Laurens aka Lohran (AX GT 1.4 '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Was ik inderdaad ook van plan! Hopen dat het morgen weer mooi weer wordt. Anders maar de f?hn erbij pakken.

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Ik heb een spijtige mededeling :oops:

Waarschijnlijk gaat mijn AX weg en wel om het volgende: Ik heb mijn school niet gehaald, mede omdat ik niet wist of het wel was wat ik wilde (ben niet vaak naar school gegaan). Daarom heb ik nu een jaar 'vrij' genomen om te bedenken wat ik echt wil. Uiteraard ga ik niet de hele dag luieren en ben dus op banenjacht. Vandaag had ik een gesprek bij een transportbedrijf in Amsterdam, waar ik morgen even een proefrit moet doen. Als die goed gaat ben ik aangenomen. Dat betekent dat ik elke dag naar Amsterdam van uit Hoorn moet en terug (45+45=90km per dag). Dan is het met een benzine niet te doen gewoon. Dus ga ik waarschijnlijk een dieseltje kopen.
Ik weet nog niet wat, misschien een wat grotere (zodat ik er ook lekker mee op vakantie kan) of een kleinere. Ik zat te denken aan een 205 Dturbo als kleintje en een BMW 324TD 6-cyl. Touring als grote. Beide voor rond de 1000/2000 euro te koop en de maandlasten van de 205 zijn helemaal niet zo hoog, als ik een goedkope verzekering neem.
Maar goed, het is nog niet helemaal zeker natuurlijk, maar wel dat ik een baan zoek en waarschijnlijk in Amsterdam wordt! Openbaar vervoer is overigens geen optie, geen goede bereikbaarheid.
Maar als ik morgen aangenomen ben zet ik mijne waarschijnlijk te koop. Vind het erg jammer, want hij bevalt me uitstekend; ziet er mooi uit, lage kmstand (124000km inmiddels), bijna helemaal standaard, nooit pech. Maar ja, zo gaat het helaas :(
Ik heb ook nog een positief bericht voor jullie! Waarschijnlijk neemt mijn broer een AX 1.1i Volcane, dus ik zal hem wel naar de club verwijzen dan! Zo blijft er toch nog beetje AX in m'n bloed :roll:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

spijtig :(

maaaar.... ---> AX DIESEL!!!

-je rijdt citroen
-minste wegenbelasting van rijdbare diesels
-zuiniger hebbie ze niet (op Smart na dan :roll: )
-het is een citroen
-heb ik al gezegd dat dat tenminste een citroen is?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Kakelbont wrote:spijtig :(

maaaar.... ---> AX DIESEL!!!

-je rijdt Citroën
-minste wegenbelasting van rijdbare diesels
-zuiniger hebbie ze niet (op Smart na dan :roll: )
-het is een Citroën
-heb ik al gezegd dat dat tenminste een Citroën is?


Haha, daar heb je gelijk in.
Maar ik wil ook een beetje een snelle diesel en het liefst dus met turbo, omdat ik dat gewoon leuk vind. Vandaar de 205Dturbo. Maar (hangt van m'n loon af) iets groters zou ook wel leuk zijn en vind de 3 serie e30 touring in het zwart erg mooi.. :roll:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

205 td(i) is idd een erg leuk alternatief,
hoewel een 1.5 ax diesel ook nog redelijk vlot is.

wel jammer dat hij weg moet.

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Nou, vandaag dus praktijk gedaan en aangenomen. Kan ook niet anders, want ik rijd erg goed :wink:
Ik moest eerst eventjes in een Ford Transit Connect TDCi rijden, reed erg goed en daarna de hele tijd in een MB Sprinter 313CDI, met semi-automaat, cruise control, blabla, reed erg goed!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Drake wrote:205 td(i) is idd een erg leuk alternatief,
hoewel een 1.5 AX diesel ook nog redelijk vlot is.

wel jammer dat hij weg moet.


REdelijk vlot is een groot woord, maardr zijn slomere diesels te vinden :D

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

IceByte wrote:
Drake wrote:205 td(i) is idd een erg leuk alternatief,
hoewel een 1.5 AX diesel ook nog redelijk vlot is.

wel jammer dat hij weg moet.


REdelijk vlot is een groot woord, maardr zijn slomere diesels te vinden :D


Ja? :wink: Mijn ouders hadden in 1996 (geloof ik) een nieuwe Astra 1.7D station gekocht, dat ding was ook zo traag als stront en was nog best vaak stuk ook. Daarom wilt m'n ma nooit meer Opel rijden :roll: Nou zeggen mijn broer en ik nog steeds dat het gewoon een maandagmorgen of vrijdagavond auto was. Aangezien het eigenlijk nooit motorisch was, alleen de accu en de cd-speler (7x een nieuwe gekregen) eigenlijk. Overigens wel goede service geloof ik.
Mijn ouders hadden ook een keer een Fiat Croma 2.0D geloof ik, die schijnt ook heel traag geweest zijn, maar als 'ie eenmaal reed.. 8) En een Corolla sedan diesel, zo'n hele oude, etc. :lol:
Zelf vind ik diesels altijd wel lekker rijden, zeker de TDI'tjes (mijn pa heeft een Caddy voor erbij) zijn erg snel, maar dat zijn de meeste nieuwe diesels wel.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik rij nu een vaste koeriersroute in een caddy met slechts 47kw (65PK) en die komt verassend goed mee. Alleen in de eerste versnelling valt ie wat tegen.

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Eriks wrote:Ik rij nu een vaste koeriersroute in een caddy met slechts 47kw (65PK) en die komt verassend goed mee. Alleen in de eerste versnelling valt ie wat tegen.


Da's de SDI zeker? Wel lekker zuinig zijn die! Mijn vader heeft dan 90 pk en het is wel lekker als je de turbo hoort fluiten. Maar dat ding is echt zeeeeer snel hoor! Totaal niet verwacht.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Er jammer dat je om deze reden je AX moet weg doen.
Ik hoop dat je ooit nog eens spijt krijgt en gezellig weer een AX koopt :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Lohran wrote:Da's de SDI zeker? Wel lekker zuinig zijn die! Mijn vader heeft dan 90 pk en het is wel lekker als je de turbo hoort fluiten. Maar dat ding is echt zeeeeer snel hoor! Totaal niet verwacht.


Ik rij 1:15 met de Caddy, met de AX (1100) ook zo iets. De Caddy zou voor mij goedkoper zijn bij 35.444 of meer kilometer per jaar. Afgelopen jaar heb ik 36000km AX gereden :)

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Nou, vandaag is het zeker: Ik ben de eigenaar van een BMW geworden! Kan 'm wel pas volgende week ophalen.
Ik ben zaterdag wezen kijken naar een 324TD e30 Touring met leren sport interieur, erg mooi enzo. Maar dat was 'm toch niet, hij kwam niet zo betrouwbaar over, middenconsole zat los, etc.
Dinsdag ben ik in de avond (wederom aan de andere kant van Nederland, doodmoe gisteren na een dag werken :roll: ) naar een andere 324TD Touring gegaan, met een automaat (aangezien ik elke dag in de file sta is dat toch wel handig!), een zwarte. Buitenkant heeft wat gebreken, zo zit er rechtsachter een deuk en de achterbumper is niet zo mooi meer. Maar verder werkt alles en is 'ie nog standaard. Electrische ramen, schuifdak, cv op afstand met alarm, sport interieur (geen leer), ABS, noem het maar op! Motor heeft wel veel gelopen, rond de 350000km. Maar die gast heeft er echt heel veel aan vervangen, waaronder de kop. Verder komt er nog nieuwe APK op. Gast ook erg betrouwbaar en zeer aardig (ja, typische verkoper misschien, maar bij hem kwam het echt over, heb nog een uur met 'm geluld over niks :D ). Alleen jammer dat ik 'm waarschijnlijk pas volgende week vrijdag heb, met m'n AX wordt het nu een beetje duur, staat inmiddels alweer 125500km op.

Nog even wat fotootjes voor de liefhebbers
:roll: :
Image
Image
Image

Deze foto's zijn nog door de verkoper gemaakt, ik maak zelf nog wel wat foto's. Al weet ik niet of jullie daar blij mee zijn :roll:

En wat voor motor zit er nou in?
2.4 6-cylinder Turbo Diesel met 116pk.

En dan nu nog wat goed nieuws! Mijn AX blijft in de familie, hij gaat naar m'n broer!!! En dat vind ik zelf erg leuk, want zo zie ik 'm nog en kan ik er af en toe toch nog even in rijden!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

1 vd mooiste BMW's die er is als je het mij vraagt.. stond een M versie bij ons op het dorp.. is alleen volledig doorgerot :(

maar super! wel zonde dat je ax ervoor moest wijken..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ghehe.. die dikke BMW diesel.. 1:12 :)

overigens: HELE vette bak Lohran!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mooie bmw, 3.5 ton moet mits goed onderhouden geen probleem zijn, net als de merc 190D moeten deze minimaal 5 ton kunnen halen, ik hoop alleen niet dat je er (te)veel voor betaald hebt :wink:

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Dank u! Ik vind het zelf ook een erg mooi model, vandaar deze! 1:12, maar ik rijd niet zo hard, dus kan vast wel zuiniger :lol:
Ja, erg jammer van de AX, hij brengt me toch weer elke dag trouw naar Amsterdam, geen enkel probleem! Maar gelukkig gaat 'ie naar m'n broer, dus kan nog een oogje in het zeil houden :wink:
Ja, ze schijnen betrouwbaar te zijn! Deze startte ook echt meteen, dus kwam bij mij wel goed over.
Ik ben er 1750 euro voor kwijt. Voor zo'n BMW is dat volgens mij best goed.
Vooral als je de waslijst aan vervangingen ziet, 7000km geleden (en nog wat minder km's terug):

- Nieuwe koppakking (plus alle andere pakkingen) en andere cilinderkop
- Nieuwe koeler
- Nieuwe accu
- Nieuwe distributieriem met spanrol
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe gloeispiralen
- Nieuwe spoorstangen links en rechts
- Nieuwe remblokken voor + achter, en schijven achter
- Nieuwe voorlichten
- CV opnieuw gedaan
- Een nieuw schokbrekerlager
- Pas geleden een grote beurt gehad
- Nieuwe APK
- Volgens mij vergeet ik nog wat dingen..

Niet gek volgens mij. Die 324 waar ik eerst was vroeg 2100 euro, had ook wel wat nieuwe onderdelen maar niet zoveel (wel leder natuurlijk, maar sommige dingen werkte ook niet).

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Nou gefeliciteerd he met je nieuwe slee :)

Echt supergaaf, maar dat had ik al 'n keer verteld.

en aardig betrouwbaar naar mijn weten, die BMW 324TD

Alleen roest he... de meeste E30's die ik nu nog zie hier in de omgeving, roesten als 'n tierelier (maar juist die touring hier uit de straat weer niet 8) , goed teken dan :) )


En je broer heeft z'n bod toch nog verhoogt uiteindelijk? :P Nouja hij blijft wel in de club dan toch zeker?

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Bedankt Glenn! Ben er ook blij mee, altijd al een vet model gevonden.
Hij geeft er 800 euro voor en ik mag wat geld lenen voor de BMW :roll:
Ik zal 'm weleens naar de site verwijzen uiteraard, al is hij nog meer basic dan ik. Hij gaat de zwarte achterlichten er af halen geloof ik, dus weet niet of 'ie dit dan wel wat vindt. Maar dit is ook erg handig voor de kennis en onderdelen kopen uiteraard!

Remmie/Eef
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: ThuJun02, 2005 12:00:23 PM
Location: Zoetermeer/Capelle
Contact:

Post by Remmie/Eef »

De mooiste bmw die er is vind ik ook mijn maatje heeft er ook 1 een normale e30 rijd heel lkkr en kwa roest mijn maatje heeft ook helemaal geen roest maar dat komt omdat we zijn extrieur helemaal gereviseerd hebben. Maar mooie auto man :D
Heb er een geluidsinstallatie in gebouwd :P
Remus demper er onder gebouwd
Wielkasten achter zijn rond
Cituning velgen zitten er onder

Wil Nog:
Luchthapper op motorkap
Verlagingsveren bij een heuveltje raken me banden mijn wielkasten en ik heb al groeven in mijn banden (k*tzooi)

Post Reply