Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Vandaag weer met ax bezig geweest

Me velgen meegenomen om te kijken hoe ze zouden staan en voor de bouten.
Bouten besteld bij Citroën dealer 3.12 eutjes per stuk ( nog bedankt voor de tip) Heb er gelijk 16 :wink:
Image
AX velg achter

Image
AX velg voor

Image
Netjes he(AX oude eigenaar velgen)

Verder heb ik de zwarte hemel, hendels, binnenverlichting en zonneklepjes
Image
? Waarvoor is dat zwarte ding bij de binnenverlichting? Zit geen verlichting achter maar een aparte geval weet niet wat ?????
Image

Tevens ben ik nog bij diverse bedrijven geweest om me nieuwe body kit t laten spuiten. Daar zou ik bij de goedkoopste 600 eutjes voor kwijt zijn. :( Ga t zelf doen heb al de hele kit in de primer (motip 2 bussen) de voor bumper en type3 gril zit al een laag filler (motip ze hadden maar 1 bus). Daar moet zeker nog wel een paar lagen overheen. Op een paar plekken op de kit zit oneffenheden op en kleine scheurtjes. Denk dat ik veel filler kwijt ben voor de body kit bij de wielkasten en op de deur. Dat zat weer niet bij de kit :( (zijn wel al glad en er zit al primer op)
Image
400 en 1000 dat is de schuurpapier die ik gebruik om m weer glad te krijgen. De gril heeft een paar lelijk plekken en de bumper moet vooral bij de mistlampen goed worden bijgewerkt. De side skirts zijn al helemaal glad niet veel werk gelukkig. Achterbumper heeft ook een paar plekken die extra andacht nodig zal hebben. Kleur van de kit wordt t zelfde als de auto zelf.

Nu nog minimaal een 1.4 blok komt de kit ook meer tot waarde :) Maar dat komt van zelf nog wel.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Mastenhose »

Kijk, dat zijn nog eens leuke updates!
Die velgen staan altijd goed onder een AX. Hij wordt nog wel verlaagd neem ik aan?!
Ik ga dit zeker volgen, succes met de werken!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Verlagen mwa weet niet denk t niet. Bumper komt al lager te zitten dan normaal. En er zit al aardig brede bandjes onder (195-45-15) Denk dat ik in de problemen gaat komen als ik m gaat verlagen. Vind een verlaagde Ax wel mooi maar, vind m zo lekker rijden door de bochten das ook en van de reden dat ik een Ax heb.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Netheo »

Dus toch nog wat werk aan de kit. BTW 600 euro om een kit te spuiten? Doen ze er in nederland goud bij de lak dan? Ik heb mijn wagen compleet laten herspuiten voor iets meer. Ik had dan wel zelf alles gedemonteerd enzo maarja een kit is toch al los in onderdelen.Ach ja, je bent er in ieder geval goed aan begonnen om de kit in filler te zetten. Dit komt zeker goed. Wel grappig om die oude foto van onze axjes te zien :D Nostalgie ten top :)

Boed bezig man, ik volg dit zeker op :jump:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by MBa@NL »

Siemax wrote:? Waarvoor is dat zwarte ding bij de binnenverlichting? Zit geen verlichting achter maar een aparte geval weet niet wat ?????
Is voor CV op AB.. om precies te zijn voor infrarood... Beter bekend als "druk-je-afstandsbediening-tegen-de-voorruit-of-wacht-tot-het-donker-is"-systeem. Niet bepaald ideaal dus. Als je zoiets wilt neem dan de latere variant uit o.a. de SAXO (dat is gewoon een normale radiografische zender die vanuit alle richting werkt en in het open veld (met een goede batterij) op serieus grote afstand goed werkt)

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

MBa@NL wrote:
Siemax wrote:? Waarvoor is dat zwarte ding bij de binnenverlichting? Zit geen verlichting achter maar een aparte geval weet niet wat ?????
Is voor CV op AB.. om precies te zijn voor infrarood... Beter bekend als "druk-je-afstandsbediening-tegen-de-voorruit-of-wacht-tot-het-donker-is"-systeem. Niet bepaald ideaal dus. Als je zoiets wilt neem dan de latere variant uit o.a. de SAXO (dat is gewoon een normale radiografische zender die vanuit alle richting werkt en in het open veld (met een goede batterij) op serieus grote afstand goed werkt)

Dank je dan laat ik m zitten voor de sier. Heb al cv

Idd 600 euro vind ik ook veel. Materialen vallen wel mee. Motip filler is in Almere in de aanbieding voor 9.95 normaal 15.45 a 18.95 eutjes in de winkel. Voor de kleur rood ben ik ook rond de 18 eutjes kwijt en dan komt de lak nog dus alles bij elkaar denk ik 100 a 200 eutjes voor materialen voor t spuitwerk. Filler heb ik vooral bij dee skirts delen van de wielkasten en deurpaneel. Ze zijn al aardig goed glad maar de oneffenheden blijf je zien filler bied daar de juiste oplossing voor :D

Verder wil ik achter de bumpers en skirt delen de roest bijwerken en goed schoonmaken daar gaat ook wat geld inzitten en tijd. Gelukkig heb ik iemand gevonden waar ik me Ax tijdelijk neer kan zetten om dit allemaal te doen. Clipjes van me skirts heb ik veel van over. Toen ik de gladde skirts kocht heb ik gelijk clipjes erbij gekregen

Heb eerdags veel skirt clipjes over + 1 complete skirt set en losse delen die al aardig glad zijn, voorbumper GT (2x rood/ zwart), achterbumper(rood), mistlampen (2x wit slecht/ geel 1 glaasje kapot), Renault onderlip, type 2 stuur/gril, binnenverlichting unit grijs+1 zonneklep (bestuurder) andere pin afgebroken bij binnenverlichting, raamhouder/slinger en slotunit 3 deurs.

Dat was t volgens mij wel zo'n beetje. Ga eerdags foto's maken van dingen die nu al weg kunnen. Moet ff wachten totdat me hele kit erop zit en dan kan de rest van de spullen ook worden verkocht worden :D Ga eerdags me eerste topic maken in 'aangeboden' :D

Velgen ben ik aan t twijfelen of ik ze weg zal doen. Denk dat t wel handig is als ik ze bewaar ivm de winter. Denk niet dat t fijn zal rijden met 195 bandjes. Zit te denken om ze te gebruiken voor de winter. Zal wel weer ff wennen zijn dan :D
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Laurent »

Als je van je clipjes voor de skirt af wilt, ik heb wel interesse in een stelletje goede.
AX 1.1i Volcane Rood

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Netheo »

Siemax wrote: Velgen ben ik aan t twijfelen of ik ze weg zal doen. Denk dat t wel handig is als ik ze bewaar ivm de winter. Denk niet dat t fijn zal rijden met 195 bandjes. Zit te denken om ze te gebruiken voor de winter. Zal wel weer ff wennen zijn dan :D
Ik zoe ze er sowieso afhalen voor de winter, het zout vreet namelijk te graag aan alu velgen :D Ik rijd in de winter ook nooit met men verbreed staal. Dat is om werk vragen :) En ook 195 is leuk tot het sneeuwt, dan rijd je beter op fietswieltjes. Dan gaat de ax zo de berg op en kan je lachen met de duurdere auto's :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by citrofenwick »

idd, met 195's in de sneeuw op een ax is niet fijn

Dan leg ik altijd iets rond de 165. Scheelt een pak!
Voor die bodykit zou ik persoonlijk zoeken naar iemand die achter zijn uren werkt en hem goedkoper kan doen. Persoonlijk vind ik motip niet echt geschikt voor zulke klussen. Ik ben dr ook ooit mee aan de slag gegaan, en had nooit het gewenste resultaat.

