Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Vandaag de waterslang opgehaald... mooi hoor zo'n nieuw pièce d'origine onderdeel... bijna zonde om in te bouwen.

Vandaag met een ID naar huis gereden die we een week zouden gaan testen... van korte duur.
Thuisgekomen bleek er al veel water te lekken vanachter de waterpomp, mogen we voor de 3e keer op zoek naar het lek... pffff.
Dus het testrijden wéér uitgesteld... :(
Moet ik morgen met een grote hoeveelheid water bij me terug naar Renard.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Na wat getelefoneer gisteravond besloten de ID met de CX ambulance af te voeren....
René was toevallig onderweg met een Xsara achterop de aanhanger en kwam toch langs... dus auto's op de kar gewisseld en ik in de Xsara erachteraan....

Weder een dagje ID/DS sleutelen dus.....

Zijn hele fijne auto's hoor, absoluut, maar sommige dingen zijn gewoon wat omslachtig als je ergens bij moet...
We waren er, gelukkig, al snel achter dat het niet de waterpomppakking was die lekte maar een waterslang bovenop de waterpomp die waarschijnlijk al een klein beginnend scheurtje had en nu definitief uitscheurde onder de nagelnieuwe slangklem.
Dat scheelde héél veel gedoe... want de waterpomp had ik er gisteren net opgezet... en dat betekend radiateur eruit, hydraulische pomp los, dynamo los, alle V-snaren los... en ook het wiel op de krukas los... .
Een DS is de ideale hernia-constateerder... het is altijd nét te hoog of nét te ver weg... vooral bij zo'n waterpomp die pontificaal in het midden van het motorcompartiment bovenop zit... en dan heb je ook nog sleutel 12, 13 én 14 nodig voor dat ene ding.
Een DS gaat eigenlijk qua sleutels van 8 via 11, veel 12, een enkele 13 en 14, heel soms een 17 en dan nog de 19 voor de wielen..., Nard weet ze allemaal uit z'n hoofd en ik niet, dus dat is veel heen en weer geloop.

Ander mankement bleek een toch wel héél erg lekkende "lekzak" linksvoor..., gisteren een enkel druppeltje LHM (of bij Renard "Hyken Glacial Blu" van Kendall om de Citroën hydraulica fetisjisten iets te klagen te geven) op de grond maar vanmorgen was dat een grote constante stroom geworden.
Dat heb je zo met auto's die al 15 jaar op restauratie staan te wachten..., als je ze dan ineens aanzwengeld geven allerhande elementen ineens tóch spontaan de geest..., zo ook deze lekzak.
Kortom, ook beide voorzijschermen moesten eraf om de lekzakken te kunnen inspecteren.
Dus alsnog de luchttunnel naar de radiateur eruit, het bedieningsmechanisme van de meedraaïende koplampen loskoppelen, verlichtingsdraden afkoppelen, beide schermen losmaken en de hele boel van de auto, en dan nog de spatschermen in de wielkasten eruit.
Dat laatste met de slijptol, want na 40 jaar en wellicht vele eerdere demontages was er in die schroeven geen beweging meer te krijgen.

En dan krijg je dus de prachtige ingenieuse voorwielophanging van de DéeSse te zien, McPherson go eat your heart out, en de mogelijkheid de staat van de "lekzakken" te zien.
Voor niet Citroën HP-insiders, een lekzak is een rubber ding dat om de veercilinder heen zit en ervoor zorgt dat de hydraulische vloeistof niet weg kan vloeien, "lekken" dus, het is tevens voorzien van een tuutje dat aan een LHM retourslang zit.
Rechtsvoor was de lekzak in uitstekende staat, linksvoor was 'ie onderaan gewoon finaal doorgescheurd..., vandaar het blauwe plasje onder de auto (Hyken Glacial Blu is blauw, vandaar dat men wel spreekt van Renards' "Smurfenolie", LHM is groen.), en moest dus vervangen worden.
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 3 vetnippels die in dat stuk ophanging zitten te smeren...

Dus, lekzak vervangen....

Daarna de boel weer in elkaar gezet...
Voorschermen erop, luchttunnel weer vast, lampmechanisme aan elkaar verbonden en electra weer aangekoppeld...
Stukje testrijden.... geen lekkages meer :D !

Dus eindelijk Grietje's eerste DS/ID kennismaking..., na de 5 centimeter van gisteravond.
Afspraak gemaakt ergens op een dijk zodat ze in de natuur een beetje kon wennen aan dat schakelen aan het stuur en dergelijken.... 8) .
"Rijd ik er eerst even mee langs m'n ouders!", ze vindt het leuk dus.... :lol: ... en ik uiteindelijk in Witje naar huis.
Blijkt d'r vader er 10 rondjes mee op een groot terrein te hebben gereden ondertussen..............
Grietje voorlopig verslaafd, gaat vanzelf over :roll: , en die mag nu dus enige tijd uitgebreid alle problemen van deze mooie ID gaan analyseren voor ze definitief de verkoop in kan....

Leuk hoor zo'n ding voor de deur.... :D
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Jippie!

Nigel heeft een nieuwe waterslang!

En... want dat was de grotere klus....

heb vandaag het complete ontstekingshuis gedemonteerd...
Da's nog een hele klus, en er zitten flink wat opgestapelde ringetjes in zo'n ding.
Sinds de montage van de snelle nokkenas heeft het altijd licht gelekt bij het ontstekingsdeel, en hoewel er een nieuwe afsluitring buiten om het huis zat was het toch wat vreemd.
Doel was te kijken of het niet gewoon inwendig olie lekte, en dat deed het inderdaad wel een beetje.
Niet dat die lekkage enorm was..., heb sinds februari zo'n 12.500km gereden en er is sindsdien misschien 100ml olie weggelekt, sommige auto's verbruiken meer per 500km.

Uiteindelijk het hele kleine keerringetje dat erin zit met behulp van een enorme pers gewisseld....
En de hele boel weer in elkaar.

Ontstekingshuis weer gemonteerd, had uiteraard de positie goed aangegeven (Nigel's ontsteking staat 13graden te vroeg.... anders loopt'ie niet) en na het vastzetten was het sleutel omdraaien en lopen.

Nu nog een nieuwe voorruit bij elkaar sparen...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

En vandaag om de beurt compleet te maken...

een oliewissel gedaan en een nieuw oliefilter erop.

Nigel staat weer voor de deur.... :) ... en ga er naar alle waarschijnlijkheid komende maandag mee naar Duitsland... omgeving Saarbrücken via de Eiffel... leuk stukje van 400km tuffen.
Vanwege de scheur in de voorruit denk ik alleen niet dat ik er achter ga proberen te komen hoe hard het bommetje nu eigenlijk kan op GPS...
maar je weet nooit.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Tja... nu weet ik dus nog steeds niet wat de top is...
Heb op GPS 185 gereden, da's verder niet zo spannend....
Maar eenmaal voorbij de 180 gaat het verder accelereren zó traag, terwijl het gaspedaal dan echt nog een stukje ruimte heeft, dat ik niet verder ben gegaan.
Bij 180 zit je op 6000 toeren en dan ben je wel heel lang op hoge toeren aan het brullen voor je voorbij de wellicht best haalbare 200-210 grens bent.

Dus, mijn oordeel..., de versnellingsbak van een '88-'89 GT is niet geschikt voor hoge snelheden want de toeren die je dan maakt zijn nooit lang vol te houden.
Wat wél leuk, en handig, is is het kunnen terugschakelen naar 4 bij 130km/u en dan in z'n 4 doortrekken naar 160 zonder het rood in te gaan...., maar die 5de... nee is niet gemaakt voor high-speed cruisen... euhh.. stuiteren.

Verder heb ik nog steeds lekkende olie uit het ontstekingshuis of daar in de buurt... én, en dat is nog gekker, olie sproeiend uit de oliepijlstok-buis.
Het zou kunnen dat er iets teveel olie in zit hoor, maar dit is wel erg opmerkelijk... net of 'ie ergens wat overdruk kwijt moet.
Iemand heeft al geopperd dat m'n carterontluchting misschien verstopt zit.
Moeten we nog mee aan de slag.

Goed te doen, 420km bij een gemiddelde snelheid van 150-160 rijden in Nigel, minder oncomfortabel dan waar ik rekening mee hield.
Heeft natuurlijk ook wel iets met banden, koni-dempers én de sportstoelen te maken.


Bij terugkomst bleken trouwens ook de nieuwe Xetec-Vifä gearriveerd die in Sophié gaan!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

in je ontstekingshuis zit een keerring die wel eens lek gaat. Uit elkaar halen en keerring vervangen is simpel, op dezelfde plaats terugmonteren wat lastiger.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

'olie sproeiend uit de oliepijlstok-buis' had ik ook op mijn GT carb tijdens sportieve ritjes. Aangezien alle ritjes sportief zijn, heb ik met heeeeeeeeeeeeeeeeel licht ijzer draad de oliepeil vastgemaakt (die kan nog enkele mm omhoog) maar zo gaat het niet meer naar alle die massas contacten op de voorkant.

Zonder die ijzerdraad was na >60 ronden op Zolder (in stuckjes) mijn motorkap vol olie aan de onderkant. Het zelfde voor alles wat in de rechtervoorhoek staat ...

Bij het sprinten val het beter mee, mss iets met oliedruk als die heel warm word ? (wat niet is op 250/300 meters sprinten)

Als je een oplossing vind hoor ik het heeeeeeeeeeel graag.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Browny wrote:in je ontstekingshuis zit een keerring die wel eens lek gaat. Uit elkaar halen en keerring vervangen is simpel, op dezelfde plaats terugmonteren wat lastiger.


Zoals je hebt kunnen lezen is dat precies wat ik vorige week heb gedaan.
Dat binnenwerk is helemaal uit elkaar geweest én er zit een nieuwe keerring in.... er met een enorme pers ingeperst.
Zoeken gewoon verder... 't is ook geen ramp... is alleen maar een beetje olie.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

wel apart als je dat allemaal hebt vervangen. Dat beetje olie kan wel je verdelerkap en rotor slopen volgens mij.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah zover komt de olie meestal niet Ivar.

het benzinepomphuis (waar het knikpompje opzit) zit gemonteerd met vloeibare pakking, deze gaat wel vaker lek.. (was bij romy ook een behoorlijke oliezooi daaronder :lol:) dus wellicht die even controleren?

overigens;
een GT heeft wel voldoende 'oempf' om tot de 200 door te trekken, maar dan alleen alstie leeg is! dus met een lege tank en hoogstens 1 persoon van beperkt gewicht erin.. tis namelijk meer het gewicht dat de snelheid onmogelijk maakt als het gemis aan pks/koppel!

kleine toevoeging:
het sproeien van je olie uit de peilstok duidt op een te hoge oliedruk, dit heb je als je heel erg aan het stampen bent, of als je zuigerveren moe worden.. en aangezien het blokje ruime 2ton heeft :) maar goed, opzich niets om je zorgen over te maken..
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

q01z wrote:.......
overigens;
een GT heeft wel voldoende 'oempf' om tot de 200 door te trekken, maar dan alleen alstie leeg is! dus met een lege tank en hoogstens 1 persoon van beperkt gewicht erin.. tis namelijk meer het gewicht dat de snelheid onmogelijk maakt als het gemis aan pks/koppel!

....


Ikzelf hou het hoofdzakelijk op een zeer inefficiënte aerodynamica bij hoge snelheden...., had ik maar een windtunnel om het te testen...
Zo'n AX is bij 170+ gewoon een vierkant blok dat door de wind geduwd moet worden...
Maar daar heb je bij een sprintje dan weer weinig last van, daar is de 720kg die zo'n carb ongeveer heeft (incl. audio) een groot voordeel t.o.v. al die moderne zwaarlijvige jeugd...

