Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Nick1966 PB'de dat hij een donkergroen metallic spoiler had en daar was ik nou net al een hele tijd naar op zoek. Dus die spoiler heb ik van de week bij Nick in de buurt opgehaald, nou moet ik ff een keer tijd maken om hem erop te zetten. Wat ben ik blij dat er clubleden zijn die voor elkaar rondkijken naar onderdelen!

Komende donderdag krijgt de AX een grote beurt (in samenwerking met een vriend) en gaat de stabilisatorstang en veerpootbrug er eindelijk op. Over twee weken (15 maart) gaat ie voor de APK....... :|
AX GTI '91

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

-Henry- wrote:Wat ben ik blij dat er clubleden zijn die voor elkaar rondkijken naar onderdelen!


Het echte club gevoel 8) ;)

-Henry- wrote:Over twee weken (15 maart) gaat ie voor de APK....... :|


vanwaar die ":|"?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ondanks dat er volgens mij niks mis is vind ik het toch nog wel spannend of ie er zonder veel kosten door komt.

Verwacht van wel:
banden zo goed als nieuw
geen roest
remschijven dik zat
remblokken dik zat
verlichting werkt
enzovoort.

dus maak van :| maar :P
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Zo, ter voorbereiding van de APK een vriend de AX even na laten lopen en meteen een beurtje gedaan.

- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe bougies (Hij loopt nu niet meer op drie poten na het starten)
- Motorolie ververst + nieuw oliefilter
- massaprobleem verholpen

Bij het controleren van de verlichting bleek dat ik een 'klein' massaprobleempje had. Het rechterachterlicht knipperde mee.... De massacontacten bij het linkerachterlicht opgeschuurd en het probleem was verholpen. Toch wel fijn dat m;n radio niet meer uit gaat als ik richting aangeef naar rechts :D

De veerpootbrug zit er nu op, net als de draagarm met gaten voor de stabi-stang. De stabi-stang zelf kregen we er niet op, het was inmiddels donker en de gaten in de 'nieuwe' draagarm zijn een beetje dichtgeroest.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De AX is nu bij de garage voor de APK. Hopen dat alles ok? is..........
AX GTI '91

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Spannend hoor, ik zal voor je duimen!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

En hij is erdoor! Weer een verse APK, geldig tot 28 maart volgend jaar :D :D :D

Weinig problemen, alleen rechter achterrem is even los geweest en de koplampen zijn bijgesteld.
AX GTI '91

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Feli!!!!! Altijd lekker he als ie er weer door is!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Feli! :D
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Zo, maar ff m'n wie=wie redden van de tweede pagina:

Het monteren van de stabilisatorstang komt eindelijk weer een beetje dichterbij. De stabilisatorstang heb ik inmiddels al een half jaar in mijn kofferbak liggen :(
Een maandje geleden is er eindelijk een draagarm m?t gaten voor de stabilisatorstang onder gekomen. Die zaten er rechts namelijk niet in. Bij een poging de stabilisatorstang te monteren bleek dat er na twaalf jaar toch wel wat roest en troep in de gaten zat en dat er geen bout meer in te krijgen was. Van de week dus weer even netjes draad getapt in de gaten.
Hopelijk heeft een vriend van mij van de week even tijd om te helpen de stabi-stang te monteren.


Verder heb ik nog iets..... ik heb bij mezelf geconstateerd dat ik een beginnende vorm van citrofilie heb. Of ik dat erg moet vinden? Neuh, dacht het niet. Het gevolg is wel dat er met ingang van komend weekend eindelijk weer drie Citro?ns op de oprit zullen staan :lol: Ik hoop zo dat de koop doorgaat!

ow... het is geen AX, ik ga ??n letter in het alfabet naar boven. Hij is wel dezelfde kleur als mijn AX 8)
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

o jee o jee o jeee

Dan ben je ook bijna verplicht 5 &/of 6 Mei naar Citromobile te komen in en bij de Utr?gse Veemarkthallen.

En pica's en info over je nieuwe aanwinst mag je ook wel kwijt hoor hier 8)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Het is nog niet 100% zeker, ik ga er eerst eens zelf bij kijken en nog wat over de prijs steggelen. Het is een BX 1.9 TZI van '91, donkergroen metallic (net als m'n AX 8) )
Dus het wordt ff kijken hoe het qua roest e.d. gesteld is. Als ik er niet enthousiast van wordt kijk ik gewoon verder, de AX doet het immers prima en echt nodig ben ik 'm niet.

De vraagprijs is trouwens 750 eurie. Iemand een idee wat een normale prijs is als hij nog relatief netjes is? (APK tot febr. 2008, km-stand heb ik om gevraagd)
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

TZI.. is dat diesel?

750 klinkt redelijk.. afhankelijk van uitrusting/ staat van onderhoud / roest natuurlijk!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Nop das benzine, met een pk of 100 (iets meer). Verder is de uitrusting vrij compleet: metallic lak, elektrische ramen rondom, CV op afstandsbediening en stuurbekrachtiging.
Zag trouwens een foutje in de andere post, hij is nl van feb 92'.

Maar goed, er is nog niets zeker! Misschien vind ik het wel niks al ik 'm in het echt zie.

INFO
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De aanschaf van de bx is niet doorgegaan, daardoor had ik wat meer geld over om te investeren in de ax :)

Ben vandaag bij Citrocin en Citrosan langs geweest en heb de rode GT-bumper van ze overgenomen. Die gaat komende week zwart worden en gemonteerd.

Daarna stond ik buiten met Cindy te kijken naar de AX'en voor de deur (5 stuks, 3 x Citrocin en Citrosan, 1 x Mr. dean en 1x -Henry-). Daarop wees ik naar de airco-ax van Cindy met de woorden: "Dat soort velgen zoek ik nog altijd"(of iets in die richting). Waarop bleek dat zij nog zo'n setje hadden liggen. (GT lichtmetaal)

Na wat passen en meten heb ik die velgen overgenomen en mijn eigen daar gelaten. 185 breed past best onder een 5 deurs 8) Foto volgt, het staat echt supervet!
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ben erg benieuwd naar de foto ;-)! Die velgjes zijn zoiezo errrg leuk! :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Was echt heel gaaf dat t gewoon past!

Jouw velgen zitten inmiddels, schoongemaakt en wel, onder mn TGE!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Uhmzz schoonmaken? Hoezo? Ze waren helemaal niet vies toch? :roll: Alleen maar een KLEIN beetje remstof.

De velgjes bevallen prima, geen last van aanlopen. Morgen ff foto's schieten. Thnx cindy en paul!
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Foto's van de velgjes. 185 breed onder een 5-deurs 8) Als ik die zie is mijn dag toch weer een beetje goed!

Image

Dat staat een stuk beter van achter, wat bredere bandjes!
Image

Image

Image
Hoezo, het past maar net?
Image

Image

Er kwam net ook een opa uit het bejaardentehuis aan de overkant naar me toe. "Zo, jij hebt mooie velgen onder je auto. Zo'n ax gaat lang mee." ZO vet, zelfs zo'n ouwe van dagen vind de velgen ?n m'n ax mooi! 8)[/img]
AX GTI '91

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tja, het zijn ook gewoon erg mooie velgen.
Ziet er echt heel strak uit, goed bezig (y)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply