ik wist zelf dat het met een sensor of iets anders computer gestuurds te maken had, aangezien ie na het resetten van de ecu 10 minuten goed bleef rijden. Volgens Arne moest het haast wel de temp. sensor zijn. Die heb ik vervangen voor een nieuwe, helaas zonder resultaat. Er liepen wat topics over waarom mijn temp. sensors op andere plaatsen zaten/misten.
Na enige discussie was iedereen erover uit dat de sensor die ik heb vervangen inderdaad de goede was die voor die storing kon zorgen. Aan de sensor lag het echter niet. Draadbreuk was ook iets wat hoog op de lijst van mogelijkheden stond omdat ie soms gewoon helemaal goed rijdt.
Die dingen gecombineerd bleek het uiteindelijk een draadbreuk te zijn naar die temp. sensor. Ik wist niet dat ie zonder sensor ook zou lopen. Chris had 2 minuutjes gereden en trok de kabel naar die sensor los.
"Zo, probeer het nu maar eens!"
Ik rijden, en ja hoor, bijna zonder hapering.
Hij rijdt nu heerlijk met wel af en toe een klein haperingetje, maar ja, hij mist ook wat gegevens.
Ik moet dus nog de bekabeling fixen maar ik weet nu welk deel.
Ik rijdt nu met een constante computerstoring (missend signaal) maar zonder signaal rijdt ie dus stukker beter dan met signaal.
Zoiets simpels, zoiets kleins, maar wat een invloed kan dat hebben.