Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik vond het uitsteken nog wel meevallen, maar na de aanpassing ziet het er zeker beter uit. (y)

Je hebt zo wel een super gave 106.
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Klopt, maar hij viel teveel op in vergelijking met de rest van de auto, noem mij een purist maar ik wil niet dat iets uit balans is ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

je auto heeft een tweelingzusje die op iets grotere voet leeft.....

Image

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Zoooo, die bandhoogte is wel erg dun hoor.. Ik gok t op 40mm :P 't Ziet echt vett uit zeg..!!
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Was 205/35R17 als ik het me goed herinner.
Dan is de dikte dus 205 x 35% = iets minder dan 72 mm

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

K wil niemand tegen de schenen schoppen, maar naar mijn eigen bescheiden persoonlijke mening vind ik die van Chris veeeel mooier!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat is ie ook, maar ik vond de gelijkenis wel grappig :D

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

De peugeot vorige week weer even onder de handen genomen:

Verbeterde motersteun gemonteerd, zodat het blok minder kanteld bij last.

Image

En de remmen voor flink onder handen genomen,

Omp group N schijven + ferrodo ds2500 blokken erop gezet, en goodridge stalen remleidingen gemonteerd

schijven zijn in de zinkspray gezet, idem aan de klauwen welke ook met lak zijn behandeld.

Image

Het piept wel een beetje zo nu en dan, duurt ook even voordat de blokken e.d warm zijn maar het remt dan heeel erg hard :)

verder als klein onderhoud bijde droplinks vervangen en hier en daar wat delen netjes zwart gespoten.

Dit jaar gaat er niets meer gebeuren (is ook niet nodig).

Verder snort het autootje vrolijk verder.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:08:26 PM, edited 3 times in total.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote:...bladiebla..


ik had is iets gezien over een motorblokdemper ofzo, een soort schokbreker die op het motorblok gemonteerd zit, en vanaf daar naar het frame ofzo, is dat niet wat voor je? zorgt dat ie minder schokt enz,
of naja heel de auto schokt dan, dus valt 't minder op :roll: .

en nu nog een foto wanneer de velgen weer gemonteerd zijn, ben benieuwd hoe dat witte staat :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Moterschokdemper kan nuttig zijn maar laat helaas ook veel trillingen door, leuk voor een circuitbak ;).

Het is overgens gewoon silver, maar door de flits van de camera lijkt het inderdaad op wit ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

wat was je kwijt voor die rembloken, remslangen en schijven? en waar heb je ze besteld? --> pb?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ziet er allemaal weer top uit! Motorschokdemper zit op mijn volvo440. Ziet er best grappig uit. Maar ja. Heel die wagen schud en trilt van ellende. Dus merk er niks van. :D
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

TTF wrote:wat was je kwijt voor die rembloken, remslangen en schijven? en waar heb je ze besteld? --> pb?


ik was er 200 euro voor kwijt totaal maar ik heb het niet nieuw gekocht, komt van een auto af die schade had. Spul zat er net duizend km op.

de spullen kwamen bij Dutchpowertrading vandaan (bon) daar zijn ook de prijzen te vinden en ik kan het setje heeeel erg aanraden :) normaal is het wel een behoorlijk stuk duurder
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:09:06 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

De nieuwe g-tech pro rr vandaag maar eens geprobeerd. Voor de mensen die niet weten wat het is: Google :wink:

Super apparaatje erg veel mee in te stellen en uit te lezen, kost wel wat (~300 euro) maar je hebt dan ook echt een leuk automotive speeltje.
met wat instelwerk kan het ding gewoon je toerental via je sigaretten aansteker uitlezen om maar een voorbeeld te geven. Maargoed het doel was te kijken wat de mods op de peugeot deden in princiepe interreseert me niet echt hoe snel het ding nu is gezien hij snel genoeg is maar het is altijd leuk om even te testen.

2 runs gedaan en bijde kwamen op de 7.7 uit wat gezien de omstandigheden erg netjes is. Probleem is dat het wegdek en de banden zo enorm koud zijn dat ik totaal geen grip heb in zijn 1.
Ik denk ook dat met een goede dag en wat meer grip er rond de 7.5 uitkomt en gezien de mods klopt dat ook aardig goed :). leuk om te zien
dat b.v de autoweek waardes van geen kant kloppen

Image


Waarschijnlijk is dit wel de laatste keer gezien ik stilletjes ga kijken voor een opvolger en daarom niet nog veel ga veranderen aan de 106. Maar voorlopig gaat de 106 nog niet weg daarvoor rijd hij nog te leuk :) en momenteel draaid de moter enz geweldig geen olieverbruik enz verder ik zie wel wat ik tegen het lijf loop.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:10:24 PM, edited 3 times in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nette tijd Chris :) En met een originele Saxo VTS rijd je onder ideale omstandigheden dezelfde tijd (= droog wegdek, bijna lege tank, motor en banden goed warm en een perfect sprintje). Klopt idd voor geen meter de AutoWeek...

Maar 7,3 zal er toch wel inzitten lijkt me? Tis echt kutweer nu en wielspin kost een hoop..

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

En als je nu eens gewoon die achterbank passagiersstoel eruit sloopt, wedden dat ie dan onder de 7 sec. uitkomt :twisted: 8) :D

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mooie tijd hoor :)
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je wat anders zoekt, maar als de 106 weggaat heb ik een gt-tje in te ruilen :wink:
Kwam je pas nog tegen trouwens, maar ik reed in een volvo s40.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ik heb de auto al 1,5 jaar nu ik rij 30.000 + km per jaar, en ik wil toch iets wat net eff iets wat groter is en weer eens wat anders. Maar hij gaat niet 1 2 3 weg hoor weer gerust. Sowieso zijn er al genoeg geinterreseerde die de auto zo willen meenemen maar dat is ook niet zo raar :wink:

plus zeg nou zelf:


http://i51.photobucket.com/albums/f396/ ... ti_002.jpg

zoiets lijkt mij geen slechte opvolger :wink: infeite is het gewoon een reuze 106 waarbij de 106 weer een reuze ax is. ik zat eerst te kijken naar een civic type r of een clio sport 182 maar die hebben niet het karakter van de 106.

kevin.broke wrote:Maar 7,3 zal er toch wel inzitten lijkt me? Tis echt kutweer nu en wielspin kost een hoop..


Ik heb echt geen idee, wellicht wel maar ik ben zo al tevreden hoor :wink:
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:11:03 PM, edited 2 times in total.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die is dik ! :shock:

ik begrijp je keuze volledig Chris :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

306-je blijft zeker een leuke auto, maar toch is het inderdaad wel een stapje groter en voelt daardoor ook wat logger aan denk ik.

Post Reply