Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Verder de bumpers in de lijnolie gezet, en toen toch eens gekeken hoe mooi Occitanie op de foto wil. Hij is optisch nog niet perfect; maar ik zit nog steeds regelmatig er verliefd naar te kijken :)
Image
Image
Wat een mooi bakkie is het toch :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Staat er netjes bij, Dat van de bumpers is zo niet super goed te zien, Maar volgens mij zijn ze weer zwart.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ja weer mooi zwart :D

qua kabelboom; het begint bij mij een thema te worden: na elke reparatie rijdt ie stukken beter, maar ik ben er nog niet. 1 spontane uitvaller. Massa op de v-bak maar eens vervangen, die schijnt ook vaak slecht te zijn, en de massa op het blok heb ik met 1 grote kabelschoen gedaan waar dan 3 draden samenkomen. Vervangen door 3 aansluitingen.

Spontaan uitvallen: vast bobine/module, die heeft geen goeie massa gehad al die tijd en dat zullen ze vast ook niet leuk gevonden hebben. M'n stationair is volgens de zelfbouw-toerenteller rond de 2000 toeren (klinkt als 1000) dus ze zullen wel stroom lekken ofzo :S

Moet zeggen dat ik er wel lol in heb, dat gepruts, maar het eind moet nu toch eens in zicht komen...

Daarna:
- ramen achter stroef, geleiders schoonmaken en invetten
- rammeltje linksvoor bij bochten naar rechts: verdorie, een revisie-as is geen porum doe ik nooit meer. 'k Kan ermee door voor nu.
- remklauwen reviseren.. heb ze goed gangbaar gemaakt, maar ik heb een reserve-setje dus die kan ik mooi reviseren en dan vervangen. De geleidepennen waren ook wat gedeukt..
- velgen eens roestvrij maken en spuiten. Heb al wat geprobeerd, kan best leuk worden. Iets lichter en dan zoiets:
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Eens iets anders: carport in aanbouw :) Paps is er goed in, een profi :) Hij komt 2 dagen over om te "helpen" (lees: hij weet hoe het moet, ik boor gaatjes enzo)

Voor:
Image

Image

Jawel, het is goed :)
Image

Leuke bezigheid :) Morgen het dak erop.

(ondertussen leuke informatie gewisseld met m'n vader: ik vind olie en benzine lekker ruiken; hout stinkt. Hij vindt het tegenovergestelde. We zijn allebei altijd onze spullen kwijt. Familie ofzo, ben toch niet van de melkboer :) ).

Info: chemisch verankerde bouten. Mogen officieel elk 1500 kg dragen, maar testen wijzen uit dat 3000kg ook kan. Elke balk heeft er 4. (Ik zie een motortakel aan het plafond).

Heb veel zin om morgen de boel af te maken :D Iemand anders nog een carport nodig? ;)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Wij zijn al blij dat we een carport hebben maar jullie hebben straks dus een garage én een caport. GAAF! (y)

Wat komt er eigenlijk overheen? helemaal dicht of (mat) (plexi-)glas? Dat laatste is helemaal mooi dat je aan het eind van de dag nog steeds licht zat hebt of komt er nog licht onder te hangen?

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

MBa@NL wrote:Wij zijn al blij dat we een carport hebben maar jullie hebben straks dus een garage én een caport. GAAF! (y)

Wat komt er eigenlijk overheen? helemaal dicht of (mat) (plexi-)glas? Dat laatste is helemaal mooi dat je aan het eind van de dag nog steeds licht zat hebt of komt er nog licht onder te hangen?
ik vind het ook supergaaf :) Fijn ook dat mijn vader helpt, hij vindt het simpel, ik vind het nogal een operatie :)

Dak wordt dicht, we moeten nog iemand regelen die een soort van bitumen gaat leggen (maar dan van pvc). Dan loopt het dak van de garage door over de carport. Eerst komen er houten platen op.

En dan nog een garagedeur erop, om alles af te sluiten. (moet nog geregeld woden).

Flinke TL-buis heb ik al tijden liggen, iemand een keer helpen verhuizen en hij bleef over :)

Er kwamen buren langs die zeiden "nu heb je geen last meer van langskomend volk". Ik hoorde "nu hebben we geen last meer van je gesleutel" :-)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooie carport hoor! (Y)
Goed werk, leuk om zo te klussen met je vader!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Raoel, ik raad je aan het transparant te houden.
Het is heerlijk om met daglicht te kunnen sleutelen!
Ik heb fijn damwandprofiel platen op lengte van 6 meter gebruikt (en 122 breed)
Image
Last edited by Joost on SatJul17, 2010 11:02:43 AM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Joost wrote:Raoel, ik raad je aan het transparant te houden.
Het is heerlijk om met daglicht te kunnen sleutelen!
Ik heb fijne damwandprofiel platen op lengte van 6 meter gebruikt (en 122 lang)
Image
Zou ook mijn voorkeur hebben... Bij m'n vader (afdak) ook het dak vervangen voor dergelijke profielen, en dat leverde een enorme berg licht (en daardoor ook ruimteperceptie) op!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Ziet er netjes uit!
Nu nog de vloer oliedicht maken....., afdekbare verlichte smeerkuil graven
en je bent er..!

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Hmm, transparant was misschien wel een idee ... maar ondertussen zit er al een houten dak op zoals in de planning stond.

Het is er heerlijk koel :) Er komt ook nog verlichting onder, ik heb een lange TL-buis en als dat niet licht genoeg is ga ik nog meer lampen plaatsen. Als straks de dakdekker langs geweest is, is het wel heel netjes gemaakt...

het dak met platen
Image

voor en achter trespa er tegenaan (duur!)
Image

Plastic eromheen, tegen de regen
Image

En nu wachten op de dakdekker :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Dat word een geweldige sleutelplek Raoel.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Héle mooie carport Raoel, ik wou dat we hier de mogelijkheid hadden voor zoiets!! :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Netjes Raoel! Jij hebt straks wel heel veel luxe :D
AX GTI '91

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ziet er goed uit Raoel. In de toekomst aan de voor en achterkant een garagedeur plaatsen en je hebt een super garage.
Image Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Lekker bezig Raoel!
Het walk-in fridge moment nadert.

Zelf kunnen sleutelen achter het huis is toch wel het fijnste.
Zit het tegen of mist er toch nog een onderdeel kun je deur dichttrekken en de volgende keer lekker gewoon doorgaan waar het werk gebleven is.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

wow
goed geregeld raoel!

wat voor effect zal dit hebben op jullie verzameling gemotoriseerde voertuigen? ;-)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

voorlopig houd ik het even bij wat ik heb;

zit er wel sterk over te denken om eens een donor te zoeken, misschien wil de BX nog een upgrade; het is een leuke auto maar hij mag sneller :D


Het AXje gedraagt zich sinds gisteren erg braaf, lijkt erop dat de motorstoringen verleden tijd zijn. Daarom kreeg ie maar meteen een kadootje:
Image

Reflectorplaat komt van Bruinwitje....

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wow! Heb het al even 2 weken niet gevolgd! Resultaat is dat ik me schuldig voel dat ik niets heb geschreven maar er valt wel meteen heel wat te lezen! Ziet er SUPER uit!

Hopelijk heeft de gemeente Enschede niet zo'n zeikregel dat je daar een aanvraag voor moet hebben? Anders moet je het maar een Pergola noemen ;-), hier in Bussum hebben m'n ouders hetzelfde gedaan :-). Trouwens, misschien is licht doorgaans fijn, maar dit is een heel stuk koeler! Zeker als er straks nog van die golfplaten opgaan, reflecteert de boel ook een beetje het zonlicht weg ;-).

Wel hoop ik dat je elektrische motortakel dan hoog genoeg uitkomt, maar denk dat dat net goed uitkomt. Maar je hebt nu een handtakel, da's minstens zo handig. Want zo'n vast geplaatste takel is leuk, maar je kunt niet zomaar een blokwissel doen als je versnellingsbak nog aan het blok zit. Hangt je blok leuk in de lucht maar je moet je auto wegduwen (terwijl alles los zit :-P).

Heel mooi werk die Carport/Pergola, ga je absoluut veel plezier aan beleven! Misschien als je de ruimte hebt nog een plankje aan de muur? Kun je nog een beetje gereedschap kwijt ;-)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wow, ik heb hier blijkbaar wat gemist de laatste tijd.. ziet er allemaal goed en solide uit hoor Raoel, dat heeft paps goed gedaan :D

ik ken alleen je AXje niet goed genoeg om het cadeautje te ontdekken, ik gok op de reflectorplaat? :oops:
Image

Post Reply