doe je 'm wel even iets losser dan? zo heb ik nl. de kop van Ellen d'r GT gescheurd gekregengrietje wrote:- kopbouten moeten hergebruiken
Grietje
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hij doet t
Begin stand:
4x4 AX he
De nieuwe kop, wachtend op een baasje
De 'lekke' pakking die nog vrij nieuw was, alleen ENORM nat, zoals hieronder te zien:
De verkleuring van de kleppen (onderkant oude kop):
Kijk, dat is beter:
Nieuwe kop kaal, oude met spul:
en omgebouwd:
Nieuwe kop erop:
En afmaken, werd helaas te donker voor fotos:
conclusie, de kop moet wel krom geweest zijn. De pakking was echt ranzig maar niet kapot en aan de oude kop te zien heeft cilinder 2 best flink kvs verbrand.
We hebben hem enkelt even gestart (te laat) en hij loopt erg mooi, weer zonder getik, vloeiend, regelmatig, en starte in 1x!
Goed werk! Jullie zijn een mooi team zo samen!
Nu eens kijken of ik het binnenkort ook zo snel en netjes voor elkaar krijg met mijn nieuwe ouwe koppie... Maar goed, eerst op het gemakkie even die kop schoonmaken en eventueel reviseren.
Hoop dat je met deze kop voorlopig weer probleemloos zult rijden Romy!
Grtz,
Ricardo
Nu eens kijken of ik het binnenkort ook zo snel en netjes voor elkaar krijg met mijn nieuwe ouwe koppie... Maar goed, eerst op het gemakkie even die kop schoonmaken en eventueel reviseren.
Hoop dat je met deze kop voorlopig weer probleemloos zult rijden Romy!
Grtz,
Ricardo
zorg dat de nieuwe kop iig vlak isRicardo wrote:Goed werk! Jullie zijn een mooi team zo samen!
Nu eens kijken of ik het binnenkort ook zo snel en netjes voor elkaar krijg met mijn nieuwe ouwe koppie... Maar goed, eerst op het gemakkie even die kop schoonmaken en eventueel reviseren.
Hoop dat je met deze kop voorlopig weer probleemloos zult rijden Romy!
Grtz,
Ricardo
Maar het ging hier zonder grote tegenslagen, behalve dat er 1 boutje (torxje) van mn injectiehuis doorgedraaid is, waardoor die niet van zijn inlaatspruitstuk af kan. Maar ach, verder ging het voorspoedig.
Ik hoop ook dat ie het nu weer ff blijft doen, maar hij klinkt weer een stuk beter
Oh en, vrije weekendjes? wat zijn dat:P
Uiteraard ben ik zuinigq01z wrote:hij rijdt idd heeel soepel
nu netjes inrijden he! en zuinig zijn op die kop.. daar zitten heeeel veeel eurootjes in
Wel nog paar kleine puntjes:
- Die sensor voor temp meter
- KM teller kabel vergeten aan te sluiten
- Kat lampje brand afentoe op de snelweg, bij sneller dan +/- 115, ff gas los en het is weg.
- Het gerommel/geroffel in lage toeren (en alleen in 4 en 5) is er nog steeds.
Okay, het is dus het motorstoringslampje die brand.
Geen idee waarom
Verder wou ik hem zaterdag wassen om mee te nemen naar mijn feest; maar op de heenweg naar de wasboxen kon ik geen gas geven (dan viel die uit), rookte dik zwart en ging dus op de koppeling amper voorruit....
Bij wasboxen aangekomen tegen marc gezegt dat ie het niet doet; hij was met de grijze die mijn zusje zou krijgen op het feest ,en dat ik hem niet ging wassen omdat ie op deze manier toch niet mee kon naar t feest.
Rijd hij hem vervolgens terug, wat denk je, doet ie het gewoon.
Naja, maar beter ook, thuis aangekomen bedacht dat ik hem dan toch maar ging wassen en opruimen, maar dan thuis, maar eerst even de KM tellerkabel aansluiten en de temp meter, ik had namelijk een sensor gehaald bij de dealer.
Dus, ik sluit die sensor aan zoals in de Haynes staat dat ie is aangesloten,
niets
Nog anders geprobeerd, ik hem nog een keer starten, draait de startmotor 1 half rondje en toen niets meer.....
STARTE DIE NIET MEER!
Alle draadjes gecontroleerd, alles zat gewoon goed, dus die startmotor er maar uitgehaald. Direct op plus aangesloten en idd, startmotor overleden...
Gelukkig had ik er nog een, marc heeft hem er voor me ingezet (ik vind datik daar niet bij kan en ik was nog bezig met het sensor verhaal...)
Nou, uiteindelijk was het alweer donker en toen starte die wel weer, maar was ie nog steeds ranzig en een tering zooi dus maar opgegeven dat ie meeging naar het feest. Beetje jammer is het wel, maarja.
Feest was wel erg leuk, met die grijze geweest dus,
Ik heb van marc een gepimpte 2cv gekregen En van rogier anne en glenn een ontzettend lieve bestel eend
Verder handige lampjes voor als ik met paard in donker rijd, hele hoop badeendjes En het feest was super leuk en gezellig
edit, mijn eendjes:
Geen idee waarom
Verder wou ik hem zaterdag wassen om mee te nemen naar mijn feest; maar op de heenweg naar de wasboxen kon ik geen gas geven (dan viel die uit), rookte dik zwart en ging dus op de koppeling amper voorruit....
Bij wasboxen aangekomen tegen marc gezegt dat ie het niet doet; hij was met de grijze die mijn zusje zou krijgen op het feest ,en dat ik hem niet ging wassen omdat ie op deze manier toch niet mee kon naar t feest.
Rijd hij hem vervolgens terug, wat denk je, doet ie het gewoon.
Naja, maar beter ook, thuis aangekomen bedacht dat ik hem dan toch maar ging wassen en opruimen, maar dan thuis, maar eerst even de KM tellerkabel aansluiten en de temp meter, ik had namelijk een sensor gehaald bij de dealer.
Dus, ik sluit die sensor aan zoals in de Haynes staat dat ie is aangesloten,
niets
Nog anders geprobeerd, ik hem nog een keer starten, draait de startmotor 1 half rondje en toen niets meer.....
STARTE DIE NIET MEER!
Alle draadjes gecontroleerd, alles zat gewoon goed, dus die startmotor er maar uitgehaald. Direct op plus aangesloten en idd, startmotor overleden...
Gelukkig had ik er nog een, marc heeft hem er voor me ingezet (ik vind datik daar niet bij kan en ik was nog bezig met het sensor verhaal...)
Nou, uiteindelijk was het alweer donker en toen starte die wel weer, maar was ie nog steeds ranzig en een tering zooi dus maar opgegeven dat ie meeging naar het feest. Beetje jammer is het wel, maarja.
Feest was wel erg leuk, met die grijze geweest dus,
Ik heb van marc een gepimpte 2cv gekregen En van rogier anne en glenn een ontzettend lieve bestel eend
Verder handige lampjes voor als ik met paard in donker rijd, hele hoop badeendjes En het feest was super leuk en gezellig
edit, mijn eendjes:
Wat een drukte in die wie=wie's haha
Nu; ik heb een ' nieuw' tellerhuis gehaald omdat die oude het nog altijd niet deed, en dan bedoel ik de teorenteller en de tempmeter, de rest werkte.
Tellerhuisje gehaald uit een 106 met carburateur (ja echt) en verdelerkap (want dat heb ik ook, voor toerenteller) van de sloop.
Ik dit aansluiten zonder km teller kabel... wat denkt u, werkt helemaal niets
De lampjes branden natuurlijk wel als je op contact zet maar geen benzine meter, geen toerenteller, geen temp meter en uitereraard geen km teller
Ik draadschematjes opzoeken, maar die 106 waar toch echt standaard een carb in zat (of teminste, het was een wat er nog van over was een vrij standaard 106je met een choke hendel geintegreerd in het dash enzo) Maar alles wat ik vond kon niet kloppen omdat die zei dat de benzine meter zat op een stekker waar geen draadjes op aangesloten waren bij het 106 je
Dus zelf maar een draadschema gemaakt, er kloppen wel wat andere kleine dingen niet maar die heeft mijn auto toch niet dus alleen de draadjes voor benzine meter hoef ik maar te verplaatsen en dat zou dat iig moeten werken!
Temp meter bleek de sensor weer uitgeflikkerd Dus dat verklaard dat, km teller kabel zat er in niet, alleen die toerenteller...
die had moeten werken! Dus daar nog maar een extra draadje voor spannen van de bobine af. En dan
als het goed is
heb ik straks na een jaar eindelijk een werkende toerenteller en temp meter!!!
Wiejjjjj
Nu; ik heb een ' nieuw' tellerhuis gehaald omdat die oude het nog altijd niet deed, en dan bedoel ik de teorenteller en de tempmeter, de rest werkte.
Tellerhuisje gehaald uit een 106 met carburateur (ja echt) en verdelerkap (want dat heb ik ook, voor toerenteller) van de sloop.
Ik dit aansluiten zonder km teller kabel... wat denkt u, werkt helemaal niets
De lampjes branden natuurlijk wel als je op contact zet maar geen benzine meter, geen toerenteller, geen temp meter en uitereraard geen km teller
Ik draadschematjes opzoeken, maar die 106 waar toch echt standaard een carb in zat (of teminste, het was een wat er nog van over was een vrij standaard 106je met een choke hendel geintegreerd in het dash enzo) Maar alles wat ik vond kon niet kloppen omdat die zei dat de benzine meter zat op een stekker waar geen draadjes op aangesloten waren bij het 106 je
Dus zelf maar een draadschema gemaakt, er kloppen wel wat andere kleine dingen niet maar die heeft mijn auto toch niet dus alleen de draadjes voor benzine meter hoef ik maar te verplaatsen en dat zou dat iig moeten werken!
Temp meter bleek de sensor weer uitgeflikkerd Dus dat verklaard dat, km teller kabel zat er in niet, alleen die toerenteller...
die had moeten werken! Dus daar nog maar een extra draadje voor spannen van de bobine af. En dan
als het goed is
heb ik straks na een jaar eindelijk een werkende toerenteller en temp meter!!!
Wiejjjjj
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
eend eend eend eendbenny666 wrote:Eendjes ziekte?? Leuk!!
't blijft Citroën
Gister na de oldtimer ook wel (weer) gevallen voor een Herbie.. Oftewel, VW kever. Maar goed, voorlopig nog geen geld voor een Oldtimer naast mijn AniX
Ik heb mn hemeltje eindeluk eens afgemaakt:
Nu mijn dash weer in elkaar, laadvloer weer mooi maken en het interieur is klaar (Dan bedoel ik dus, nieuwe kuipjes, homemade deur en box panelen, vlakke beklede laadvloer, luxe tellerhuis)
Skirts zitten er ook op.. Hmm, blijft bijna alleen nog maar herspuiten over