Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

MNM(tm) wrote:Ehm, 't zou kunnen dat je er dan niet mee door de APK komt? :|
Ehhh... ?

Waarom dat? Ik kan alleen maar zeggen dat het veiliger is, of zie ik dat verkeerd? Maar jij gaat dus de boel weer terugzetten, ook omdat het te zwaar is?
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Oh, laat ik ook maar meteen een kleine update plaatsen.

Inmiddels heb ik eindelijk een beetje faciliteiten om aan de auto te klussen (Romy, opletten!). Dat wil zeggen: ik heb de garage van m'n ouders enigzins uitgeruimd en klaargemaakt voor klussen! Dat wil zeggen: het is een dubbele garage en er stond al een NSU RO80 in. Nu staat aan de andere kant EINDELIJK mijn verdeukte Clio. Onderdelen gaan vrolijk overgezet worden naar de afgekeurde Clio van m'n moeder terwijl de overblijvende onderdelen de deur uitgaan, zoals de motor. Ik hou wel de versnellingsbak van mijn diesel want er ligt nog een 2 liter Custom blok in Breda te wachten op een carrosserie :) !

Dus als er iemand nog onderdelen wilt hebben van een Clio (1e model, 1990-1992) moet er maar geroepen worden. Maar ik ga er niet vanuit.

De Clio moet zo snel mogelijk worden gerepareerd, anders ontploft mijn moeder (ik kan me voorstellen dat ze het niet leuk vindt als haar achtertuin eruitziet als een autokerkhof :-P ) dus dat betekend even wat minder tijd voor de AX.
Wat wel weer een voordeel mag heten is dat ik zeer binnenkort eindelijk leer lassen! Eerst gewoon, later ook zeer waarschijnlijk CO2-lassen! En het is ook gewoon goed dat ik dat oefen op een Clio, want dan kan ik nog een beetje fouten maken :lol: .

Wat betreft de AX: Binnenkort ga ik even langs bij Mark om eindelijk gewoon nieuwe bougiekabels in de auto te proppen. Ook moet ik dan mijn trommels vervangen met nieuwe (links is dus kapot en in een bocht naar links hoor ik van achter iets aanlopen). Ook moet ik nog maar eventjes mijn lijstje aanvullen met dingen die ik wil plaatsen, alleen jammer dat ik nog even geen geld heb :-( .

Maar opschieten zal wel moeten, ik moet binnen zeeeeer korte tijd over de Nurburgring!
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Als het gaat om 3 gaats trommels. Mijn originele 3 gaats trommel set heb ik nog liggen. Zitten nagenoeg nieuwe remmen en lagers in. Zat er allemaal een halfjaar in en toen ben ik op 4 gaats onderstel overgegaan. Alleen de originele remschoenen en cylinders waren toen al 120 euro met korting.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Eh, standaard twee trommels (compleet) zijn nieuw gewoon 120 euro, dus wat is er zo speciaal aan jouw trommels dan?
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Pgoddijn wrote:Eh, standaard twee trommels (compleet) zijn nieuw gewoon 120 euro, dus wat is er zo speciaal aan jouw trommels dan?
Ik weet niet wat ze onder compleet verstaan. Als je normaal een trommel koopt zitten daar geen remschoenen, cylinders en lagers bij.

Lagers kosten rond de 50 euro per stuk. 2x = 100. Remschoenen en cylinders was de goedkoopste niet imitatie set 120 euro. En dan heb je nog niet eens de trommels zelf.

Tis allemaal gewoon achterlijk duur. Maar ben wel benieuwd waar jij complete nieuwe trommels vandaan haalt waar alles voor dat bedrag inzit?!

Edit: Net ff op hbase.nl gekeken.

Imitatie trommel per stuk. 78 euro.
Superkit remmen compleet 121 euro.
Lager per stuk 58 euro.

Alles Ex btw: 393
Inclusief btw: 467 euro.

Dus wel heel benieuwd waar je dit alles voor 120 euro heb gezien.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hmm, autopartsonline.nl

http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_lis ... 2%20wielen

Je mag me schopen als ik het niet helemaal heb begrepen, en aangezien ik toch nog langskom voor de bougiekabels krijg je gewoon die kans ;-)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Maaruhm, waarom zou je je hele trommels vervangen?
126 is veel geld en er kan niets/weinig stuk aan...

Als er echt een dikke remgroef in zit rijd je een keer naar een bedrijf met draaibank en dan draaien ze je trommels gewoon even af aan de binnenkant (kost 2 tientjes), ff nieuwe schoentjes erin
Zou je alsnog nieuwe lagers erin kunnen laten persen, maar anders ben je voor 40 euro klaar.

Nieuwe trommels kost je 120 + 20 schoentjes + ev lagers 50
autoparts heeft volgens mij wel trommels met lagers erin, voor 126 euro... Maar echt zeker weten doe ik dat niet en er staat alleen maar ' met naaf'
Maar de voeringen komen er sowieso bij.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Autoparts maakt ook gebruik van het Hbase systeem. Waar komen deze goedkope prijzen vandaan? 2 lagers voor 50 euro wil ik ook wel. Ik betaal echt 50 per stuk met korting.

En 20 euro voor remschoenen heb je ook weer geen cylinders. En ook geen montage set.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Pgoddijn wrote: Maar opschieten zal wel moeten, ik moet binnen zeeeeer korte tijd over de Nurburgring!
Met de ax? :P
Hier fototjes plaatsen hé :)

Tegen de zomer ga ik er normaal ook voor het eerst met een ax op. Vorig jaar ben ik er al opgeweest met een toyota corolla omdat de ax toen nog niet klaar was.
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mark wrote:Autoparts maakt ook gebruik van het Hbase systeem. Waar komen deze goedkope prijzen vandaan? 2 lagers voor 50 euro wil ik ook wel. Ik betaal echt 50 per stuk met korting.

En 20 euro voor remschoenen heb je ook weer geen cylinders. En ook geen montage set.
Ja de cilinders ben ik idd vergeten, sorry ;) die zijn 30 d8 ik (laatst nog gekocht)
Montage set staat niet op de site maar hebben ze volgens mij wel, anders is er nog zon site..... naam even kwijt, ook zo goedkoop, en die heeft wel alles.
Edit, remeber, mobilityparts.nl o.i.d. was t
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

citrofenwick wrote:
Pgoddijn wrote: Maar opschieten zal wel moeten, ik moet binnen zeeeeer korte tijd over de Nurburgring!
Met de AX? :P
Hier fototjes plaatsen hé :)

Tegen de zomer ga ik er normaal ook voor het eerst met een AX op. Vorig jaar ben ik er al opgeweest met een toyota corolla omdat de AX toen nog niet klaar was.
Cool :D Inderdaad wel paar foto's maken :)

@ citrofenwick, volgende keer wel met je AX die toyota was geen tegenstand :P Wil dit jaar absoluut weer over de ring knallen als mijn AX'je klaar is!
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, als we dan toch ineens allemaal over de ring gaan, waarom dan niet allemaal tegelijk? Is weer eens wat anders dan een AC-restaurant :wink: .

Maar goed, van wat ik van een andere (ervaren) hobbyist heb begrepen heb ik gewoon nieuwe remschoenen nodig en links een nieuwe zuiger. Dat zal natuurlijk goedkoper zijn dan een compleet nieuw gezeur. En nu gaat het gewoon om de kwaliteit van de auto, dus dat ie gewoon zonder problemen door de apk komt.

Ik kijk volgende week verder naar die remmetjes, ik ben nu al blij als ik morgen iets in m'n tank kan gooien :|
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:
Maar goed, van wat ik van een andere (ervaren) hobbyist heb begrepen heb ik gewoon nieuwe remschoenen nodig en links een nieuwe zuiger. Dat zal natuurlijk goedkoper zijn dan een compleet nieuw gezeur. En nu gaat het gewoon om de kwaliteit van de auto, dus dat ie gewoon zonder problemen door de apk komt.
Dat zei ik dus ook al :P waarom nieuwe trommels :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Gewoon omdat je dan wel zeker bent dat de boel gewoon blijft werken. Ik weet ook niet wat ik inmiddels allenaal eraan heb beschadigd. Klussen is trouwens wel leuk, maar het wordt snel vervelend als je steeds maar met hetzelfde bezig bent, bijvoorbeeld het plakken van een lekke uitlaat :?

Daar ben ik overigens mee opgehouden. Als ie dicht is rij ik een stuk zuiniger, maar het blijft niet lang zitten. Kan dit trouwens te maken hebben met het open luchtfilter wat ik er even op heb gehad? Ik weet het niet hoor, is maar een ideetje...
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Pgoddijn wrote:
MNM(tm) wrote:Ehm, 't zou kunnen dat je er dan niet mee door de APK komt? :|
Ehhh... ?

Waarom dat? Ik kan alleen maar zeggen dat het veiliger is, of zie ik dat verkeerd? Maar jij gaat dus de boel weer terugzetten, ook omdat het te zwaar is?
Nou, de achteras is beduidend zwaarder dan de originele Volcane as, maar inmiddels ben ik er -door rond te vragen en redeneren- achter gekomen dat dat echt niet de oorzaak van de ellende is. Wat wèl een enorm grote boosdoener is, is de VRESELIJK HOGE rolweerstand van de banden die er nu onder zitten. Wat een waardeloze troep zijn die dingen zeg!
Ben dus al aan 't rondkijken voor andere banden (sowieso VEEL smaller dan die 185 lappen die er nu onder zitten!).
En dan is er nog het beroerde veergedrag, door die stuggere GTI dempers. M'n Volcane lijkt wel een kart! :evil:
Afijn, die dingen moeten er dus ook nog onderuit! Moet alleen nog uitzoeken hoe ik de dempers van de voorpoten kan vervangen...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ah kijk, dat maakt alweer een hoop duidelijk waarom hij zo veel minder rijdt. Maar omdat de achteras zoveel zwaarder is komt ie misschien niet door de apk? Kartjes willen trouwens wel heel snel door de bocht, maar wil dat niet proberen als het nat is ;-)

Lijkt me ook wel logisch dat 185 iets teveel is, maar kan het ook (mede) aan het profiel liggen? Misschien is iemand bekend met de LoReMo?

Autotje van 600 kg met een lullige 2-cilinder diesel met zo'n 20pk, niet precies duidelijke specs (0-100 in minder dan 20 sec...). Maar hij haalt wel zo'n 160-170 km per uur en met normaal rijgedrag meer dan 1:50 :-). Maar hij staat op zulke miniscule bandjes, nog net geen mountainbikedikte :shock: !

Kijk maar voor de lol, hij zou officieel vorig jaar op de markt zijn gekomen: http://www.loremo.com/.

Ik zou dan voor de GT, minder dan 10 seconden naar de 100 en top speed rond de 200. En dan (dus bij normaal rijgedrag) 1:34 :wink:
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik moet wel lachen, al die klachten van MNM, dat is JUIST hetgene wat ik wil, een ax met kart-gedrag :).
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ik denk dat hij er anders over denkt, maar hij heeft dan ook een dieseltje, en hij is er zo te zien weer helemaal verliefd op ;-)

Maaaarrrrr... Als je volcane rijdt heb je (denk ik) ook liever iets comfortabels, of ik mijn denkpatroon weer helemaal screwed?
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Oh trouwens, ik kan vanaf heden EINDELIJK weer gaan sparen! Oftewel, budget opbouwen om reparaties uit te voeren :D

Nu kan ik eindelijk ergens een einddemper aanschaffen, leren lassen op de tussenpijp, aangezien ik denk dat de kat het nog wel doet. Ook Dan vervolgens de achtertrommels doen zodat ik weer veilig en recht kan remmen :-P en de voorremmen ook maar eens goed controleren.

Wat ik daarnaast nog wel even nodig heb is een nieuwe ventilatorknop want ik geloof dat die gaar is. Stand 1 deed het al niet, en na een paar keer uit elkaar halen doen nu alleen stand 0 en 1 het, waarbij 0 nu fungeert als stand 3 en 1 als uit......

Dus, als er iemand nog een heeft? Oude kan weg, is in zijn geheel gaar en materiaalmoe.

Ook nog een ander vraagje: Mijn schijnwerper doet het wel, maar ik kan niet meer snel seinen. Dit hielt er ineens mee op. Zit dat ergens in de hendel? Of zowaar een soort van relais?
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Pgoddijn wrote:Ik denk dat hij er anders over denkt, maar hij heeft dan ook een dieseltje, en hij is er zo te zien weer helemaal verliefd op ;-)

Maaaarrrrr... Als je volcane rijdt heb je (denk ik) ook liever iets comfortabels, of ik mijn denkpatroon weer helemaal screwed?
Idd, m'n Volcane is bedoeld voor comfort (èn lekker zuinig te zijn).
Dat was 'ie ook, alleen waren de remmen gewoon zwaar naaTje.
Oplossing voor dit probleem was dan ook: GTI-remmerij eronder.
Maar dat ging niet anders dan er een compleet GTI-onderstel onder te monteren, wegens 4-gaats.
En daarmee werd ik meteen opgescheept met: veel te brede banden èn super-oncomfortabele vering/demping. (En door die veel te brede banden ook maar meteen met een sterk toegenomen brandstof verbruik, en dat vind ik nog het ergste van al!)
M'goe, 'k ben er nog niet klaar mee. ;)

Maarreh, DuFF: kopuh? :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply