij volgende week ergens weer naar buiten kan en rijd
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Het blok is afgemonteerd en klaar voor inbouw, morgen gaat hij erin en dan zullen er nog wat zaken afgebouwd worden waarna hij gestart kan worden wat ws dinsdag zal zijn
. Verder is het alleen maar hopen dat alles goed is en zit en het ding netjes loopt.



Overgens heeft de 1.1 kabelboom geen voorbereiding op de volgende optie's:
-2e draad tempsensor.
-olieniveau.
-vermoedelijk toerenteller.
daar zal ik nog wat aan moeten veranderen gezien ik er wel een volledig functioneel GT dashboard in wil. Zie de first als een GT in vermomming

Overgens heeft de 1.1 kabelboom geen voorbereiding op de volgende optie's:
-2e draad tempsensor.
-olieniveau.
-vermoedelijk toerenteller.
daar zal ik nog wat aan moeten veranderen gezien ik er wel een volledig functioneel GT dashboard in wil. Zie de first als een GT in vermomming

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Jemig Chris nieuw blokkie gekocht
Zonder gekheid ziet er fantastisch uit hopelijk loopt dat ding net zo als die er uitziet.
Groetjes, Henk

Zonder gekheid ziet er fantastisch uit hopelijk loopt dat ding net zo als die er uitziet.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Klopt... Als jij het ' probleem' met het missen van de 2e draad tempsensor op kan lossen, ben ik daar zeer benieuwd naar. Ik heb ook een 1.1 met GT vermomming (geen first, een 1.1 TGE... Maar idee is het zelfde volgens mij)Drake wrote:
Overgens heeft de 1.1 kabelboom geen voorbereiding op de volgende optie's:
-2e draad tempsensor.
-olieniveau.
-vermoedelijk toerenteller.
daar zal ik nog wat aan moeten veranderen gezien ik er wel een volledig functioneel GT dashboard in wil. Zie de first als een GT in vermomming![]()
Maar ik heb dat tweede draad tempsensor getrokken, op duizende verschillende manieren, maar ik krijg die meter niet werkend. Ook de meter zelf is vervangen.
Toerenteller heb ik wel werkend en olienivo vond/vind ik dan niet zo belangrijk.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik ga de draadschema's wel eens uitpluizen om te kijken hoe dat nu precies zit. overgens blijft de first standaard kwa uiterlijk.
Het blok ligt erin, kop is aangedraaid en ik heb de kleppen gesteld, enige wat nu nog rest is het aansluiten van het injectieysteem en diverse zaken van de transmissie (schakelstangen, aandrijfassen enz) morgen zal de sleutel omgaan en ik zal ook meteen een filmpje maken ervan


Het blok ligt erin, kop is aangedraaid en ik heb de kleppen gesteld, enige wat nu nog rest is het aansluiten van het injectieysteem en diverse zaken van de transmissie (schakelstangen, aandrijfassen enz) morgen zal de sleutel omgaan en ik zal ook meteen een filmpje maken ervan

Hij rijd! helaas geen filmpje kunnen maken ivm ik zeer kort aan de tijd zat ben net pas weer binnen.
de 1e keer starten ging moeizaam, ding wou niet blijven lopen op zichzelf, uiteindelijk maar een minuut lang doorgestart waarna het ding enigsinds op eigen kracht tot leven kwam, liep eerst op 3 pitten maar ging al snel op 4 lopen en na een tijdje liep hij prachtig mooi. Normaal hoort hij meteen uitzichzelf kunnen lopen maar blijkbaar waren de benzineleidingen compleet droog.
Moter loopt dus prima, ontluchten ging makkelijk e.d geen lekaga's. injectiesysteem werkt goed, houd niet in enz. Motertje heeft veel koppel enz. klepjes zullen wel even nagesteld moeten worden 1'tje tikt al weer redelijk
(hoewel een ax hoort te tikken).
2 problemen had ik wel met het rijden:
-de uitlaat hangt te laag en deze komt tegen de stabistang aan, tijdelijk opgelost met aan elke kant 2 vulplaatjes van 2mm dik, tikt nu alleen nog af en toe.
-remmen bibberen, remd wel maar trild, een keer andere schijfjes maar opzetten.
Verder rijd hij goed en heb ik niks te klagen.
de 1e keer starten ging moeizaam, ding wou niet blijven lopen op zichzelf, uiteindelijk maar een minuut lang doorgestart waarna het ding enigsinds op eigen kracht tot leven kwam, liep eerst op 3 pitten maar ging al snel op 4 lopen en na een tijdje liep hij prachtig mooi. Normaal hoort hij meteen uitzichzelf kunnen lopen maar blijkbaar waren de benzineleidingen compleet droog.
Moter loopt dus prima, ontluchten ging makkelijk e.d geen lekaga's. injectiesysteem werkt goed, houd niet in enz. Motertje heeft veel koppel enz. klepjes zullen wel even nagesteld moeten worden 1'tje tikt al weer redelijk

2 problemen had ik wel met het rijden:
-de uitlaat hangt te laag en deze komt tegen de stabistang aan, tijdelijk opgelost met aan elke kant 2 vulplaatjes van 2mm dik, tikt nu alleen nog af en toe.
-remmen bibberen, remd wel maar trild, een keer andere schijfjes maar opzetten.
Verder rijd hij goed en heb ik niks te klagen.