Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Wil m'n meisje met de rode ax weg, start ie niet.
Ff nagemeten, dynamo laadt maar amper op :roll:
Gelukkig heb ik nog een gloednieuwe liggen van OpaGT als reserve.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Voor de eerste keer km-stand bijgehouden met de GT (dagteller is kapot) en uitgerekend wat het verbruik is.
Met flink doorstampen maar ook lang stukken 140 op de snelweg is het gemiddeld verbruik op een volle tank 1: 15, ik ben heel tevreden.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by benny666 »

Ja, dat mag je ook zeker zijn. Nu betaal je 9,5 cent per kilometer. Uitgaande van een benzineprijs van 1,43 (98 ongeloost)
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Het 1.0-tje heeft weer lekkere verse olie enz.
Vandaag even een zeer kritische blik op de zwarte GT geworpen.
Er is ooit een nieuwe voorruit ingekomen maar de oude kitresten en smerigheid zijn niet goed verwijderd.
Daardoor heb ik 2 roestplekjes op de a-stijl.
1 stelt nagenoeg niets voor, de ander is doorgeroest en is een gaatje van ong. 5mmx5mm.
Dat moet ik dus even netjes repareren nog, hoe weet ik nog niet, maar nu is het nog wel te doen.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Browny wrote:Het 1.0-tje heeft weer lekkere verse olie enz.
Vandaag even een zeer kritische blik op de zwarte GT geworpen.
Er is ooit een nieuwe voorruit ingekomen maar de oude kitresten en smerigheid zijn niet goed verwijderd.
Daardoor heb ik 2 roestplekjes op de a-stijl.
1 stelt nagenoeg niets voor, de ander is doorgeroest en is een gaatje van ong. 5mmx5mm.
Dat moet ik dus even netjes repareren nog, hoe weet ik nog niet, maar nu is het nog wel te doen.
er zit al een gaatje in natuurlijk, dus dat is lastig om netjes te repareren.

ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

het gaatje zit gelukkig net onder het rubber, qua uiterlijk netjes repareren hoeft dus niet echt, alleen niet te robuust eromheen en vooral goed repareren.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Dat is wel roest op een plek waar je het echt liever niet hebt.

Ik heb ook van die plekjes op de A-stijlen.
Nu spuit ik er elk half jaar wat anti-roest spul in, speciaal voor holle ruimtes. Fluid Film, verkochten ze op de Citromobile.
Blijkt het van de winter niet goed te werken dan zal toch de voorruit eruit moeten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Rio97 wrote:Dat is wel roest op een plek waar je het echt liever niet hebt.

Ik heb ook van die plekjes op de A-stijlen.
Nu spuit ik er elk half jaar wat anti-roest spul in, speciaal voor holle ruimtes. Fluid Film, verkochten ze op de Citromobile.
Blijkt het van de winter niet goed te werken dan zal toch de voorruit eruit moeten.
dat heb je van Fertan ook, speciaal voor holle ruimtes, spuiten ze in de chassis-balken enz. :) zelfs een speciaal opzet-stuk voor in de balken om echt overal te kunnen spuiten :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Het is inderdaad geen leuke ontdekking, maar zeker wel te repareren denk ik. Ik zal wel even een foto-tje maken. Nu heb ik er even zwarte tape overheen geplakt zodat het iig een beetje is afgeschermd van water

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

En weer even lekker geknutseld dit weekend.
Zwarte ax van een klein beurtje voorzien en openluchtfilter geplaatst. Enorm ding maar zorgt met het gas vol open voor een heerlijk geluidje.
Vandaag even met een maatje van me de openbare weg als circuit gebruikt waar mogelijk (geen kids enzo en niet in de bebouwde kom)
Uiteindelijk vanuit Utrecht in Volendam terecht gekomen. Met die droge weg ligt het ax-je heerlijk strak, stukken beter nog dan de rode.
Ik heb aardig m'n best gedaan over de slingerweggetjes m'n maatje bij te houden maar het was heel heel heel erg moeilijk, eigenlijk gewoon niet te doen.
Desalnietemin even een heerlijke topsnelheid neergezet en de ax kon nog harder, maar toch kwam m'n maatje nog even wat harder voorbij vliegen.
Tsja, wat wil je met een nieuwe aprilia RSV Mille, ik heb me vind ik aardig kunnen waarmaken.
Wel even in twee/drie uurtjes tijd een halve tank leeggereden, verbruik maar niet uitgerekend maar het liegt er niet om.
Last edited by Browny on MonOct01, 2007 8:20:33 PM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

stampen is leuk he :D
alleen niet voor het verbruik natuurlijk, mjah je hebt vast ook niet op Femke Halsema gestemt :)

hoe hard gaattie ivar?
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

kheb de 185 met gemak aangetikt, toen werd het remmen voor de rotonde, ik vermoed dat ik er nog wel 5 a 10 km/u bij kan snoepen, hij bleef namelijk nog aardig optrekken. Als ik dit vergelijk met de 1.0, ja, das raar, maar daar kan ik op het moment dat je denkt dat het al over is er zelfs nog 10 km/u bijtellen.
Ik vond het iig hard zat, we wonen toch niet in Duitsland, en ik mocht daar maar 80.
Last edited by Browny on MonOct01, 2007 8:20:50 PM, edited 1 time in total.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Tis er zo eentje, maar dan met een compleet akrapovic uitlaatsysteem en in het rood/zilver
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

ong. 500km gereden dit weekend met een gem. snelheid van boven de 140, constant 150 rijden, maar af en toe moeten remmen voor linksrijders, dus vandaar iets lager gemiddeld. Ong. 5000rpm en een verbruik van 1 op 14,8.
Ook dat verbruik valt me dus totaal niet tegen, ik had het minder zuinig verwacht met zoveel toeren en die snelheid.

Ik heb alleen wel een heel klein beetje een lekkend keerringetje ofzo.
Blokje helemaal schoongemaakt van onder (zat flink wat olie) en na deze rit is het in het midden achteraan wat vettig.
De koppakking is het volgens mij niet, iig niet op de "standaard"plek.
Welke keering het wel is weet ik niet zeker, ik denk die van de krukas.

Ok, het blijft een frans auto-tje dus het hoort erbij, maar eigenlijk wil ik het wel oplossen. Ook heb ik nieuwe deurkelkjes besteld en nieuwe klemmetjes voor de skirt linksonder. Die dingen zijn stervensduur, gewoon 13,86 euro. :shock:
Wel grappig was dat gelijktijdig iemand dezelfde dingetjes kwam halen voor z'n saxo vts, die hebben dus precies dezelfde klemmetjes.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Zoals op de meeting te zien was heb ik inmiddels de 15 inchjes gemonteerd. Staat hem heel goed. Ik zal binnenkort even foto's maken.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Velgen staan de AX goed.
Ik kreeg nog een complimentje vandaag :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

een foto van de velgen gevonden:
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Weer een update-je voor de 1.0. Gisteren belde vriendinlief dat ze stilstond, lekker is dat. Wat blijkt, accu dood. Nieuw accu-tje gehaald bij de gamma en rijden maar weer. Niet duur trouwens die accu's daar en ze schijnen gewoon goed te zijn. Ik vond het al zo vreemd dat ie met een splinternieuwe dynamo maar op 13,4V bijlaadde. Nu doet ie dat gewoon op 14,3V, heel netjes dus.

Ook heb ik wat foto's van de GT gemaakt, voor het eerst eigenlijk. Verder alleen maar pics van voor de deur enzo.

Image

Image

Image
Last edited by Browny on WedOct24, 2007 5:07:39 PM, edited 1 time in total.

MrBBQ
AX Master
AX Master

ziet er ...

Post by MrBBQ »

He Browny,

Zit er mooie uit de Ax, mooie velgen trouwens!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Hele nette GT zo, echt strak! De problemen moet je nu toch wel helemaal vergeten zijn bij het zien van die plaatjes :wink:
Freude am Fahren.

Post Reply