Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

q01z wrote:ik ken alleen je AXje niet goed genoeg om het cadeautje te ontdekken, ik gok op de reflectorplaat? :oops:
raoel wrote:Reflectorplaat komt van Bruinwitje....
:lol:
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Pgoddijn wrote:
q01z wrote:ik ken alleen je AXje niet goed genoeg om het cadeautje te ontdekken, ik gok op de reflectorplaat? :oops:
raoel wrote:Reflectorplaat komt van Bruinwitje....
:lol:
bingo ;-)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

vandaag hard gewerkt,

spatlappen waren met originele bevestiging niet naar mijn zin. Ze hingen scheef. Dus zelf bevestigingen gemaakt (bob de bouwer, lekker creatief), en het resultaat.. ja zeker naar mijn zin :)

Image

mag ik zeggen dat ik al hele tijd ruime dikke vet fan ben van deze spatlappen???


hoera, ik heb ze :)

mijn raam rechtsachter was waardeloos, uit elkaar gehaald. Goed hij is stuk.
Image

op zoek naar 'n nieuw mechanisme. Ik weet nog ergens een 5-deurs op de sloop staan.

En eigenlijk wil ik ook nieuwe raamrubbers. Want de oorzaak is gewoon vocht, als t regent, regent het ook in mijn auto, de rubbers zijn oud en poreus, dat is niet te reviseren.

Het mechanisme maar even vast gezet, zodat ie me niet gaat verrassen als ik eens over een hobbel rijd..
Image



Daarnaast 3e remlicht geinstalleerd:
Image

Doet bijna zielig af bij de rest aan rood materiaal. Een reflectorplaat en reflectoren op de spatlappen.. ik moet op zoek naar iets groters :)

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Bijna blingbling Roelemans...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Word straks ene grote reflecterende auto :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik mis nog iets aan je auto Raoel... Ik denk dat 't een bullbar is...! :lol:
Echt leuke updates elke keer! AX-je ziet er goed uit!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Die lappen zijn inderdaad sexy :D
Ik was al aan het opletten of ze nog in de verkoop zouden gaan (heb alleen de 2 voorste) maar deze foto's bieden wel uitsluitsel.

Hele leuk 5drs!

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Raam rechtsachter kan weer open en dicht. Hoera :)

En de sproeier achter doet t ook weer:
http://www.youtube.com/watch?v=RZT2fHDVDFo

(pompje was dood en de sproeikop was kwijt.. hoera voor broekzak-sloop-onderdelen).

Losmaken van de raamslinger ging niet zo eenvoudig, toen schoot ik uit, stootte mijn hand, en zag even sterretjes.

Image
Binnen een paar seconden een bult van wel een ruime halve centimeter hoog, zag 'm gewoon opzwellen.

Alles beweegt gelukkig nog.... Au au au.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ouch! Dat ziet er uit alsof je hier nog een weekje last van gaat hebben... Net als mij vingers vorige week, een koevoet die viel en ik dacht hem losjes op te vangen... "Oh right, die dingen hebben inderdaad gewicht :?..."

Wel mooi dat het raam werkt, wat is dat altijd met die slingers?
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Pgoddijn wrote:..Net als mij vingers vorige week, een koevoet die viel en ik dacht hem losjes op te vangen... "Oh right, die dingen hebben inderdaad gewicht :?..."
dat moet ook met je tanden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

vorige week nog een volle fles drank uit m'n handen laten vallen en besloot die met mijn blote voet op te vangen...

(en als ik er nou van gedronken had, had ik tenminste nog een excuus, maar nee, kwas zo helder als een... euh, kraak)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Au! Ziet er pijnlijk uit die hand!
Heerlijk altijd, die klus-ongelukjes... Zo probeerde m'n vrouw vandeweek de voordeur dicht te doen, toen m'n vingers er nog tussen zaten, nu al een paar dagen 3 gevoelloze vingertopjes...:roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Redelijk bekend beeld van hoe een hand er uit kan zien :| Sterkte, dat ga je nog wel even voelen...

