Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

2Black wrote:Eigenlijk wacht ik gewoon op foto's van en tekst over je ontsteking... als het er ooit van komt.
Dat komt nog. Eerst even opruiming houden en dan hebben we wat meer ruimte om te gaan klussen. Maar om eerlijk te zijn, het zal nog wel een paar maandjes duren :oops:
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Donderdagavond mijn draagarmbrug krom gereden :( Strak tegen de flens van het uitlaatspruitstuk. Die er 's avonds gelijk maar onderuit gehaald. Vandaag maar even in de bankschroef gezet en kennis laten maken met een zware hamer 8) Weer aardig recht gekregen, maar er zaten een paar scheurtjes in. Deze maar even dicht gelast. Wat ben ik toch blij met mijn dealer, zijn brug en nu ook het lasapparaat 8) Draagarmbrug gelijk maar weer goed in de verf gezet. Het rode wat er op zat was niet veel meer.

Image

Donderdag was er ook nog een leuk pakketje uit Engeland binnen gekomen. M'n quickshift was gearriveerd. Deze er gisteravond nog even in gezet. Man, wat schakelt dat lekker strak :)

Image

Image

Tot slot vandaag de xenon er weer ingezet en uiteraard gelijk even goed afgesteld. Als finishing touch gelijk de koplampen weer netjes schoon gemaakt. Al met al weer een heerlijk klusdagje.
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bij jou regende het in ieder geval niet!

goed bezig geweest jan.. echt super :D
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Netjes gedaan! Op de foto lijkt het wel een nieuwe draagarmburg.

Tja, zo'n quickshifter. Wordt nu wel benieuwd wat zo'n ding doet. Om zelf 's te ervaren dus.
Ruilen? Ik een rondje in jouw quickshiftende carb en jij een rondje in mijn pookloze multipoint? ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

@Marc, hier is ook wel een aardig buitje gevallen, maar bij mijn dealer binnen was het lekker droog :)

@Rogier, is een deal, jij een rondje in mijn carbje en ik een rondje zweven in jouw multipointje :D Wordt alleen niet morgen op de meeting, daar ben ik niet bij.
Image Image Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Supah! ziet er goed uit, veel werk zo'n quickshift installeren?

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Een rondje in Rio's pookloze multipoint?
Elsje dus?

Niet doen!
Veel te comfortabel!

Leuk hoor zo'n quickshift.
Speederdd had die ook al in z'n AX en was erg tevreden.
Wil dat ook wel eens ervaren.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik ben ook te spreken over de quickshift, maar als je echt quick wilt shiften moet je dat koppelstuk bij je v-bak (ook) inkorten zoals Sander gedaan had.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

DuFF wrote:ik ben ook te spreken over de quickshift, maar als je echt quick wilt shiften moet je dat koppelstuk bij je v-bak (ook) inkorten zoals Sander gedaan had.
:wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Vanochtend wilde ik even 4 steelies naar Nijkerk brengen om te laten stralen en poedercoaten. Ik wil de AX even naar achteren zetten om de garagedeur open te kunnen doen. Ik stap in, wil de sleutel in het contact steken, dat wilde niet :evil:

Nog een paar keer proberen en besloten dat dit slot overleden is. Oude contactslot maar er uit gehaald. Hmmm, ik moet ergens nog een slotenset hebben liggen incl. contactslot :dontknow:

Eerst maar even de wielen in de Picasso weggebracht. Als het mee zit, zijn ze volgende week klaar. Dan kunnen mooi de winterbandjes er om en kunnen de Toulouses ook weggebracht worden om te stralen en te poedercoaten.

Gelukkig de slotenset snel gevonden in de schuur. Deze gemonteerd en gelijk een paar sleutels bij laten maken. De sloten in de deur die vervang ik binnenkort wel, als de CV wordt aangesloten. Tot die tijd maar met 2 sleutels werken.
Image Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Bossie wrote:Gelukkig de slotenset snel gevonden in de schuur. Deze gemonteerd en gelijk een paar sleutels bij laten maken. De sloten in de deur die vervang ik binnenkort wel, als de CV wordt aangesloten. Tot die tijd maar met 2 sleutels werken.
Of van het kapotte slot de palletjes overzetten in het slot wat er nu inzit?

Scheelt je sloopwerk en je kan het contactslot gelijk schoonmaken en goed in het vet zetten ;)

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Toevallig, ik stond gister ook bij die poedercoater, moest wat schadedelen van de ZX dumpen.
Wat kost een setje coaten tegenwoordig? Laatste keer had ik een setje 16"ers en dat was toen €190 .. Maar volgens mij door milieu eisen zijn ze duurder geworden..
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

@MBa@NL: Ik heb een complete slotset liggen, incl. tankdop. Die 2 cilinders in de deur krijg ik nog wel vervangen en die in de achterklep komt te vervallen (daar komt een blinde in ivm CV). Als ik de palletjes moet vervangen, moet ik het contactslot er nu eerst weer uit gaan halen.

@ZX-Cruiser: Zeker toeval. Prijs zou zo'n 140-150 euro worden, voor 14 inch steelies.
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, gisteren weer naar Nijkerk geweest. De wielen zijn klaar. 8)

Image
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

netjes geworden, misschien nog wel even de naadjes en rondom het ventieldopje in de blanke tectiel zetten, dan blijven ze langer mooi.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Die randen worden vd week in de blanke lak gezet. Wielen blijven ook een weekje zo liggen, dan kan de coating nog even wat verder uitharden.
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Vandaag de winterbandjes om de steelies gelegd. Even netjes gebalanceerd en toen kon ik het niet laten om ze er onder te zetten. Dinsdag komen als het goed is de naafkapjes binnen en nu nog even op zoek naar kapjes voor over de wielbouten. Dan is het helemaal af :)

Image
Image Image Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

ok in een woord.....

WAUW
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ziet er goed uit jan ! :D ben je die oranje knippers nog niet beu ? witte koplampen, witte velgen, eigenlijk zouden witte knippers helemaal niet slecht staan denk ik :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Met zulke mooie velgen ga je natuurlijk niet zitten wachten tot het koud genoeg is.

Ziet er helemaal top uit Jan!

Ps, onderhand heb je wel 's recht op een tegoedbon van Citroën. Thomas staat nu ook al in de laatste Icone met de promo DS.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply