hehe dat is de hobby heCitrosan wrote: Enne hij lijkt wel klaar maar dat is ie niet, d'r zijn toch altijd wel dingentjes om te veranderen(verbeteren)
Paulus aka Citrosan Groene Volcane '95 1.6
Moderator: webmasters
Hobby?Hobby? Voor mij is het net een verslavingTTF wrote:hehe dat is de hobby heCitrosan wrote: Enne hij lijkt wel klaar maar dat is ie niet, d'r zijn toch altijd wel dingentjes om te veranderen(verbeteren)
Maar wel een leuke en leerzame.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
-
CitroënAXDriver
- AX Master

Nou je houdt toch altijd wel wat werk aan je auto hoor.
Ik vind um ook best netjes
Dus je mag best trots zijn 
Ik vind um ook best netjes
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Precies, zou ook wel erg saai worden als het allemaal in ??n keer af zou zijn.
Leukste blijft toch om zo hier en daar wat idee?n op te doen en 's te kijken wat je zoal kunt krijgen.
Supermooie velgen heb je alvast!
Leukste blijft toch om zo hier en daar wat idee?n op te doen en 's te kijken wat je zoal kunt krijgen.
Supermooie velgen heb je alvast!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
CitroCin
- Moeder Overste

Als Citrosan het zelf niet doet, geef ik hier maar even een kleine update.
Er was iets mis met de massa in de auto, dus wat kabels vervangen. Ook gelijk maar nieuwe bougiekabels in de auto gezet en deze loopt weer als een zonnetje!
De dingen die af en toe haperde door de foute massa die doen het ook allemaal weer goed, kan heel wat schelen als je kabels aan het corroderen zijn!
Ook gelijk maar nieuwe kabels naar de kofferbak getrokken voor de versterker, dit werkt ook weer prima.
Nu de veerpoten voor vervangen, de naaf aan 1 kant is niet echt recht meer enw aarschijnlijk de remschijven ook niet, dat is echt waardeloos als je 140 op de snelweg rijdt en je neemt een afrit waar je flink voor moet remmen. Je vraagt je op dat moment echt af wat er allemaal gebeurt (op dat moment had ik net Paul aan de telefoon en die schrok er ook van).
Als dit volgende week vervangen is (hopen dat dat gaat lukken) mag ie op 5 december voor de APK en zijn wij alweer een jaar trotse bezitter van deze AX!!
Groeten Cindy (wederhelft van Citrosan)
Er was iets mis met de massa in de auto, dus wat kabels vervangen. Ook gelijk maar nieuwe bougiekabels in de auto gezet en deze loopt weer als een zonnetje!
De dingen die af en toe haperde door de foute massa die doen het ook allemaal weer goed, kan heel wat schelen als je kabels aan het corroderen zijn!
Ook gelijk maar nieuwe kabels naar de kofferbak getrokken voor de versterker, dit werkt ook weer prima.
Nu de veerpoten voor vervangen, de naaf aan 1 kant is niet echt recht meer enw aarschijnlijk de remschijven ook niet, dat is echt waardeloos als je 140 op de snelweg rijdt en je neemt een afrit waar je flink voor moet remmen. Je vraagt je op dat moment echt af wat er allemaal gebeurt (op dat moment had ik net Paul aan de telefoon en die schrok er ook van).
Als dit volgende week vervangen is (hopen dat dat gaat lukken) mag ie op 5 december voor de APK en zijn wij alweer een jaar trotse bezitter van deze AX!!
Groeten Cindy (wederhelft van Citrosan)
En zo ziet een AX eruit met zwarte velgen met winterbanden(vredesein snowtrac), rijdt wel een stuk beter(maar dat wist ik al)
Kvind het best stoer staan hoor
, bandenmaat is 165-65-14 en dat past prima

Kvind het best stoer staan hoor
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Thanks, enne hij was al zo laag dus ik denk dat die cuppoten geen verschil geven iig niet lager want dan zit je op de spatschermenkakanox wrote:dit ziet er ook wel cool uit.. hijs ook erg laag! zitten de nieuwe poten er al onder?
Hoogst waarschijnlijk gaan ze er aankomend weekeinde onder ivm remmen revisie
En dat terwijl ik een heel vrolijk mannetje benpcrodent wrote:Sowieso een heel duister ding, die AX van je. Ook als ik de foto's op p1 van je wie=wie bekijk... Duistere lak, duister interieur. Staat lekker mysterieus
Mat zwart, das pas duister.
Ik zie het meer als chique
Zo... ik heb de remklauwen van de cup pootjes laten stralen (heeft citrosanfan geregeld
), dat ziet er toch wel netjes uit toch? Ik ga ze nog wel zwart spuiten ander corroderen ze weer en is alles voor niks geweest.
Remklauw revisieset is ook binnen alleen missen we nog 2 rubbertjes, degene voor de montage set dus we hebben alleen maar de revisieset voor de remcilinder.

Mooi he
Remklauw revisieset is ook binnen alleen missen we nog 2 rubbertjes, degene voor de montage set dus we hebben alleen maar de revisieset voor de remcilinder.
Mooi he
Vandaag bij Drake wat spulletjes opgehaald (had ie bijna weggegooid
)
Moest het alleen nog ontdoen van wat ROEST
maar zie hier het resultaat
, Drake zei al dat de schijven nog prima waren en dat is niet gelogen, deze hebben er zo te zien niet al te veel km's opzitten.

Kwestie van schuren,schuren en nog eens schuren maar dan heb je ook wat
Nu nog de draagarmen netjes maken
Moest het alleen nog ontdoen van wat ROEST
Kwestie van schuren,schuren en nog eens schuren maar dan heb je ook wat
Nu nog de draagarmen netjes maken
Even een sprongetje, het cup onderstel zit eronder
en wat rijdt dat goed zeg
, ik vind het zeker niet te hard het rijdt gewoon super.
Omdat de dempers ook extra kort zijn komt de voorkant bij een hobbel nauwelijks omhoog, iets waarvan die best wel last had.
En er zat al Koni geel achter dus deze combinatie is perfect in balans, lekker direct en constant op het stuur en drempels kan je vol overheen
(hoe vreemd dat ook klinkt).
Binnenkort een paar foto's van de montage
Omdat de dempers ook extra kort zijn komt de voorkant bij een hobbel nauwelijks omhoog, iets waarvan die best wel last had.
En er zat al Koni geel achter dus deze combinatie is perfect in balans, lekker direct en constant op het stuur en drempels kan je vol overheen
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Mooi dat het eronder zit en rijdt idd heerlijk, maar...Citrosan wrote:Even een sprongetje, het cup onderstel zit eronderen wat rijdt dat goed zeg
, ik vind het zeker niet te hard het rijdt gewoon super.
En er zat al Koni geel achter dus deze combinatie is perfect in balans, lekker direct en constant op het stuur en drempels kan je vol overheen(hoe vreemd dat ook klinkt).
LET OP MET HARD OVER DREMPELS RIJDEN PAUL
Ik had niet voor niks scheuren in m'n carrosserie!
-
tank_driver
- AX Master