Ik heb weer een AX op mijn naam staan.... mijn eerste GTI op naam
Het gaat een projectje worden die het eerste jaar ws niet op de weg komt.
Vanmiddag zijn we hem wezen halen in Den Haag ... de koppelingsplaten zouden op zijn, maar bij het wegrijden bleek al snel de de koppelingsplaten nog best aardig waren...
Gelukkig is den haag niet echt ver voor ons, want het was een spannende en letterlijk schokkende rit ... hij was niet vooruit te branden... plankgas gingen we 100... en als we een hoogje opmoesten 70
Vlak bij huis roken we een smeullucht... ik voelde bij de handrem, en dat was kokend heet .... ondanks dat het nog maar 3 km was de ax ff aan de kant gezet... de uitlaat lekte naar boven waardoor het erg warm werd.
Wat testjes gedaan waaruit blijkt dat hij maar op 2 (buitenste) pitten loopt ... op de middelste 2 krijgt hij geen vonk.
Verder is het een leuke GTI,... moet ff gepoetst worden, maar dan komt er wel wat moois te staan...
Roest valt mee, 1 gemeen plekje bij het achterlicht, maar verder bijna niets.
verder heeft hij een beetje schade aan de voorzijde... beetje het bumperhoudertje rechttrekken, nieuw bumpertje erop, en dan is dat ook weer in orde.
De teller staat op 126.000 ... ik hoop dat hij klopt...dit zou een hele nette stand zijn voor een GTI.
Ook moet ik een aandrijfas of een ashoes vervangen.....
Het is een GTI met ABS ... en kolere...wat een verschil met de GT... hij remt bijna als een Mazdah
Foto's komen er natuurlijk nog aan.....