Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

IMHO kun je het best voor keuren je auto naar een keuringsstation brengen.
Over het algemeen genomen hebben hun de meest objectieve kijk erop aangezien hun niks verdienen op onderdelen of reparaties.

Verder, einddemper is niet zo heel duur :) valt genoeg te vinden op ebay voor erg weinig ;) Volgende week heb ik denk ik ervaringen over ebay dempers :P

Al gelukt met de kachel radiator?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Nee, moet ik nog aanbeginne, hij zit momenteel dicht. Aankomend weekend word auto weekend. Wassen, stofzuigen en sleutelen.

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Haha dat was mijn planning ook al! Althans als de onderdelen optijd binnen komen :P

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Nou moet ik jullie toch wel gelijk gaan geven.

Apk Technisch gezien. zoals ik al verwachte:

Einddemper
Fussee kogeltje rechts
bandjes voor
Remverschil achter is 44%
koplamp afstelling mist en zitten los.

Roest:

Rechter hoek van de kofferbak
Bijde kanten in de hoeken achter de achterbumper
Links achter de skirt. zit ook een stuk niks.

Schade gehad aan de voorkant. Radiator balk is er al een keer opnieuw opgelast. daar zitten dus ook die gaten achter de koplamp dicht.

maar nou komt het beste stuk.

2,5 liter olie bijgevuld. en 3 druppels kvs.

gefeliciteerd uw koppakking is kapot. :roll:

!*^))$!@&$@^)&!(@^!@)$&^!$@&(!^*)$&!$)^*&^$@&$!()^*%#&(!

tja dus nu komt het geval. Maken of slopen. in hoeverre is het blokje nog goed. en is het het allemaal waard. Als het aan mij ligt, wil ik het graag allemaal verhelpen maar hoe denkt menig ax clubber er over?

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Waar baseer je op dat de koppaking lek is? door het olieverbruik ? denk dat je toch de fout ergens anders moet gaan zoeken..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

er zit olie in het koelsysteem. niet zon beetje ook. :roll:

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

je had het toch al een keer gedaan?

ik kan me voorstellen dat je er flink zat van bent, maar hem wegdoen om een lekke koppakking.. dat hoeft niet..

gewoon ff een paar dagen balen en dan beginnen met het verzamelen van moed, geld, gereedschap en onderdelen....

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Heb me pa net aan de lijn gehad, ik moet hem even het lijstje mailen, dan gaat hij de beunhaas even bellen. voor het las werk en eventueel de koppakking. Gelukkig heb ik nog tot eind april.

@raoel

ja heb het al is gedaan maar pakte net verkeerd uit. wel veel handige tips gekregen van meneer monteur.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Gezien de lijst en een stukje clubgeschiedenis is het eerst wat in mij opkomt... "verassend..." (met een nogal sarcastische ondertoon...)

Aan de ene kant is het een kl*te lijst maar aan de andere kant zou ik toch de moed gaan verzamelen het te repareren.

Einddemper
Zijn nieuwe via eBay niet zo gek duur...

Fussee kogeltje rechts
Zie eBay. voor €70,- heb je een complete draagarm... (zoek op: ax wishbone)

bandjes voor
Als het daarom gaat had je dat bij aanschaf zelf kunnen waarnamen (als het over slijtage gaat?) maar goed een bad is toch een keer op dus moet hij niet nu vervangen worden dan wel over 1 of 2 jaar bijvoorbeeld.

Remverschil achter is 44%
Waarschijnlijk een lekker remcilinder. Voor een paar tienen (staat mij iets bij van €60,-?) heb je een Bosch pakket voor de volledige achterremmerij (dus cilinders en schoenen plus montage spul)

koplamp afstelling mist en zitten los.
Op de sloop is dat mooi graai materiaal en als je het afrekent kost het hooguit €5,- ofzo... En anders heeft een clublid nog wel wat liggen...

Koppakking is minder maar ook niet onoverkomelijk... Ook hier weer... zoek op eBay de spullen, als je de tijd neemt en goed zoekt zijn de spullen voor leuke prijzen in te slaan.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

en anders heb je ook nog clubleden (*zwaai*) die aanbieden om samen een middagje te klussen, die koppakking moet wel goedkomen (enige wat je dan moet doen is de materialen en 6 pleuro per uur voor de DHZ garage meenemen)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Alexander bied zich al aan zie ik :wink:

Wat ik me dan ook weer af vraag, heb je de auto voor aankoop wel goed bekeken? groot deel van die punten had je dus bij aankoop al kunnen zien :roll:

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Koppaking duf ik wel op straat te doen hoor :) Met een beetje lekker weer is het zo te doen.

Verder, heb nog wel mooi adresje voor remcilinders achter ;) PB wel even daarover.

Demper kost je een keer 30e via ebay, het zijn allemaal de kosten niet zo maar meer het werk. Koppaking bijvoorbeeld hoeft je niet meer als 120e te kosten met distri/waterpomp/spanrol.

Niet vervelend bedoeld ofzo, maar koppakking/banden/roest had je bij aankoop al kunnen zien toch?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

Terminal wrote:Koppaking duf ik wel op straat te doen hoor :) Met een beetje lekker weer is het zo te doen.
ik niet (meer), de reden daarvan is bekend ;) verder idd goed te doen, en als je de 2 pinnen insteekt om de boel op tijd te houden... dan was het de vorige keer ook goed gegaan bij roy..

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Volgens mij kun je bij Roy dat prima doen. Hij heeft het al eens eerder achter ze huis gedaan. Ik zeg mini-meet als het wat beter weer is ;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

@ iedereen. bedankt, ik zag het zelf ff niet meer zitten, weer tegenslag maar ik ga hem zoiezo maken ;) door jullie heb ik wel weer moed gevonden er toch me nog een keer aan te wagen.

@MBA & TTF

Bandjes wist ik idd, Fusse kogel had ik ook al het vermoeden van. Koplamp afstelling heb ik niet naar gekeken. of die erop zat. remverschil voel ik totaal niet met het rijden.

Maar de voorschade is van boven af niet echt zichtbaar.

@ Terminal & Alexander.

Ik heb hier best een groot stuk eigen terrrein waar we dus kunne sleutelen. Kan ik der wel voor zorge dat alle benodigd heden hier zijn. Eventueel ook een luchtsleutel met compressor en blaaspistool. Frikandelle en weet ik wat er nog meer te wensen valt. Terminal ik PB jou even terug ;)

Alleen nog 1 vraagje waarvan ik het antwoord zelf miss een beetje weet maar niet helemaal

Hoe verstandig is het te gaan rijden? Auto word totaal niet warm vebruikt alleen er zit dus olie in me KVS.

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Doorrijden kan, heb ik ook een tijdje gedaan..

Wat wel een nadeel is, mocht je hem warm rijden moet je hem bij het vervangen van de koppaking eigenlijk de kop laten vlakken. Wat weer extra kosten, en tijd met zich meebrengt.

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Revz »

AlexanderB wrote:en anders heb je ook nog clubleden (*zwaai*) die aanbieden om samen een middagje te klussen, die koppakking moet wel goedkomen (enige wat je dan moet doen is de materialen en 6 pleuro per uur voor de DHZ garage meenemen)
Ik wilde maar net zeggen. Vooral bij deze reparatie moeten we elkaar helpen aangezien het zo duur is om te laten repareren en het voor iemand het verschil maakt tussen doorrijden of slopen.
Koppakking is enige reparatie die ik ook echt vrees bij een AX.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Gooi er eerst maar eens nieuwe koelvloeistof in.. en kijk dan maar eens verder

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Revz wrote:.........Koppakking is enige reparatie die ik ook echt vrees bij een AX.
Problemen met koppakking (plus d-riem en spanrol) is juist betrekkelijk simpel te verhelpen en is wat kosten betreft ook nog te overzien.

Weggeroeste dragende en zelfs niet dragende plaatwerkdelen is toch echt van een heel andere orde.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply