Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/08

Post by Netheo »

wilfred wrote:Goed bezig
THX, ik doe men best :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/08

Post by Losroyos »

Elke keer als ik dit soort foto's zie wil ik dit zelf ook doen, hellaas niet de ruimte het geld en het gereedschap nu :P Hoop dat dat nog komt.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/08

Post by AlexanderB »

als je dat leuk werk vind mag je t wel bij mijn auto komen doen.. :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/08

Post by Losroyos »

Het lijkt me leuk vanwegen de dingen die je aan je auto doet om hem in top staat te krijgen het werk zelf lijkt me niks maar steeds met die voor uitgangen te zien en zelf mee te maken dat lijkt me het mooiste.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/08

Post by Netheo »

Losroyos wrote:Het lijkt me leuk vanwegen de dingen die je aan je auto doet om hem in top staat te krijgen het werk zelf lijkt me niks maar steeds met die voor uitgangen te zien en zelf mee te maken dat lijkt me het mooiste.
De vooruitgang zien is inderdaad leuk, de gedachte dat hij ooit gaat rijden ook. Het geleverde werk en alles wat er bij komt kijken is iets minder. Ben een mecanicien (automonteur) voor iets hé dus ik hou me liever bezig met de technische kant. Natuurlijk is het lastigste werk eerst aan de beurt en kan ik me daarna volledig toeleggen op de technische kant van de zaak :) .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/08

Post by Netheo »

Vandaag weer 2 gaatjes toe gekregen.
Het gat in de kofferbakplaat. Ook nog 2 gaatjes gemaakt om het aan de balk te lassen.
Image
Er lijkt mij wel iets misgelopen met de foto want in real life zit hier geen roest :? :? :? :?

Het volgend gaatje was een grotere uitdaging. Het origineel stuk dat uitgeslepen was, is dubbele plaat. één mooi rechthoekig stukje, het ander een plaat dat 2 maal gebogen is. kunde nog volgen :) .
Het zag er zo uit:
Image
Image
Eerst heb ik een enkel rechthoekig plaatje gelast.
Image
Vervolgens een plaatje gemaakt en op 2 plaatsen 90° geplooit en dan ingelast.
Image
Image
Vermits dit stuk plaat geplooit zit over de andere plaat heb ik de plaat te groot gemaakt. Zo kon ik deze gemakkelijker plooien rond de andere reeds gelaste plaat en op maat afslijpen.
Image
De lasnaden zijn ondertussen al mooi glad gezet maar hier heb ik geen foto van :oops:
Image
Image

Dit viel me ook op vandaag. Ook al bestel ik veel onderdelen bij de plaatselijke automaterialenzaak, ze kennen daar nog altijd mijn achternaam niet. Ze weten echter wel dat ik bij honda werk, met gevolg ook deze sticker op het plaatstaal.
Image
LOL :D
Dus nu nog welgetelt 5 gaten en de achterkant is "clean" :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 05/08

Post by Losroyos »

Netjes. Hou vol. Ik heb helemaal niks meer met auto techniek. Heb op de middelbare wel voertuigtechniek gedaan maar niks voor mij kwam ik achter.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 05/08

Post by Netheo »

Hier ben ik nog is.
Vorige week vrijdag was de vriendin weg voor tien dagen naar Turkije. Het ideaal moment dus om de voorbumper van de civic te maken. We reden er toch al meer dan een half jaar mee rond en het stak mijn ogen uit. Nog is bedankt aan diegene die er zijn trekhaak heeft ingezet en dan doodleuk alles zo achter gelaten heeft.
Image
Als de nummerplaat er af is zie je pas hoe erg het eigenlijk was.
Image
de binnenkant ziet er wel wat prutswerk uit, nu liggen er poly matten in. Bumper weegt wel wat zwaarder nu maar is tenminste stevig. En btw altijd getwijfeld maar het is dus een echte Mugen grill. Maakt de auto weer wat meer waard hé :D .
Image
sfeerbeeldje @ work
De vrijdag erop wat de bumper klaar en klaar voor montage. Samen met men collega de bumper er terug op gehangen.Verder had ik al beugels gemaakt voor de nummerplaat zodat deze deftig kon bevestigd worden zonder gaten in de gecleande bumper. Tot slot heb ik dan het Honda logo weer op de grill gezet.
Image
en om het dan helemaal af te maken heb ik de lichten een opfrisbeurd gegeven.Hier hebben alle EP's last van dus polieren die handel :) .
VOOR:
Image
NA:
Image

Natuurlijk was het nog tijd voor de AXjes ook hoor.
Image
de 5 plaatjes waar ik nog over sprak :D .
Maar het belangrijkste eerst natuurlijk, met mijn lompe botten de antenne van mijn radio afgebroken, oeps. En zonder muziek wordt het niet gewerkt hé :( . Dus eventjes rond getuurd en stond daar toch wel een ax met mega (lees: standaard) antenne. :idea: . Een moer gelast op het resterende stuk antenne en de "nieuwe" erop gevezen. :D Hij heeft nog nooit zo goed gespeeld.
Image
Ik kan zelfs al jazera nemen denkt ik :lol:
Het kleine gaatje rechts achter het achterlicht:
Image
Image
Image
Het onozelste gat tot nu toe:
Image
prutswerk rechts achter, lassen zijn nu wel proper gelslepen hoor, behalve in de hoeken want de carrosserie wordt toch op termijn doorgelast voor steviger te worden dus dat laat ik nog ff zo.
Gat aan de achterste wielkuip:
Image

Verder nog de versteviging er terug tussen gelast rechts achter en zo is de achterkant dus volledig roest vrij :) Nu heb ik enkel nog die wielboog links achter die ik in frankrijk ga proberen bestellen. En anders eventueel zelf zal proberen maken. Volgend werk is de benzinetank uit de donor halen zodat ik daar de stukken kan uitslijpen zonder vuurwerk te maken :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 13/08

Post by Losroyos »

Lekker bezig geweest. Civic is echt een mooie auto :D

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 13/08

Post by Netheo »

Losroyos wrote:Lekker bezig geweest. Civic is echt een mooie auto :D
THX, nu is de civic inderdaad terug mooi, hij heeft er anders uit gezien :) ach ja, mensen kijken naar niets meer en zetten gewoon hun trekhaak in andermans bumper. Die dingen gebeuren meer en meer, ik kom het genoeg tegen op mijn werk. Alleen het probleem is dat je altijd met de kosten zit achteraf.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 13/08

Post by Losroyos »

Klopt, Toen ze tegen mij Civic aangezeten hadden was ik blij dat de buren het kwamen melden dat het kennisen van hun waren geweest en als ik schade had dat ik maar even moest bellen. Had me auto in de stad gestaan had ik het nooit geweten.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 13/08

Post by Netheo »

Gisteren en vandaag weer wat aan de blauwe GT geknutseld. Maar zoals altijd met franse scheurijzertjes kan je dus nooit op je gemak beginnen. Gisteren was ik bijna aangekomen aan men sleutelplek, ik was op weg met de GT volcane. Begint hij ineens te stotteren, af en toe een dikke zucht uit de uitlaat en voor geen meter meer vooruit willen. :( . Had al snel door dat het met de choke volledig op wel nog "deftig" te rijden viel. :? Eenmaal aangekomen, motorkap open en relatief rustig rond getuurd. En toen viel men oog op het volgende:
Image
De omloopleiding van het inlaatspruitstuk een scheurtje in. Stukje afgesneden en opnieuw gemonteerd want de leiding zelf is niet rot ofzo. En toen draaide hij weer deftig.

Ik ben dus eindelijk toegekomen aan het middelste gedeelte van de ax roestvrij te maken. Hiervoor heb ik 2 grote stukken plaat nodig van de donorkas :D . Nu zit daar natuurlijk de naftbak onder dus die moest er eerst onderuit. en ondanks dat ik op reserve naar huis ben gereden zat er toch nog een goeie 10 liter in. Natuurlijk had ik dat niet direct door dus ik heb hoop en al 7 liter kunnen opvangen. Kostelijk hoor met de benzineprijzen van vandaag :wink: .
En dan de disc erin natuurlijk.
Image
Image

Toen ik alles aan het vrij maken was in de blauwe ax om de grote werken te starten kwam ik nog een geniepig plekje tegen.
Image
Ff opgeschuurd en binnenkort tin in en klaar.

Voordat ik de stukken uit de blauwe GT heb geslepen, moest ik eerst de kas zelf goed stevig zetten, ik had geen zin dat er ook maar een plooitje in kwam, of dat de kas zou beginnen wringen als ik zou lassen.
Dus daarom ff snel de achteras gemonteerd, en de brug eronder gezet voor wat steun.
Image

Dan een plan gemaakt in mijn hoofd :D en hier dan ook maar de disc erin.
Image
De plaat van de donorkas op maat gemaakt.
Image
En ze paste in eerste instantie niet :lol: Een klein beetje met een grindsteentje erover en ze kon er zo invallen. En dat deed ze dus ook. Dus ik heb eerst een plaatje gelast onder het gat zodat het stuk hierop ruste. Zo kon ik het deftig aanpassen en doen passen. Vervolgens heb ik de plaat hier en daar gepunt.
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 13/08

Post by Netheo »

Vandaag dan maar de hele boel afgelast. Eerst een laagje bovenaan, zodat de plaat goed vast zat, ff in staan springen enzo :D het beweegt niet meer :wink:
Image
Dan de wagen omhoog gezet en onderaan alles afgelast. Zo kon ik bovenaan alles afwerken. Eerst met de groffe grind erover, dan met een schuirschijfje en dan alles afgewerkt met de dremel (kutding btw, want de steentjes kwamen een beetje los van het aandrijfstangetje :? ).
en toen zag het er zo uit:
Image
Image
Image
Toen heb ik hier en daar nog een lasje gelegd waar er een gaatje was, nog eens alles gelijk gemaakt waar nodig was en dan alles in de loodverf gezet.
Image
Al bij al heeft het lang geduurd voor zo een onozele plaat erin te krijgen. Maar ik ben tevreden over het resultaat. Nu enkel nog wat afwerken met tin om hier en daar de lasnaden wat gelijk te trekken aan de carrosserie en je ziet niet meer dat ik er aan heb gezeten :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/08

Post by citrofenwick »

Damn, netjes hoor :D

Kan je de lassen niet gewoon afslijpen met een slijpschijf met schuurpapier op? Wij doen het altijd zo, en dat gaat vrij snel.
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/08

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Damn, netjes hoor :D

Kan je de lassen niet gewoon afslijpen met een slijpschijf met schuurpapier op? Wij doen het altijd zo, en dat gaat vrij snel.
Bedoel je zo'n schijfje met allemaal lamellen schuurpapier of een schijfje dat flexibel is met een schijf schuurpapier? want het eerste, daarmee ga ik aan de gang hoor :) . Alleen om zo de randjes mooi te maken in de tekeningen van de plaat is het moeilijk draaien en keren, daarmee dus dat de dremel er aan te pas komt :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/08

Post by Holländer »

Heel netjes en grondig werk hoor! klasse, zo hoort elke auto eigenlijk opgeknapt te worden! ga zo door :D
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/08

Post by kick-it »

Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Ben onder de indruk van je aanpak. Lekker bezig. Succes met het lassen en opvullen van de gaten.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/08

Post by Netheo »

Holländer wrote:Heel netjes en grondig werk hoor! klasse, zo hoort elke auto eigenlijk opgeknapt te worden! ga zo door :D
kick-it wrote:Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Ben onder de indruk van je aanpak. Lekker bezig. Succes met het lassen en opvullen van de gaten.
Dit zijn reacties dat me moed geven se :D Want er zijn toch momenten dat ik al vloekend vanonder de auto kom, rood aangeslagen, vol woede, met veel zin om de boel aan gort te slagen en denkend waar ben ik in godsnaam aan begonnen :twisted: en dan heb je van die goede momenten als er weer een stuk gered is van de roestduivel en dan kan ik hem wel knuffelen :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/08

Post by Netheo »

Eindelijk ben ik er nog eens aan toe gekomen om een beetje aan de ax te knutselen :)
De plaat achter de bestuurder was nu aan de beurt.
Eerst de roest eruit geslepen. :roll: Dan krijgen we zo'n gat natuurlijk.
Image

Close up van de rosse plaat :D
Image

Dan de "nieuwe" plaat op maat geslepen en in gepunt.
Image
Het leutige handvat dat erop gepunt is, was om de plaat vast te houden. De vorige had ik langs onderen vast gehouden via het gat van de benzinetank. Voor de linkse kant was mijn arm iets te kort :)

Ondertussen was het me opgevallen dat ik een automatisch lasscherm heb voor de echte ax rijder :twisted:
Image

En tot slot alles afgelast.
Image
Afwerking gebeurd binnenkort als ik weer eens de tijd vind.

Ook is het leuke groene kaartje weer binnen gekomen voor met de volcane naar de keuring te gaan :( . Dus deze wordt weer volledig origineel gezet tot de winter door is.

Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 20/10

Post by Netheo »

Toch leuk hé zo'n brugdag :D En als het dan regent heb je helemaal het excuus om te knutselen. En dat is dan ook gebeurd.
Bij de blauwe ax heb ik het linker stuk vloerplaat verder opgelast.
Image
Alles gelijk gezet en een kleurtje gegeven.
Image
Dan ben ik begonnen met de laspunten van het voorfront te lossen. De rechter kant is al volledig los.

Het is zo dat mijn GT volcane voor de 19de november naar de keuring moet, dus deze heb ik dan ook maar terug standaard gezet :x .
Image
Achterasje wisselen :D
Gelukkig had ik nog winterbanden liggen van de civic
Image

"Schade" van dit jaar eens bekijken ( een kleine 4000 km gereden).
De middendemper is wat lichter geworden. Deze gaat er echt tussenuit want ik blijf er overal mee haken en lijntjes trekken :D
Image
Image

Dankzij die fantastische wegenwerken altijd is het debiet van men carter wat verkleind :) Gelukkig is dit een stalen :lol:
Image

Een deel van het schakelmechanisme is verbogen van altijd de uitlaat tegen te slagen. Check het 'shinny' stukje dat eigenlijk aan de ander kant hoort te zitten :)
Image

Dan maar de voorpootjes gemonteerd en de uitlaatlijn.
Image
Wat is hij toch rustig en confortabel nu :D Echt een luxebak :wink:
Image

Tijd voor een testritje dan maar. Nog geen 5 meter ver en van achteren hoor ik een luid getonk. Hoe harder ik rij, hoe sneller het op elkaar volgt. Remschoenen die niet goed zitten misschien??? :?
Toch ff wiel afhalen. Dan gezien dat de wielbouten relatief lang waren ten opzichten van anders :)
Image
Dan maar de juiste erin gestoken.

Nu enkel nog de nieuwe bandjes erop leggen, bak steun veranderen want deze is aan het scheuren en de dichting van de delco veranderen want deze lekt serieus. Dan de motor nog proper maken en de lichten regelen op het werk en duimen maar :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply