Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

flink balen.
gelukkig is je axje door de apk heen :D
heb je iig nog een 2de auto.

dus je hebt flink genoten(gezopen) de rest van je weekend :D
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

kleutscher wrote:flink balen.
gelukkig is je axje door de apk heen :D
heb je iig nog een 2de auto.

dus je hebt flink genoten(gezopen) de rest van je weekend :D
ja dat is wel goed gekomen.. Champagne met 15 verschillende Franse kaasjes bij 't ontbijt :D Heerlijk hoor!

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Vaag verhaal ook best wel...
Waren pomp en aandrijfpoelie niet uitgelijnd dan dat de snaar zo snel sleet?
Snaar niet op spanning betekent meestal gewoon slippen...dacht ik.
Hebben ze in La Belgique geen automateriaalzaken dan waar efkes snel zo'n riempje te scoren valt?
Vaag verhaal...best wel..

:lol:

Iig goed dat het allemaal prima in orde is gekomen dan.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

uitlijnen: heeft de Haynes niks over gezegd? Ziet er ook niet uit alsof dat kan?

Nieuw riempje: Om 11u 's avonds was er niks meer open. De dag erna was een feestdag. Dus 2 dagen in een hotel tijdens een 4-daagse vakantie: we hebben maar gekeken hoe zo snel mogelijk bij de camping te komen....


Het is inderdaad een vaag verhaal en ik moet denk ik gewoon eens rustig gaan kijken en proberen welk onderdeel verdacht is.

Scenario's waar ik aan denk:
- wat druppels LHM op de riem doet natuurlijk wonderen voor het slippen, als je hem daarna te strak trekt... kapot? En er loopt nogal wat LHM bij het vervangen van de pomp.
- Zou de poelie niet goed zitten?
- "Nieuwe" pomp van sloper toch niet goed (hij loopt wel recht rond, in tegenstelling tot 2 vorige pompen die ik probeerde, die ratelden ook. HARD). Heb 'm ook niet gesmeerd en ook van schoonmaken geen werk gemaakt, dus misschien eens kijken of ie stroef gaat.
- het riempje heeft 2 slechte pompen ervaren, misschien was ie al kapot toen ik de 3e pomp erop deed. Heb 'm niet gecontroleerd.

Uiteindelijk moet het erop neerkomen dat 1 van de draaiende delen teveel weerstand gaf, of dat de riem te weinig grip had, dat zijn de 2 manieren om te slippen....


Zeg, kom je de dop 16 nog eens ophalen? :-) Motorsteun = dop 16, houd daar rekening mee :-) Heb ondertussen zelf een lange dop 16 voor motorsteunen. En andere onderdelen :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Nieuwe riem erom: probleem bleef. Wat een hard gepiep.

Andere pomp: ja hoor, hij doet het weer :) Komt van een XM, hij gaat snel omhoog en naar beneden, en hij jankt niet meer :) Hoera!

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

kijk aan dat klinkt al beter .
was doe poelie wel even groot ?
welke onderdelen wel niet allemaal uitwisselbaar zijn .
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

yup, heb ze naast elkaar gelegd en kon geen verschillen vinden.. behalve het rubbertje voor de hogedrukleiding, die was een paar mm kleiner.. maar het past allemaal wel zonder lekken (hoe verzin je het).

Nog bedankt Michel :)


Ohja, voor de volledigheid: Michel heeft voor me de auto ontvangen in NL en het riempje eromheen gezet :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Kijk, wat een verhalen! Met een min-of-meer werkende AX heb je vorig jaar na de camping-meeting toch nog een aantal kilometers afgelegd waarvan je van tevoren eigenlijk niet had verwacht dat je het zou halen! En dan een BX die gewoon vervelend wil doen door in te zakken....... Misschien vreemd van de ANWB dat ze inderdaad vervoer willen geven zonder trekhaak (what were they thinkin'?) maar gelukkig komt je auto wel weer thuis zonder dat je een paar honderd euro kwijt bent (ter plekke dan, je bent waarschijnlijk al een tijdje lid ;-)).

Volgende keer even langs een bevriende sleutelaar rijden om samen nog even een vakantiecontrole uit te voeren? Ik zit niet op de route maar je bent welkom! ;-)

Oh, en ben natuurlijk blij dat het is opgelost, nu heb je gewoon weer 2 werkende auto's :-D
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Wat een toestand ... maar gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen ...

Mooie wieltjes onder de AX .... staat een stuk frisser.

Je krijgt van mij een whopper of milkshake als je de oude wieldoppen voor mijn neus onbruikbaar/kapot maakt .... ik wil niet hebben dat ze ooit nog op een auto komen .... zelfs niet op een Opel Uglya of what so ever.

Image

Ik bekijk altijd alles op de foto,... wat ligt er links naast de ax ? .... ik kan het niet thuis brengen en wil vannacht nog slapen ...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Nah, ik beschouw dit als leerzaam, niet iets wat ik ga herhalen.. en die camping-AX wist ik vantevoren ;) Maarja, iemand zou me kleppen stellen laten zien..

Mijn gedachte was "ouwe auto's piepen wel vaker" en een slippende riem die wel zijn werk doet hoeft op zich niet alarmerend te zijn. Zeker niet als de riem zelf gloednieuw is en dat wat gemorste oliedruppels niet ondenkbaar is...
En er was sowieso geen andere auto beschikbaar (AX heeft geen stroom op de aansluiting van de trekhaak en de eend heeft geen haak).

Ik moet nu nog wel wat kilometers maken voordat ik de pomp van de BX vertrouw...

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik ga er maar vanuit dat het een mollenklem is ... dan kan ik iig slapen ... :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Handig dat die hydraulique pompen uitwisselbaar zijn.
Ga je nu helemaal ombouwen naar hydractive? :lol:

Met de CX ben ik zelf ook al een keertje gestrand. Tja dan is een hp geveerde Citroën zonder vering net een aangespoelde walvis waar je geen kant mee op kunt....

Huurauto's met een trekhaak...? De eigenaar blijft geen koppelingen vervangen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rock's wrote:Ik ga er maar vanuit dat het een mollenklem is ... dan kan ik iig slapen ... :)
een orginele AX krik aad ;)
Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Een XM-pomp op je Bix? Moet niet gekker worden...
Waarschijnlijk heeft een XM-pomp een grotere opbrengst, wat het snelle stijgen verklaard.
Is een bekend trucje om interne slijtage te verdoezelen, wordt ook in de IDDS-wereld toegepast door een CX-pomp te monteren..
Iig rijdt het spulletje weer, en hulde voor Michel voor de gegeven service!
LHM is een minerale olie en kan rubbers (lees: riem) aantasten als de rubbersoort niet compatibel is met olie...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Die pomp ziet er 100% hetzelfde uit, dus tenzij ze aan de binnenkant iets geks gedaan hebben lijkt het mij dezelfde pomp? Is op zich niet heel vreemd toch? ;-)

Interne slijtage moet ik wel hebben, hij hoort rond de 60 seconden "pffftt..tik" te doen, maar ik haal de 6 seconden, al sinds aanschaf.
Heb al heel wat vervangen.. maar ik ben bang dat het de achtervering is (weet ik niks vanaf) of de stuurbekrachtiging (kan ik me meer bij voorstellen, maar je kunt er niet behoorlijk bij zonder eerst de motor te verwijderen !@#@!$%^ :) ).


Krik: voor het verwisselen van een wiel ga ik niet direct in paniek assteunen plaatsen... (dat doe ik altijd met een mollenklem :lol:)


Gisteren proefrit van 100km: hij piept nog steeds regelmatig, zit me niet lekker...

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Riempje is definitief goedgekeurd.



Weer eens wat onderdelen van een vrachtwagen afgevallen, niet gratis dit keer (helaas) maar iemand die de inboedel van een Citroën-dealer verkocht.

Ik ga er nog wel wat vragen over stellen en wat dingen te koop aanbieden...

Maar hiervoor ging ik eigenlijk bij de verkoper langs:

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat is jouw BX gaaf Raoel..
zal ik er stiekem ook 1 kopen?
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Indd Gave bak! had niet gedacht dat ik ooit wat zou krijgen met een zweef mobiel maar vind het erg leuk :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Gaat het over de BX terwijl ik een AX zie met dakdragers! Of gaat het daar ook niet om?

Staat er wel leuk bij zo hoor! Kan er meteen op een of ander Erkemederstrand gebruik van gemaakt worden ;-).

Als die dingen maar niet al teveel beschadigd zijn toen ze van de vrachtwagen zijn gevallen...
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Lekker dagje geklust. Allemaal kleine dingetjes opgelost.
Stom genoeg kostte 1 ding ontieglijk veel tijd, vooral door het ontbreken van een goeie plus (upgrade van standaard lampje naar luxe lampje):
Image

Bij het fixen van mijn deurklink had ik de klink los in mijn handen. Toch eens die lijnolie geprobeerd. Fantastisch :-) Met een lap de auto langsgegaan, het zal nog maanden stinken, maar het resultaat is leuk:
Image

De rest van de auto is nog niet helemaal opgeruimd, maar dat komt morgen ;-)
Image


Ohja, de boxen werken, morgen nog wat montagespul halen, dan kan ik eindelijk met muziek op weg. Hoera! :D Toch wel gemist hoor.

Post Reply