Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Netjes Raoel.

Je hebt behoorlijk wat isolatiemateriaal geknoeid op je aflegplank :D

Hoe staat 't met de BIX? :D

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

BX doet het prima! Is weer helemaal betrouwbaar. De stekker van de aanhanger is ook weer heel :)

Hij lekt wel wat LHM, lijkt de laatste tijd wat sneller te gaan.

In Juli komt er een carport bij, dan ga ik de motor eens uit het ruim lichten (leuk project) zodat ik goed bij alle slangen kan. Dan wil ik de rubbers van stuurbekrachtiging, rembekrachtiger (ik vermoed dat er lucht in zit, de slag is iets te groot denk ik en hij maakt een slurpend geluid), en veerpoten vervangen.
Mezelf kennende gaat dat weer een half jaar duren :P

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

nu ik er aan denk,

het ding (de AX) schakelt echt als een graftak.

Ik denk dat het voor een deel een of ander rubber is wat verlept is.

Schakelen naar de 1 is als 1e keer sex: je probeert, en je probeert wat. En soms schiet ie er zomaar in. Ja, zo was mijn 1e keer ook.

Nou zit ik het forum door te lezen en lees ik wel eens wat over een spie. Ik weet hoe schakelstangen eruit zien, maar kan me er niet iets bij voorstellen.

Ik wil wel gaan zoeken, maar misschien heeft iemand de gouden tip? ;-)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

raoel wrote:Schakelen naar de 1 is als 1e keer sex: je probeert, en je probeert wat. En soms schiet ie er zomaar in. Ja, zo was mijn 1e keer ook.
doet me denken aan speederdd zijn onderschrift:
drempels zijn als sletjes, eerst moet je er niks van weten, maar later ga je er toch overheen..
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

raoel wrote:Schakelen naar de 1 is als 1e keer sex: je probeert, en je probeert wat. En soms schiet ie er zomaar in. Ja, zo was mijn 1e keer ook.
Hahahaha! Heerlijke vergelijking (hoewel mijn eerste keer iets anders ging; allebei te gaar voor woorden en om de beurt in slaap vallen :-P). Nu maar gewoon doorschakelen en wegrijden in de 2 totdat je een oplossing hebt?

Misschien dat Vincent een tip heeft, die is ermee bezig geweest.
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Pgoddijn mag mijn gebruikersnaam overnemen, tijdens de sex in slaap vallen, duffer kan niet lijkt me... :roll:
En vincent heeft daar vast wel tips over ja: energydrink :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

DuFF wrote:Pgoddijn mag mijn gebruikersnaam overnemen, tijdens de sex in slaap vallen, duffer kan niet lijkt me... :roll:
En vincent heeft daar vast wel tips over ja: energydrink :lol:
:lol:

Later is het toch nog goedgekomen :-P. Maar zelfs de besten kunnen af en toe nog een missertje hebben, deed hem vanochtend met m'n duffe kop niet goed in z'n 3...
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Pgoddijn wrote:
DuFF wrote:Pgoddijn mag mijn gebruikersnaam overnemen, tijdens de sex in slaap vallen, duffer kan niet lijkt me... :roll:
En vincent heeft daar vast wel tips over ja: energydrink :lol:
:lol:

Later is het toch nog goedgekomen :-P. Maar zelfs de besten kunnen af en toe nog een missertje hebben, deed hem vanochtend met m'n duffe kop niet goed in z'n 3...
toen zei ze wel even auw zeker? ;)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

q01z wrote:
Pgoddijn wrote:
DuFF wrote:Pgoddijn mag mijn gebruikersnaam overnemen, tijdens de sex in slaap vallen, duffer kan niet lijkt me... :roll:
En vincent heeft daar vast wel tips over ja: energydrink :lol:
:lol:

Later is het toch nog goedgekomen :-P. Maar zelfs de besten kunnen af en toe nog een missertje hebben, deed hem vanochtend met m'n duffe kop niet goed in z'n 3...
toen zei ze wel even auw zeker? ;)
Het was vrij subtiel dus niet het grind-effect :-P. Wel liet ie een windje van de schrik :-P
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

En dat is een geruststelling?

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Da's een geruststelling ;-). Als ie er langs glijdt hoor je hem als een kat spinnen (hoorde het eerst nauwelijks, hij trok alleen niet meer op :-P), als het er langs ratelt (het standaard effect dus) hoort je voorligger het nog :roll:
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Ok, de vergelijking met de eerste keer wordt me nou wel funest..

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

The expectations were higher but practice was necessary for a more satisfying outcome. But in the end, we reached our destination :-)

Dat laatste gaat het natuurlijk om, maar als de ervaring niet belangrijk zou zijn zou je natuurlijk ook gewoon een Chevrolet Matiz kunnen rijden... No exhilaration, but in the end it'll get you there...
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Oh, de Matiz ken ik maar in 1 interessante versie:

Matiz V8
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Even op de luie manier (10 min grof dremelen, schoonmaken met water, primer 15 minuten laten drogen en dan direct 2 lagen zinkspray):

Image

Dat werkt als een tiet ;-)

Dat was even voor de probeer, meteen leuke ideeen opgedaan, ik heb een goeie bezigheid voor tijdens het voetbal kijken denk ik :D

AXje wil soms nog onregelmatig lopen. Na een paar dagen stilstaan komt er een flinke walm uit de uitlaat; heb bij vervangen koppakking de seals niet meegenomen en niet gevlakt. Ik vermoed een minimaal lekje waardoor er olie doorheen sijpelt o.i.d. Voor alles een 1e keer :) Daardoor zal de lambda door vaak koud rijden vrij zwart van roet zijn en snapt ie er niks meer van.



(ohja, en ik heb vanmiddag een motortakel gekocht)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Motortakel! Waar ga je die eerst voor gebruiken? AX of BX? Ook een electrische of een losstaande, verrijdbare versie? De laatste zijn vooral handig om blokjes achterin de auto te leggen (met een aan het plafond kom je met de klep in de weg te zitten).
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ach ik zie zo vaak leuke donoren staan, en dan denk ik "leuk voor de motor". Dat kan nu :)

Het is een verrijdbare. En, ach, zo'n achterklep heb je er toch zo vanaf? :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo'n klep van een AX wel, een 306 wordt al wat lastiger... Daarnaast was de 306 alleen maar voor tijdelijk en zoveel tijd had ik niet :-P. Misschien grappig, zonder achterklep naar de sloop rijden (en natuurlijk wel even de nummerplaat op de bumper plakken ;-))!
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ohja, waarvoor de motortakel ook gebruikt gaat worden:

Ik wil het blok uit de BX; kan ik tenminste eens alle LHM-slangen reviseren en wat ik verder nog tegenkom.
En mocht er net op dat moment een 1.9TZI (of alleen de kop) voorbij zweven, dan kan die natuurlijk zonder aanpassingen erin :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

laatste keer tanken:

1 op 12.5 !! Er is echt iets mis, dit zijn GT-carb waarden op een circuit!

Kabelboom eruit:
Image

Slechte massa-aansluitingen:
Image

Verder doorgemeten, gerammeld, etc. wat nieuwe stukjes erin gesoldeerd (netjes met krimpkousjes enzo en had nog een donorboom), en als je toch bezig bent:
Image

Het resultaat:
Image
Image

De paddestoel moet nog witte stippen krijgen..

En als je dan toch bezig bent:
Image
(is zo'n fluitje uit de carnavalswinkel die Woooeeeiii doet. Je weet wel, toen je nog kind was had je er ook 1)

Nou nog wachten tot de volgende tankbeurt, kijken of het verbruik er ook nog op vooruit gaat...

Post Reply