Trouwens, in sommige automaterialenzaken waar ze ook autolak verkopen kan je autoverf op spuitbussen laten maken. Dat schijnt ook nog vrij goed te zijn :)

succes!
AX-kopen is verslavend.

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Over autolak gesproken. Ben vandaag opzoek geweest voor de kleur EJX (rouge furio). Nergens te vinden, ja alleen in lakstift :( Ben ik wel ff een tijdje bezig :lol:

Iemand van Brezan adviseerde me om de auto naar een bepaalde zaak te brengen en die konden de kleur dan namaken. Mschien moet ik dat maar gaan doen.

Vandaag ook nog wat bussen filler gehaald. (via Marktplaats http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats ... ind=2&fs=1 )

Laat die man nou net 1 km verder op wonen. Koste daar 9.95 hij heeft hopelijk ook de kleur EJX. Koste bij hem 11.50 scheelt ook weer 7 eutjes vergeleken met Brezan 18.50
Hij heeft verder veel gereedschap mocht je wat zoeken kijk maar bij m. Hij kan t opsturen of ik kan t voor je halen :wink:

Verder bezig geweest met spuitwerk van bodykit.
Volgende onderdelen zijn klaar om in kleur gespoten te worden.
-Type 3 gril
-Skirts deurpanelen-wielkasten-dorpel
Vooral de gril was veel werk. Uiteindelijk zijn ze nu spiegelglad mag ook wel tot nu toe 4 bussen filler gebruikt en flink geschuurd met P400/1000. Nu liggen ze in een kamer lekker droog en warm. Ga ze nu totdat ik me kleur heb goed ontvetten.

Voorbumper is ook bijna klaar. Alleen bij de las naat moet ie nog wat worden bijgewerkt. Denk daar nog wel een halve dag werk aan te hebben. Verder ziet ie er super uit zat wel wat werk in bij de mistlampen. Blijf daar nog iets van een klein gaatje zien. Ook daar wil ik m ff bijwerken. Daarna ziet ie er tiptop uit.

Achterbumper is ook bijna klaar. Bij de uitlaat uitsparing zat wat ligt werk. Verder zal ik bij de lasnaat ook nog wat bij moeten werken. Heb geprobeerd om t eraf te halen maar dan ga je lelijke gaatjes krijgen die nog moeilijker bij te werken zijn. Tevens denk ik dat je door al die gaatjes t gedeelte bij de wielkast zo kan afbreken. Dus zal m gewoon netjes moeten afwerken.

Vroeg me nog af waarom ik 4 mistlichten (2 verschillende). 1 heeft net zoals de normale mistlamp die ik nu heb een kapje om de lamp. De ander is gewoon een lamp in de unit zeg maar (netzals een zaklamp :? ) Denk persoonlijk dat de ene verstralers zijn en de andere breedstralers. Is dat zo? (mschien een domme vraag maar ben een elektromonteur)

Zo ja. Kom ik door de apk heen met deze lampen?
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Terminal »

Verstralers zijn normaal gesproken gewoon het zelfde als de mistlichten, alleen het glas is anders. Zo goed als helder bij de verstralers, en geribbeld bij de mistlichten.

Wel leuk om weer eens te zien dat iemand zo bezig gaat met een AX, het is totaal mijn ding niet maar bouwlogs zijn altijd leuk om te volgen!
AX 11TRE 1988

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Netheo »

raar verhaal van die mistlichten :D Ik had er nooit bij stil gestaan eigenlijk, ik heb ook ooit maar één doosje van de 2 open gedaan. Maar zoals hier boven al vermeld zit er bij breedstralers en mistlichten enkel verschil in de lens achter de lamp. Zet er eens een fototje van online pls, ik ben echt benieuwd naar het uiterlijk verschil van de lampen :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Image
Dit zijn ze beide

Image
Denk zelf de verstraler

Image
Breedstraler denk ik
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Netheo »

Volgens mij heb je het bij het rechte eind wat de lichten betreft. één ding is zeker, dit gaat voor een boel licht zorgen :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

:D Denk ook dat t een bak licht geeft :D Kan handig zijn, maar alleen voor de look is t ook mooi. Vandaag verder de kit met rustgelaten. Heb ze alleen ff onvet v/d week wil ik de kit her en der nog met filler bijwerken. Dan is ie helemaal klaar om in kleur gespoten te worden. Moet zeggen dat t tot nu toe goed gaat hoop alleen dat als ik ga kleuren en lakken dat voort zal zetten.
Alleen de kleur EJX (rouge Furio) nergens nog gevonden. Ben bang dat ik naar een verf handel zal moeten gaan. Dan maar iets meer geld uitgeven.

Dan nog een uitlaatje vinden die eronder past :D Of wat me leuker lijkt is eenn katlozepijp en dan een sierstuk er onder uitlaten komen. Leek me een leuke en goedkope manier van een sportuitlaat. Weet nog niet hoe t zal klinken maar kom daar van zelf wel achter. Wil niet dat t te veel lawaai gaat maken.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Terminal »

Alleen een rechte pijp gaat echt een kl*te herrie geven, beter gewoon een demper eronder.. IS ook beter voor je portemonnee.., boetes voor een uitlaat die te hard gaat zijn niet mis!
AX 11TRE 1988

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Netheo »

Siemax wrote: Dan nog een uitlaatje vinden die eronder past :D Of wat me leuker lijkt is eenn katlozepijp en dan een sierstuk er onder uitlaten komen. Leek me een leuke en goedkope manier van een sportuitlaat. Weet nog niet hoe t zal klinken maar kom daar van zelf wel achter. Wil niet dat t te veel lawaai gaat maken.
Als je wil weten hoe zoiets klinkt moet je gewoon ff de 2 boutjes loshalen aan achter je downpipe en de uitlaatbuis eraf schuiven. Klinkt net hetzelfde :D . Echt TE luid dus. Een leuke optie, iets wat ik al vaker gezien heb bij racertjes die ze bij ons op het werk binnenbrengen is een oude pijp met middendemper nemen. De middendemper er van tussen slijpen en deze gebruiken als achterpot, daar een siersturke op en je hebt ook een sportuitlaat hoor :D .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Losroyos »

Oeh, dit word een heel gaaf topic om te volgen :D

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Dan ga ik maar een sportuitlaat zoeken.

Citroën had de bouten binnen voor lm velgen. Heb ze daarna gelijk me velgen eronder gezet. Ze passen pcies als je achter geen skirts heb :S Als ik de skirt deel achter verwijder passen ze er mooi onder. Vind t niet erg om de deel weg te slijpen maar met de nieuwe bodykit ga ik dat niet doen. Dan maar liever opzoek naar 14 inch velgjes

Tevens ben ik erachter gekomen dat ik achter me skirts een rotte plek heb. Ga v/d week kijken wat dat me gaat kosten :S Dat moet ik laten lassen

Vandaag ook nog ff wat tijd benut aan de bodykit. De naden zijn bijna verdwenen verder is de kit klaar om gespoten te worden. Morgen ga ik naar een verfwinkel om de kleur EJX (rouge furio) te bestellen. Hoop volgende maand de voor en achterbumper te monteren.

Als bij me wielkast de rotte plek is gefixt ga ik gelijk me wielkast in de tectyl zetten. Heb daar nog een paar emmers van in de schuur liggen.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Mastenhose »

Wat is de bandenmaat die er om de velgen zit? 195/45/15?
Zou normaliter moeten passen, je skirts hebben een randje dat je zo weg kunt halen zonder dat 't problemen met de montage oplevert en aan de looks verandert 't niets.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply