Nou, ik had vandaag m'n mond al voorbij gepraat, dus laat ik nu dan ook maar uit de school klappen of hoe dat dan ook heet
Ik heb m'n sport dus nog. Werd gek van de mailtjes voor onderdelen, kreeg een paar x een belachelijk bod op de onderdelen en ook een paar keer op de motor enz. enz. enz.
Zelfs het interieur is op geboden, er werd geroepen dat het toch niks zou worden...
...ik was het moe. De man die de Visa heeft overgekocht deed een aanvaardbaar bod op m'n auto en ik heb gezegd dat ik erover zou denken. Heb afgewezen en hier geplaatst dat ik 't w?l gedaan had, en dat ook tegen iedereen behalve de wat betere bekenden verteld.
Even voor de duidelijkheid: Mijn auto blijft HEEL, ik doe ermee wat ik ermee WIL doen, en ik verkoop NIKS, tenzij ik dat expliciet zo in het verkooptopic vermeld.
Tsss.. Kevin en n?g een keer een Sport weg doen... geloof je het zelf?!?!
Anyway.. heb 'm dus opgehaald en hij staat nu achter slot & grendel, al moest ik afgelopen week er toch bij in de buurt zijn om wat onderdelen op te halen en ik kon het niet laten om 'm stiekem even mee te nemen en er een stukje mee te rijden
Hij loopt heerlijk, en snel, en aangezien we met 2x AX GTI waren konden we dus mooi even meten. Dit zelfde hebben we geprobeerd met een Sport van iemand die een oude cilinderkop v/e Sport van me wilde kopen (een Belg), vandaar de testresultaten. (Overigens: De Sport die vandaag op de meeting was was trager dan beide Sportjes waar ik in de afgelopen week dus mee gereden heb. Waar het door komt? Ik denk dat er een GT nokkenas in ligt, maar dat terzijde. Zowel mijn Sport als die van Bernie liggen erg dicht bij elkaar qua prestaties. Iets trager dan een GTI).
Ook heb ik op marktplaats.nl een First voor weinig op de op kunnen tikken met een berg mankementen en een tekort aan APK. Die auto is gesneuveld in favour of my sport - ik heb de zijkant eruit gehaald.
En hoe nu verder met die Sport? Tsja... Ik wil 'm motorisch niet origineel laten, vind de carburateurs gewoon een complete ramp om af te stellen en ik ben v??l handiger met een programmeerbare ECU, dus ook met brandstofinjectie. Het originele blok gaat uit elkaar en dat ga ik invetten zodat ik het op kan slaan, en uiteindelijk reviseren. Wat ik er dan mee ga doen weet ik nog niet, afhankelijk van hoeveel de auto's waard worden houd ik het erbij voor als ie ooit dan toch echt weg zou moeten.
E?n ding wat zeker is is dat het agressieve karakter behouden gaat worden, maar hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet. 120 pk of meer is wel een wens.
Verder vorder ik traag met de diesel. Het is een behoorlijke rampenbak, alles zit MUUR MUUR MUUR vast en niks zit mee, maar goed, we komen er uiteindelijk wel.
Uiteindelijk... met heel veel dank aan Alex & Jan dus die Sport eindelijk in m'n stalling

(Oma: ook bedankt

) - Gelukkig beschikt Jan w?l over een werkende camera en heb ik sinds vandaag de mijne terug (ja, vandaag..), waardoor ik ook weer wat kon laten zien..
KOMT TIE DAN HE!
De groeten!
Kev.