Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

dat zijn de betere oplossingen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, de zomer komt er ook weer aan, en om dan een beetje in je zwarte auto te zitten zweten, met misschien wat tocht van de klapraampjes is ook niet alles...
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Heerlijk werk dat solderen he? ;)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

raoel wrote:Heerlijk werk dat solderen he?
Hoor ik daar sarcasme?! ;)
Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Nee! Ik vind het heel fijn, het is niet zo moeilijk en het lost een hoop problemen op en je hebt heel snel resultaat....

Ik ben bezig een kabelboompje te breien voor een 2e koelventilator op de BX. Voor als ik een bergalp moet beklimmen met caravan terwijl het buiten 30+ graden is...

Elke koelvin zijn eigen relais en zekering, stuurstroom voor 1 of 2 ventilatoren aan, buiten contact om zodat hij nog blijft draaien als het contact uit is omdat KVS nog beweegt als de motor uit is.

Hardstikke leuk om te doen! :-)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Nice, klinkt als een gaaf project inderdaad!
Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Asbak die vol raakt??
Eh, die sigaretten horen toch in de asbak en niet op straat....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grietje wrote:dat zijn de betere oplossingen ;)
...of gewoon stoppen met roken. :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Klopt, sigaretten horen niet op straat, maar die lucht voornamelijk wel. En meestal als ik bij m'n ouders ben rij ik langs de kliko om daar m'n raampje open te doen en meteen de asbak in te legen ;-). Ben te lui om even heen en weer te lopen...

Verder is het solderen niet heel erg, maar aangezien het blauwe draad (massa) relatief dik is wordt het solderen minder makkelijk aangezien je normaliter het draad om elkaar heen draait maar dan wordt het toch wat te dik en wil het soldeer er niet echt lekker doorheen vloeien. Verder moet je gewoon zorgen dat je geschikt krimpkous hebt, ben zelf geen fan van tape want dat blijft vrijwel nooit lekker zitten. Zelfs vulkaniserend tape wil op den duur loslaten :-(
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by 2Black »

Peter,

zeg, nu die NSU RO80 het weer doet...
hebben jullie http://www.rotarystock.org/ al in de agenda staan?
Bij jullie om de hoek op het Midlandcircuit bij Lelystad op zaterdag 11 juni.

De Ami M35 komt ook...

Image
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by Pgoddijn »

Ik heb het doorgegeven aan m'n vader. Heb er nog geen reactie op gehad, maar er spelen momenteel even een paar andere dingen.

Wel moet ik even zeggen dat de RO80 momenteel even stilstaat. Hij kan wel rijden, maar om een of andere reden liep vlotterkamer 2 ineens over. Alles gecontroleerd maar de vlotter zelf lijkt gewoon ok. Deksel verwisseld, vlotter verwisseld, gecontroleerd of het ventiel goed afsluit maar niets mocht baten. Vervolgens een andere carb erop gezet (een compleet gereviseerde en schoongemaakte versie) maar daar begon vlotterkamer 1 over te lopen :?. Volgende week gaan we ermee verder...
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by 2Black »

Leuk hè... klassiekers. Never a dull moment!
Succes met de NSU!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by Pgoddijn »

Merci, zal nog wel een uurtje werk in zitten...
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by Pgoddijn »

Hm, het staat me ergens bij dat ik al een update had geschreven, maar ook dat m'n internet toen vrij ernstig aan het haperen was.

Hoe dan ook, het een en ander is dus weer gebeurd. De NSU RO80 doet het weer zoals het hoort. Oude carbs er weer op en de brandstofpomp vervangen. Gaat weer als een zonnetje. Het enige wat we nog gedaan willen hebben zijn de uitlaat en de achterschokdempers. De uitlaat heeft ergens een lek langs een aansluiting, dus hij moet daarvoor nog de brug op. Wat dan ook eigenlijk meteen kan gebeuren is het vervangen van de schokdempers met rode Koni's :-). Achter is de auto behoorlijk zwabberig (naar mijn mening) en het zal een hoop schelen als deze zijn vervangen.