Hoe dan ook, leuk is het wel... hard rijden in Duitsland!
Mocht helaas in de Eiffel niet te hard door de bochten omdat ik een doos met 12 flessen heel bijzondere Single Malt Whisky achterin Nigel had liggen... :lol:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Wij rijden nu dus sinds bijna een week "proef" in een ID 19 B (met één grote kleine aanpassing, een grotere 2-traps carburateur) en dat heeft zo z'n problemen....

Image

Uitgangspunt was dat Grietje zo'n ID/DS na een paar ritjes wel beu zou zijn...., vanwege het moeilijke choke-gebeuren 's ochtends, de 4 versnellingen, de enorme herrie ( :o ) en de gebrekkige verwarming...
Maar nee hoor... ze vindt het na allerhande ritjes nog steeds leuk.
Sterker.... ze wil het wel hebben!

"Zal Nard vragen naar een betalingsmogelijkheid in natura!"....
Nu begrijp ik dus niet wat ze daarbij voor zich ziet..., maar in ieder geval wil ze dus nog steeds ID/DS rijden...
En wat zegt Nard dan vanmorgen?
Tja..., betaling in natura..., dan moet er dus iets verdwijnen uit je wagenpark Collin!
Ja, maar...., hé.., ho!.., zo makkelijk gaat dat niet!
Ik wil die ID niet persé..., en Grietje gaat niet zomaar over het offeren van CX'en, een AX... of een supersnelle zeldzame BX GTi 16soupapes!

Tjonge.. de problemen die ik af en toe over mezelf afroep door het hebben van leuke ideëen zoals het "testrijden" in een ID uit 1970....
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Luchtweerstand van een AX.... Hmm, wist je dat de CW-waarde van een AX juist extreem laag ligt en dat die "baksteen op wielen" dus eigenlijk best een aerodynamische luchtstroom teweeg brengt...

Enne, dat ding op de foto is toch een DS... Jij hebt het over een ID, dat is er toch zoéén met enkele koplampen?

Image
Freude am Fahren.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Dat geloof ik allemaal best Arnie...
Echter... een luchtstroom is afhankelijk van meerdere factoren!
En dat een auto bij een bepaalde gegeven snelheid heel CW-efficiënt kan zijn wil niet zeggen dat'ie dat ook is bij een andere snelheid... om maar niet te spreken van de effecten van zijwind etc.

Daarom schreef ik al "had ik maar een luchttunnel"... want ik vraag me af hoe de werveling achter een AX in elkaar steekt boven de 170...
Volgens mij is er in een AX enorme winst te halen doormiddel van het opvullen van kleine openingen, andere spiegels, betere afwikkeling van luchtstroom aan de achterzijde... etc.

Een miniscule verbetering kan bij topsnelheden maar zo 5km opleveren...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ach, ik kan er wel een paar bedenken hoor in die trant..

-de rand langs de achterklep
-de uitsparing van het type1 nummerplaat gedeelte
-de schelpjes voor je handgrepen
-de klapruitjes

in theorie is het aantal Pk's dat je hebt hetgeen dat zorgt voor de topsnelheid en dehoeveelheid koppel hetgeen dat zorgt voor de acceleratie

in theorie zou de massa van de auto ook niet uit moeten maken voor de top, omdat deze in de formule niet voorkomt, echter is de massa wel weer van belang bij acceleren (koppel) en aangezien je toch moet acceleren om bij je top te komen.. is massa ook in deze een zeer belangrijk aspect! ik denk zelfs meer als de 0.32cw luchtweerstand die een GT heeft
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

arnie wrote:Enne, dat ding op de foto is toch een DS... Jij hebt het over een ID, dat is er toch zoéén met enkele koplampen?

Image


Nee hoor, het verschil tussen ID en DS hoeft niet aan de buitenkant zichtbaar te zijn.
Vooral op het eind van de productie waren de verschillen optisch nog maar minimaal.
Op de foto is dus een ID óf DS te zien..., ecter wel gewoon een oud type met de eerste neus met enkele koplampen.
Meest duidelijke verschil, en een van de weinige absolute verschillen, is dat een ID géén hydraulisch bekrachtigde remmen heeft...
Een ID heeft dus een "gewoon" rempedaal, een DS heeft een zgn. "paddestoel" als rem... een soort van grote remknop.
Daarnaast is een ID goedkoper uitgerust, is nooit leverbaar geweest met hydraulische koppeling etc..
De helft van de aangeboden DS'en is dan ook geen DS.... het zijn vaak ID's.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Misschien nog een leuke foto voor je Collin ;)

Op me werk zijn we bezig met de restauratie van een Ds.

Image
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

TwoTone wrote:Misschien nog een leuke foto voor je Collin ;)

Op me werk zijn we bezig met de restauratie van een Ds.



Ja, dat zijn leuke dingen...
Dan zie je zo'n auto dus echt in z'n geheel.

Zijn bij Renard ook weer bezig met het opbouwen van een DS.
Maar de eigenaar is iets te lui geweest...., en had wat meer moeten doen voordat er (bij Renard) de motor en alles wat erbij hoort ingebouwd wordt.
Dus die DS gaat nooit zo geluidsarm worden als'ie wellicht had bedacht...
Het zijn enorm interessante autos m.b.t. hoe ze in elkaar zitten, heel eenvoudig eigenlijk.
Renard, Nard, is deskundig in de techniek en beperkt zich meestal tot de motor en het hydraulisch deel.... maar hoe het plaatwerk erop zit is niettemin iets wat enorm interessant is.

Als ik een DS/ID zou bezitten zou ik het een uitdaging vinden om die voiture zo stil mogelijk te maken, ben benieuwd wat een lading deskundig geplaatste Dynamat spullen zou doen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

2Black wrote:Ja, dat zijn leuke dingen...
Dan zie je zo'n auto dus echt in z'n geheel.


Idd, dagelijkse koek ;)
Deze is in ieder geval compleet uit elkaar gegaan, chassis gestraald en al.
Alles compleet nieuw opgebouwd, of gereviseerd.
Ooit een 1900 geweest, nu naar 2100.

Mocht je intresse hebben in meer foto's... ik hoor het wel ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Weer genoeg gebeurd deze week...

Redelijk wat ID gereden, blijft leuk, onder andere even naar Nijmegen om een bekend CX rijder te helpen voorzien van verdere audio.
Bezig geweest met Sophié in eco-mode om te zien wat het verbruik is als je héél hard je best doet om niet snel te rijden.. :? ... wat niet meevalt in een BX met 15? pk...., maar wil toch zien of het ook met 1:14 kan.
Heb zelfs Witje voor de deur zien staan... maar er niet in gereden.

En Nigel?
Tja, ik dacht deze week Nigel even te benutten om naar de bakker te rijden maar de accu bleek leeg... :o ... dus dat is niet gebeurd.

Nog wat helpen sleutelen aan een DS hydraulique... en dan zit de motor erin, is alles aangesloten, opgebouwd en afgesteld.... en blijkt dat de motor na afkoelen ineens een enorme TIK heeft....
Zit er een klep vast in een klepgeleider ofzo....
Reviseringsfoutje? Tja, je weet het niet...
En dat is dus het probleem met aspecten aan een restauratie... sommige dingen gebeuren bij derden, en dan kun je nog zo hard je best doen... gaat er toch ergens iets mis.
Dus kop moet er weer af... en de reviseur zal wel roepen dat hij het niet kan hebben gedaan.. hij is tenslotte alwetend en maakt nooit fouten..!?

Maar zo leer je wel bij over de wondere wereld die oude auto heet.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply