En nog frapanter is de kop,
De kop die ivar meegeven heeft, heeft kleinere kleppen, zowel in en uitlaat en inlaatkanaal is veeeeel kleiner, erg vreemd en apart

.
heb geen foto's maar de inlaatpoorten zijn een 5mm in omtrek kleiner
kleppen ongeveer 3mm en 2mm. Ook is de verbrandingskamer een stuk kleiner maar het kan ook zo zijn dat de kop gevlakked is.
De 1.1 kop lijkt gelijk te zijn aan de type2 GT kop die op het blok van arne zat, zelfde inlaat zelfde klepgrootte.
er zit blijkbaar een groot verschil in de kop van een type1/type2 of de kop hoort niet op het blok wat mij raar lijk overgens.
Het blok van ivar moet nog opgebouwd worden, meeste zit er gelukkig al op, enige wat ik nog moet halen tot nu toe is alleen een andere koppaking.
Type2 gietstaal blok met de versleten wand en stootrand.
En het blok van ivar waar je duidelijk het verschil ziet, ik blijf
een beetje voorzichtig maar dit blok zal prima zijn.
ivar blokje nog een keer
en ondertussen lijkt het aardig op een autosloop
(wat er ligt: 3 blokken 3 koppen 3 bakken en een hele hoop losse delen en zooi.)
1.1 kopje of liever gezegt, TU kop gezien het ook kan doorgaan voor een 1.4 kop
Als het meezit kan ik morgen het blokje afmaken en dan zondag in de auto stoppen. Het meeste werk is het vastzetten van de kop/kleppen stellen en het blok erin stoppen. Kost nu al aardig wat tijd maar als alles meezit, zit er dan ook echt een goed en mooi droog blok in de auto, voor een laag budget en ik heb weer eens wat unieks gemaakt

.
tot nu toe staat de teller op 161 euro
bijgekomen is het blokje en olie.