AX-nieuws: Niks bijzonders eigenlijk, behalve dat van de week ineens de sluiting van de achterklep is afgebroken... Jammer genoeg een week te vroeg want ik wilde de achterklep wisselen met de klep uit de Volcane. Op zich niet zo heel veel werk, maar de klep van de Volcane heeft geen centrale vergrendeling en dus ook geen blinde knop... Dat moet nog worden omgezet. Verder rijdt de GTI rustig door en heb ik nog steeds een lekje, maar die is al gelokaliseerd (links onder de voorruit, dus dashboard mag eruit :x)...
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by Pgoddijn »

Nieuws: Exit TRS. Eindelijk! Ik kwam er zelfs achter dat hij op een week na een jaar geschorst was :P. Kwam het mooi uit dat Bossie een alu blok zocht. Mooi in z'n mooie C4 gezet.
Maar de TRS is vertrokken, en wel op een trailer die gemaakt is voor een Mini :P. Werkt op zich ok, maar het was wel even klooien...

Image
Trailertje (of hoe je het ook wilt noemen :P)

Image

Image

Image

Image

Image
Past precies!


Eenmaal bij de sloop:
Image

Image

Image

Dat zijn de laatst bekende foto's van de TRS ofwel Truus... Heeft dienst gedaan als Crèche-mobile, had nog altijd een mooie compressie en geen puntje roest bij de voorruit (!?!). Maar helaas, al die andere roest kon ik toch echt niet behappen, zelfs al kon ik wel lassen :(. Bij een Mini is dat nog altijd makkelijker, is in dat opzicht een stuk makkelijkere auto :P.

Voorlopig weer ruimte in de garage, totdat het weer tijd is voor een of ander wazig project :-).
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by degene »

Meteen een inkijkje hoe in het Bussumse de marktprijs voor 5drs skirtssets een beetje op pijl gehouden wordt:)
Leuk dat ie uberhaupt nog zo relatief lang nut heeft mogen hebben.
Eerste auto'tje waar ik voor gespaard heb :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by Mastenhose »

Belanden er nou gewoon witte 5-d skirtdelen op de sloop? :shock:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by Pgoddijn »

degene wrote:Meteen een inkijkje hoe in het Bussumse de marktprijs voor 5drs skirtssets een beetje op pijl gehouden wordt:)
Leuk dat ie uberhaupt nog zo relatief lang nut heeft mogen hebben.
Eerste auto'tje waar ik voor gespaard heb :P
Heeft best lekker gereden eigenlijk, enige echte reden dat ie stil moest staan was omdat de klepseals het allemaal in een keer begaven. Resultaat: Lokale mistbanken op de Huizerweg met zich minder dan 50m :D. Verder natuurlijk de roest, ik blijf het jammer vinden. Doe voorzichtig met jouw TRS, die moet het wel langer uithouden!
Mastenhose wrote:Belanden er nou gewoon witte 5-d skirtdelen op de sloop? :shock:
De skirtset was al incompleet en de delen die er nog op zitten waren al beschadigd :-(. Heb wel het interieur eruit gehaald, inclusief interieurplaten. Dit is allemaal nog best netjes eigenlijk. Van de skirtdelen op de buitenkant van de deuren kreeg ik er niet af. Die boutjes waren zo extreem vastgerot, ik begrijp echt niet waarom ze die schroefjes van dat %@&#$-materiaal hebben gemaakt. En zelfs de raamslinger rechtsachter kreeg ik er in eerste instantie niet af, zelfs niet met behulp van een breekijzer!!! Wel gelukt, maar dat had ik nog nooit meegemaakt...

Nog een paar foto's van de camera van m'n pa:

Image

Image

Image
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Blijft toch altijd wel een triest gezicht om een leuke AX in het oud ijzer te zien belanden.
Maar wel weer leuke foto's op dat bolderkarretje :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Post by 2Black »

Nu heeft jongeheer Goddijn wat plek achter het huis om een Mini neer te zetten... :wink:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply