
Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
wiej! dat zijn de betere APK's ! 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Bedankt voor de leuke reacties.
Ben er ook erg blij mee.
Met de GT gisteren en vandaag een begin gemaakt met het vervangen van oa de koppelingsplaten.
Gisteren een paar uurtjes geklust en vandaag helemaal niet zo lang. Het was echt bloedjeheet.
De bak is er iig onderuit (chris nog bedankt voor de aanwijzigingen) en ook schoon en voorzien van nieuwe keerringen (op de precieaskeerring ofzo na, die moet nog). Morgen de bak er weer op en als het meezit alles weer in elkaar zetten. Echt een enorme frustratie gehad met ashoesjes vervangen dus ik denk dat ik met die asjes morgen mooi ff langs de garage rijdt.
Ben er ook erg blij mee.
Met de GT gisteren en vandaag een begin gemaakt met het vervangen van oa de koppelingsplaten.
Gisteren een paar uurtjes geklust en vandaag helemaal niet zo lang. Het was echt bloedjeheet.
De bak is er iig onderuit (chris nog bedankt voor de aanwijzigingen) en ook schoon en voorzien van nieuwe keerringen (op de precieaskeerring ofzo na, die moet nog). Morgen de bak er weer op en als het meezit alles weer in elkaar zetten. Echt een enorme frustratie gehad met ashoesjes vervangen dus ik denk dat ik met die asjes morgen mooi ff langs de garage rijdt.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vandaag een productief dagje gehad.
Krukaskeerring vervangen, koppelingsplaten en drukgroep gemonteerd.
Bakje er weer tegenaan. Vriendinlief liet hem nog even vallen toen ik vroeg of ze hem had. Gevolg, dikke lip en een wondje op m'n achterhoofd.
Ach, hij zit, das het belangrijkste, en ik ben gelukkig niet van boter en de bak weegt ook niet zo gek veel.
Morgen ff aandrijfassen ophalen, dan kunnen die eronder, olie bijvullen, accu erin, en hopen dat alles goed zit en hij weer gaat lopen.
Speling is iig uit de bak!!
En dat voor nog geen euro!
Ook waren de koppelingsplaten echt bijna op en de drukgroep heeft al helemaal zijn beste tijd gehad.
Ook de krukaskeerring was flink lek, de olie kwam tussen de boutjes van het vliegwiel uit lopen toen ik die loshaalde....
Ik denk zelfs dat dat spietje wel te vervangen is als de bak gemonteerd zit.
Accu eruit en luchfiltermeuk, schakelstangetje los en dan zou het moeten kunnen....
Duim ff voor me mee dat ie morgen gewoon in 1 keer loopt en schakelt..
Krukaskeerring vervangen, koppelingsplaten en drukgroep gemonteerd.
Bakje er weer tegenaan. Vriendinlief liet hem nog even vallen toen ik vroeg of ze hem had. Gevolg, dikke lip en een wondje op m'n achterhoofd.

Ach, hij zit, das het belangrijkste, en ik ben gelukkig niet van boter en de bak weegt ook niet zo gek veel.
Morgen ff aandrijfassen ophalen, dan kunnen die eronder, olie bijvullen, accu erin, en hopen dat alles goed zit en hij weer gaat lopen.
Speling is iig uit de bak!!
En dat voor nog geen euro!
Ook waren de koppelingsplaten echt bijna op en de drukgroep heeft al helemaal zijn beste tijd gehad.
Ook de krukaskeerring was flink lek, de olie kwam tussen de boutjes van het vliegwiel uit lopen toen ik die loshaalde....
Ik denk zelfs dat dat spietje wel te vervangen is als de bak gemonteerd zit.
Accu eruit en luchfiltermeuk, schakelstangetje los en dan zou het moeten kunnen....
Duim ff voor me mee dat ie morgen gewoon in 1 keer loopt en schakelt..
die van mij was schijnbaar heel erg uitgelubberd, die was echt zo los. Gedore platkopje ertegen en met dat kleine hamertje tikje hamertje 3 keer slaan en los was ie.Drake wrote:Goed werk ivar
Spietje is bij een AX te vervangen mits hij niet muurvast zit en je hem dus los moet slaan wat vrij lastig gaat
bij een 106 gti is het sowieso bijna niet mogenlijk of je moet de auto op een brug plaatsen/