Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gigawebs »

Gefeliciteerd met je GTI! Hopelijk veel rijplezier ermee!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Zo het werd tijd de auto even op de foto te zetten. Ik heb der niet zo veel gemaakt tis me beetje te koud.

Hier een voorproefje.

Image
Image
Image
Image
Image

De hoedeplank die we gemaakt hebben voor het stofferen

Image
Image

Na het stofferen

Image
Image
De grill was ook in het donker grijs.

Image

Nu in het zwart

Image

Stale velgen met wieldoppen die ik bij marco opgehaald heb. Om een zat nog een band

Image

Van de week nog even de draden allemaal weg werken. auto schoon maken en dan komt de volgende foto sessie. 8)

Owja heeft iemand toevallig nog een pookknob liggen?

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

lekker bezig! de hoedenplank ziet er goed uit!

Maar als ik iets van raad/kritiek ofzo mag geven. De hoedenplank in mijn pimp indertijd was ook zo gemaakt en tijdens een wilde rit lag deze toch plots eens op mijn achterbank. Deze heb ik er dan toch uitgehaald voor m'n veiligheid. (en voor die van passagiers) Stel je maar voor dat die plots tegen je koppie komt te vliegen bij een aanrijding.

Misschien handig om te zorgen dat ze niet weg kan? misschien op dezelfde plek als de originele hoedenplank ofzo. Er zijn er vast die raad kunnen geven :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Hij zit behoorlijk vast geklempt tussen de 2 plastice delen. Maar bedankt voor de tip. ik moet hem toch nog iets verstevigen om doorbuigen te voorkomen dus maak ik er denk ik een plankie onder die hem vast zet ;)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Rio97 wrote:Gaaf man, eindelijk én een rijbewijs én een rappe en mooie AX.
Gefeliciteerd en heel veel plezier er mee!
En wees zuinig op beide ;)

Dat is exact wat ik wou melden :!:

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Wat buigt er door, de plank zelf? Na wat experimenteren hier in huis bleek ook dat niet elke plank geschikt is als dragende plank...

Maar het lijkt me MDF, dus dat moet wel dragen geloof ik...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

tis MDF 12mm dik. Alleen der zal ook wel is wat op komen te liggen dus dan moet die het ook wel kunne houden. Liever het zekere voor het onzekere.

Voor de rest auto doet het prima, niks te klagen. vandaag weer 280km afgelegd. en zolang je 100 rijdt is die nog best zuinig. Exacte uitslag kan ik denk ik woensdag wel geven. 8)

Owja trouwens de eerste mijlpaal 170.000 km heb ik al overschreden (H)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

dat rode kabeltje? is dat je plus kabel voor je versterker/subwoofer :shock: :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

aangezien er ook een rode kabel aan de + van de accu zit.. ik denk het wel :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Dat is tijdelijk even de remote kabel van de radio. Die komt nog ergens binnedoor te liggen :oops: We konde op dat moment alleen geen gat vinden :roll:

Als die kabel er niet zit begint elke dag me radio weer op demo mode en moet ik alles opnieuw instellen, Elke dag,, Elke keer als ik de auto start. dus daar word je ook helemaal simpel van.

Noodoplossing is dat.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jk »

Losroyos wrote:Dat is tijdelijk even de remote kabel van de radio. Die komt nog ergens binnedoor te liggen :oops: We konde op dat moment alleen geen gat vinden :roll:

Als die kabel er niet zit begint elke dag me radio weer op demo mode en moet ik alles opnieuw instellen, Elke dag,, Elke keer als ik de auto start. dus daar word je ook helemaal simpel van.

Noodoplossing is dat.
.... lijnzekering (zo dicht mogelijk bij de accu) opdat je auto niet afbrandt ....

Er zit geloof ik zelfs een zwart zekeringkastje met een paar ongebruikte plaatsen op de veerpoot vlakbij de accu.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

remote? weet je het zeker? remote is van de radio naar de sub om die aan/uit te zetten. daarnaast idd gewoon een mooie rode draad van de accu naar de radio of sub voor de voeding kan wel, moet je idd ff n zekering zo dicht mogelijk bij de accu tussen plaatsen :)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Leuke auto Roy!
Veel plezier ermee!! 8)
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Continu + is dat inderdaad :) Hoeft allemaal niet zo dik te zijn voor alleen een radio.

Voor een sub zou ik wel een redelijk serieuse kabel trekken ;) afhankelijk van het vermogen. En dan netjes een zekering erbij tussen.

Ik heb zelf mijn kabels door het gat lopen waar normaal je koplamp verstelling zit. Precies in het midden onder je dashboard, heb je je kabel helemaal netjes weggewerkt onder het tapijt door.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ja, der moet een constante spaning op de autoradio staan als de auto uit is dus die kan niet via het contactslot. Voor de sub licht die idd een dikke kabel die gezekerd is.

Maar goed dit word binnekort nog een keer over gedaan ;)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Van binnenkort zou ik spoedig van maken. Normaal heb je een kabel van minstens 5mm dik.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ja voor de sub is er een kabel bijgeleverd. maar die rooie is niet van de sub :P

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Dus dit is dan van de permanente plus. Maar daar zou toch een voorbereiding in moeten zitten qua stekker? Is gewoon ISO-standaard en jouw GTI is toch echt nieuwer dan de mijne, welke het ook gewoon heeft :-P. Of was er alweer geknipt in die bekabeling?

Ik weet overigens niet of het zomaar mag, maar is het niet mogelijk om gewoon een draad te trekken vanaf je sigarettenaansteker? Die is ook gewoon permanent natuurlijk. En volgens mij hoeft een permanente plus eigenlijk niets voor te stellen, is alleen voor het geheugen. En laat me raden, het is een Pioneer radio...
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

nee, andersom, de permanente plus is de dikke van de 2, de geschakelde is echt niet meer dan een schakeldraadje. (met als voordeel voor de audiofielen dat ze de permanente plus met zo'n megadikke door elfjes bij maanlicht gesmede kabel kunnen aansluiten, en dat de geschakelde gewoon van t contactslot kan..) :lol:

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Peter, voor zover ik weet ik de sigarettenaansteker NIET permanent. Daar is bij mij namelijk ook in geknipt :P

Post Reply