Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

q01z wrote:ge;lukkig krijgt hij een goed baasje :)
jaja :-)
als de mijne af is word deze grondig aangepakt :-)
mishien dat ik ( naargelang de ernst ) al de grootste roest plaatsen al zal aanpakken , we zien wel

@tijmen : bedankt voor de moeite die je hebt gedaan ivb met de papieren :-)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wel grappig..

deze is ooit door Thijmen bij de RDW geimporteerd volgend mij?


hij komt iig uit belgie! :D
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

jeroen kennende komt het wel in orde met die sport :)

Wel leuk dat ie in de buurt zal rijden.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

q01z wrote:wel grappig..

deze is ooit door Thijmen bij de RDW geimporteerd volgend mij?


hij komt iig uit belgie! :D
Kan wel doen alsof het me niks doet, maar dat is nou eenmaal niet zo... Daarvoor heb ik (en haazzpaazz) er teveel moeite voor gedaan en teveel plezier aan beleefd.

Korte historie:
- Sportje is in oktober 1988 'ter wereld gekomen'

- Begin 2006 is ie door Pixels66 (ofwel sander/spikkels/ etc.) uit Belgie (bij Verheyen in Gruitrode in onderhoud geweest) naar Den Haag gehaald.
Image
Image


- April 2006 heb ik 'm daar gekocht

- 22 mei 2006 is Sportje ingevoerd in Nederland. Fokking 5 uur bij de RDW in Waddinxveen gezeten. APK ging toen (en terecht) niet lukken. De meetapparatuur sloeg op meters afstand op hol van de geproduceerde uitlaatgassen.

Image

- Het 1.3 blok had een lekke koppakking, dus Sportje met autotransport weer terug naar Den Haag. Aldaar is de koppakking 'gemaakt'.

- Op de terugweg naar Giethoorn bleek al snel dat het 'maken' niet echt goed gebeurd was. Koppakking was alweer aan barrels en zuigers en zuigerveren waren niet in de beste staat. Dit resulteerde in een olieverbruik van 3,5 liter op 200 km.

- Daarna een 1.6 blok met 90.000km van de sloop gehaald, Sport-kop laten reviseren en blok samen met haazzpaazz opnieuw opgebouwd. resultaat:
Topsnelheid
Spelen 1
Spelen 2

- Toen was het budget op, het budget dat eigenlijk was ingecalculeerd voor las- en spuitwerk. Kan zelf niet lassen, dus is verder gaan er nooit van gekomen.

Al met al Sportje dus toch ruim 3,5 jaar in bezit gehad!
Last edited by Tijmen on SunJan24, 2010 2:44:34 PM, edited 3 times in total.
AX GTI '91

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, slechte start voor de import. Zonde dat dat zo problematisch is geweest. Filmpje moet nog gezocht worden zeker ;-).

Jammer dat ie 'weg' is maar hij is gelukkig niet uit het zicht ;-).
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Tijmen wrote: - Toen was het budget op, het budget dat eigenlijk was ingecalculeerd .....
Daar hebben we een aantal gesprekjes over gehad ja... budget... :?

Dat zijn van die dingen die vaak anders lopen dan gedacht/gehoopt.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

De belgische invoerkeuring zal lachen als ze zien dat het 1.6 is.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

citrofenwick wrote:De belgische invoerkeuring zal lachen als ze zien dat het 1.6 is.
hoe zien ze dat dan? als het echt problemen op zal leveren even de motorcode verwijderen

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Browny wrote:
citrofenwick wrote:De belgische invoerkeuring zal lachen als ze zien dat het 1.6 is.
hoe zien ze dat dan? als het echt problemen op zal leveren even de motorcode verwijderen
Als die erop zit... anders even een plaatje met M4A erop fabrieken en oud laten lijken. Als je geen verstand hebt van PSA-blokken zie je het verschil niet. CO-waardes zijn voor de keuring in NL in ieder geval laag genoeg. En met die 1.6 loopt het als een spreekwoordelijke tiet.

