Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dan zit er verschil tussen type 1 en 2 of voor en achterzijde ik weet t niet meer.
ze waren iig te klein voor in mijn furiopoten toen der tijd.

mochten ze passen, en mochten paul en cindy ze niet al gebruikt of verkocht hebben,, dan mag je ze van mij hebben voor 50 eu.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Er zit verschil tussen voor en achter.

Voorzijde:
Hoogte I (mm): 32
Binnen Diam. I (mm): 35

Achterzijde:
Hoogte I (mm): 32
Binnen Diam. I (mm): 25

(volgens autopartsonline)
Image Image Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

DuFF wrote:het is voor een type 1 mogelijk dat de wiellagers passen die nog bij paul&cindy liggen.
die zijn nieuw en ongebruikt.
Die liggen nog hier!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ik zou toch even kijken of je ergens die info vandaan kunt trekken...

Volgens de service sites van zowel Citroën als Peugeot hebben je lagers de volgende nummers:

Lager: 3350 19
ER Wiellager: E 268 424

Ik neem aan dat je allebei nodig hebt? 1 deel in de trommel geperst, andere deel om over je naaf te leggen (sowieso is het achterlager 2-delig). Misschien zijn de merken verschillend in kwaliteit?
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Peter, het is het lager voor dat problematisch is, niet achter!


En ik wil idd weten of een lager van 70 euro zinnig is als ik er een voor 30 bij de Brezan oid kan halen :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

kom ik uit op:


3350 18 (63.18 euro) - ER Wiellager
E 268 401 (90.26 euro) - Lager

Type 1 en 2 hetzelfde (voor benzine 1.1 dan)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Jup, hetzelfde voor een 106 1.1, ook type 2 overigens...
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ok dan heb je niks aan die lagers die ik aanbied, want die zijn voor de achterzijde dan.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ook eens wat klusfoto's:

veerpoot weg (voor lagers) + remklauw (voor revisie)
Image

huh?
Image

ceci n'est pas le papier de toilette
Image

vuil lager:
Image

clip eruit, kosten: 1 schroevendraaier :)
Image

2 blokjes hout ernaast en na een kwartier hameren de naaf eruit (hehe, zweten)
Image

ik zie lagers!!!:)
Image




Oorzaak van het gerammel: het lager was gortdroog. Oorzaak: kapotte keerring in de lager:
Image

Misschien lastig te zien, maar er zit gewoon een gat in.

Van de week even kijken wie de buitenkant van het lager eruit gaat halen en hoe het nieuwe lager erin geperst wordt...



En ik vind dit gewoon een mooi plaatje...
Glimmende kogels zijn echt fijn voor foto's :)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

raoel wrote:ceci n'est pas le papier de toilette
:lol:

Ziet er niet al te best uit maar je bent wel lekker bezig geweest. Alleen zie ik aan het licht dat je lang bezig bent geweest...

Maandag maar kijken of je een nieuw lager kunt laten persen? Wel duidelijk wat nou de oorzaak is, niet perse lagerslijtage maar een keerring... Lastige dingen inderdaad, ik moet ze gelukkig nog tegenkomen, maar daar hoef ik me vast geen zorgen over te maken (ik ga weer aan de TRS sleutelen :?).
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Lekker bezig geweest Raoel, wat een puinhoop trouwens dat lager :wink:

Maar dat gaat best weer goed komen, succes gewenst.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

@peter: de keerring zit *in* het lager. Was voor mij ook de eerste keer dat ik zo'n ding vanbinnen zag. Heb nu een stapel balletjes :)

@Henk: 'k Snap nu ook waarom ie zo rammelde, viel niet meer me te rijden, je kon gewoon horen dat het per kilometer erger werd :S

En ja, het komt goed. Leuk klusje dit. Gaat nog redelijk snel ook :) Andere kant misschien ook preventief vervangen, het beestje heeft lang stilgestaan heb ik de indruk!

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Dankzij Michel, die nu AX-loos is maar een zeer schattig kind heeft, is het lager vervangen:

Image


Hier moet ik echt iets aan doen, gaat op de lijst:
Image

Remklauw eens aangepakt:
Image


De remclown ligt te weken, morgen een leuk verfje erop, en dan na behandeling met revisiekit mag alles er weer op :)
'k Kan nie wachten :P

Is er nog behoefte aan een howto voor het toepassen van een revisieset? Ik was nogal aan het puzzelen, kon niks op forum of haynes vinden...

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

raoel wrote:... Hier moet ik echt iets aan doen, gaat op de lijst:
Image
Nieuwe lager zit er weer netjes in mooi dat het weer geregeld is, maar de voorpoten kunnen nog wel wat liefde gebruiken :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Pgoddijn wrote: Ziet er niet al te best uit maar je bent wel lekker bezig geweest. Alleen zie ik aan het licht dat je lang bezig bent geweest...
.
dat is ook het gevolg van dakbedekking ipv lichtdoorlatende platen...

Maar Raoel mooi werk.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

'k begin steeds meer de indruk te krijgen dat het beestje 1-2 jaar ofzo stilgestaan heeft voordat ik 'm kocht..

Zoveel uitgedroogde rubbers, zoveel storing, etc.

Komt een 1.4 blokje aan denk ik :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

1.4 nog wel ;-). Jij gaat je waarschijnlijk onwijs vermaken. Hoeveel motorwissels heb jij in de planning staan eigenlijk? En ook nog op vakantie! Toe maar :-P
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Image

tada :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Gaaf Raoel!
Wanneer is de harttransplantatie?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Haha, je hebt meteen ook maar alles van de donor meegenomen?
Succes met het inbouwen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply