inderdaad !Elsje wrote:onverwacht lekker aan het klussen geweest dus!
dat zijn de besten
@grietje: was jij ook dat uur vergeten?
Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hij is weer geassembleerd Alleen de motorkap ligt er nog even los op, gezien ik 'm een klein beetje aan moet passen (hij ligt op een uitsteeksel aan de pomp nu).
Daarnaast wil het blokje ook niet aanslaan, heb de pompaansturing nog niet door helaas. Morgen eens even een schemaatje bemachtigen.
Wel wat aan de 1.1i van Lina gedaan; injectiehuisje helemaal uit elkaar gehad, vers luchtfilter en kvs, nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor (scrabblewoord) en nieuw dingetje-aan-ontsteking-voor-vacuümvervroeging (@ Marco: daar lag het dus niet aan, de KVStempsensor was kapot).
Het elfhonderdje start en loopt weer als een zonnetje, morgen eens effe de remmetjes bekijken, gaatje in de kofferbak dichtmaken en uitlaatje dichtbakken.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Eindelijk weer nieuws... startonderbreker met module en codeslot met codesleutel. Om het werkend te krijgen zou ik de halve Micra-kabelboom in mn AX moeten bouwen.
Ga straks een gaatje in de pomp boren om te kijken of ik bij de twee plunjers die onder de stalen behuizing zit kan komen. Als dat niet lukt laat ik mn oude pomp wel reviseren.
Ga straks een gaatje in de pomp boren om te kijken of ik bij de twee plunjers die onder de stalen behuizing zit kan komen. Als dat niet lukt laat ik mn oude pomp wel reviseren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Die topictitel Jammer dat ie net niet lang genoeg is, anders had ik een forumfout veroorzaakt
Oh ja, had ik hier al verteld dat ik vakantie heb en maandag ga beginnen bij m'n nieuwe baas en er ontzettend veel zin in heb? (jullie hadden vast al wel gemerkt dat ik ontzettend veel aanwezig ben de laatste weken )
Oh ja, had ik hier al verteld dat ik vakantie heb en maandag ga beginnen bij m'n nieuwe baas en er ontzettend veel zin in heb? (jullie hadden vast al wel gemerkt dat ik ontzettend veel aanwezig ben de laatste weken )
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het is echt weer een AX hoor... Ben net gezwicht, toch maar even een Stahlwille borgringtang gehaald, was het gemier met twee pinnetjes en twee tangen en dan nog een kwartier pielen een beetje zat Vervolgens trek ik de remtrommel los van die rode First, denk "huh, waar is die remvoering gebleven?" >> "oh ja, het is een AX, ze liggen ín de trommel in plaats van dat ze vastzitten op de schoen "
Weer op naar de Brezan
Weer op naar de Brezan
Okeej, maar desondanks was de originele vacuümvervroeger stuk!kevin.broke wrote:Wel wat aan de 1.1i van Lina gedaan; injectiehuisje helemaal uit elkaar gehad, vers luchtfilter en kvs, nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor (scrabblewoord) en nieuw dingetje-aan-ontsteking-voor-vacuümvervroeging (@ Marco: daar lag het dus niet aan, de KVStempsensor was kapot).
(Lees: membraan lek.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Heb je al die startonderbreker er weg van ?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zo! De rode First is up & running, remt weer lekker. Vind 238 niet eens zo héél slecht remmen, alleen na 2x stevig trappen houd je niks over
dit is dus wel met vrijgemaakte klauwtjes voor, nieuwe blokjes en schijfjes, nieuwe voeringkjes achter en één nieuwe remcilinder + verse DOT 4 vloeistof.
Lina is zojuist vrolijk naar huis gegaan Ik ga maffen!
dit is dus wel met vrijgemaakte klauwtjes voor, nieuwe blokjes en schijfjes, nieuwe voeringkjes achter en één nieuwe remcilinder + verse DOT 4 vloeistof.
Lina is zojuist vrolijk naar huis gegaan Ik ga maffen!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nieuwtje: Bij ons komt er een boodschappenwagentje annex zomerauto voor mij bij (m'n volgende leasekist gaat sowieso niet privé gebruikt worden, woon 4 km van kantoor dus laat 'm daar mooi staan). M'n moeder zou er eigenlijk mee gaan rijden maar dat gaat niet door.
Er zit een klein beetje laswerk aan dus binnenkort effe dichtbakken, nieuwe apk en kachelen maar.
Sinds we een DSLR hebben zijn er ook altijd foto's - bij deze:
Oh ja, het is een Suzuki Swift Cabrio automaat, in de Amerikaanse uitvoering, wordt voortgestuwd door een éénliter driecilinder met zes klepjes (Because nothing beats cubic inches )
Er zit een klein beetje laswerk aan dus binnenkort effe dichtbakken, nieuwe apk en kachelen maar.
Sinds we een DSLR hebben zijn er ook altijd foto's - bij deze:
Oh ja, het is een Suzuki Swift Cabrio automaat, in de Amerikaanse uitvoering, wordt voortgestuwd door een éénliter driecilinder met zes klepjes (Because nothing beats cubic inches )
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
De Korando is puur trailertrekker/bakploeger/handig met het gladde weer van nu, de AX is voor Femke en voor de lange afstanden.arnie wrote:Dikke shit, maar mis ik nu iets met de AX? Kun je daar niet mee rijden? En de Korado?
Femke rijdt dagelijks 80~90 km (ze rijdt dressuurpaarden voor diverse stallen en geeft paardrijles, dus dagelijks op pad met een zadeltje achterin). Ik werk nu 4 km verderop en als ik naar een klant moet pak ik daar de auto... dus ik rijd er dagelijks 9, tenzij ik ga tanken of naar de supermarkt moet. Vandaar de benzinekeus.
Waarschijnlijk gaan we ook met de Suzuki op vakantie volgende zomer.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Mwah.. Ford Escort is zo standaard, en niet anti-stoer genoegRob GT wrote:Gefeliciteerd!! Ik had denk ik toch die witte Ford genomen
Denk het niet, heb steeds minder tijd om spectaculaire dingen met auto's uit te halen...Rob GT wrote:Ga je hem nog ombouwen naar de europese versie?
(vind ik een stuk mooier namelijk )
Vind je? Er ligt echt het minimale in wat je in een auto met automaatbak kan hebben... driecilinder zeskleppert met carburateur en wat extra vacuümklepjes...Rob GT wrote:Die motor ziet er trouwens zeer geavanceerd uit trouwens!