Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Gezien onze discussie vd week over die pek op mijn bodemplaat wil ik je toch ook even verwijzen naar twotone zijn wie s wie :wink: Daar zie ik toch echt dezelfdezooi onder de bkleding.
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ow die bitummen matten, ik ga de bekleding van de first wel eens loshalen

volcane's en furio's hebben geen matten :

Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Drake wrote:ow die bitumen matten, ik ga de bekleding van de first wel eens loshalen

volcane's en furio's hebben geen matten........


Bij onze 3 stuks type 1 zit het als volgt:

- 1.1E S6 5-deurs van 1989 geen bitumen vloerbekleding

- 1.4TRS U9 5-deurs van 1990 wel bitumen vloerbekleding en extra geluid isolatie door zwaarder type vloermat en schutboard bekleding

- 1.1 Plaisir U9 van 1991 geen bitumen vloerbekleding ondertussen wel voorzien van bitumen mat in kofferruimte (uit Brockje :wink: ) en vloermat uit een GT, wat een enorme daling veroorzaak van het motor en rijgeluid.

Wat wel opvalt is dat beide welke niet oorspronkelijk waren voorzien van een bitumen bekleding een gave koferbak en vloerbodem hebben en dat de TRS op diverse punten in de hoek van de kofferbak en vloer roest gaten had.

Dat kan toeval zijn maar daar geloof ik niet zo in.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Mijn ervaring is idd ook dat die matten vocht (omgevingsvocht) absorberen en zeer slecht weer afgeven, waardoor roestplekken ontstaan. Dat is dan ook de reden dat ik ze heb verwijderd.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Aspeve wrote:Mijn ervaring is idd ook dat die matten vocht (omgevingsvocht) absorberen en zeer slecht weer afgeven, waardoor roestplekken ontstaan. Dat is dan ook de reden dat ik ze heb verwijderd.


De bitumen matten absorberen geen vocht maar op een of andere manier komt er vocht onder in allerlei hoeken en gaatjes en dan gaat ons aller bekende roestduiveltje :evil: aan de gang.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Precies, overgens is het blok nu in gevorderde staat in elkaar, de kabelboom en nog wat zaken moeten weer terug en dan kan hij er weer in, overgens moeten de kopbouten nog wel aangedraaid worden, deze zitten nu met 20nm handvast ivm het blok er eerst in moet, kleppen moeten daarna gesteld worden en de onsteking afgesteld.
al met al nog genoeg werk maar ik gok dat hij volgende week ergens weer naar buiten kan en rijd :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Drake wrote:Precies, overgens is het blok nu in gevorderde staat in elkaar, de kabelboom en nog wat zaken moeten weer terug en dan kan hij er weer in, overgens moeten de kopbouten nog wel aangedraaid worden, deze zitten nu met 20nm handvast ivm het blok er eerst in moet, kleppen moeten daarna gesteld worden en de onsteking afgesteld.
al met al nog genoeg werk maar ik gok dat hij volgende week ergens weer naar buiten kan en rijd :)


Lekker bezig geweest Chris, en komende week succes met het afronden.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Het blok is afgemonteerd en klaar voor inbouw, morgen gaat hij erin en dan zullen er nog wat zaken afgebouwd worden waarna hij gestart kan worden wat ws dinsdag zal zijn :). Verder is het alleen maar hopen dat alles goed is en zit en het ding netjes loopt.

Image

Image

Image

Overgens heeft de 1.1 kabelboom geen voorbereiding op de volgende optie's:
-2e draad tempsensor.
-olieniveau.
-vermoedelijk toerenteller.

daar zal ik nog wat aan moeten veranderen gezien ik er wel een volledig functioneel GT dashboard in wil. Zie de first als een GT in vermomming :lol:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Jemig Chris nieuw blokkie gekocht :wink:

Zonder gekheid ziet er fantastisch uit hopelijk loopt dat ding net zo als die er uitziet.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Dat ziet er inderdaad prachtig uit!!

succes!

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Mijn blokkie ook ff doen :P :lol:
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ziet er goed uit Chris (y)

Wat voor blok, kop en overige combi is het nu geworden?
Succes met het afbouwen.
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

combi is nu een 1.4 blok(ivar) met 1.4 kop (arne).

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Henk Bats wrote:Jemig Chris nieuw blokkie gekocht :wink:

Zonder gekheid ziet er fantastisch uit hopelijk loopt dat ding net zo als die er uitziet.

Groetjes, Henk



blok is professioneel gereinigt door een revisiebedrijf uit Utrecht.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Drake wrote:
Overgens heeft de 1.1 kabelboom geen voorbereiding op de volgende optie's:
-2e draad tempsensor.
-olieniveau.
-vermoedelijk toerenteller.

daar zal ik nog wat aan moeten veranderen gezien ik er wel een volledig functioneel GT dashboard in wil. Zie de first als een GT in vermomming :lol:


Klopt... Als jij het ' probleem' met het missen van de 2e draad tempsensor op kan lossen, ben ik daar zeer benieuwd naar. Ik heb ook een 1.1 met GT vermomming (geen first, een 1.1 TGE... Maar idee is het zelfde volgens mij)

Maar ik heb dat tweede draad tempsensor getrokken, op duizende verschillende manieren, maar ik krijg die meter niet werkend. Ook de meter zelf is vervangen.
Toerenteller heb ik wel werkend en olienivo vond/vind ik dan niet zo belangrijk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik ga de draadschema's wel eens uitpluizen om te kijken hoe dat nu precies zit. overgens blijft de first standaard kwa uiterlijk.

Het blok ligt erin, kop is aangedraaid en ik heb de kleppen gesteld, enige wat nu nog rest is het aansluiten van het injectieysteem en diverse zaken van de transmissie (schakelstangen, aandrijfassen enz) morgen zal de sleutel omgaan en ik zal ook meteen een filmpje maken ervan :)

Image

Image

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Zo dat ziet er goed uit lekker bezig hoor!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

en??? doet ie het?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

helaas gisteren niet kunnen starten maar ik ben bijna klaar 45 min werk hooguit en vanavond gaat de sleutel wel om.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Hij rijd! helaas geen filmpje kunnen maken ivm ik zeer kort aan de tijd zat ben net pas weer binnen.

de 1e keer starten ging moeizaam, ding wou niet blijven lopen op zichzelf, uiteindelijk maar een minuut lang doorgestart waarna het ding enigsinds op eigen kracht tot leven kwam, liep eerst op 3 pitten maar ging al snel op 4 lopen en na een tijdje liep hij prachtig mooi. Normaal hoort hij meteen uitzichzelf kunnen lopen maar blijkbaar waren de benzineleidingen compleet droog.


Moter loopt dus prima, ontluchten ging makkelijk e.d geen lekaga's. injectiesysteem werkt goed, houd niet in enz. Motertje heeft veel koppel enz. klepjes zullen wel even nagesteld moeten worden 1'tje tikt al weer redelijk :lol: (hoewel een ax hoort te tikken).

2 problemen had ik wel met het rijden:
-de uitlaat hangt te laag en deze komt tegen de stabistang aan, tijdelijk opgelost met aan elke kant 2 vulplaatjes van 2mm dik, tikt nu alleen nog af en toe.
-remmen bibberen, remd wel maar trild, een keer andere schijfjes maar opzetten.

Verder rijd hij goed en heb ik niks te klagen.

Post Reply