Joost de Ruiter (1100 Cabrio '89, C3 1.6 16V, C5 2.0 16V)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Gevalletje koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd? Kan ik over meejanken. Heb ik zelf ook fout gedaan met de koppelingsplaat van mijn huidige 1.6i motor. Die paste op beide manieren perfect. Kon alleen niet schakelen. Veren van de koppelingsplaat kwamen tegen het vliegwiel met de nodige rare geluiden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Ach, belangrijkste is dat ie het nu doet :wink: en ik heb nu pas de foto's bekeken, het is net of we echt hard gewerkt hebben :oops:

En wat er op dat kwastje zit om schoon te maken is niet belangrijk (diesel) tis gewoon een kwestie van goed af.......
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mooi dat ie het doet joost.
Paul, kan je bij mij ook niet even aan m'n motorblok komen likken?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dankje mark, ik voel me al iets minder stom :)
Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

zo, net thuis na een proefritje. hij loop mooi.

enne ik heb me handen ook weer schoon gekregen(nou ja bijna)

en na al dit "geoefen" is een bak erop en alles aansluiten nog maar ongeveer een uurtje.


Andries

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Enne...sleurt het nog een beetje??

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Yes hij rijdt weer.
Heerlijk dat 1.4 geluid en 1.4 vermogen.
Ik heb nu overigens alleen maar rondjes door de wijk gereden.
Morgen mee naar het werk.

na wat overleggen en zoeken op internet EN een beetje uitgeslapen en Niels de fles gegeven.
ben ik vanochtend alles voor de 3de keer gaan demonteren.
En helaas/gelukkig tot de volgende conclusie gekomen.
De koppelingsplaat....
Hieronder nog een paar pics van de aandrijfas bakzijde.
Volgens mij dezelfde als de type 1.4 en saxo aandrijfassen
Image
Image

en zo kwam de koppeling samen met de drukgroep van het vliegwiel af.
Een voor de zekerheids check op de oude 1.1 zat hij goed.
Image
en dat geeft de volgende krassen op het vliegwiel
Image
en de nieuwe drukgroep.
Ooit iemand gezien/mening over?
Image

en zoals Marc al schreef de kettingtakel kan ik best leveren voor 50 euro.
Ik ben nu helemaal superblij dat ik geen motortakel gehuurd heb.

wat is er nu allemaal vervangen/ingekomen
voor nu koni geel + merwede springs
een 1.4 met nieuwe vloeistoffen, koppakking, nokkenas keerringen, kleppendekselpakking en klepsteelhoedjes,
Koppelingsset
remblokken deels,
een K&N vervangingsfilter ( komt uit de oude rooie van TTF)
bakolie
Postert spaghetti spruitstuk
Bosch 1.4 kabelboom/ecu ipv magnetti 1.1
Last edited by Joost on ThuAug06, 2009 11:52:15 AM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Veel plezier ermee Joost!
Lekker karren met veel verse onderdelen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Citrosan wrote:Enne...sleurt het nog een beetje??

uh uh, hij moet nog ff rustig aan doen he, alles moet eerst nog ff "zetten"

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je suis arrivé à Bostik sans depannage.
Het rijdt wel hoor maar ben nog niet boven de 3700 rpm gekomen.
Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Hee goed nieuws weer dat je goed bent aangekomen!

Ben benieuwd als je er lekker voor kan gaan of je dan dat nog gaat merken van dat ene tandje!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kan geen tanden meer zien 5 bak!! :wink:
De draden voor de temperatuurmeter / te heet lampje zaten verkeerd om.
het lampje ging steeds feller branden :lol: en de meter deed niets.
Dit was gisterenavond al.

Verders loopt hij 800rpm stationair
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ik bedoelde dat tandje van je D-riem.

Stekkertje is zo gefixt natuurlijk, maar wel weer ff balen dat dat ook weer net niet goed is gegaan.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

CitroCin wrote:Ik bedoelde dat tandje van je D-riem.

Stekkertje is zo gefixt natuurlijk, maar wel weer ff balen dat dat ook weer net niet goed is gegaan.
snap ik en de 2de was gewoon een geplande gok. hij doet het wel of hij doet het niet goed.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Die aandrijfassen op de foto zijn niet dezelfde assen als bij mij van de Saxo 1.1i of 1.6i afkomen. Ze zien eruit als mijn oude 1.1i assen.

Maar assen is gewoon een kriem. Zoveel verschillende assen. Die of bij de naaf weer niet goed aansluiten of weer niet ver genoeg de vbak ingaan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Netjes Joost!
Ziet er goed uit hoor!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

blijkbaar stond een linkje verkeerd.
hierbij de pic van de nieuwe drukgroep
Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mooi dat hij het uiteindelijk doet joost!
als ik dat nou gewoon gelijk goed in elkaar gezet had :roll:
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Wat een maffe drukgroep? Zo 1 heb ik er nog niet gezien. Die ik tot nu gezien hebben kun je niks meer zien van de koppelingsplaat. Is dit een imitatie?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Mark wrote:Wat een maffe drukgroep? Zo 1 heb ik er nog niet gezien. Die ik tot nu gezien hebben kun je niks meer zien van de koppelingsplaat. Is dit een imitatie?
http://www.kawe.nl/ Nederlands bedrijf sinds 1970
ik had het ook nog nooit gezien vandaar de foto
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply