Erik aka Eriks (Megane Gran Tour DCI)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik zie een stukje van het plafond boven het achterraam, maar de spiegel is groot genoeg om voldoende zicht te houden naar achter.

Dit interieur zoek ik inderdaad. Ik zit alleen nogal krap bij kas!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Eriks wrote:Ik zie een stukje van het plafond boven het achterraam, maar de spiegel is groot genoeg om voldoende zicht te houden naar achter.

Dit interieur zoek ik inderdaad. Ik zit alleen nogal krap bij kas!


ik weet nog zo'n interieur te staan hier op de sloop. Maarja west brabant is nogal ver voor je....

Enneiweej ik was op de sloop 70 euro kwijt voor stoelen+bank+hoedenplank in goede staat.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik heb een prima klusjes week achter de rug. Vandaag heb ik een kelderluikje vervangen door een met een kattenluikje erin. Tot nu toe gingen de katten door een openstaand raam in en uit. Dat werd me toch een beetje te riskant.
En ik heb gordijnen geregeld.

De AX heeft natuurlijk ook de nodige aandacht gehad. Hij heeft deze week een nieuwe distributieriem gekregen. Dat projekt lijkt goed geslaagd. Ik heb er inmiddels al weer een kleine 1000km in gereden zonder vreemde dingen.
Wel liep hij in het begin slecht in de eerste versnelling na een lang stuk snelweg, dus weer in de bebouwde kom. Ik denk doordat ik zo blij was dat de nieuwe riem er goed om leek te liggen dat ik na de eerste start meteen ben gaan rijden. De ECU heeft zich denk ik niet lekker ingesteld.
Want later heb ik opnieuw de accupool losgehaald en daarna netjes een minuut of 10 stationair. Nu loopt hij prima!

Ik ben dus weer eens superblij met de AX.

Ik zit nu te denken aan andere speakers voor een wat beter geluid. En de gele koplampen staan nog steeds op het programma.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik heb een leuke GT gezien. De prijs is goed en de foto's zien er goed uit. Aantrekkelijk, maar ik wil mijn AX nog niet kwijt!

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Kijk, dat klinkt als een luxe probleem.
Als je dan toch problemen moet hebben, dan maar zo'n probleem. 8)

Overigens heb ik waarschijnlijk over een paar weken ook wel een GT interieur voor leuke prijs voor je.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

KMvrtr wrote:Overigens heb ik waarschijnlijk over een paar weken ook wel een GT interieur voor leuke prijs voor je.


Prima, dat is misschien de beste middenweg --> een halve GT!

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Je bent weer goed bezig lees ik alweer, Erik(Y)
We moeten binnenkort echt maar weer es afspreken met peter vind je niet :?:
Trouwens... 19 december is het weer tijd voor alweer de laatste meeting van DIT jaar.
Zullen we weer in convooi gaan, lijkt me echt leuk :!:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

19 december heb ik in mijn agenda gezet. Ik weet nog niet zeker of ik er ben. Misschien komt er nog wat tussen.

Ik begin inderdaad zo langzamerhand handigheid te krijgen in het klussen. De distributieriem stelde eigenlijk niet zo veel voor. De ketting van de fiets vervangen is lastiger!

Dus misschien zie ik je in Nieuwegein, martin, maar ik kom dan niet uit Groningen, ben immers verhuisd!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Alles nog goed met mijn AX. Vandaag heb ik hem op 222.222km gezet!

Binnenkort even nieuwe schijven monteren. Ze zijn al binnen.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik zal mijn wieiswie eens updaten, hoewel ik geen spannende verhalen heb. Maar de AX rijdt echt super en erg vlot de laatste tijd. Ik rij gelukkig stukken minder dan toen ik in Groningen woonde. Maar nog genoeg om inmiddels de 235.000 kilometer te zien naderen. Volgens mij maak ik mijn AX daar best wel blij mee. Op zijn oude dag wordt hij tenminste nog liefdevol gebruikt en onderhouden! Tussen Amsterdam en Rheden halen we altijd bijna iedereen in! Bij het stoplicht blijven we veel auto's voor. Die zijn nog aan het inrijden waarschijnlijk!

Ik kijk zo af en toe stiekem nog naar GT's op marktplaats en bij aangeboden. Mooier en sneller! Maar financieel zou het een domme zet zijn nu een andere AX te kopen. Deze loopt goed, en ik weet wat ik er aan heb. Ik heb hem goed onderhouden en veel gerepareed, maar bij verkoop levert het helemaal niets meer op, die 235d km!

En met mij ook alles goed!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Eriks wrote:Tussen Amsterdam en Rheden halen we altijd bijna iedereen in! Bij het stoplicht blijven we veel auto's voor. Die zijn nog aan het inrijden waarschijnlijk!


Dat zal vanwege de trajectcontrole zijn? :lol:

nee geintje, weet niet of daar iets staat. Wel mooi dat 't goed met je gaat iig!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

kakanox wrote:
Dat zal vanwege de trajectcontrole zijn? :lol:

nee geintje, weet niet of daar iets staat. Wel mooi dat 't goed met je gaat iig!


De trajectcontrole bij Breukelen is super! Iedereen gaat angstvallig op de 2 rechter rijstroken rijden. Dan schiet het echt lekker op, op de derde baan. Je kunt er met (netto) 128 km/uur gemiddeld door.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jep, dat dacht ik ook. kreeg 'm wel binnen ? 28 euro.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

oke :?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kakanox wrote:jep, dat dacht ik ook. kreeg 'm wel binnen ? 28 euro.


knap hij is kapot (Afgefikt)

http://images.flitsservice.nl/cm_php/ma ... hp?id=2035
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

deze zomer weer in bedrijf!

Maar dat hij het nu niet doet weet ook bijna niemand! Dus ook nu rijdt iedereen angstvallig rechts!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

das inderdaad wel grappig, maar ik vertrouw het ook voor geen meter. Rijd niet harder dan 5km. per uur te hard er langs hoor.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

je teller moet wel goed zijn. Ik wil dat binnenkort wel eens testen bij mijn AX. Want ik vind dat ik wel heel hard rij als ik 130 rij.

Op een recht en rustig stuk snelweg constant 130 rijden en dan hectometer paaltjes tellen. Als de teller precies klopt, dan kom je er 65 tegen in 3 minuten. (2166,667m/min).

Tegenwoordig kloppen de tellers van nieuwe autos vrijwel precies. In het Ax tijdperk nog niet. En andere velgen en banden kunnen ook een tellerafwijking geven.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ben net terug uit Amsterdam. Lekker rustig op de weg, dus heb ik even een meting gedaan. Ik heb 3 keer een stuk van 6.5km geklokt met de naald strak op de 130km/uur:

3m07.3
3m07.7
3m07.3

3 keer over 3m07, dus dat zal wel aardig kloppen.

6.5km in 3m07 geeft 125.1 km/uur (3600/187 * 6.5)

Dus met 130 op de teller moet ik door die trajectcontrole kunnen :D

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik heb net weer APK tot augustus 2006, maar ik ga op zoek naar een andere auto (AX).

Vorige week hoorde ik steeds een enorm kabaal. Net iets anders dan het geluid van aandrijfassen in de bocht. Ik hoor het trouwens als ik rechtuit rij en ik laat de auto uitlopen of als ik niet te veel gas geef en niet rem. In de auto hoor ik het harder dan wanneer ik met mijn hoofd uit het raam hang om bij het wiel te luisteren. Dan hoor ik het niet.

Ik hoor het nu trouwens niet meer omdat ik weer rustig de radio aanzet en met dit hete weer met de ramen open rij! Maar toch vrees ik het ergste en ga ik vast op zoek naar een andere AX. Ik keek net onder mijn auto en hij begint nu echt te lekken, volgens mij bakolie, al stinkt het niet heel erg (zit er 30.000km in). De hele aansluiting bak-motor is nat en er ligt nu meer dan een druppel onder. Ik vermoed dus dat er is niet goed zit in de versnellingsbak wat ratelt en lekkage veroorzaakt. Met 235.000 kilometer op de teller kijk ik dus uit naar wat anders.

Post Reply