Bas aka Punaxio - Citroën AX 1.0E / Xantia 1.9TD Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Bas aka Punaxio - Citroën C4 1.6 16v Berline

Post by vtspower »

een nieuwe vmf (waar je wieltje van je cruise control op staat) op je stuur is de enige oplossing om het cruise control probleem te verhelpen. achteraan staat er een nummer op IT25 ofzo. Alles na IT27 is ok. alles ervoor zijn slechte.

Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën C4 1.6 16v Berline

Post by Rock's »

Punaxio wrote:Inmiddels al een kleine 5000km mee gereden .
:shock: Dan heb je me over een paar weken ingehaald .... en ik heb de mijne al 1,5 jaar :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Bas aka Punaxio - Citroën C4 1.6 16v Berline

Post by Mastenhose »

Rock's wrote:
Punaxio wrote:Inmiddels al een kleine 5000km mee gereden .
:shock: Dan heb je me over een paar weken ingehaald .... en ik heb de mijne al 1,5 jaar :lol:
Mij ook, maar da's met een ordinaire Xsara Break, dus telt eigenlijk niet... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën C4 1.6 16v Berline

Post by Punaxio »

Het gaat ook hard. Gebruiken de C4 praktisch elke dag. Voor mij alleen al om bij de rijschool te komen elke dag, 30 km verder.
Maar als het goed is kan ik in het nieuwe jaar de lesauto mee naar huis nemen dus dat gaat schelen.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Bas aka Punaxio - Citroën C4 1.6 16v Berline

Post by 2Black »

Gefeliciteerd met je mooie witte 1.0 ! :)
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën C4 1.6 16v Berline

Post by Punaxio »

In verband met een aantal negatieve ervaringen die ik gehad heb met een aantal mensen van dit forum wilde ik er in eerste instantie mee ophouden. Heb echter voor mezelf besloten er boven te willen staan en gewoon met trots mijn nieuwe aanwinst op dit forum te plaatsen.

Het gaat namelijk om een Citroën AX 1.0E uit 1988 die gebruikt gaat worden voor de hobby. M.a.w. opknappen en in de zomer lekker mee toeren. De bedoeling is ook om de 10E 's winters niet te gaan gebruiken zodat 'ie het mooist blijft en daarom een echte klassieker kan worden.

Afgelopen maandag 26 maart heb ik samen met een vriend van me de 10E uit Zeeland gehaald. Met mijn Citroën Xantia 1.9TD Break vol diesel, zonnetje die heerlijk scheen en een prachtige blauwe lucht begon het een mooie reis van ongeveer 300km naar het zuiden van NL.

Verwachtte bij aankomst een 'barrel' aan te treffen. In ieder geval een AX met flink veel roest, een drijfnat onderblok en flink wat beschadigingen hoewel dat op de foto's die op autoscout24 stonden wel mee leek te vallen. Maar, niets van dat alles. Wat we aantroffen was een prachtig wit autootje!
Even met de vorige eigenaar gepraat en kreeg de sleutel voor een proefrit. Voor het eerst met een AX met carburateur rijden, leek me erg leuk en dat was het ook. Choke uit, contactsleutel om en jahoor... een duidelijk AX-geluid wat er uit de TU motor kwam.
Dan even uit het parkeervak rijden zonder rechter buitenspiegel, maar met zo'n klein autootje geen probleem. Heb alleen even de straat door gereden, meer was niet nodig. Ik wilde deze AX!
En, zo geschiedde... Heb de man 300 euro betaald en we konden weer op reis terug. Die vriend nam het stuur van de Xantia over en ik hield het dunne stuurtje van de AX vast voor een paar uur. Nog even bij fam. Bats geweest terugreis, we konden tenslotte wel een kop koffie gebruiken en daarna op naar het schone Zuid-Oost Drenthe.

Paar foto's:

Image

Image

Image

Image
Achter m'n Xantia aan...

Image
Blij! :D

Image

Image
En... vanuit de AX.

Na vorige week eerst weer een paar dagen druk aan het werk geweest te zijn pas een paar dagen laten weer tijd voor een rondje in de AX. En omdat het al weer een tijdje geleden was dus ook direct maar wat leuke foto's gemaakt:

Image

Image

Image

Image
Even sfeertje proeven van een kaal AX interieur.

Image
Heerlijk, zo'n kale uitvoering!

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by pocketmech »

NICE!! Houden zo :)
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by gigawebs »

Mooi ding! Leuk dat je ons toch hier ook op hoogte houdt!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by Losroyos »

Dat wagentje ziet er prachtig uit. :D

Lijkt het nou zo of staat deze wel heel erg hoog vergeleken bij de meeste?

Fijn dat we deze ax ook via dit forum kunnen volgen :D

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by AlexanderB »

leuk ding :) goed dat je die renault wieldoppen dr af gehaald hebt :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by Punaxio »

De achterkant lijkt inderdaad een beetje aan de hoge kant. Zullen wel de schokbrekers zijn die na 24 jaar en 117.000km enigszins versleten raken.

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by TvL »

Welkom terug dan maar :wink: En zoals ik op het Citroën-forum al zei: prachtig wagentje!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by Punaxio »

AlexanderB wrote:leuk ding :) goed dat je die renault wieldoppen dr af gehaald hebt :lol:
Pcies. Ze zouden in eerste instantie en enkeltje container krijgen maar heb ze vergeven aan een liefhebber. Toch wel leuk..

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by Henk Bats »

Welkom terug Bas :wink: in het echt is dit AX'je nog mooier dan op de foto's.

Veel plezier er mee.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by Ceristimo »

Het is precies mijn eerste AX! Exact hetzelfde interieur met precies dezelfde stoelen. *heimwee*....cool ding!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by MBa@NL »

Wat een verschrikkelijk gave AX! :D *jaloers*

Zit nu naar je interieur te kijken... volgens mij zie ik geen aflegplankjes? dacht eigenlijk dat er aan 1 kant eentje hoort te zitten (dacht rechts).
Weet van onze rode dat er ooit een ingezet is vanuit een 14 TRS en dat was maar aan 1 kant... de een is ook gestoffeerd en de and niet. Zal wel eens kijken of er wat over terug te vinden is in de documentatie...

EDIT: "Bergvakken onder dashboard" is volgens de folders van modeljaar '87, '88 en '89 alleen standaard vanaf de RE... dan snap ik dat aflegplankje rechts in onze 11 E niet helemaal aangezien het ook geen optie was... :? Of hadden we die nou tóch zelf uit een RE gehaald... Ik geloof dat ik de foto's er maar weer eens bij ga zoeken...
EDIT2: Op relatief oude foto's kom ik dat aflegplankje rechts al tegen in onze 11 E... ik snap het ff niet meer... :?

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by Ceristimo »

Ach, Citroën in de tachtiger jaren...die hadden 't zelf allemaal ook niet door. Overigens, als je aflegplankjes wil heb ik ze nog liggen. Mag je gratis hebben, want ik gooi over een week of twee alle AX spullen die ik nog heb liggen weg. Laat maar weten.

En Bas, als je nu denkt: 'goh, dat die jongen nog op mij reageert', besef dan dat ik echt de boosdoener niet ben. Ik heb geen behoefte in ruzie. Als je die aflegplankjes wil kan je ze ophalen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by MBa@NL »

@Ceristimo, had jouw AX 11 E dan wel aflegplankjes? en zo ja, aan beide kanten of ook alleen rechts? en waren deze bekleed met stof of ook kaal?
Of heb je het nu over de plankjes uit de PLAISIR?

XBXG
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 136
Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
Location: Haarlem

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by XBXG »

Gefeliciteerd met deze ontzettend leuke AX. Echt héérlijk zo'n kale uitvoering. :D

Is de 1.0 trouwens wel een TU-motor?

Ben benieuwd naar een foto van het motorblok(je).

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Bas aka Punaxio - Citroën 1.0E (1988) / Citroën 1.9TD Br

Post by Punaxio »

Ceristimo wrote:Ach, Citroën in de tachtiger jaren...die hadden 't zelf allemaal ook niet door. Overigens, als je aflegplankjes wil heb ik ze nog liggen. Mag je gratis hebben, want ik gooi over een week of twee alle AX spullen die ik nog heb liggen weg. Laat maar weten. Deze 10E hoort kaal en moet kaal blijven! Leuk aangeboden en het zou een ideale upgrade zijn maar het hoort er eenmaal niet in. In ieder geval bedankt.

En Bas, als je nu denkt: 'goh, dat die jongen nog op mij reageert', besef dan dat ik echt de boosdoener niet ben. Ik heb geen behoefte in ruzie. Als je die aflegplankjes wil kan je ze ophalen. Ach, als we dat verhaal weer uit de kast moeten halen zijn we nog lang niet uitgepraat maar dat heeft volgens mij ook geen zin meer. Vind het goed zo. Bedankt voor je reactie..
Maareh, jij had toch een 5deurs 11E en geen 10E? Dan had jij als het goed is een donkerder kleur grijs dashboard en iets meer pit! haha
XBXG wrote:Gefeliciteerd met deze ontzettend leuke AX. Echt héérlijk zo'n kale uitvoering. :D

Is de 1.0 trouwens wel een TU-motor? Deze heeft inderdaad zoals ALLE AX'en dat hebben een TU met carburateur.

Ben benieuwd naar een foto van het motorblok(je). Foto's komen zometeen in een nieuwe update van vandaag! :D

Post Reply