Kevin aka kakanox

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Cees wrote:Aaaa Mooi
Kom ik volgende week ff langs , kan ie gelijk in de Witte OpaGT :lol:

Als jij 'm een week of 4-5 kan missen en iedere week een bedragje overmaakt heb jij eind juli een Witte Opa-GT die gaat als een raket ;)

Ik hoor 't wel! :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Nou, ik had vandaag m'n mond al voorbij gepraat, dus laat ik nu dan ook maar uit de school klappen of hoe dat dan ook heet :lol:

Ik heb m'n sport dus nog. Werd gek van de mailtjes voor onderdelen, kreeg een paar x een belachelijk bod op de onderdelen en ook een paar keer op de motor enz. enz. enz.
Zelfs het interieur is op geboden, er werd geroepen dat het toch niks zou worden...

...ik was het moe. De man die de Visa heeft overgekocht deed een aanvaardbaar bod op m'n auto en ik heb gezegd dat ik erover zou denken. Heb afgewezen en hier geplaatst dat ik 't w?l gedaan had, en dat ook tegen iedereen behalve de wat betere bekenden verteld.

Even voor de duidelijkheid: Mijn auto blijft HEEL, ik doe ermee wat ik ermee WIL doen, en ik verkoop NIKS, tenzij ik dat expliciet zo in het verkooptopic vermeld.

Tsss.. Kevin en n?g een keer een Sport weg doen... geloof je het zelf?!?! :lol:
Anyway.. heb 'm dus opgehaald en hij staat nu achter slot & grendel, al moest ik afgelopen week er toch bij in de buurt zijn om wat onderdelen op te halen en ik kon het niet laten om 'm stiekem even mee te nemen en er een stukje mee te rijden :D
Hij loopt heerlijk, en snel, en aangezien we met 2x AX GTI waren konden we dus mooi even meten. Dit zelfde hebben we geprobeerd met een Sport van iemand die een oude cilinderkop v/e Sport van me wilde kopen (een Belg), vandaar de testresultaten. (Overigens: De Sport die vandaag op de meeting was was trager dan beide Sportjes waar ik in de afgelopen week dus mee gereden heb. Waar het door komt? Ik denk dat er een GT nokkenas in ligt, maar dat terzijde. Zowel mijn Sport als die van Bernie liggen erg dicht bij elkaar qua prestaties. Iets trager dan een GTI).

Ook heb ik op marktplaats.nl een First voor weinig op de op kunnen tikken met een berg mankementen en een tekort aan APK. Die auto is gesneuveld in favour of my sport - ik heb de zijkant eruit gehaald.

En hoe nu verder met die Sport? Tsja... Ik wil 'm motorisch niet origineel laten, vind de carburateurs gewoon een complete ramp om af te stellen en ik ben v??l handiger met een programmeerbare ECU, dus ook met brandstofinjectie. Het originele blok gaat uit elkaar en dat ga ik invetten zodat ik het op kan slaan, en uiteindelijk reviseren. Wat ik er dan mee ga doen weet ik nog niet, afhankelijk van hoeveel de auto's waard worden houd ik het erbij voor als ie ooit dan toch echt weg zou moeten.
E?n ding wat zeker is is dat het agressieve karakter behouden gaat worden, maar hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet. 120 pk of meer is wel een wens.

Verder vorder ik traag met de diesel. Het is een behoorlijke rampenbak, alles zit MUUR MUUR MUUR vast en niks zit mee, maar goed, we komen er uiteindelijk wel.

Uiteindelijk... met heel veel dank aan Alex & Jan dus die Sport eindelijk in m'n stalling :D (Oma: ook bedankt ;)) - Gelukkig beschikt Jan w?l over een werkende camera en heb ik sinds vandaag de mijne terug (ja, vandaag..), waardoor ik ook weer wat kon laten zien..

KOMT TIE DAN HE! :D

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

De groeten! ;)

Kev.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Mooi!! :lol:
Zo'n 106 dash is echt basic :shock:

En nu niet meer van die gekke dingen roepen hoor!!

Succes met de opknapwerkzaamheden.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Mooie VTS 8)
Freude am Fahren.

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Een Sport........ (had ikzelf maar meer tijd, geld en plaats :P)

Mooi man! Komt vast wel goed met dat ding!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Zoo de tellerbak van die diesel is apart :o

en nu maar lekker restaureren aan die Sport he!

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Jahaaa!! He Kev! Zit me net te bedenken, ik ken nog een jongen, die is peugeot fanaat (rijdt een 309 1.9 gti, jeweetwel met zon 16klepsblok waar peugeot freaks helemaal geil van worden) Als je nog onderdelen of knowledge nodig hebt, kan ik wel es aan hem vragen of ie wat kan betekenen?
Beloof je dus helemaal niks, zeg alleen dat ik wel voor je wil navragen mocht je de behoefte hebben.
Voor je spuitwerk: Probeer de gebroeders Wittebol in Soest es uit te horen. Die hebben mij goed uit de brand geholpen met de mazda van mn vriendin.

Succes met t oplappen van je sport, en ik wil er ook een keertje mee sturen als ie klaar is!! Mag jij in die tijd met mijn 1.1i spelen whahahaaa
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ziet er goed uit dat interieur van je dieseltje!

En foto's zeggen soms meer dan duizend woorden ;)
Gefeliciteerd en veel succes met je nieuw binnengesleepte projectje!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Bedankt voor de positieve reacties iedereen :)

Vorderingen tot op heden:
:arrow: Heb even een run gehouden op aluminium 1600 onderblokjes zonder kop :) Dit is nl. mijn basis voor zowel de AX SPORT als de nieuwe bolide van Ellen als 1 reserve (voor een racer oid?). Het werden me er iets teveel, dus ik heb er alweer eentje doorgeschoven naar een ander forumlid :lol: Wel netjes op zich, allevier de blokjes zijn allemaal van 2000 en 2001, met kilometerstanden van 50.000 tot 90.000 km. En dat in geld uitgedrukt voor 700 euro totaal..
:arrow: Ga a.s. weekend het motorblok uit de Sport halen en de motorruimte helemaal kaal maken. Het beetje kabelboom dat ie heeft gaat mee naar Utrecht om aan te passen aan een andere brandstofpomp, BDP-sensor, injectoren, potentiometers, luchtmassameters enz. enz. enz... een injectiecomputer dus :D Ik denk dat ik de hele boom nabouw, moet nog ff een schakelingetje uitdenken zodat ik de oorspronkelijke toerenteller onveranderd kan gebruiken :)
:arrow: Ik ben op zoek naar een versnellingsbak van een 106 Rallye 1.3i voor een zacht prijsje, want een Sport moet hard optrekken, hoge toerentallen draaien en de top is niet zo belangrijk, doel is 200 km/h (bij 7500 r/min) :)
:arrow: In de diesel komt behoorlijk budget-audio, nl. het DeLorean-setje dat ik laatst gekocht heb. Ondanks dat het onze kilometervreter is wil ik er m'n dure composetje (nog?) niet inhangen. Ik geniet voorlopig thuis wel, zo heel erg afzien was die compo nl. niet en ik wil niet dat het spul eruit gejat wordt..
:arrow: Voor de diesel zoek ik nog een superoude headunit, bij voorkeur uit 1993, met (de mogelijkheid om om te bouwen naar) een AUX-out..

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

kakanox wrote:.....
:arrow: Voor de diesel zoek ik nog een superoude headunit, bij voorkeur uit 1993, met (de mogelijkheid om om te bouwen naar) een AUX-out..

Kevin ik heb hier nog wat heel oud (voormalig CX) spul liggen.
Echt origineel Philips met cassette-speler o.a.

Wat de externe aansluitingsmogelijkheden zijn weet ik niet...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

gaaf sportje Kev!

ziet er helemaal niet slecht uit, wel wat werk natuurlijk.. maar minder als gedacht!
Image

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Simpele Ziel »

Vind je dat nou niet zonde om een orginele sport om te bouwen tot zo'n modern ding? Is dat ook niet de rede dat dat ding in veghel er nog steeds staat?
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Zolang je hem voor jezelf bouwt ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Simpele Ziel wrote:Vind je dat nou niet zonde om een orginele sport om te bouwen tot zo'n modern ding? Is dat ook niet de rede dat dat ding in veghel er nog steeds staat?

Ik wil rijden, en geen gedonder hebben met carbs die ik niet afgesteld krijg. Een Sport koop ik niet omdat ie origineel is, maar om het rauwe, pure karakter. Dat gaat er w?l vanaf met conventionele multipointinjectie zoals bij een GTI, maar n?et met 4 losse throttlebodies :D

Zojuist weer terug uit Olland, nieuw luchtfilterhuis opgehaald en een sportstuurtje :)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

als je voor een alu 1.6 gaat kan je toch gewoon de CA bak van de sport laten zitten?

P. :)

Mooie C4 overigens, is zo'n spoiler duur? Het blok kan je mooi overhangen in een AX.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

PeterM wrote:als je voor een alu 1.6 gaat kan je toch gewoon de CA bak van de sport laten zitten?

Past dat? BDP sensor is identiek aan die van de gietijzeren 1.6 toch? Nog niet naar gekeken....

PeterM wrote:Mooie C4 overigens, is zo'n spoiler duur? Het blok kan je mooi overhangen in een AX.

Dat moet je ff aan Bossie vragen, want jammer genoeg is die C4 niet mijn auto (of gelukkig? dan zou ik nog krapper zitten :P)

Zo, ik kom net van buiten! Dieselblokje + bakje hangen er (losjes) in. Helaas het (PLASTIC) waterpomphuis aan gort getikt. Heb er verdomme net een uitgeleend, dus dat komt weer lekker uit. Morgen klus ik verder.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

deuren uit t dieseltje zijn tof, standaard die speakergevallen, is dat makkelijk over te zetten ? ik vind het netter dan die plankjes die iedereen ipv die bekerhouders erin knutseld...

die C4 ziet er dik uit, ik vind de vorm van die koplampen zoooooo kwijl*

zijn er meer mensen die bij die C4 een beetje evil gedachte krijgen ?

alsof die C4 al standaard booskijkers heeft, en dan vooral een zwarte C4 met die witte koplampen, ik vind het een beetje Venom of Carnage-effect (nee ik kijk niet te veel spiderman)\
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

DuFF wrote:deuren uit t dieseltje zijn tof, standaard die speakergevallen, is dat makkelijk over te zetten ? ik vind het netter dan die plankjes die iedereen ipv die bekerhouders erin knutseld...

5-deurs heeft dat standaard, maar past dus niet zo maar in een 3-deurs.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

DuFF: Koop een vijfdeurs!! :lol:

Of bouw nieuwe deurpanelen ;)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

kakanox wrote:Dat klopt idd, dit is zelfs een Canta LX :)

Elke keer als ik foto's van dat aparaat zie moet ik hier aan denken:
http://www.bremo.nl/html/proj_sulky.htm

Filmpje is ook erg leuk:
http://www.bremo.nl/film/sulky-racing.WMV

Locked