AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (Autoloos :()

Post by AlexanderB »

ja, als je dr pas achter komt dat de slang lek is als t lampje gaat branden.. nee, hij had t dr over dat ie ineens n hele plas koelvloeistof onder zn auto vandaan zag komen, en dat dr n groot lek was.. :shock: dat had dus net zo goed bij mij kunnen gebeuren, als ik de auto niet precies de dag dr voor verkocht had.. nou lijkt t net of ik m n barrel verkocht heb, maar nja, dat is dus echt niet zo, ik ben dr altijd heel strict op dat alles aan mn auto goed moet zijn. :?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by grietje »

Ja dat soort dingen zijn altijd kl*te.... Dingen die stuk gaan bij nieuwe eigenaar *-) Hoort helaas bij verkopen.

Maar als je idd doorrijd met een koelwater verlies is je koppakking helaas zo lek (ervaring...)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Wheelnut »

Een klein gaatje kan een koppakking naar z'n grootje helpen?
Wow... Dan heb ik geluk gehad denk ik...
Ik heb een hele tijd met een lekkend thermostaathuis rondgereden... (verkeerde pakking)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by AlexanderB »

Ik schat dat t wel meevalt...
Aan de andere kant, inderdaad niet echt mijn probleem meer nu..

Mja, hele andere vraag: wie weet er een lief schattig klein oprijwagentje te huur voor een AX? hoeft geen tientons trailer te zijn of complete oprij-vrachtwagen, maar ik kan nergens iets vinden wat achter n normale auto te trekken is zonder BE.

Iets met dat die witte diesel dus al bijna 2 jaar zonder APK staat omdat de remschijven krom zijn, en t blijkbaar zo erg is dat t onverantwoord is om dr mee naar huis te rijden.. :(
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Holländer »

oprijwagens worden vooral gebruikt voor alle soorten auto's, dus ook zwaardere. denk dat het niet meevalt om er 1 te vinden die je zonder BE mag trekken. Zeker omdat ze meestal tandemasser zijn, en daardoor een hoog max beladen gewicht hebben.

Maar... 2 remschijven is toch wel te wisselen ter plaatse? Eventueel kun je het anders bij mijn doen (ook op openbare weg, maar wel op een gesloten parkeerterrein (waar je de LPG uit hebt gebouwd). Ik woon maar 3/4km bij MNM vandaan...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by AlexanderB »

hm, daar zit wat in.. dan moet ik ff vantevoren n setje schijven en blokjes bestellen en meenemen.. en als de remmen dan gewoon wel goed zijn, ben ik per direct op weg naar de APK garage :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Holländer »

lijkt mij het meest makkelijk. Remmen en blokken aan beide kanten wisselen moet in een paar uurtjes toch te doen zijn. En dan maar hopen dat niet alles vast zit en dat het droog is, kun je inderdaad meteen door naar de APK ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Bossie »

Is de auto daadwerkelijk APK afgekeurd (met melding bij RDW) of is de APK enkel verlopen? Schijnt nogal uit te maken mocht je gepakt worden. Controleer ook even wat je verzekering er van vindt.

Je kunt overigens wel zeggen dat je onderweg bent naar de keuring, maar daar moet je ook een bewijs van overleggen.

Kortom, mocht er wat gebeuren, dan had je maar wat graag een paar centen neergelegd om die auto op de juiste wijze thuis te krijgen.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Losroyos »

Alexander, Maak je niet druk dat is de vloek die op deze auto rust.

Ik kocht hem en op de terug weg knalde de koppaking er ook uit, Heeft niks met jou te maken maar de auto is behekst.

Nou veel succes met je onderhandelingen en koop van een nieuwe geschikte diesel.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by AlexanderB »

Holländer wrote:lijkt mij het meest makkelijk. Remmen en blokken aan beide kanten wisselen moet in een paar uurtjes toch te doen zijn. En dan maar hopen dat niet alles vast zit en dat het droog is, kun je inderdaad meteen door naar de APK ;-)
Er zitten gereviseerde klauwen op, dus heel vast mag het niet zitten, en ervaring met losmaken van dingen die vast zitten heb ik ondertussen ook genoeg, dus dat gaat goedkomen.. :)
Bossie wrote:Is de auto daadwerkelijk APK afgekeurd (met melding bij RDW) of is de APK enkel verlopen? Schijnt nogal uit te maken mocht je gepakt worden. Controleer ook even wat je verzekering er van vindt.

Je kunt overigens wel zeggen dat je onderweg bent naar de keuring, maar daar moet je ook een bewijs van overleggen.

Kortom, mocht er wat gebeuren, dan had je maar wat graag een paar centen neergelegd om die auto op de juiste wijze thuis te krijgen.
APK verlopen zover ik weet.. en dan maak ik inderdaad n afspraak, waarna ik dus legaal over de weg naar mn afspraak toe mag rijden. Zou goed moeten komen.. :)
Losroyos wrote:Alexander, Maak je niet druk dat is de vloek die op deze auto rust.

Ik kocht hem en op de terug weg knalde de koppaking er ook uit, Heeft niks met jou te maken maar de auto is behekst.

Nou veel succes met je onderhandelingen en koop van een nieuwe geschikte diesel.
en dr ligt nu n compleet andere motor in, dus daar zou het niet aan mogen liggen ;)
De motor die dr bij jou in zat, incl nieuwe koppakking en d-riem ligt nog ergens in n schuurtje, daar krijg ik nogsteeds geld voor van iemand :evil:

Thnx :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Bossie »

AlexanderB wrote:
Bossie wrote:Is de auto daadwerkelijk APK afgekeurd (met melding bij RDW) of is de APK enkel verlopen? Schijnt nogal uit te maken mocht je gepakt worden. Controleer ook even wat je verzekering er van vindt.

Je kunt overigens wel zeggen dat je onderweg bent naar de keuring, maar daar moet je ook een bewijs van overleggen.

Kortom, mocht er wat gebeuren, dan had je maar wat graag een paar centen neergelegd om die auto op de juiste wijze thuis te krijgen.
APK verlopen zover ik weet.. en dan maak ik inderdaad n afspraak, waarna ik dus legaal over de weg naar mn afspraak toe mag rijden. Zou goed moeten komen.. :)
Check ook je verzekering nog even. Overigens betwijfel ik het als je vlak na vertrek bij MNM aangehouden wordt en je gewoon door mag rijden naar Delft voor je APK afspraak. Je moet wel meer dan 60 km rijden.

Wees verstandig, charter iemand met BE-rijbewijs en auto die een trailer mag trekken en huur een trailer voor een halve dag.
Image Image Image

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by AlexB »

Je kan ook vaak bij verhuurbedrijven een oprijwagen huren.
Kost iets meer, maar kan je gewoon zelf rijden. En veilig uiteraard.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Laurent »

AlexanderB wrote:Mja, hele andere vraag: wie weet er een lief schattig klein oprijwagentje te huur voor een AX? hoeft geen tientons trailer te zijn of complete oprij-vrachtwagen, maar ik kan nergens iets vinden wat achter n normale auto te trekken is zonder BE.
Regel zo'n ding en een trekwagen en regel met mij een dag door de week, ik wil hem wel voor je rijden. Delft is met de trein prima te doen en gratis, mits door de weeks en buiten de zomerperiode. En zoals je weet heb ik wel BE. :wink:
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by AlexanderB »

Meh, prima, ik lap wel €130+brandstof (en die dingen lopen wss 1:8 ofzo) tis wel goed.. dan kan ie veilig naar Delft, daar veilig binnen gerepareerd worden, en daarna naar de APK. Nu nog ff rondkijken, zag dr vanochtend een voor €100 te huur, nu nergens te vinden..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Bossie »

Vraag gewoon eens de prijs op bij een aantal bedrijven om de auto op te laten halen. Volgens mij kom je voor die genoemde 130 euro heel ver.

Voordelen:
- het kost je zelf geen tijd
- vaste prijs
- auto is verzekerd tijdens vervoer

Tip: zoek een transporteur op de route, je betaalt meestal voor de volgende kilometers: standplaats-ophaalpunt-bezorgpunt-standplaats.

http://goo.gl/S7xuZ
http://goo.gl/cGKYa
http://goo.gl/W6Fxc
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by AlexanderB »

Dat is nog een optie inderdaad (ik heb dr al eentje gevonden waar ik voor €80 + brandstof klaar ben, maar dan moet ik wel een creditcard hebben, en die heb ik niet) voor €50-60 ophalen (linkjes) is inderdaad goedkoop.. thnx :)

Andere optie, die ik eigenlijk wel heel aantrekkelijk vind, is gewoon de remmen repareren ter plaatse, en de auto dan direct naar het APK-station in hetzelfde dorp brengen. Als de rest wel in orde is, is dat de mooiste optie natuurlijk..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Bossie »

50-60 euro ga je niet redden, maar voor het dubbele moet je de auto wel thuis hebben staan (ze moeten nl. wel heen en terug;) ). Gewoon een aantal van die gasten mailen/bellen voor een prijsopgave.

Daar de remmen fixen en apk gaan halen is natuurlijk een behoorlijk risico, met een auto die nu al 2 jaar stil staat.
Image Image Image

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Wheelnut »

Als je eventueel nog iemand met een BE of C rijbewijs nodig hebt, PM me dan ff...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by Holländer »

of als je hulp nodig hebt met de remmen, ik woon om de hoek. Een PM'etje is zo gedaan ;-)

De garage in het zelfde dorp heeft het vaak erg druk. Vaak 2 weken geen tijd om te keuren. just so you know...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB = Autoloos :(

Post by AlexanderB »

Nja, t balletje rolt..
-Schijven, blokjes en montagespul besteld
-MNM wil de voorruit nog laten vervangen door de allrisk verzekering die dr nu nog op zit, dat wachten we even af..
-Als de nieuwe ruit dr in zit, gaat ie waarschijnlijk dan toch maar op n truck richting Delft, klus ik daar in alle rust de remmen dr onder, en gaat ie naar Van Bemmelen voor APK.. (die zijn altijd tof, meestal binnen n dagje geregeld + vlakbij)

Ik wacht die ruit rustig af.. Het liefst zou ik vandaag nog gaan ophalen, haha, maar n nieuwe ruit is op zich het wachten waard..

Daarna nog kiezen of ik ga proberen een B-truckje te huren zonder creditcard (good luck) of dat ik voor whatever dat t kost (zo'n beetje t zelfde bedrag) zo'n truck met bestuurder laat komen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply