
Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
dat zijn de betere oplossingen 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nee! Ik vind het heel fijn, het is niet zo moeilijk en het lost een hoop problemen op en je hebt heel snel resultaat....
Ik ben bezig een kabelboompje te breien voor een 2e koelventilator op de BX. Voor als ik een bergalp moet beklimmen met caravan terwijl het buiten 30+ graden is...
Elke koelvin zijn eigen relais en zekering, stuurstroom voor 1 of 2 ventilatoren aan, buiten contact om zodat hij nog blijft draaien als het contact uit is omdat KVS nog beweegt als de motor uit is.
Hardstikke leuk om te doen!
Ik ben bezig een kabelboompje te breien voor een 2e koelventilator op de BX. Voor als ik een bergalp moet beklimmen met caravan terwijl het buiten 30+ graden is...
Elke koelvin zijn eigen relais en zekering, stuurstroom voor 1 of 2 ventilatoren aan, buiten contact om zodat hij nog blijft draaien als het contact uit is omdat KVS nog beweegt als de motor uit is.
Hardstikke leuk om te doen!

Klopt, sigaretten horen niet op straat, maar die lucht voornamelijk wel. En meestal als ik bij m'n ouders ben rij ik langs de kliko om daar m'n raampje open te doen en meteen de asbak in te legen
. Ben te lui om even heen en weer te lopen...
Verder is het solderen niet heel erg, maar aangezien het blauwe draad (massa) relatief dik is wordt het solderen minder makkelijk aangezien je normaliter het draad om elkaar heen draait maar dan wordt het toch wat te dik en wil het soldeer er niet echt lekker doorheen vloeien. Verder moet je gewoon zorgen dat je geschikt krimpkous hebt, ben zelf geen fan van tape want dat blijft vrijwel nooit lekker zitten. Zelfs vulkaniserend tape wil op den duur loslaten

Verder is het solderen niet heel erg, maar aangezien het blauwe draad (massa) relatief dik is wordt het solderen minder makkelijk aangezien je normaliter het draad om elkaar heen draait maar dan wordt het toch wat te dik en wil het soldeer er niet echt lekker doorheen vloeien. Verder moet je gewoon zorgen dat je geschikt krimpkous hebt, ben zelf geen fan van tape want dat blijft vrijwel nooit lekker zitten. Zelfs vulkaniserend tape wil op den duur loslaten

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Peter,
zeg, nu die NSU RO80 het weer doet...
hebben jullie http://www.rotarystock.org/ al in de agenda staan?
Bij jullie om de hoek op het Midlandcircuit bij Lelystad op zaterdag 11 juni.
De Ami M35 komt ook...

zeg, nu die NSU RO80 het weer doet...
hebben jullie http://www.rotarystock.org/ al in de agenda staan?
Bij jullie om de hoek op het Midlandcircuit bij Lelystad op zaterdag 11 juni.
De Ami M35 komt ook...

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Ik heb het doorgegeven aan m'n vader. Heb er nog geen reactie op gehad, maar er spelen momenteel even een paar andere dingen.
Wel moet ik even zeggen dat de RO80 momenteel even stilstaat. Hij kan wel rijden, maar om een of andere reden liep vlotterkamer 2 ineens over. Alles gecontroleerd maar de vlotter zelf lijkt gewoon ok. Deksel verwisseld, vlotter verwisseld, gecontroleerd of het ventiel goed afsluit maar niets mocht baten. Vervolgens een andere carb erop gezet (een compleet gereviseerde en schoongemaakte versie) maar daar begon vlotterkamer 1 over te lopen
. Volgende week gaan we ermee verder...
Wel moet ik even zeggen dat de RO80 momenteel even stilstaat. Hij kan wel rijden, maar om een of andere reden liep vlotterkamer 2 ineens over. Alles gecontroleerd maar de vlotter zelf lijkt gewoon ok. Deksel verwisseld, vlotter verwisseld, gecontroleerd of het ventiel goed afsluit maar niets mocht baten. Vervolgens een andere carb erop gezet (een compleet gereviseerde en schoongemaakte versie) maar daar begon vlotterkamer 1 over te lopen

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Leuk hè... klassiekers. Never a dull moment!
Succes met de NSU!
Succes met de NSU!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Hm, het staat me ergens bij dat ik al een update had geschreven, maar ook dat m'n internet toen vrij ernstig aan het haperen was.
Hoe dan ook, het een en ander is dus weer gebeurd. De NSU RO80 doet het weer zoals het hoort. Oude carbs er weer op en de brandstofpomp vervangen. Gaat weer als een zonnetje. Het enige wat we nog gedaan willen hebben zijn de uitlaat en de achterschokdempers. De uitlaat heeft ergens een lek langs een aansluiting, dus hij moet daarvoor nog de brug op. Wat dan ook eigenlijk meteen kan gebeuren is het vervangen van de schokdempers met rode Koni's
. Achter is de auto behoorlijk zwabberig (naar mijn mening) en het zal een hoop schelen als deze zijn vervangen.
AX-nieuws: Niks bijzonders eigenlijk, behalve dat van de week ineens de sluiting van de achterklep is afgebroken... Jammer genoeg een week te vroeg want ik wilde de achterklep wisselen met de klep uit de Volcane. Op zich niet zo heel veel werk, maar de klep van de Volcane heeft geen centrale vergrendeling en dus ook geen blinde knop... Dat moet nog worden omgezet. Verder rijdt de GTI rustig door en heb ik nog steeds een lekje, maar die is al gelokaliseerd (links onder de voorruit, dus dashboard mag eruit
)...
Hoe dan ook, het een en ander is dus weer gebeurd. De NSU RO80 doet het weer zoals het hoort. Oude carbs er weer op en de brandstofpomp vervangen. Gaat weer als een zonnetje. Het enige wat we nog gedaan willen hebben zijn de uitlaat en de achterschokdempers. De uitlaat heeft ergens een lek langs een aansluiting, dus hij moet daarvoor nog de brug op. Wat dan ook eigenlijk meteen kan gebeuren is het vervangen van de schokdempers met rode Koni's

AX-nieuws: Niks bijzonders eigenlijk, behalve dat van de week ineens de sluiting van de achterklep is afgebroken... Jammer genoeg een week te vroeg want ik wilde de achterklep wisselen met de klep uit de Volcane. Op zich niet zo heel veel werk, maar de klep van de Volcane heeft geen centrale vergrendeling en dus ook geen blinde knop... Dat moet nog worden omgezet. Verder rijdt de GTI rustig door en heb ik nog steeds een lekje, maar die is al gelokaliseerd (links onder de voorruit, dus dashboard mag eruit

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Nieuws: Exit TRS. Eindelijk! Ik kwam er zelfs achter dat hij op een week na een jaar geschorst was
. Kwam het mooi uit dat Bossie een alu blok zocht. Mooi in z'n mooie C4 gezet.
Maar de TRS is vertrokken, en wel op een trailer die gemaakt is voor een Mini
. Werkt op zich ok, maar het was wel even klooien...

Trailertje (of hoe je het ook wilt noemen
)





Past precies!
Eenmaal bij de sloop:



Dat zijn de laatst bekende foto's van de TRS ofwel Truus... Heeft dienst gedaan als Crèche-mobile, had nog altijd een mooie compressie en geen puntje roest bij de voorruit (!?!). Maar helaas, al die andere roest kon ik toch echt niet behappen, zelfs al kon ik wel lassen
. Bij een Mini is dat nog altijd makkelijker, is in dat opzicht een stuk makkelijkere auto
.
Voorlopig weer ruimte in de garage, totdat het weer tijd is voor een of ander wazig project
.

Maar de TRS is vertrokken, en wel op een trailer die gemaakt is voor een Mini


Trailertje (of hoe je het ook wilt noemen






Past precies!
Eenmaal bij de sloop:



Dat zijn de laatst bekende foto's van de TRS ofwel Truus... Heeft dienst gedaan als Crèche-mobile, had nog altijd een mooie compressie en geen puntje roest bij de voorruit (!?!). Maar helaas, al die andere roest kon ik toch echt niet behappen, zelfs al kon ik wel lassen


Voorlopig weer ruimte in de garage, totdat het weer tijd is voor een of ander wazig project

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Meteen een inkijkje hoe in het Bussumse de marktprijs voor 5drs skirtssets een beetje op pijl gehouden wordt:)
Leuk dat ie uberhaupt nog zo relatief lang nut heeft mogen hebben.
Eerste auto'tje waar ik voor gespaard heb
Leuk dat ie uberhaupt nog zo relatief lang nut heeft mogen hebben.
Eerste auto'tje waar ik voor gespaard heb

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Belanden er nou gewoon witte 5-d skirtdelen op de sloop? 

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Heeft best lekker gereden eigenlijk, enige echte reden dat ie stil moest staan was omdat de klepseals het allemaal in een keer begaven. Resultaat: Lokale mistbanken op de Huizerweg met zich minder dan 50mdegene wrote:Meteen een inkijkje hoe in het Bussumse de marktprijs voor 5drs skirtssets een beetje op pijl gehouden wordt:)
Leuk dat ie uberhaupt nog zo relatief lang nut heeft mogen hebben.
Eerste auto'tje waar ik voor gespaard heb

De skirtset was al incompleet en de delen die er nog op zitten waren al beschadigdMastenhose wrote:Belanden er nou gewoon witte 5-d skirtdelen op de sloop?

Nog een paar foto's van de camera van m'n pa:
Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Nu heeft jongeheer Goddijn wat plek achter het huis om een Mini neer te zetten... 

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh