Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
-
ZX-Cruiser
- AX liefhebber

-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
cool! past goed bij de rest.. kreeg gisteren nog een leuk idee van iemand (die het ook daadwerkelijk uit gaat voeren):
kooi onder doortrekken, kuipjes daarop. bodem eruit slijpen en dan een carbonnen plaat erin.
dan verder dus ook strippen + verstevigen, die 1.3 Rallye van je erin, en dan houd ik je niet mee bij, 1.6 of niet!
wanneer krijg je 't blok eigenlijk?
kooi onder doortrekken, kuipjes daarop. bodem eruit slijpen en dan een carbonnen plaat erin.
dan verder dus ook strippen + verstevigen, die 1.3 Rallye van je erin, en dan houd ik je niet mee bij, 1.6 of niet!
wanneer krijg je 't blok eigenlijk?
ik denk dat het eerder extra gewicht is dan gewichtsbesparing.. en belachelijk duur uiteraard! zo'n formaat carbon plaat heb je het over honderden euro's.. en nog steeds een paar kilo's aan gewicht.
die kooi van mij is echt zware buis, 3mm dikwandig.. dus als je daarmee een frame maakt voor de bodem weegt dat dieplood,.. die kooi weegt zo 75 a100 kg!!
maar die stoeltjes zijn cool he?
ik kon ze niet laten staan
Sander bedankt! 
die kooi van mij is echt zware buis, 3mm dikwandig.. dus als je daarmee een frame maakt voor de bodem weegt dat dieplood,.. die kooi weegt zo 75 a100 kg!!
maar die stoeltjes zijn cool he?
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
inderdaad erg stoere stoeltjes!! ennuh.. die gozer die ermee bezig is zal het niet voor nix gaan doen.. sowieso is zo'n kooi stijver dan je bodemplaat, dus dat zal waarschijnlijk ook de oorzaak zijn. is volgens mij gesponsord, motorkap + zijschermen + bodemplaat worden vervangen..q01z wrote:ik denk dat het eerder extra gewicht is dan gewichtsbesparing.. en belachelijk duur uiteraard! zo'n formaat carbon plaat heb je het over honderden euro's.. en nog steeds een paar kilo's aan gewicht.
maar die stoeltjes zijn cool he?ik kon ze niet laten staan
Sander bedankt!
ik kijk wel uit, ik weet uit ervaring dattie zwaar isJoris wrote:Weeg die kooi eens Marc
nah 100kg haaltie niet, maar 50-75 zeker wel
maar de 150kg aan teringzooi die eruit gaat maakt dat weer goed he
150kg zal je zeggen?
hier:
-voorstoelen+achterbank
-dakbekleding
-vloerbedekking
-plastic kappen
-deurpanelen
-asfalt isolatie laag rommel zooi vd vloer
-isolatie mat tussen motor/cabine
alleen die laatste mat weegt al 25kg
stoelen zijn ook zwaar! en idd.. er komen 2 stoelen terug, maar die wegen +-5kg p/s
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
ZX-Cruiser
- AX liefhebber

-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
ook 120 pk is een probleem hoor als je met de carbs blijft rijden.+ dat je dan een hoogtoerige moter krijgt die constant rond de 7000 toeren moet draaien. en geen fatsoenlijk koppel heeft in het verkeer.kakanox wrote:q01z krijgt toch een 1.3 rallye blok? 120 pk geen probleem.. maar 140 pk, dan moet je aardig aan de slag!ZX-Cruiser wrote:16 kleppertje met wat kleine mods?
Enne de bodum van je ac geeft stevigheid aan het chassis. Das belangrijker dan gewichtsbesparing.
Marc een fatsoenlijke kooi voor een ax weegt eigenlijk zo rond de 40 kilo. weet niet of die van jouw zelfbouw is. Of mischien waren ze vroeger zo zwaar. De huidige kooien in jouw opzet zijn dus iig een stuk lichter
groetjes
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ha Denny 
altijd gezellig als je even post!
ik weet dat die bodum ook voor stevigheid zorgt.. maar mijne was helemaal gaar.. ik zit dr ook aan te denken om er weer wat nieuws in te maken..
die kooi van mij heb ik niet op de weegschaal gehad.. misschien weegtie wel 40kg hoor! heb jij meer verstand van.. maar hij voelt zo zwaar
(mietje he
)
@de rest: die 140pk ga ik echt niet halen hoor, maar ik wist geen onderschrift meer dus ik dacht 'kom ik zet eens onzin neer' dat jullie nou alles geloven wat ik schrijf
altijd gezellig als je even post!
ik weet dat die bodum ook voor stevigheid zorgt.. maar mijne was helemaal gaar.. ik zit dr ook aan te denken om er weer wat nieuws in te maken..
die kooi van mij heb ik niet op de weegschaal gehad.. misschien weegtie wel 40kg hoor! heb jij meer verstand van.. maar hij voelt zo zwaar
@de rest: die 140pk ga ik echt niet halen hoor, maar ik wist geen onderschrift meer dus ik dacht 'kom ik zet eens onzin neer' dat jullie nou alles geloven wat ik schrijf
mn kuipjes bevallen zeer goed 
niet dat ze al in de auto zitten, maar ik had ze voor de tv gezet en heb zojuist 2 films achter elkaar erin gezeten en tsja, dat bevalt zeg maar! geen moeie spieren, geen last van mijn rug.. ik weet wel hoe ik later mijn interieur van mijn huis inricht
morgen weer weinig aan mijn auto doen.. ouders komen terug van vakantie dus ik moet het huis met de hogedrukreiniger doen aan de binnenkant
en mijn vaders kamer ontruimen van mijn ax-interieur
niet dat ze al in de auto zitten, maar ik had ze voor de tv gezet en heb zojuist 2 films achter elkaar erin gezeten en tsja, dat bevalt zeg maar! geen moeie spieren, geen last van mijn rug.. ik weet wel hoe ik later mijn interieur van mijn huis inricht
morgen weer weinig aan mijn auto doen.. ouders komen terug van vakantie dus ik moet het huis met de hogedrukreiniger doen aan de binnenkant

. C 1