En dat filmpje met dat sproeikopje, briljant. :lol: Je moet em eigenlijk gewoon recht naar achter mikken (met een flauw boogje om verder te reiken) en als je een vervelende bumperklever hebt even mis-/gebruiken. :P

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

MBa@NL wrote:Redelijk bekend beeld van hoe een hand er uit kan zien :| Sterkte, dat ga je nog wel even voelen...

En dat filmpje met dat sproeikopje, briljant. :lol: Je moet em eigenlijk gewoon recht naar achter mikken (met een flauw boogje om verder te reiken) en als je een vervelende bumperklever hebt even mis-/gebruiken. :P
Hij sproeit (na opboren) toevallig recht omhoog en met flink veel water. Als ik rij, heb je rijwind en zal het de achterligger misschien wel raken, moet ik nog proberen :)


Eigenlijk zou ik nog een knopje moeten maken om de pomp alleen aan te sturen, zonder wisser... (en dat er dan nog 2 stralen uit komen, en met extra lampjes overal en dat er een geluid bij komt. Kermis :) ).

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Haha prachtig,

ik zie het al voor me; zoiets in dikke led-projectie op de achterruit, geluid erop en eraan, sproeiers aan (multipoint-ejectie) en dan lekker met 50 over de N-weg toeren :lol:

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

http://www.flickr.com/photos/34334644@N07/4858111716/

doet het mooi, zo'n bak licht met tl-balk;


er zit ondertussen dakbedekking op (500 euro voor +- 16m2 inclusief zij-strips en afwatering) dus hoef geen zorgen meer te maken over regen :)

Volgende projecten:
Garagedeur en ik kan niet meer rijden met de AX. Wiellagers begonnen maandje terug soms te piepen en nu nog geen 100km later is het zo erg dat ik er niet meer de straat mee uit durf omdat ik bang ben dat het lager eruit flikkert ofzo.

Iemand nog een leuk advies over het verschil tussen de "peugeot" lagers van 3 tientjes of de 70 euro van SKF? Als het wat uitmaakt ga ik niet bezuinigen op tientjes, ik moet het beste hebben voor de 50 km/jaar die ik maak :P (behalve de meetings dan)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Oh wow! Wil ik hier ook wel ;-).

Maar, lagers... Heb hier alleen maar 4-gaats gebeuren liggen en daar kom ik ook nog een keer mee in de knel... Setje aandrijfassen zijn bijna goedkoper (binnen de club in ieder geval :?). Misschien dat je ze je bij de dealer iets kunnen vertellen?
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

het is voor een type 1 mogelijk dat de wiellagers passen die nog bij paul&cindy liggen.
die zijn nieuw en ongebruikt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

raoel wrote: Iemand nog een leuk advies over het verschil tussen de "peugeot" lagers van 3 tientjes of de 70 euro van SKF? Als het wat uitmaakt ga ik niet bezuinigen op tientjes, ik moet het beste hebben voor de 50 km/jaar die ik maak :P (behalve de meetings dan)
Je kunt ook contact opnemen met http://www.autopartsonline.nl, die hebben tegenwoordig ook wiellagers. Kosten voor de AX €28,74 per stuk, verzendkosten tot 10 kg is €5,-.

Ik weet niet welk merk zij leveren, misschien ook wel SKF.
Image Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

DuFF wrote:het is voor een type 1 mogelijk dat de wiellagers passen die nog bij paul&cindy liggen.
die zijn nieuw en ongebruikt.
dacht dat type 1 en 2 gelijk waren? Ik zie op hbase.nl voor de AX van Cindy en die van mij in ieder geval geen verschil....

Die van autopartsonline had ik gezien ja, had al wat rondgekeken en geconcludeerd dat ze de naam "Peugeot" (allemaal rond 30 euro) of "SKF" (allemaal rond 70 euro) krijgen, dus denk dat er 2 soorten zijn...

Post Reply