q01z wrote:wel grappig..
deze is ooit door Thijmen bij de RDW geimporteerd volgend mij?
hij komt iig uit belgie!

Kan wel doen alsof het me niks doet, maar dat is nou eenmaal niet zo... Daarvoor heb ik (en haazzpaazz) er teveel moeite voor gedaan en teveel plezier aan beleefd.
Korte historie:
- Sportje is in oktober 1988 'ter wereld gekomen'
- Begin 2006 is ie door Pixels66 (ofwel sander/spikkels/ etc.) uit Belgie (bij Verheyen in Gruitrode in onderhoud geweest) naar Den Haag gehaald.
- April 2006 heb ik 'm daar gekocht
- 22 mei 2006 is Sportje ingevoerd in Nederland. Fokking 5 uur bij de RDW in Waddinxveen gezeten. APK ging toen (en terecht) niet lukken. De meetapparatuur sloeg op meters afstand op hol van de geproduceerde uitlaatgassen.
- Het 1.3 blok had een lekke koppakking, dus Sportje met autotransport weer terug naar Den Haag. Aldaar is de koppakking 'gemaakt'.
- Op de terugweg naar Giethoorn bleek al snel dat het 'maken' niet echt goed gebeurd was. Koppakking was alweer aan barrels en zuigers en zuigerveren waren niet in de beste staat. Dit resulteerde in een olieverbruik van 3,5 liter op 200 km.
- Daarna een 1.6 blok met 90.000km van de sloop gehaald, Sport-kop laten reviseren en blok samen met haazzpaazz opnieuw opgebouwd. resultaat:
Topsnelheid
Spelen 1
Spelen 2
- Toen was het budget op, het budget dat eigenlijk was ingecalculeerd voor las- en spuitwerk. Kan zelf niet lassen, dus is verder gaan er nooit van gekomen.
Al met al Sportje dus toch ruim 3,5 jaar in bezit gehad!