Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:Hoe ik erbij kom dat ik die dingen ooit heb uitgevijlt?
Terminal wrote:Zag al wel dat er iemand ooit al eens sleufgaten in de gaskleppositiesensor heeft gefreesd
Had uit die zin niet begrepen dat je het zélf had uitgevijlt. :)

Meen mij te herinneren in de WPH's wel eens gelezen te hebben dat ze gekalibreerd zin door Bosch (daarom ook verzegeld en niet los te koop) maar wat en hoe er dan gecalibreerd wordt is niet te vinden. Ook vraag ik mij af waar dat calibreren nu écht voor is... Mijn gevoel zegt dat dit alleen voor de nood loop is en zodra de ECU is ingelezen hij de weerstandwaarden van de gaklep koppelt aan temperatuur en toerental. Misschien maar eens proberen om er een op te bouwen met een helemaal naar het begin of einde verschoven weerstandsbanen... eens kijken wat er dan gebeurd.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

MBa@NL wrote:
Terminal wrote:Hoe ik erbij kom dat ik die dingen ooit heb uitgevijlt?
Terminal wrote:Zag al wel dat er iemand ooit al eens sleufgaten in de gaskleppositiesensor heeft gefreesd
Had uit die zin niet begrepen dat je het zélf had uitgevijlt. :)

Meen mij te herinneren in de WPH's wel eens gelezen te hebben dat ze gekalibreerd zin door Bosch (daarom ook verzegeld en niet los te koop) maar wat en hoe er dan gecalibreerd wordt is niet te vinden. Ook vraag ik mij af waar dat calibreren nu écht voor is... Mijn gevoel zegt dat dit alleen voor de nood loop is en zodra de ECU is ingelezen hij de weerstandwaarden van de gaklep koppelt aan temperatuur en toerental. Misschien maar eens proberen om er een op te bouwen met een helemaal naar het begin of einde verschoven weerstandsbanen... eens kijken wat er dan gebeurd.
Nou deze zitten de sleuven al in, maar ik meen me te herinneren dat ik dat ook eens zelf heb gedaan... Maar dat kan ook mijn goede geheugen zijn :P

Ik ga misschien vanavond nog wel eens proberen ermee of het nou verschil maakt.. verder zou het haast niks kunnen zijn. Vacuum slangen zijn allemaal nieuw, alles gecontroleerd met remreiniger en ook de rembekrachtiger afdoppen maakt geen verschil.

De choke kan het ook niet zijn, zelfs met het de inbus er uit en geen contact tussen de gasklep en de choke blijft die zo doen..
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Nou heb het maar even geprobeerd, zodra je de positiesensor verstelt, stelt de chocke direct bij zover als in zijn waardes ligt en probeert die zo altijd zijn 0 punt te bereiken.
Ik krijg hem wel rond de 900toeren, maar dat is buiten de bijstel waardes van de choke.
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Nou de TRE heeft zich weer prima gehouden op het ritje naar Citromobile, echt genieten om ermee te rijden!

Image
Erg mooie foto gemaakt door Michel op Citromobile!

TRE staat voornamelijk stil op het moment, rijd veel met de GT die het eigenlijk erg goed doet.
Alleen op termijn zou er een nieuwe koppakking tussen moeten omdat die redelijk wat olie lekt, en de klepseals hun beste tijd wel hebben gehad.

Iemand enig idee waar ik op ebay moet zoeken voor een koppaking set voor een 1400 met stalen onderblok? Enigste wat ik kan vinden zijn 1100 setjes voor een alu onderblok..
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by AlexanderB »

ebay.de staan er een paar op momenteel.. ("Zylinderkopfdichtung 106 1.4" zoeken, en goed kijken naar de gaatjes..) wel helaas alleen losse pakkingen, iig, zag zo 123 geen setjes..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Nou dat was wel echt de goden verzoeken dat die zoich zo goed hielt, wil vanmorgen weg rijden met de TRE duikt ineens het rechterachterwiel omlaag en blokkeert.
Net tussen de buien door even het wiel en de trommel eraf getrokken en wat ik al vermoede, de remvoering was los gekomen.. :roll:

Morgen maar even spulletjes halen, en dan zorgen dat die snel weer rijd.. :)
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

En het lijstje word groter en groter, remcilinder is aan beiden kanten lek en de remleiding is ook niet meer los te krijgen.
Gelukkig aan de andere kant van de leiding nog wel, dus dan maar aan beide zijden nieuw stuk leiding er tussen maken :)

Ook de uitlaat heeft ze beste tijd gehad... leuk hoor dat oude spul maar hierna moet die het toch echt een jaar blijven doen! :P
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Wauw, triple post... toch nog weer een kleine update voor de GT!

Image

Had die raambanner als sinds de vorige citromobile liggen oorspronkelijk voor op me oude GT, nu dan maar op deze! :)

Image
En de TRE staat er zo maar zielig bij, zodra het vakantiegeld er is word die flink aangepakt, inclusief een paar leuke nieuwe accessoires!
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Losroyos »

Lekker bezig, Raambanner staat hem niet verkeerd, En blijven 2 geweldige wagentjes.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Inmiddels rijd de TRE weer, voorzien van compleet nieuwe uitaat van voor tot achter en een nieuwe remset achter.
Ook een nieuwe originele matten set gekocht, die komt hopelijk volgende week binnen! Echt blij dat ik die nog heb kunnen vinden, heb nu wel pas gemaakt matten, maar die zijn me eigenlijk toch te licht van kleur.

De GT is inmiddels ook voorzien van een nieuwe APK, alleen de koplampen moesten vastgezet en gesteld worden.
En een aanmerking dat de voorste remslangen lichtelijk uitgedroogd zijn, nog geen afkeur gelukkig.

Binnenkort misschien even vervangen, maar de koppaking zou eigenlijk ook moeten ivm lekkage op de bekende plek.
Of ik dat allemaal nog ga doen is onzeker, best kans dat de GT op marktplaats terecht komt. Via het forum lijkt iedereen inmiddels voorzien :P
AX 11TRE 1988

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Happytree »

Mocht de GT weggaan meld ik me bij deze als geintreseerde, dus doe tegen die tijd maar een PBtje.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Ik heb je even een PBtje gestuurd ;)
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Image

Leuk cadeautje voor de TRE, hagel nieuwe originele vloermatten! Echt back tot the 80's zo! :)

Nieuwe koppeling voor de TRE komt ook een deze dagen binnen Kan dat ook weer een tijd voorruit, deze is nu echt af...
AX 11TRE 1988

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Holländer »

ongelovelijk, het lijkt wel een showroomfoto! ziet er echt fantastisch uit! nu die af is er maar flink van genieten dan! (en neem 'm eens mee naar een meeting!)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Siemax »

Jeetje ziet er top uit. Vloermat is t zeker waard ;)
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by degene »

Showroomstaat! Absoluut, ziet er fantastisch retro uit. Ook mooi werk dat je nog zulk groot onderhoud verricht. Je hebt immers je prima GT tot beschikking.
Is dat trouwens kleurtje ETB?

Als je die GT nou nog eens over zo'n betonnen obstakel in de binnenbocht zet, koop ik sowieso je zijscherm, motorkap en bumpertje over :D

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

degene wrote:Showroomstaat! Absoluut, ziet er fantastisch retro uit. Ook mooi werk dat je nog zulk groot onderhoud verricht. Je hebt immers je prima GT tot beschikking.
Is dat trouwens kleurtje ETB?

Als je die GT nou nog eens over zo'n betonnen obstakel in de binnenbocht zet, koop ik sowieso je zijscherm, motorkap en bumpertje over :D
Kleur durf ik zo niet te zeggen eigenlijk!

Plaatdelen zijn nu ook al te koop hoor, alleen krijg je er dan de hele auto omheen ook bij ;) Zie aangeboden
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Terminal »

Nu had ik nog wat leuks besteld voor de TRE, kwam er eindelijk een tegen voor een naar mijn mening een goede prijs...
Jammer dat de verkoper niet snapte wat ik bedoelde toen ik nog vroeg of die het goed kon verpakken :(

Image

Netjes opgestuurd in zijn originele doos, die overleefd natuurlijk het geweld van de TNT niet en zeker niet als de doos al eens geknikt was wat ik op marktplaats foto's terug zag..

Morgen maar zien of ik hem nog lijm en er op zet, eerst morgen de koppeling wisselen van de TRE en dan zaterdag even poetsen en dan zondag naar Nieuwegein!
AX 11TRE 1988

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Mastenhose »

Zonde, zo'n scheur blijf je zien, heb 'tzeflde gehad bij de reflectorplaat van m'n ZX destijds!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88' & AX GT 89'

Post by Rio97 »

Balen van die scheur.
Maar het is wel netjes op te lossen. Ooit de (bijna symmetrische) scheur in mijn reflectorplaat opgevallen?
Met dubbelzijdig tape dat geschikt is voor buiten is de plaat goed te plakken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply