Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by DuFF »

Wat die voorruit betreft, dat kunnen we best met 2 of 3 personen op het gemakje doen, de howto is er, en met van die zuignappen en genoeg beenruimte rondom is dat zo gepiept, de kunst is om de ruit links en rechts evenver van de rand af te hebben zodat het raamrubber er goed in past.
Als ik het voor elkaar krijg om recht een spoiler op mijn achterruit te kitten die blijft zitten tot 170 km/h ? dan moet een voorruit ook geen probleem zijn. en voor kit moet je bij ene Joost zijn. :wink:
AlexanderB wrote:je mag mijn tang lenen, daarmee had ik 8 klepseals in n uurtje gemonteerd, ondanks dat die tang ook eeh.. n beetje gaar is..
Een tang te leen aanbieden waarvan je weet dat die gaar is, moet jij je niet op naafmoeren concentreren? :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by 2Black »

@q01z: dingen goed doen kost tijd, geld verdienen ook.

Kortom, neem de tijd om genoeg geld te verdienen om het goed te doen.
Je bouwt het voor jezelf en niet voor een ander, dus bestaat er geen enkele reden tot haast.
Wat niet kan... kan niet. Als iets er niet is... is het er niet.
Ga iets leuks doen, voor mijn part lees je een (AX-tuning) boek. Maar ga niet (weer) iets proberen rollend te krijgen terwijl je weet dat het (nu) niet kan. Het gebrek aan vertrouwen is een teken, zie dat dus ook zo.
Stapje terug, even rust, je hebt véél gedaan de laatste maand. Wees daar tevreden mee.

Als je dat onderblok niet vertrouwd haal het dan lekker uit elkaar en controleer alles, kost veel tijd maar geen geld.... :)

Voor mijn Mini Van (oké, meer werk dan je AX) heb ik van tevoren gezegd dat het 2 jaar gaat kosten. Niet alleen qua werk maar vooral ook om de kosten te spreiden. Het is af als het af is.
Het haalt ook de druk van de ketel.... 'o, het hoeft toch pas over 2 jaar af te zijn...'


(qua Marc ben ik al heel lang in een filosofisch/therapeutische bui)
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by AlexanderB »

DuFF wrote:
AlexanderB wrote:je mag mijn tang lenen, daarmee had ik 8 klepseals in n uurtje gemonteerd, ondanks dat die tang ook eeh.. n beetje gaar is..
Een tang te leen aanbieden waarvan je weet dat die gaar is, moet jij je niet op naafmoeren concentreren? :wink:
naafmoeren hebben het toppunt van aandacht hoor, die staan op de boodschappenlijst voor maandag. en voor die tijd lopen mn assen dr echt niet spontaan uit ofzo, die naafmoeren zijn dr de laatste 30k ook niet afgevallen, zitten gewoon netjes op moment aangehaald.

misschien is gaar niet t juiste woord.. t schijnt een tang te zijn voor volkswagen oid, je moet wat meer je best doen om m correct te gebruiken op de AX.. misschien dat ik de dremel dr ff langs haal, custom gereedschap voor de AX, dan doet ie t vast prima :) maar dan nog, 1 uurtje versus n hele middag..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by Bossie »

Altijd K, die momenten dat het even niet meer wil. Maar neem die kop lekker mee dit weekend, maken we die ook even klaar :) In de garage hebben ze wel een klepveertang en anders pakken we die van m'n zwager wel even.
Image Image Image

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by pocketmech »

Jo Marc, chill! weetjenog welke ordegrootte de Porsche tegenslagen hadden (financieel en technisch) :evil: Dan valt dit mee :!: Qua techniek hoef ik je niks te leren, en over een lijstje met klussen dat korter moet worden ook niet. Misschien heb je nog wat onderdelen die we van je kunnen overnemen om de liquiditeit aan te vullen? Kortom: hou vol!
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by citrofenwick »

Heel herkenbaar Marc. Met die gedachten zat ik ook soms toen ik mn rallyhok opbouwde.

Aan de ene kant sta je daar met een prachtig in wordende ax in de schuur waar je nu al trots op bent, en aan de andere kant haat je het ding omdat het al je budget opslurpt waardoor er voor andere dingen nog weinig over blijft.

Ideaal zou zijn moest je het een beetje langer kunnen spreiden, maar jij hebt natuurlijk le citron pressé, en het hok moet tegen dan wel af.

Ik heb ook keuzes moeten maken om mn deadline te halen en om mn budget te sparen. Zo heb ik mn oude blokje moeten hergebruiken en heb ik enkele (minder belangrijke/prioritaire maar dure) kosten nog uitgesteld.

Succes er mee. Misschien voel je je beter als je weet dat je niet de enige bent :roll:
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by grietje »

Aaah Marc, kop op! Zo erg is het niet, tegenvallers vallen harstikke mee. Dit is de hobby joh ;-)

En inderdaad, je bent niet de enige!
Wij hebben nog een Bonito in de schuur die nu zo'n 1500 euro heeft gekost en nu niet meer is dan een chassis.... moet sowieso 1000 euro voor reviseren motorblok, zo'n 2500 euro onderdelen en nog een onbekend bedrag voor carosserie werkzaamheden in.... Die 3500 euro hebben wij nu ook (echt) niet, dat project ligt hartstikke stil.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by Joost »

kop op je bent een eind
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by q01z »

bedankt voor de aanmoedigingen en de steun :) dat had ik idd ff nodig!

Image
koop deze klepveertang niet! dan moet je allemaal modificaties doen voordat het werkt...

Image
nokkenasjes zijn mooi :love6:

Image
thermostaathuis was niet schoon te krijgen... dan dus maar ff in de lak, anders ziet het er ook niet uit!

Image
begin gemaakt met de remleidingen.. helaas bleek mn drukverdeler engelse draad te hebben.. en daar sneuvelde 1 verloop-nippel op.. dus ik hoop dat ik die nog kan vinden!!

Image
onder de kap nog niet zoveel gedaan, er ligt wat bekabeling.. maar dat is het dan ook wel zo'n beetje!
Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by saxo100 »

ziet er top uit Marc :)

Samaey_pedro
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 46
Joined: TueNov22, 2011 5:59:23 AM
Location: Geluveld Belgie
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by Samaey_pedro »

ziet er leuk uit Marc, je gaat je kunnen amuzeren als deze klaar is.
Die benzine pomp blijft deze zo staan Marc ? . Een gouden tip dit type benzine pompen moeten rechstaand gemonteerd worden en op rubber blokjes anders gaan deze redelijk vlug stuk ( vind dit steeds jamer dat niemand daar een handleiding bij voegt of dit mee deeld in de verkoop )

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by q01z »

dank u voor de tip! ik ga dat morgen gelijk maar eens aanpassen denk ik..

die silentblocks was me al eens eerder verteld, kan me ook herinneren dat ik die ooit gekocht heb... maar waar?

foto update volgt zo!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by DuFF »

q01z wrote: maar waar?
Die staan onder je wasmachine tegen het trillen, zo voorkom je dat de wasmachine te snel kapot gaat.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by q01z »


Image

wat is mn cilinderkopje toch mooi :)
heb m trwns (op bevel van Slof) uitgeliterd.. als ik goed gemeten heb kom ik op 10.6:1 dus das goed!

Image
nog wel een speciale lambda sonde voor carburateurmotoren gemonteerd :)

Image
en begonnen aan de remleidingen!
helaas bleek mn drukverdeler engels schroefdraad te hebben.. (Drake?!) dus dat geeft nog wel even een probleem!

Image
onder de kap liggen de leidingen al wel helemaal.. alleen zijn mn P-beugels nog niet binnen, dus kon ik ze nog niet vastzetten, dat hopelijk morgen :)

Image
overheadshot :)

Image
alles even proef gepast, de injectie-gaskabel is alleen een paar cm te lang ( dat wist ik, das hadden we bij Jan ene paar jaar trg ook), maar dit krijg ik wel opgelost

Image
mn donorAX had gelukkig nog een goede vulbuis :)

Image
:)

Image
spaghetti!

Image
nieuwe uitlaatdemper ff proefpassen...
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by Drake »

q01z wrote:

helaas bleek mn drukverdeler engels schroefdraad te hebben.. (Drake?!) dus dat geeft nog wel even een probleem!

Verdomd, zelf nooit naar gekeken, blijkt wel voor alle wilwood verdelers te gelden (via ebay zijn overigens de goede nippels goedkoop te vinden):

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by q01z »

ja daarom, wordt wel weer opgelost...

'probleem' is nu dus dat ik 1 verloopbusje kapot draaide omdat ik er gewoon een M10 nippel in aan het draaien was
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by DuFF »

Als je ergens engels schroefdraad op moet hebben? Ik heb een adresje waar ze dat doen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Samaey_pedro
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 46
Joined: TueNov22, 2011 5:59:23 AM
Location: Geluveld Belgie
Contact:

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by Samaey_pedro »

Als interesse hebt ik heb de nippels wel liggen voor een prijsje voor jou :wink: en ook de silentblokjes voor je pomp kost ergens een 7 euro voor een kitje.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by grietje »

Moet je zien wat een vorderingen! :D

Looking good!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92

Post by Browny »

Zal ie dan toch klaar zijn met CP?

Post Reply