Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV
Moderator: webmasters
dan zit er verschil tussen type 1 en 2 of voor en achterzijde ik weet t niet meer.
ze waren iig te klein voor in mijn furiopoten toen der tijd.
mochten ze passen, en mochten paul en cindy ze niet al gebruikt of verkocht hebben,, dan mag je ze van mij hebben voor 50 eu.
ze waren iig te klein voor in mijn furiopoten toen der tijd.
mochten ze passen, en mochten paul en cindy ze niet al gebruikt of verkocht hebben,, dan mag je ze van mij hebben voor 50 eu.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ik zou toch even kijken of je ergens die info vandaan kunt trekken...
Volgens de service sites van zowel Citroën als Peugeot hebben je lagers de volgende nummers:
Lager: 3350 19
ER Wiellager: E 268 424
Ik neem aan dat je allebei nodig hebt? 1 deel in de trommel geperst, andere deel om over je naaf te leggen (sowieso is het achterlager 2-delig). Misschien zijn de merken verschillend in kwaliteit?
Volgens de service sites van zowel Citroën als Peugeot hebben je lagers de volgende nummers:
Lager: 3350 19
ER Wiellager: E 268 424
Ik neem aan dat je allebei nodig hebt? 1 deel in de trommel geperst, andere deel om over je naaf te leggen (sowieso is het achterlager 2-delig). Misschien zijn de merken verschillend in kwaliteit?
ook eens wat klusfoto's:
veerpoot weg (voor lagers) + remklauw (voor revisie)
huh?
ceci n'est pas le papier de toilette
vuil lager:
clip eruit, kosten: 1 schroevendraaier
2 blokjes hout ernaast en na een kwartier hameren de naaf eruit (hehe, zweten)
ik zie lagers!!!:)
Oorzaak van het gerammel: het lager was gortdroog. Oorzaak: kapotte keerring in de lager:
Misschien lastig te zien, maar er zit gewoon een gat in.
Van de week even kijken wie de buitenkant van het lager eruit gaat halen en hoe het nieuwe lager erin geperst wordt...
En ik vind dit gewoon een mooi plaatje...
Glimmende kogels zijn echt fijn voor foto's
veerpoot weg (voor lagers) + remklauw (voor revisie)
huh?
ceci n'est pas le papier de toilette
vuil lager:
clip eruit, kosten: 1 schroevendraaier
2 blokjes hout ernaast en na een kwartier hameren de naaf eruit (hehe, zweten)
ik zie lagers!!!:)
Oorzaak van het gerammel: het lager was gortdroog. Oorzaak: kapotte keerring in de lager:
Misschien lastig te zien, maar er zit gewoon een gat in.
Van de week even kijken wie de buitenkant van het lager eruit gaat halen en hoe het nieuwe lager erin geperst wordt...
En ik vind dit gewoon een mooi plaatje...
Glimmende kogels zijn echt fijn voor foto's
raoel wrote:ceci n'est pas le papier de toilette
Ziet er niet al te best uit maar je bent wel lekker bezig geweest. Alleen zie ik aan het licht dat je lang bezig bent geweest...
Maandag maar kijken of je een nieuw lager kunt laten persen? Wel duidelijk wat nou de oorzaak is, niet perse lagerslijtage maar een keerring... Lastige dingen inderdaad, ik moet ze gelukkig nog tegenkomen, maar daar hoef ik me vast geen zorgen over te maken (ik ga weer aan de TRS sleutelen ).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Lekker bezig geweest Raoel, wat een puinhoop trouwens dat lager
Maar dat gaat best weer goed komen, succes gewenst.
Groetjes, Henk
Maar dat gaat best weer goed komen, succes gewenst.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
@peter: de keerring zit *in* het lager. Was voor mij ook de eerste keer dat ik zo'n ding vanbinnen zag. Heb nu een stapel balletjes
@Henk: 'k Snap nu ook waarom ie zo rammelde, viel niet meer me te rijden, je kon gewoon horen dat het per kilometer erger werd :S
En ja, het komt goed. Leuk klusje dit. Gaat nog redelijk snel ook Andere kant misschien ook preventief vervangen, het beestje heeft lang stilgestaan heb ik de indruk!
@Henk: 'k Snap nu ook waarom ie zo rammelde, viel niet meer me te rijden, je kon gewoon horen dat het per kilometer erger werd :S
En ja, het komt goed. Leuk klusje dit. Gaat nog redelijk snel ook Andere kant misschien ook preventief vervangen, het beestje heeft lang stilgestaan heb ik de indruk!
Dankzij Michel, die nu AX-loos is maar een zeer schattig kind heeft, is het lager vervangen:
Hier moet ik echt iets aan doen, gaat op de lijst:
Remklauw eens aangepakt:
De remclown ligt te weken, morgen een leuk verfje erop, en dan na behandeling met revisiekit mag alles er weer op
'k Kan nie wachten
Is er nog behoefte aan een howto voor het toepassen van een revisieset? Ik was nogal aan het puzzelen, kon niks op forum of haynes vinden...
Hier moet ik echt iets aan doen, gaat op de lijst:
Remklauw eens aangepakt:
De remclown ligt te weken, morgen een leuk verfje erop, en dan na behandeling met revisiekit mag alles er weer op
'k Kan nie wachten
Is er nog behoefte aan een howto voor het toepassen van een revisieset? Ik was nogal aan het puzzelen, kon niks op forum of haynes vinden...
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Nieuwe lager zit er weer netjes in mooi dat het weer geregeld is, maar de voorpoten kunnen nog wel wat liefde gebruikenraoel wrote:... Hier moet ik echt iets aan doen, gaat op de lijst:
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)