Stefan (AX 1.6 GTI & Seat leon 2001 tdi)
Moderator: webmasters
kleine update, kwam laatst op mp een setje kuipstoelen tegen in de buurt die ik niet kon laten liggen..
een bekende van he had nog een setje stoelframes liggen van zijn rallye..
of hoe het staat ben ik nog niet helemaal uit, het zit wel erg goed maar de rallye stoelen zitten ook erg lekker.. of te wel ik ben er nog niet helemaal over uit mischien gaan ze ook wel weer in de verkoop
verder rijd de vento nog steeds, alhoewel ik de kleine reparaties wel een beetje zat begin te worden.. wiellagers, uitlaat klem, achterasrubbers enz..
de stoelen zijn er inmiddels alweer uit, is niet bepaald handig alleen voor op het circuit..
de ax heeft de vroemdag overleefd, zit nu wel met remproblemen waarschijnlijk is de boel te warm geweest. Beide remschijven (brembo rs max) zijn beide helemaal zwart uitgeslagen. deze worden dus vervangen.. foto's komen nog
verder heeft de vento een winterlook gekregen en een nieuwe apk zonder ook maar 1 puntje..
ats cup velgen met 185/55/15 winterbanden misschien schroef ik de auto nog een beetje naar beneden maar daar moet ik nog maar eens over nadenken nu rijd het nog redelijk goed en ik nu nog zo'n 6a7 cm bodemvrijheid heb
en een winterproject.
1300 kever uit 1970 en in de schuur staat nog een 1200 kever die wel compleet is maar met erg veel laswerk dus dat word de donor en wellicht een project voor 2008-2009?
de ax heeft de vroemdag overleefd, zit nu wel met remproblemen waarschijnlijk is de boel te warm geweest. Beide remschijven (brembo rs max) zijn beide helemaal zwart uitgeslagen. deze worden dus vervangen.. foto's komen nog
verder heeft de vento een winterlook gekregen en een nieuwe apk zonder ook maar 1 puntje..
ats cup velgen met 185/55/15 winterbanden misschien schroef ik de auto nog een beetje naar beneden maar daar moet ik nog maar eens over nadenken nu rijd het nog redelijk goed en ik nu nog zo'n 6a7 cm bodemvrijheid heb
en een winterproject.
1300 kever uit 1970 en in de schuur staat nog een 1200 kever die wel compleet is maar met erg veel laswerk dus dat word de donor en wellicht een project voor 2008-2009?
jup, bedoeling is om dat "groene" kever eerst snel klaar te maken en de blauwe beter aan te paken..
ook begint de vento te vervelen.. en begin me te ergeren aan de kosten van de benzine.. en aan de te hoge wegenbelasting voor diesel.. dus misschien maar eens kijken hoe een golf 1 rijd? maar dat is iets voor op lange termijn.. ik rij nu dagelijks 70 km per dag (stage) en kan nu dus niet zonder een fatsoenlijke auto
ook begint de vento te vervelen.. en begin me te ergeren aan de kosten van de benzine.. en aan de te hoge wegenbelasting voor diesel.. dus misschien maar eens kijken hoe een golf 1 rijd? maar dat is iets voor op lange termijn.. ik rij nu dagelijks 70 km per dag (stage) en kan nu dus niet zonder een fatsoenlijke auto
iets wat de vento niet heeftarnie wrote:Comfort? Was da?Joris wrote:Comfort is voor mietjes
even aan het kloten geweest met HDR techniek en nog 2 cm verlaagd en een orginele gti gril geplaatst
Schade
zo een paar foto's.. op de foto's lijkt het mee te vallen.. maar de bumper steekt aan de andere kant een klein beetje meer uit.. hopen dat de steuntjes van de bumper beschadigs zijn ipv dat de neus een tikje heeft gehad
ook wil de deur niet echt meer goed open door dat die verbogen is
zal zo het zout nog even van de auto afspoelen en dan gaat ie onder een dikke autopyama wachten op de berichten van de verzekering.. maar dat zal wel weer even gaan duren
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Golf 1 GTI rijdt iig heerlijk, bekende van me (vriend van een vriendin) heeft een nette 1600 van '77. Laatst eens in gereden.. vind het eigenlijk net een AX GTI qua optrekken, weggedrag en gevoel. Wil best kwispelen, lekker pittig, hangt goed aan het gas en wil ook best wel toeren draaien (schakelen bij 6500 ). Hij liet verder nog even zien dat het dingetje bijna net zo hard wil als m'n pa's AX GT, door me te volgen op de snelweg..
Als je een diesel wil en je wil geen TDI inbouwen zou ik even in Duitsland rondneuzen voor een '82-er GTD. Intercoolertje erop, turbodruk iets opschroeven, pomp goed af laten stellen en je hebt 95-100 pk
Als je een diesel wil en je wil geen TDI inbouwen zou ik even in Duitsland rondneuzen voor een '82-er GTD. Intercoolertje erop, turbodruk iets opschroeven, pomp goed af laten stellen en je hebt 95-100 pk