Toevoeging op het voorgaande:
eerste tenaamstelling in België was 18 oktober 1988
AX GTI '91

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

Tijmen wrote:
Toevoeging op het voorgaande:
eerste tenaamstelling in België was 18 oktober 1988
merci voor die info
heb alles genoteerd :D

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Browny wrote:
citrofenwick wrote:De belgische invoerkeuring zal lachen als ze zien dat het 1.6 is.
hoe zien ze dat dan? als het echt problemen op zal leveren even de motorcode verwijderen
Gewoon verwijderen zal ook niet lukken want dan krijg je hem ook niet ingevoerd. Ze moeten weldegelijk het nummer gezien hebben en vinden. ( :x )
Er een M4A-plaatje op bricoleren zal het makkelijkst zijn.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Heeft naar NL toe niemand naar gekeken anders... (Al zat ie er toen wel op) Misschien dat ze in Belgie wat strenger zijn.

@ fenwick; welke papieren moet ik eigenlijk exact meegeven? Jullie hebben er toch ook pas een ingevoerd?
AX GTI '91

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Tijmen wrote:Heeft naar NL toe niemand naar gekeken anders... (Al zat ie er toen wel op) Misschien dat ze in Belgie wat strenger zijn.

@ fenwick; welke papieren moet ik eigenlijk exact meegeven? Jullie hebben er toch ook pas een ingevoerd?
Kentekenbewijzen: alle 3 de delen
Uitvoerverklaring van de RDW
Verkoopscontractje waarin je verklaart desbetreffende Sport te verkopen aan jb. (incl chassisnr etc) Heel belangrijk en nodig om hem in te voeren.

Ik heb ook nog het APK keuringspapier, maar dat had ik geloof ik niet nodig. Ik denk dat ex-belgische documenten welkom zijn, misschien dat daar ergens een PVG-nummer op te vinden is. Vooral het inschrijvingsbewijs kan handig zijn. (die roze kaart)

En ze kijken inderdaad naar het motornummer, bij mij is het niet meer leesbaar waardoor ik hem nog niet kon invoeren.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik heb bij de invoer vrijwel alle belgische papieren in moeten leveren, behalve een groen papiertje. Zo uit m'n hoofd geen idee wat het is.

Zal in ieder geval zorgen dat alle benodigde papieren klaar liggen en mee gaan. Thnx voor de reactie.
AX GTI '91

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Tijmen wrote:Ik heb bij de invoer vrijwel alle belgische papieren in moeten leveren, behalve een groen papiertje. Zo uit m'n hoofd geen idee wat het is.

Zal in ieder geval zorgen dat alle benodigde papieren klaar liggen en mee gaan. Thnx voor de reactie.
waarschijnlijk het keuringsbewijs: http://www.vab.be/vab/nl/rijschool/uplo ... 281%29.jpg

Kan handig zijn om te bewijzen dat het voertuig nog in België ingeschreven is geweest.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

hmm als je een beetje een slimme vent hebt dan ziet hij het verschill wel tussen staal en aluminium onderblok. Hopen dat je iemand hebt die niks met PSA te maken heeft dan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

citrofenwick wrote:
Tijmen wrote:Ik heb bij de invoer vrijwel alle belgische papieren in moeten leveren, behalve een groen papiertje. Zo uit m'n hoofd geen idee wat het is.

Zal in ieder geval zorgen dat alle benodigde papieren klaar liggen en mee gaan. Thnx voor de reactie.
waarschijnlijk het keuringsbewijs: http://www.vab.be/vab/nl/rijschool/uplo ... 281%29.jpg

Kan handig zijn om te bewijzen dat het voertuig nog in België ingeschreven is geweest.
Zo'n ding inderdaad!
AX GTI '91

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

hallo tijmen
sportje is goed geariveerd :-)
we hebben hem met een baterij en startkabels an de praat gekregen :D
en ook eens stukje mee gereden tesamen met fenwick :evil:
hoelang heeft deze auto stil gestaan ,of anders gezegd waneer was de laatste keer dat de motor draaide?

gr jeroen
en nogmaals bedankt
:D

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

@ jeroen;

Hij heeft sinds afgelopen zomer stilgestaan, toen heb ik er voor het laatst een klein rondje in gereden. De motor heeft af en toe gedraaid, zeg maar om de maand. Laatste keer zal een maand geleden zijn.
AX GTI '91

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Tijmen van harte gefeliciteerd met je verjaardag :verjaardag

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply